LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloze service bij T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
folco bos
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 19:15

waardeloze service bij T-mobile

Ongelezen bericht door folco bos »

Hallo,

Ik heb in augustus 2011 een nieuw abonnement bij T-mobile afgesloten. Ik heb gekozen voor het toestel LG optimus speed gekozen. Het was een nieuw toestel dus hieraan heb ik even moeten wennen. Ik was er helemaal weg van. Maar toen ging het al snel mis. De accu van het toestel was vrij snel leeg. Via via heb ik me laten vertellen dat ik een aantal functies uit moest zetten. Dit zou niet gunstig zijn voor de accu. Ik heb dus het hoognodige uitgeschakeld.

het probleem was niet over. Erger nog, het werd erger. Met een volle accu en zonder het toestel te gebruiken was hij binnen 7,5 uur leeg. ( laat staan dat je gaat bellen, smsen of internetten ).

Daarom heb ik contact gezocht met de klanten service van T-mobile. Ik heb hierbij het probleem uitgelegd. Ze zouden een nieuwe accu toesturen. Binnen een paar dagen een nieuwe accu. Echter was het probleem niet verholpen. Een tijdje later nog een keer gebeld naar de klanten service van T-mobile. Er werd weer een nieuwe accu gestuurd. Het probleem was nog steeds niet verholpen.

Nu heb ik de domme pech dat ik mijn toestel heb laten vallen. Een lelijke barst in het scherm. Maar het toestel doet het nog wel goed.

Daarom heb ik weer gebeld met de klanten service. Heb duidelijk aangegeven dat het niet aan de accu's lag maar aan het toestel zelf. Er werd een speciale envelop gestuurd waarin ik mijn toestel terug moest sturen voor reparatie. Ook kon dan meteen gekeken worden naar de barst in het scherm.

Nu krijg ik een brief terug. De reparatie kosten bedragen 147, 94. De garantie voor het repareren van het toestel ( wat de accu betreft en onderzoek verrichten naar wat de oorzaak is ) vervalt omdat er valschade is. Ik heb dus weer gebeld naar de klantenservice van T-mobile. Heb uitgelegd dat het probleem met de accu;s al gedurende tijd speelt. Ik gaf aan dat ik best wil betalen voor het scherm, maar het er niet mee eens ben dat ik nu vervolgens de garantie kwijt ben en voor alle kosten moet opdraaien. De onkosten voor onderzoek naar de accu's en de oorzaak er van wil ik niet betallen. Dat moet gewoon onder garantie vallen, ook omdat het al lang speelt met de accu's.

Ik krijg te horen, u zult moeten betalen. Wij kunnen niks voor u doen. Als u niet betaald dan krijgt u het toestel ongerepareerd terug.

Wat moet ik nu doen? heeft iemand een idee?

Groeten, Folco Bos

Alziend Oog
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:32

Re: waardeloze service bij T-mobile

Ongelezen bericht door Alziend Oog »

In de algemene voorwaarden, waarmee u akkoord bent gegaan door het afsluiten van een abonnement, vrijwaart T-Mobile zich van schade of defecten door uw toedoen of nalaten. Bij valschade vervalt dus ook de garantie.

T-Mobile brengt uiteraard kosten in rekening omdat zij het vermoeden hebben dat de problemen met de accu mogelijk verband houdt met de valschade. Zij weten immers niet of er wel of geen sprake was van valschade voordat u problemen ondervond met de accu.

Blijkens kunt u dus een aantal dingen doen; simpelweg betalen of met bewijzen komen dat er pas sprake was van valschade na problemen met de accu. Dit laatste zal echter lastig zijn.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: waardeloze service bij T-mobile

Ongelezen bericht door berndv »

Ts heeft toch eerder contact gehad over de batterij? Zal toch geregistreerd staan bij hen. Hoewel dan nog van jou het bewijs moet komen dat er toen nog geen barst in het scherm zat. De tijdslijn zoals jij die hier schetst geloof ik wel, maar of tmobile dit ook gelooft is een tweede.

Simone91
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2012 16:39

Re: waardeloze service bij T-mobile

Ongelezen bericht door Simone91 »

Ik kwam vorige week bij T-mobile in de winkel, ook voor hetzelfde toestel.
het toestel crasht als het op wifi gezet wordt en blijft vaak vasthangen.
Het toestel heb ik gekregen met bon en al, gekocht eind vorig jaar.

Het eerste wat ik kreeg te horen: Ja, we kunnen het toestel wel opsturen, maar het moet binnen de garantie vallen. (oke, ik verwacht dat dat ook zo is)
Én, de administratiekosten van zo tussen de 40 en 50 euries mag ik ook zelf betalen, ongeacht of ze hem gaan maken of niet.

Nou sorry hoor, dit vind ik geen service.. Ik verwacht dat het gewoon een software update nodig heeft van de fabrikant, maar om dat risico nou te lopen voor minimaal 40 euro! Belachelijk!

Gesloten