LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

Laten we niet vergeten dat er ook altijd nog zwerfhonden zijn in Nederland en honden die ook naar buitengezet worden als baasje even geen zin heeft om uit te laten.... en dat dus niet alle drolletjes de kat zijn aan te rekenen.

Een grotere ergenis die ik vroeger zelf kende met straatkatten was dat zij vuilniszakken verscheurden en dat dan je tuin onder lag met rotzooi uit de vuilniszak. En daar hoefde je vuilniszak echt niet langer dan een nachtje voor buiten te staan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Laten we niet vergeten dat er ook altijd nog zwerfhonden zijn in Nederland
Ik ken er geen 1, weet wel dat er zwerfhonden naar NL gehaald worden, maar niet om hier rond te zwerven.

Als ik een hond alleen op straat zie, zonder eigenaar dan zorg ik dat die in het asiel komt , zodat de eigenaar zijn/haar hond terug kan krijgen.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hier heeft iemand het gepresteerd om rond de loopse periode van mijn teef zijn mechelaar de deur uit te gooien voor zijn behoefte zonder zelf mee te gaan. Ik liet mijn hond dus uit met een bezem in mijn handen. Een andere manier om je loopse teef te beschermen, kun je namelijk wel vergeten!
En de opmerkingen die je dan tijdens het lopen naar je hoofd toe krijgt...

Maar zelfs toen mijn teef niet meer loops was, viel die hond gewoon mijn honden aan.. Sta je daar in je eentje met 3 honden, waarvan 1 agressieveling die ook nog eens niet van jou is.. Gelukkig heb ik mijn honden onder appel en kwamen we zonder beten thuis (mijn honden mogen niet vechten totdat ik het zeg), maar je zou maar niet zo'n honden kenner zijn en dan? Dan sta je daar met je eigen hond(en) en die vreemde hond die met elkaar aan het vechten zijn..

Ik heb toen een bericht op buurtlink.nl gezet met de vraag of de eigenaren de hond aangelijnd wilden houden. Via via kwam dat bericht bij de eigenaren terecht en zo werd het alsnog opgelost.

Maar je kan mij niet wijs maken dat die drollen in de speeltuin van een hond afkomstig waren/zijn..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Chocomelk »

John29januari1968 schreef:Laten we niet vergeten dat er ook altijd nog zwerfhonden zijn in Nederland en honden die ook naar buitengezet worden als baasje even geen zin heeft om uit te laten.... en dat dus niet alle drolletjes de kat zijn aan te rekenen.

Een grotere ergenis die ik vroeger zelf kende met straatkatten was dat zij vuilniszakken verscheurden en dat dan je tuin onder lag met rotzooi uit de vuilniszak. En daar hoefde je vuilniszak echt niet langer dan een nachtje voor buiten te staan.

Ik ken er niet 1 die hier zijn hond maar aan het lot overlaat.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

Chocomelk schreef:
John29januari1968 schreef:Laten we niet vergeten dat er ook altijd nog zwerfhonden zijn in Nederland en honden die ook naar buitengezet worden als baasje even geen zin heeft om uit te laten.... en dat dus niet alle drolletjes de kat zijn aan te rekenen.

Een grotere ergenis die ik vroeger zelf kende met straatkatten was dat zij vuilniszakken verscheurden en dat dan je tuin onder lag met rotzooi uit de vuilniszak. En daar hoefde je vuilniszak echt niet langer dan een nachtje voor buiten te staan.
Ik ken er niet 1 die hier zijn hond maar aan het lot overlaat.
Helaas ken ik ze wel, zie ik ook voldoende honden naast die als baasje geen zin heeft - ook gewoon de hele dag buiten lopen. Ken ook zo een paar namen noemen: doe ik maar niet. Heb er wel eens wat van gezegd, werd niet echt op gereageerd. Verder moet je maar eens in de extreme armoewijken kijken waar de (zwerf) honden gerust in de vuilnisbakken die buiten staan zitten.
En dan niet te bedenken de honden die in het bos afgezet worden (en echt niet allemaal aan de boom gebonden). Hoe dan ook - niet alle drolletjes zijn te wijten aan de kat. Maar elk drolletje kan voor ergernis zorgen.

Mensen moeten beter op hun kat en hond letten, sowieso. Gewoon een feit!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

John29januari1968 schreef:
Chocomelk schreef:
John29januari1968 schreef:Laten we niet vergeten dat er ook altijd nog zwerfhonden zijn in Nederland en honden die ook naar buitengezet worden als baasje even geen zin heeft om uit te laten.... en dat dus niet alle drolletjes de kat zijn aan te rekenen.

Een grotere ergenis die ik vroeger zelf kende met straatkatten was dat zij vuilniszakken verscheurden en dat dan je tuin onder lag met rotzooi uit de vuilniszak. En daar hoefde je vuilniszak echt niet langer dan een nachtje voor buiten te staan.
Ik ken er niet 1 die hier zijn hond maar aan het lot overlaat.
Helaas ken ik ze wel, zie ik ook voldoende honden naast die als baasje geen zin heeft - ook gewoon de hele dag buiten lopen. Ken ook zo een paar namen noemen: doe ik maar niet. Heb er wel eens wat van gezegd, werd niet echt op gereageerd. Verder moet je maar eens in de extreme armoewijken kijken waar de (zwerf) honden gerust in de vuilnisbakken die buiten staan zitten.
En dan niet te bedenken de honden die in het bos afgezet worden (en echt niet allemaal aan de boom gebonden). Hoe dan ook - niet alle drolletjes zijn te wijten aan de kat. Maar elk drolletje kan voor ergernis zorgen.

Mensen moeten beter op hun kat en hond letten, sowieso. Gewoon een feit!
Bepaalde mensen ja, maar niet alle mensen ;)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

En dan niet te bedenken de honden die in het bos afgezet worden (en echt niet allemaal aan de boom gebonden]
Dat zijn gedumpte honden, geen zwerfhonden.

En inderdaad niet elke katten/honden bezitter is aso zoals Nicky_The zegt.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

quote]

Helaas ken ik ze wel, zie ik ook voldoende honden naast die als baasje geen zin heeft - ook gewoon de hele dag buiten lopen. Ken ook zo een paar namen noemen: doe ik maar niet. Heb er wel eens wat van gezegd, werd niet echt op gereageerd. Verder moet je maar eens in de extreme armoewijken kijken waar de (zwerf) honden gerust in de vuilnisbakken die buiten staan zitten.
En dan niet te bedenken de honden die in het bos afgezet worden (en echt niet allemaal aan de boom gebonden). Hoe dan ook - niet alle drolletjes zijn te wijten aan de kat. Maar elk drolletje kan voor ergernis zorgen.

Mensen moeten beter op hun kat en hond letten, sowieso. Gewoon een feit![/quote]

Bepaalde mensen ja, maar niet alle mensen ;)[/quote]

Hoewel ik vind dat alle mensen op hun dier moeten letten, bedoel ik daar niet mee dat ze allemaal aso zijn. Het is logisch dat je erop let. Ik wilde aangeven dat niet alles van de kat afkomt, omdat er zo fel werd afgegeven op de kat. Er zijn gelukkig en zeker ook fatsoenlijke mensen en ik denk dat er heel veel mensen zijn die wel op hun dier letten en ook rekening houden met anderen. Ik voel me ook niet aangesproken tot de benaming aso's. Ik voel me wel aangesproken als het gaat over de agressie naar dieren ;-)
Laatst gewijzigd door John29januari1968 op 25 apr 2012 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

John29januari1968
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 dec 2010 16:34

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door John29januari1968 »

ciske schreef:
En dan niet te bedenken de honden die in het bos afgezet worden (en echt niet allemaal aan de boom gebonden]
Dat zijn gedumpte honden, geen zwerfhonden.

En inderdaad niet elke katten/honden bezitter is aso zoals Nicky_The zegt.
Tuurlijk zijn dat geen zwerfhonden - hoewel ze dat wel kunnen worden - maar het zijn wel loslopende honden die ook overlast kunnen veroorzaken. :wink:

Ik heb overigens zelden last van dieren - ook al lopen ze vrij. Ik erger me echter wel eens aan enkele baasjes die menen dat ze geen rekening met andere hoeven te houden mbt hun huisdiertje. Maar over het algemeen denk ik: ach ja....

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

ciske schreef:
heb laatst de buurvrouw gevraagd wat ze ervan zou vinden als ik kokend water zou gebruiken.
Ik kan de reactie van je buurvrouw wel begrijpen, al heb ik dat gedonder met katten ook.

Als iemand tegen mij zegt....ik geef je hond een schop dan reageer ik ook niet vriendelijk meer.

Als je weet dat het de kat van je buurvrouw is, kan je de link die iemand hier heeft neergezet gebruiken. Dan moet ze de kosten van de krassen op je auto betalen.
De buurvrouw zou kwaad mogen zijn zoveel ze wil. haar kat zou VVT zijn. Je kunt een kat met 1 klap in de nek het zwijgen opleggen. Zoals je dat met een konijn ook kunt. Een kat die bij mij het huis binnenkomt en dan mijn beddengoed onderschijt???? Dat is einde kat. En de buurvrouw krijgt deze met een strikje erom terug. Of mijn boa constrictor heeft een heel lekker maaltje.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Emmy75 »

The Snake schreef:De buurvrouw zou kwaad mogen zijn zoveel ze wil. haar kat zou VVT zijn. Je kunt een kat met 1 klap in de nek het zwijgen opleggen. Zoals je dat met een konijn ook kunt. Een kat die bij mij het huis binnenkomt en dan mijn beddengoed onderschijt???? Dat is einde kat. En de buurvrouw krijgt deze met een strikje erom terug. Of mijn boa constrictor heeft een heel lekker maaltje.
Dat kan bij een mens ook ...
Ik ben ineens voor veel hogere straffen voor dierenmishandeling.

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Ik vind poezen ook leuke dieren zij kunnen er niets aan doen dat ze hun natuur volgen. Oudere poezen geven veel mensen rust en ontstressen mensen.

Wij zijn hier allemaal met een bepaald doel en Emmy je bent een schat :wink:

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

Emmy75 schreef:
The Snake schreef:De buurvrouw zou kwaad mogen zijn zoveel ze wil. haar kat zou VVT zijn. Je kunt een kat met 1 klap in de nek het zwijgen opleggen. Zoals je dat met een konijn ook kunt. Een kat die bij mij het huis binnenkomt en dan mijn beddengoed onderschijt???? Dat is einde kat. En de buurvrouw krijgt deze met een strikje erom terug. Of mijn boa constrictor heeft een heel lekker maaltje.
Dat kan bij een mens ook ...
Ik ben ineens voor veel hogere straffen voor dierenmishandeling.
Nee hoor. Je bent voor veel hogere straffen voor huisdierenmishandeling. Of bent u ook liefhebber van spinnen of vliegen? Die mag je natuurlijk wel doodslaan. Want dat is heeeeel wat anders. En de plofkip (zit op 1 a4 voor uw goedkoop sateetje)? Het Kistkalf? Het bio industrie varken? de gekweekte paling? In mijn tijd was bont "not done" Nu lopen hele hordes jongeren met een ECHTE bondkraag. Die ook allemaal aanpakken?? Of blijft het bij selectieve verontwaardiging?





graanvaarder schreef:Ik vind poezen ook leuke dieren zij kunnen er niets aan doen dat ze hun natuur volgen. Oudere poezen geven veel mensen rust en ontstressen mensen.

Wij zijn hier allemaal met een bepaald doel en Emmy je bent een schat :wink:

Ja, en de mens is een jager. Onze aapsoort heeft de evolutie overleefd omdat we o.a. vlees en vis zijn gaan eten. En dat oudere poezen kunnen ontstressen dat geloof ik. Prima. En een ieder die een kat wil houden. Ook prima! Maar wel bijhouden. Als je van een kat houdt laat deze dan niet los lopen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Emmy75 »

The Snake schreef:Nee hoor. Je bent voor veel hogere straffen voor huisdierenmishandeling. Of bent u ook liefhebber van spinnen of vliegen? Die mag je natuurlijk wel doodslaan. Want dat is heeeeel wat anders. En de plofkip (zit op 1 a4 voor uw goedkoop sateetje)? Het Kistkalf? Het bio industrie varken? de gekweekte paling? In mijn tijd was bont "not done" Nu lopen hele hordes jongeren met een ECHTE bondkraag. Die ook allemaal aanpakken?? Of blijft het bij selectieve verontwaardiging?
Jahoor, zal ik dan ook even alle andere wereldproblemen in mijn eentje oplossen ? Nee, ik ben het ook met heel veel andere dingen niet eens, maar dat wil niet zeggen dat ik er maar in mijn eentje een einde aan kan maken. Hoe dan ook deze hele waslijst is geen enkele rechtvaardiging voor het propageren om een kat af te maken met een nekslag. Het beestje kan er ook weinig aan doen.
The Snake schreef:Ja, en de mens is een jager. Onze aapsoort heeft de evolutie overleefd omdat we o.a. vlees en vis zijn gaan eten. En dat oudere poezen kunnen ontstressen dat geloof ik. Prima. En een ieder die een kat wil houden. Ook prima! Maar wel bijhouden. Als je van een kat houdt laat deze dan niet los lopen.
En sommige mensen zouden ook niet los mogen lopen, maarja helaas kunnen we daar ook niet zomaar wat aan doen of moeten we die ook maar met een nekslag oplossen ?

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Ach waarom nog reageren op een idioot Emmy hij/zij is bezig jou te forceren.
In de vuilnisbak gooien zulk soort mensen :lol:

The Snake
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 apr 2012 22:30

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door The Snake »

graanvaarder schreef:Ach waarom nog reageren op een idioot Emmy hij/zij is bezig jou te forceren.
In de vuilnisbak gooien zulk soort mensen :lol:

O, maar ik vraag helemaal niet om op mij te reageren hoor. Liever niet zelfs. Ik wil gewoon duidelijk maken dat men heel selectief is in "dierenliefde" Ik eet de koe en aai de kat. De slachter van de koe is goed maar de slachter van de kat is slecht. Mag een ieder vinden maar ik vind dat hypocriet. Dat mag ik. Vrijheid van meningsuiting. De "dierenliefhebbers" kopen een hond en binden die voor de vakantie aan een boom. Kattenliefhebbers nemen een kat en laten die dan zelfstandig buiten lopen naast de A2. Nee, DAT zijn de waarlijke dierenliefhebbers. Heeft u wel eens kreeft gegeten? Die wordt levend gekookt! Wel eens foie gras gegeten? Weet u hoe die ganzen het eten door de bek wordt geduwd? Slaapt u op een kussen van dons? U weet dat het dons van de borst van het levende dier wordt geplukt? Eet u wel eens kikkerbillen? weet u dat de poten van de kikker van het lijf gesneden worden terwijl het dier nog leeft? en dat zonder verdoving? Gaat u ook de dooddoener gebruiken dat u "niet alle wereldproblemen op kan lossen?" Als ik mijn ware identiteit bekend maak weet ik zeker dat u met stomheid geslagen zult zijn. Ik kan u vertellen dat ik al heel veel meer voor het welzijn van dieren heb gedaan dan u en vele schrijvers op dit forum. Ik weet hoe koud het water in de oceaan is. Maar ik wil u allen graag een spiegel voorhouden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Emmy75 »

De slachter van een koe is heel wat anders dan een dier afmaken gewoon omdat u uw kuren wil afreageren op een weerloos diertje dat er ook niet veel aan kan doen, of dat nu een konijn of een kat is. Wees dan mans/vrouws genoeg om op de eigenaar af te stappen. In een ideale wereld worden enkel dieren geslacht om volledig te consumeren en niet omdat het leuk is.

Nee, nog nooit foie gras gegeten ook en ja ik weet wat er met die ganzen gebeurd daarom eet ik het ook niet.
Nee, kreeft eet ik ook niet tenzij ik weet dat het dier eerst gedood is voordat ie de pan ingaat. Anders hoef ik het niet.
Nee, ik slaap ook niet op een kussentje van dons.
Nee, ik eet ook geen kikkerbillen.
Nee, ik draag geen bont.

Als er geen inhoudelijke argumenten meer zijn, wordt het argument maar gelijk een dooddoener genoemd, over dooddoeners gesproken.

Een betere wereld begint soms ook met de kleine alledaagse dingen in het dagelijks leven. Kijk zelf ook eens af en toe in die spiegel welke u anderen zo graag voor wilt houden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

John29januari1968 schreef:
ciske schreef:
En dan niet te bedenken de honden die in het bos afgezet worden (en echt niet allemaal aan de boom gebonden]
Dat zijn gedumpte honden, geen zwerfhonden.

En inderdaad niet elke katten/honden bezitter is aso zoals Nicky_The zegt.
Tuurlijk zijn dat geen zwerfhonden - hoewel ze dat wel kunnen worden - maar het zijn wel loslopende honden die ook overlast kunnen veroorzaken. :wink:

Ik heb overigens zelden last van dieren - ook al lopen ze vrij. Ik erger me echter wel eens aan enkele baasjes die menen dat ze geen rekening met andere hoeven te houden mbt hun huisdiertje. Maar over het algemeen denk ik: ach ja....
Waar ik nog het meeste last van heb is een buurvrouw die geen rekening met mij en mijn dieren houdt.. Zoals bijvoorbeeld zonder waarschuwing pure schoonmaakazijn over haar GEHELE tuin gooien, wat dus ook onder de schutting door in mijn tuin komt.. Ik heb behoorlijk wat ritjes dierenarts gehad en ben er bijna 2 dieren aan kwijtgeraakt, 1 daarvan ondervind nog dagelijks problemen en heeft stofvrije toestanden nodig wat ook allemaal extra geld kost.. Terwijl het totaal onnodig is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Waar ik nog het meeste last van heb is een buurvrouw die geen rekening met mij en mijn dieren houdt.. Zoals bijvoorbeeld zonder waarschuwing pure schoonmaakazijn over haar GEHELE tuin gooien, wat dus ook onder de schutting door in mijn tuin komt.. Ik heb behoorlijk wat ritjes dierenarts gehad en ben er bijna 2 dieren aan kwijtgeraakt, 1 daarvan ondervind nog dagelijks problemen en heeft stofvrije toestanden nodig wat ook allemaal extra geld kost.. Terwijl het totaal onnodig is.
Misschien eens een gesprek met je buren aangaan?

@Emmy, die de snake gewoon negeren, :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ciske »

Tuurlijk zijn dat geen zwerfhonden - hoewel ze dat wel kunnen worden - maar het zijn wel loslopende honden die ook overlast kunnen veroorzaken.
klopt dat ze overlast kunnen veroorzaken, maar als ik een hond zonder eigenaar zie, bel ik de DB.
Zou kunnen dat die zoek is geraakt.

Gesloten