LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mvgrd
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:14

ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door mvgrd »

Hierbij wil ik mijn grote ongenoegen uitspreken over de huidige situatie bij de ING aangezien ik er ondanks diverse telefoongesprekken en diverse schriftelijke contacten met de ING niet uitkom. Vorig jaar heb ik, wegens een strak geplande verhuizing waarbij ik alles van diverse leveranciers op dezelfde dag heb laten komen (bankstel, gordijnen, bed, koelkast, magnetron, dressoirs, eettafel en stoelen etc ) een groot geldbedrag contact opgenomen bij het ING kantoor op de Kerklaan te Capelle aan den IJssel. Specifiek dit filiaal, omdat ik daar ook de besprekingen met mijn hypotheekadviseur had gevoerd en dus wist dat er diverse spreekkamers waren. Wat schetst mijn verbazing: het aanzienlijke geldbedrag (boven de 10.000 euro) is gewoonweg aan de balie recht voor ieders ogen uitbetaald. Nou ja zeg??? Had toch echt bij de telefonische reservering gevraagd om een aparte kamer voor uitbetaling (logisch lijkt mij en is ook telefonisch toegezegd). Bij afhaling van het geld bleek het dus niet mogelijk te zijn terwijl de spreekkamers echt onbezet waren. Ongelooflijk zeg, wil de ING mij graag dood hebben of zo? Klacht ingediend, teruggebeld, sorry sorry maar geen inhoudelijk antwoord, nogmaals klacht ingediend: standaard briefje teruggekregen met : in sommige plaatsen zijn geen spreekkamers. Ja, dat snap ik, maar daar was hier dus geen sprake van. Nu, maanden later, nog steeds geen fatsoenlijke reactie behalve gisteren het nieuwe briefje: jammer dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Ja gek zeg? Ze slaan tegenwoordig je hersens in voor 100 euro wat denkt de ing nu? Moet ik de volgende keer maar zwaarbewapend aankomen of een persoonlijke bodyguard inhuren of alles maar per dag laten komen en dan iedere keer verhoging van mijn pinlimiet aanvragen? Ging de vorige twee keren ook al fout, dus dat is ook geen optie. ING, hoe jagen we de klanten weg? Zo dus. Voor mij is het nu te laat, ik ben verhuisd, maar laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mvgrd schreef:Hierbij wil ik mijn grote ongenoegen uitspreken over de huidige situatie bij de ING aangezien ik er ondanks diverse telefoongesprekken en diverse schriftelijke contacten met de ING niet uitkom. Vorig jaar heb ik, wegens een strak geplande verhuizing waarbij ik alles van diverse leveranciers op dezelfde dag heb laten komen (bankstel, gordijnen, bed, koelkast, magnetron, dressoirs, eettafel en stoelen etc ) een groot geldbedrag contact opgenomen bij het ING kantoor op de Kerklaan te Capelle aan den IJssel. Specifiek dit filiaal, omdat ik daar ook de besprekingen met mijn hypotheekadviseur had gevoerd en dus wist dat er diverse spreekkamers waren. Wat schetst mijn verbazing: het aanzienlijke geldbedrag (boven de 10.000 euro) is gewoonweg aan de balie recht voor ieders ogen uitbetaald. Nou ja zeg??? Had toch echt bij de telefonische reservering gevraagd om een aparte kamer voor uitbetaling (logisch lijkt mij en is ook telefonisch toegezegd). Bij afhaling van het geld bleek het dus niet mogelijk te zijn terwijl de spreekkamers echt onbezet waren. Ongelooflijk zeg, wil de ING mij graag dood hebben of zo? Klacht ingediend, teruggebeld, sorry sorry maar geen inhoudelijk antwoord, nogmaals klacht ingediend: standaard briefje teruggekregen met : in sommige plaatsen zijn geen spreekkamers. Ja, dat snap ik, maar daar was hier dus geen sprake van. Nu, maanden later, nog steeds geen fatsoenlijke reactie behalve gisteren het nieuwe briefje: jammer dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Ja gek zeg? Ze slaan tegenwoordig je hersens in voor 100 euro wat denkt de ing nu? Moet ik de volgende keer maar zwaarbewapend aankomen of een persoonlijke bodyguard inhuren of alles maar per dag laten komen en dan iedere keer verhoging van mijn pinlimiet aanvragen? Ging de vorige twee keren ook al fout, dus dat is ook geen optie. ING, hoe jagen we de klanten weg? Zo dus. Voor mij is het nu te laat, ik ben verhuisd, maar laat het een waarschuwing zijn voor andere mensen.
Was het niet mogelijk geweest dit anders te doen dan zoveel contant opnemen ? Veel bedrijven die grotere / duurdere dingen leveren hebben tegenwoordig een mobiel pinapparaat, dan hoeft het niet contant. Dan hoeft er ook maar voor een dag een flink verhoogde pinlimiet aangevraagd te worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door bprosman »

@Emmy,

Dit is my ook overkomen en veel alternatieven konden ze niet bieden. Ik moest destijds een aanzienlijk bedrag van een aandelenrekening naar een andere bank overbrengen en het enige alternatief dat ING mij kon bieden was het geld contant opnemen (inderdaad in de volle hoop :? ) en bij een andere bank in de machine storten :? .
Ze waren nog wel zo bijdehand het bedrag te "reserveren" omdat ze het standaard niet in kas hebben :?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@bprosman,

Dat zou tegenwoordig toch anders moeten kunnen, zou men denken.
Overigens u gaf aan dat ze niet veel alternatieven bieden, de vraag is dan wel hoeveel alternatieven er dan toch zijn. Er hoeven eigenlijk ook niet zo heel veel alternatieven te zijn, 1 kan al voldoende zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door bprosman »

Contant opnemen en storten was de enige optie die ik kreeg. Zo moeilijk moet het niet niet zijn om het (desnoods via een tussenrekening) bij een andere bank te krijgen.
Maar ook het uittellen gebeurde gewoon aan de balie terwijl er bij mij ook diverse lege spreekkamers beschikbaar waren.
(Kantoor Den Bosch , Centrum)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Zo moeilijk moet het niet niet zijn om het (desnoods via een tussenrekening) bij een andere bank te krijgen.
Dat bedoel ik, dat soort opties zouden er toch ook moeten zijn. Maarja vaak moet men dat soort oplossingen als klant verzinnen want een beetje meedenken is er vaak niet meer bij.

Was het niet mogelijk om het eerst naar een gewone rekening over te schrijven en van daaruit naar een andere bank ?
bprosman schreef: Maar ook het uittellen gebeurde gewoon aan de balie terwijl er bij mij ook diverse lege spreekkamers beschikbaar waren.
Dat vind ik zeker niet goed, moet toch gewoon even kunnen in een spreekkamer. Dan kan de klant het ook buiten het zicht van anderen ook even opbergen.

Aan de andere kant als u een bank binnenloopt van ik kom even het geld opnemen en de medewerker zegt, komt u maar even in de spreekkamer zitten, weten de anderen ook meteen dat het wel om iets meer dan een paar tientjes gaat natuurlijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door bprosman »

Aan de andere kant als u een bank binnenloopt van ik kom even het geld opnemen en de medewerker zegt, komt u maar even in de spreekkamer zitten, weten de anderen ook meteen dat het wel om iets meer dan een paar tientjes gaat natuurlijk
Hoe het met TS zat weet ik niet maar ik had een paar dagen vantevoren gebeld om de afspraak te maken en de mogelijkheden te bespreken en omdat het bedrag standaard niet in kas was (daar kwamen ze zelf mee). Dus ik moest zowiezo een paar dagen wachten.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Hoe het met TS zat weet ik niet maar ik had een paar dagen vantevoren gebeld om de afspraak te maken en de mogelijkheden te bespreken en omdat het bedrag standaard niet in kas was (daar kwamen ze zelf mee). Dus ik moest zowiezo een paar dagen wachten.
Da's bij (bijna) alle banken zo dat dit soort bedragen gereserveerd moeten worden. Bij sommige kun je nog geen 100 euri aan de balie opnemen.

Ik denk dat het wel zo verstandig was geweest om dit inderdaad ook vooraf te bespreken.

Spreekkamer of niet, persoonlijk hou ik er sowieso niet zo van om met dit soort bedragen over straat te gaan. Dus ik zou eerst eens overleggen met de leveranciers wat de betaalmogelijkheden zijn. Vaak is er best veel mogelijk en hoeft men niet met deze bedragen contant over straat.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Waarom ter plekke niet gevraagd naar een spreekkamer? Als ze er idd zijn dan kun je dat duidelijk aangeven lijkt me.
En ik ga nooit met zo veel geld over straat! Je had het misschien ook in etappes op kunnen nemen bij diverse vestigingen en ook daar nadrukkelijk vragen naar een spreekkamer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij afhaling van het geld bleek het dus niet mogelijk te zijn terwijl de spreekkamers echt onbezet waren.
Hieruit lees ik dat er wel om gevraagd is, ik heb er destijds ook om gevraagd.
Je had het misschien ook in etappes op kunnen nemen bij diverse vestigingen en ook daar nadrukkelijk vragen naar een spreekkamer.
Zoals Emmy al zegt, er is tegenwoordig bijna geen geld meer in kas. Dan had ik met meerdere vestigingen een afspraak moeten maken :? En ook bij mij was het midden in een verhuizing... dan kun je je tijd echt wel beter gebruiken.
Het huidige saldo bij ING is 6,34 Euro en dat zal wel blijven denk ik. Als ze er ooit vanaf willen hoor ik het wel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Het huidige saldo bij ING is 6,34 Euro en dat zal wel blijven denk ik. Als ze er ooit vanaf willen hoor ik het wel.
Dit soort slapende rekeningen wel in de gaten blijven houden (of gewoon opzeggen). Misschien worden er nog een keer kosten in rekening gebracht voor de pas of rekening of misschien gaat dit nog komen in de toekomst. Een bank zou een bank niet zijn als ze die kosten niet gewoon afschrijven ook al komt met daardoor al dan niet geoorloofd in het "rood"

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ING geen aparte ruimte meer bij uitbetaling grote bedragen

Ongelezen bericht door Dirkie »

een groot geldbedrag contact opgenomen bij het ING kantoor op de Kerklaan te Capelle aan den IJssel.
Gelukkig is Capelle aan den IJssel volgens mij niet zo crimineel. Hebt U wel goed gekeken in de bank of er geen gevaarlijk uitziende personen rondliepen in dat filiaal (behalve de medewerkers van de ING zelf :mrgreen: )

Gesloten