| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aangifte vanwege gepost bericht op Radar
-
Mariamaria
Aangifte vanwege gepost bericht op Radar
Hallo,
In het belang van mijn broer, heb ik mijn bericht moeten verwijderen.
In het belang van mijn broer, heb ik mijn bericht moeten verwijderen.
Laatst gewijzigd door Mariamaria op 03 jul 2012 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Leo The Emperor
Re: Aangifte vanwege gepost bericht op Radar
Van de aangifte zou ik me niet zoveel aantrekken.
Wat wel vervelend is dat het je broer betreft en niet jezelf. Hiermee breng je dus iemand anders in de problemen, en dat kan niet de bedoeling zijn.
Daarom zou ik je adviseren al je berichten te verwijderen, en dat alleen je broer als het nodig is hier zelf iets post
Wat wel vervelend is dat het je broer betreft en niet jezelf. Hiermee breng je dus iemand anders in de problemen, en dat kan niet de bedoeling zijn.
Daarom zou ik je adviseren al je berichten te verwijderen, en dat alleen je broer als het nodig is hier zelf iets post
-
manondoris
maar hoe weten ze dan dat het om je broer ging! je komt hier toch annoniem posten ,ik vind het niet zon lekker idee 
-
Leo The Emperor
In het andere bericht van TS stonden persoonlijke gegevens ( welke inmiddels gedeeltelijk door de moderator zijn verwijderd)manondoris schreef:maar hoe weten ze dan dat het om je broer ging! je komt hier toch annoniem posten ,ik vind het niet zon lekker idee
-
manondoris
o oke ! dan is het niet zo gek ,ik schrok al 
Waarom is je broer niet weggegaan bij Fides toen de problemen ontdekt werden?
-
witte angora
Ze zijn er wel vlot bij dan, als het om hun reputatie gaat. Dat bericht is van 11 april, 3 dagen geleden, in de tussentijd hebben ze dus een brief kunnen schrijven en versturen, telefoonnummer kunnen blokkeren, en tevens aangifte kunnen doen.
Eigenlijk zegt dit me al een hele hoop, als ik eerlijk mag zijn: kort lontje, en daarmee onproffesioneel. Waarmee ze blijkbaar ook nog eens de verkeerde te pakken hebben, als ik het zo zie.
Eigenlijk zegt dit me al een hele hoop, als ik eerlijk mag zijn: kort lontje, en daarmee onproffesioneel. Waarmee ze blijkbaar ook nog eens de verkeerde te pakken hebben, als ik het zo zie.
De waarheid is alleen succesvol verweer tegen laster, in feite een bijzondere vorm van smaad, maar niet tegen smaad. Smaad is het opzettelijk iemands goede naam besmeuren, zonder dat dit in het 'algemeen belang' is.Mariamaria schreef:Gelukkig kan ik alles onderbouwen en heb ik vele papieren waardoor ik alles wat ik heb gezegd kan bewijzen.
-
Mariamaria
...............
Laatst gewijzigd door Mariamaria op 03 jul 2012 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Leo The Emperor
Punt is dat u er geen belang bij heeft. Het betreft immers iemand anders.Voor de duidelijkheid. De aangifte wordt( volgens fides) smaad en laster. Zo staat het op papier. En naar mijn idee is het zeker in algemeen belang omdat ik ervan uitga dat dit niet alleen mijn broer betreft
Overigens helpt u uw broer hier niet mee, maar maakt het voor hem alleen maar moeilijker.
( Dit zou alleen anders worden als u een schriftelijke machtiging heeft om uw broer te mogen vertegenwoordigen.)
( En het is ook de vraag of u wel van alle communicatie (mondeling en schriftelijk) op de hoogte bent om het juiste oordeel te kunnen vellen)
Dus nogmaals, haal de postings weg en laat uw broer zelf hier reageren mocht hij dit nodig vinden
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Ben het er niet mee eens dat het geplaatste bericht maar moet worden weggehaald.
Ik heb precies hetzelfde gedaan ( topic internetbikes ) alleen deze mensen konden zichzelf niet verdedigen en ben ik erin gesprongen met als gevolg dat er nu ngeen problemen meer zijn.
Ik had er geheel geen belang bij, men wist hoogstwaarschijnlijk om welke klant het ging.
Ik had geen schriftelijke machtiging, gewoon in overleg gegaan.
Ik heb precies hetzelfde gedaan ( topic internetbikes ) alleen deze mensen konden zichzelf niet verdedigen en ben ik erin gesprongen met als gevolg dat er nu ngeen problemen meer zijn.
Ik had er geheel geen belang bij, men wist hoogstwaarschijnlijk om welke klant het ging.
-
Leo The Emperor
Ik twijfel niet aan de intenties van Mariamaria, maar het is wel de vraag of haar broer hier nu iets mee opschiet.Ik heb precies hetzelfde gedaan ( topic internetbikes ) alleen deze mensen konden zichzelf niet verdedigen en ben ik erin gesprongen met als gevolg dat er nu ngeen problemen meer zijn.
Er is nergens gesteld dat haar broer zich niet kan verdedigen, integendeel zou ik willen zeggen, er ligt immers een brief bij de kantonrechter waar binnenkort een uitspraak op volgt. Dat is de juiste procedure, en ook voldoende voor de persoon in kwestie.
Het zou overigens veel slimmer zijn geweest als TS de uitspraak van het gerecht had afgewacht, en indien die voor haar broer gunstig is, (en dat is echt nog maar de vraag !), pas dan medeslachtoffers zoekt om proberen compensatie te verkrijgen.
Als de rechter de bewindvoering door Fides niet opheft, zitten ze nu langdurig vast aan dit bedrijf waarbij haar broer de wrange vruchten van de verslechterde verstandhouding zal proeven.
Ik denk dat mijn fikse vordering tot schadevergoeding namens 1 van de 'klanten' ook niet verkeerd is geweest tegen internet-bikes. Helaas hebben ze nu een creditfactuur gestuurd terwijl ik had gehoopt op dagvaarding -> misbruik van procesrecht -> volledige proceskosten enz.Teunbosseman schreef:Ik heb precies hetzelfde gedaan ( topic internetbikes ) alleen deze mensen konden zichzelf niet verdedigen en ben ik erin gesprongen met als gevolg dat er nu ngeen problemen meer zijn.
Om het even bij dit topic te houden: civielrechtelijke stappen leiden vaak tot helemaal niets en het lijkt me sterk dat de Officier van Justitie de schrijver van 'klaagtopic' gaat vervolgen.
TROS Radar was trouwens zelf enkele keren gedaagde in zaken rondom dit forum: Rb Amsterdam, 10 september 2009, LJN: BJ7440:
en Rb 's-Gravenhage, 2 februari 2011, LJN: BP4605.Aan Proximedia moet worden toegegeven dat de termen ‘oplichters’, ‘boevenbende’ en/of ‘bandieten’ zware termen zijn die een ernstige beschuldiging inhouden. De in de dagvaarding geciteerde berichten waar deze, of vergelijkbare, termen in voorkomen, bevatten, zoals de Tros terecht heeft aangevoerd, losse citaten die in de context van het bericht moeten worden beschouwd. Onder 2.7 tot en met 2.9 zijn enkele van deze berichten volledig weergegeven. Daaruit blijkt dat de desbetreffende termen zijn gehanteerd door mensen die zich ernstig gedupeerd voelen, in het vuur van de discussie. Onder die omstandigheden moet het bezigen van dergelijke termen anders worden beoordeeld dan bijvoorbeeld in een journalistiek artikel, een juridische context of een consumentenonderzoek. De gehanteerde termen moeten in dit geval niet al te letterlijk worden genomen. Voorshands kan het gebruik van die termen in een context als de onderhavige niet als onrechtmatig worden aangemerkt.
-
Mariamaria
..................
Laatst gewijzigd door Mariamaria op 03 jul 2012 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Dat duur maximaal 8 weken, voor je de eerste huurtoeslag hebt. Let wel: maximaal, het kan zomaar dat het veel sneller gaat, zoals ik bij de laatste wijziging heb ervaren.En dat het nou eenmaal lang duurt.
Maar ja, als het niet aangevraagd wordt, dan duurt het inderdaad lang, zeer lang, oneindig lang om precies te zijn.
-
Bob Schurkjens
Als ze dat daadwerkelijk doen, dan lijkt mij dat ze zich schuldig maken aan een strafbaar feit. Er mee dreigen deugt ook niet.Ook word er medegedeeld dat het tel.nummer van mijn broer wordt geblokkeerd zodat er geen sprake meer kan zijn van tel. verkeer.
Fides Financieel Beheer heeft een klachtenprocedure, zie http://www.fidesfinancieel.nl/Klachtenreglement.rtf
Wat opvalt is dat dit een interne procedure is. Geschilbeslechting door een onafhankelijke geschillencommissie is niet mogelijk. Alleen de kantonrechter kan nog worden ingeschakeld. Ook is Fides Financieel Beheer niet aangesloten bij een branchevereniging.
In algemene zin zijn er erg veel misstanden bij bewindvoerders. Zie o.a. deze uitzendingen van Zembla en Knelpunt:
http://alturl.com/dnfae
http://www.omroepmax.nl/?waxtrapp=mvjknDsHnHUVGFoBhBN
-
wilhelmina Johanna
Maria heeft gelijk dat ze haar broer beschermd tegen dit soort bewindvoerders.
Ik ken ze. Ze leveren slechte diensten. Ze zijn er niet voor de cliënt maar de cliënt is er voor hen. Ze betalen geen rekeningen maar pakken wel hun cliënten het geld af maar laten cliënten opdraaien voor de rekeningen. Cliënten beschikken niet meer over hun eigen centen. Ze moeten leven op kosten van hun familie, als ze het geluk hebben dat er familie is. Ik hoop dat mensen voordat ze tekenen bij bewindvoerders uit vrije wil of door manupilatie van derde die de bewindvoerder goed kennen ( denk aan hulpverleners) zich hiervan bewust zijn dus is het goed dat Maria hier ruchtbaarheid aan geeft....zo van zegt het voort....zegt het voort zodat er geen mensen meer intrappen en slachtoffer worden.
Bewindvoerder bereiken is onmogelijk, ze nemen niet de telefoon op als de cliënten bellen of laten de secretaresse de mensen afwimpelen. Wil je hen dan toch bereiken dan wordt er gedreigd met een aangifte bij de politie en dat naar hun eigen cliënt toe die hen notabene zelf moet betalen maandelijks. Werkelijk van den zotte. Uit voorgaande blijkt en geloof me, ik spreek uit eigen ervaring, ze zijn op geen enkele wijze te vertrouwen. Het beste is zelf aangifte doen tegen dit soort lui dus het omgekeerde van wat er nu gebeurd.
Gelukkig gaat er iets aan veranderen. Dit staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) waarmee de ministerraad heeft ingestemd. Aanleiding voor de regeling zijn misstanden bij beschermingsbewindvoerders. De kwaliteitseisen moeten dit zoveel mogelijk voorkomen.
Het kabinet neemt onder meer de volgende maatregelen:
Er wordt scherper gelet op de bedrijfseconomische gang van zaken bij bewindvoerders, mentoren en curatoren.
Een externe accountant moet ieder jaar verklaren dat aan de kwaliteitseisen wordt voldaan.
De kantonrechter gaat bij de benoeming van alle vertegenwoordigers een oordeel vormen over hun geschiktheid.
Personen uit de nabije omgeving worden meer in staat gesteld actief betrokken te zijn. Zij kunnen een verzoek doen tot instelling of opheffing van curatele, bewind en mentorschap. Ook kunnen ze vragen om ontslag van de curator, bewindvoerder of mentor.
Er komt een regeling voor de beloning van curatoren, bewindvoerders en mentoren.
Het wetsvoorstel gaat voor advies naar de Raad van State.
Laten we hopen dat dit snel gebeurd want er zijn veel signalen dat dit steeds vaker voorkomt in ons land. Oude mensen zijn een perfecte doelgroep voor dit soort lui. Het is een criminaliteit die geoorloofd is door de wetgeving. Met vriendelijke groet,
Ik ken ze. Ze leveren slechte diensten. Ze zijn er niet voor de cliënt maar de cliënt is er voor hen. Ze betalen geen rekeningen maar pakken wel hun cliënten het geld af maar laten cliënten opdraaien voor de rekeningen. Cliënten beschikken niet meer over hun eigen centen. Ze moeten leven op kosten van hun familie, als ze het geluk hebben dat er familie is. Ik hoop dat mensen voordat ze tekenen bij bewindvoerders uit vrije wil of door manupilatie van derde die de bewindvoerder goed kennen ( denk aan hulpverleners) zich hiervan bewust zijn dus is het goed dat Maria hier ruchtbaarheid aan geeft....zo van zegt het voort....zegt het voort zodat er geen mensen meer intrappen en slachtoffer worden.
Bewindvoerder bereiken is onmogelijk, ze nemen niet de telefoon op als de cliënten bellen of laten de secretaresse de mensen afwimpelen. Wil je hen dan toch bereiken dan wordt er gedreigd met een aangifte bij de politie en dat naar hun eigen cliënt toe die hen notabene zelf moet betalen maandelijks. Werkelijk van den zotte. Uit voorgaande blijkt en geloof me, ik spreek uit eigen ervaring, ze zijn op geen enkele wijze te vertrouwen. Het beste is zelf aangifte doen tegen dit soort lui dus het omgekeerde van wat er nu gebeurd.
Gelukkig gaat er iets aan veranderen. Dit staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) waarmee de ministerraad heeft ingestemd. Aanleiding voor de regeling zijn misstanden bij beschermingsbewindvoerders. De kwaliteitseisen moeten dit zoveel mogelijk voorkomen.
Het kabinet neemt onder meer de volgende maatregelen:
Er wordt scherper gelet op de bedrijfseconomische gang van zaken bij bewindvoerders, mentoren en curatoren.
Een externe accountant moet ieder jaar verklaren dat aan de kwaliteitseisen wordt voldaan.
De kantonrechter gaat bij de benoeming van alle vertegenwoordigers een oordeel vormen over hun geschiktheid.
Personen uit de nabije omgeving worden meer in staat gesteld actief betrokken te zijn. Zij kunnen een verzoek doen tot instelling of opheffing van curatele, bewind en mentorschap. Ook kunnen ze vragen om ontslag van de curator, bewindvoerder of mentor.
Er komt een regeling voor de beloning van curatoren, bewindvoerders en mentoren.
Het wetsvoorstel gaat voor advies naar de Raad van State.
Laten we hopen dat dit snel gebeurd want er zijn veel signalen dat dit steeds vaker voorkomt in ons land. Oude mensen zijn een perfecte doelgroep voor dit soort lui. Het is een criminaliteit die geoorloofd is door de wetgeving. Met vriendelijke groet,
-
witte angora
Helaas is het kabinet demissionair, dus het is maar de vraag of er iets gaat veranderen, of dat dit onderwerp voorlopig in de ijskast belandt.Gelukkig gaat er iets aan veranderen. Dit staat in een wetsvoorstel van staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) waarmee de ministerraad heeft ingestemd.
-
wilhelmina Johanna
Inderdaad gaat het in de ijskast nu het kabinet demissionair is maar als ik zo de stukken lees die naar de Raad van State zijn gegaan waaruit blijkt dat elke politieke partij wel heel graag het een en ander veranderd wil zien daar er veel misstanden zijn voor diegene die onder bewindvoering zijn gesteld of dit zijn aangegaan. Dit wordt echt wel weer opgepakt, iets anders kan ik me namelijk niet voorstellen nu ik zelf meemaak hoe sommige bewindvoerders te werk gaan.
Het is TE ERG voor woorden. Ongelofelijk schandalig dat dit in Nederland kan gebeuren.
Ik moet hier wel bij vermelden dat de bewindvoerder van mijn zus NIET bij de branchevereniging is aangesloten.
Met vriendelijke groet
Het is TE ERG voor woorden. Ongelofelijk schandalig dat dit in Nederland kan gebeuren.
Ik moet hier wel bij vermelden dat de bewindvoerder van mijn zus NIET bij de branchevereniging is aangesloten.
Met vriendelijke groet
-
witte angora
Ik ken genoeg verhalen om niet voor schuldhulpverlening te kiezen. Als ik het zelf doe is het goedkoper, duurt wel ietsje langer, maar ik heb veel meer speelruimte op financieel gebied en daarbij: schulden maken is schulden betalen, ongeacht de oorzaak. Maar goed, ik kan gelukkig een keuze maken hierin. Anderen helaas niet, en die zitten er mooi mee.Het is TE ERG voor woorden. Ongelofelijk schandalig dat dit in Nederland kan gebeuren.