LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alsnog in pensioenfonds

Discussieer hier over pensioenregelingen, levensloopregelingen en aanverwante zaken.
nederland3

Alsnog in pensioenfonds

Ongelezen bericht door nederland3 »

Mag ik u om uw advies vragen voor het volgende:

Ik ben 60 jaar en heb indertijd besloten niet deel te nemen aan het pensioenfonds van mijn werkgever.

Ik heb een eigen huis en gespaard voor na mijn pensioen.

Nu krijg ik van mijn werkgever de mogelijkheid om alsnog voor de laatste jaren deel te nemen in het pensioenfonds.

Wat zou uw advies zijn?

Miepje1

Re: Alsnog in pensioenfonds

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou het betreffende pensioenfonds even bellen en vragen wat de kosten zijn en wat het nog op zou leveren. Kunnen ze zo uitrekenen. Hangt ook een beetje af van wie de premie betaald: u of uw werkgever.

stronkstronk

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Miepje1 schreef:Ik zou het betreffende pensioenfonds even bellen en vragen wat de kosten zijn en wat het nog op zou leveren. Kunnen ze zo uitrekenen. Hangt ook een beetje af van wie de premie betaald: u of uw werkgever.
Miepje1 toch!!

nederland3

Ik zou dan € 140.00 per maand gaan betalen voor 4,5 jaar.

De opbrengst is dan € 1566.00 per jaar.

Miepje1

stronkstronk schreef:
Miepje1 schreef:Ik zou het betreffende pensioenfonds even bellen en vragen wat de kosten zijn en wat het nog op zou leveren. Kunnen ze zo uitrekenen. Hangt ook een beetje af van wie de premie betaald: u of uw werkgever.
Miepje1 toch!!
:oops: :oops: :cry:
Haastige spoed... Zal voortaan beter opletten. Dank voor de waarschuwing!

Miepje1

nederland3 schreef:Ik zou dan € 140.00 per maand gaan betalen voor 4,5 jaar.

Is dat wat u zelf moet betalen of legt uw wergever nog bij? Gaat die € 140 netto van uw huidige netto salaris af? Kunt u dat missen? Heeft u verder alleen AOW?
Allemaal vragen waar u hier niet op hoeft te antwoorden. Echt, vraag het even na bij de pensioenverzekeraar want die zijn hier beter in thuis.
Het is geen onwil maar u kunt hier moeilijk uw hele hebben en houden gaan vertellen...
Succes en laat ons eventueel weten wat u heeft besloten - en ook dan hoeft u niet alles te vertellen.

nederland3

Miepje1 schreef:
nederland3 schreef:Ik zou dan € 140.00 per maand gaan betalen voor 4,5 jaar.

Is dat wat u zelf moet betalen of legt uw wergever nog bij? Gaat die € 140 netto van uw huidige netto salaris af? Kunt u dat missen? Heeft u verder alleen AOW?
Allemaal vragen waar u hier niet op hoeft te antwoorden. Echt, vraag het even na bij de pensioenverzekeraar want die zijn hier beter in thuis.
Het is geen onwil maar u kunt hier moeilijk uw hele hebben en houden gaan vertellen...
Succes en laat ons eventueel weten wat u heeft besloten - en ook dan hoeft u niet alles te vertellen.
Ik ga niet bij de pensioenverzekeraar vragen of ik zal instappen of niet. Het antwoord is toch ja.

Ik vraag uw mening/raad.

Ik ga netto € 82 inleggen. (mijn baas betaald 60% en ik 40%).

De uitkering zal dan ongeveer € 118 per maand zijn.

Wie geeft mij raad?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is heel apart dat je na jaren alsnog mag instappen in het pensioenfonds. Had de werkgever eerst een eigen pensioenregeling of zo? Dit klinkt als een erg goede deal voor jou, want in het algemeen is een pensioenregeling relatief gunstig voor ouderen.

Gesloten