LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Medewerkers van Kinderfun proberen op straat of aan de deur klanten te werven zeer vaak onder mondelinge valse voorwendselen. Het zou dan gaan om een eenmalig laag bedrag voor een leuk pakket.
In werkelijkheid wordt er een overeenkomst aangegaan voor een langere periode met een hoger bedrag!! De pakketen zelf hebben nauwelijks waarde.
Het stopzetten of annuleren van de overeenkomst blijkt in het algemeen zeer problematisch.
Het bedrijf blijft facturen sturen en verhoogt deze met aanmaningskosten. Zelf als er geen pakket ontvangen is!! Op termijn schakelen zij ook een incasso bureau in.
Kinderfun heeft hetzelfde Kvk nummer als dat van ikspeelikleer.nl
Te weten: K.v.K. Den Bosch nr. 17151462
Hieruit trek ik de conclusie dat het om dezelfde onderneming/persoon gaat.
Op de website van ikspeelikleer.nl staat ook een e-mail adres dat niet staat bij kinderfun.nu:
[email protected]
Gaarne reacties!!
In werkelijkheid wordt er een overeenkomst aangegaan voor een langere periode met een hoger bedrag!! De pakketen zelf hebben nauwelijks waarde.
Het stopzetten of annuleren van de overeenkomst blijkt in het algemeen zeer problematisch.
Het bedrijf blijft facturen sturen en verhoogt deze met aanmaningskosten. Zelf als er geen pakket ontvangen is!! Op termijn schakelen zij ook een incasso bureau in.
Kinderfun heeft hetzelfde Kvk nummer als dat van ikspeelikleer.nl
Te weten: K.v.K. Den Bosch nr. 17151462
Hieruit trek ik de conclusie dat het om dezelfde onderneming/persoon gaat.
Op de website van ikspeelikleer.nl staat ook een e-mail adres dat niet staat bij kinderfun.nu:
[email protected]
Gaarne reacties!!
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Beste Warp, onderstaande vandaag verstuurd aan die lullo's van Kinderfun !!!
Betreft : Reactie op aanmaning (zie bijgevoegde brief).
Datum : 29-05-2012
Geachte debiteurenadministratie van de firma Kinderfun,
In reactie op uw aanmaningsbrief van 25 mei 2012 kan ik u onderstaande berichten.
U schrijft aan mijn dochter dat zij een achterstand heeft in de betalingen van haar abonnement bij kinderfun. Dat bevreemd mij ten zeerste, omdat zij bij u helemaal geen abonnee is.
Eerder werd mijn dochter door uw firma gebeld met de mededeling dat zij heel snel moest gaan betalen anders zou zij te maken gaan krijgen met een deurwaarder. Nadat zij heeft uitgelegd dat ze bij kinderfun helemaal geen abonnee is, heeft u haar een kopie gestuurd van een “door iemand” ondertekend contract (zie bijgevoegd).
Ik kan u mededelen dat ik niet in ga op dreigementen van uw bedrijf, en dat het contract waar uw firma naar verwijst, als niet geldig kan worden verklaart omdat er een handtekening op staat die in de verste verte niet lijkt op de handtekening van mijn dochter.
Het gehele contract (velletje) kan als ongeldig worden verklaart daar er nog veel meer onvolledigheden en onwaarheden op staan.
U schrijft in uw aanmaning dat u gerechtelijk stappen zal ondernemen als mijn dochter niet snel zal betalen. Ik kan u nu al vertellen dat er nu niet, en ook in de toekomst niet, aan u en/of uw bedrijf betaald zal gaan worden. Nogmaals, mijn dochter is geen abonnee en wenst dat ook zeker niet te worden.
Ik heb op alle pakketjes, welke u heeft opgestuurd, voorzien van de tekst “retour afzender” en ga er dan ook vanuit dat deze aan u zijn geretourneerd.
Gelukkig schrijft u in de aanmaning dat het toezenden van pakketjes ondertussen is gestopt, daarvoor mijn hartelijke dank.
Mocht u na het lezen van deze brief toch nog willen communiceren over uw product en/of eventuele gerechtelijke stappen, neem dan gerust contact met mij op via onderstaande gegevens,
Hopende u voldoende op de hoogte gesteld te hebben, groet ik u,
Maurice
Betreft : Reactie op aanmaning (zie bijgevoegde brief).
Datum : 29-05-2012
Geachte debiteurenadministratie van de firma Kinderfun,
In reactie op uw aanmaningsbrief van 25 mei 2012 kan ik u onderstaande berichten.
U schrijft aan mijn dochter dat zij een achterstand heeft in de betalingen van haar abonnement bij kinderfun. Dat bevreemd mij ten zeerste, omdat zij bij u helemaal geen abonnee is.
Eerder werd mijn dochter door uw firma gebeld met de mededeling dat zij heel snel moest gaan betalen anders zou zij te maken gaan krijgen met een deurwaarder. Nadat zij heeft uitgelegd dat ze bij kinderfun helemaal geen abonnee is, heeft u haar een kopie gestuurd van een “door iemand” ondertekend contract (zie bijgevoegd).
Ik kan u mededelen dat ik niet in ga op dreigementen van uw bedrijf, en dat het contract waar uw firma naar verwijst, als niet geldig kan worden verklaart omdat er een handtekening op staat die in de verste verte niet lijkt op de handtekening van mijn dochter.
Het gehele contract (velletje) kan als ongeldig worden verklaart daar er nog veel meer onvolledigheden en onwaarheden op staan.
U schrijft in uw aanmaning dat u gerechtelijk stappen zal ondernemen als mijn dochter niet snel zal betalen. Ik kan u nu al vertellen dat er nu niet, en ook in de toekomst niet, aan u en/of uw bedrijf betaald zal gaan worden. Nogmaals, mijn dochter is geen abonnee en wenst dat ook zeker niet te worden.
Ik heb op alle pakketjes, welke u heeft opgestuurd, voorzien van de tekst “retour afzender” en ga er dan ook vanuit dat deze aan u zijn geretourneerd.
Gelukkig schrijft u in de aanmaning dat het toezenden van pakketjes ondertussen is gestopt, daarvoor mijn hartelijke dank.
Mocht u na het lezen van deze brief toch nog willen communiceren over uw product en/of eventuele gerechtelijke stappen, neem dan gerust contact met mij op via onderstaande gegevens,
Hopende u voldoende op de hoogte gesteld te hebben, groet ik u,
Maurice
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
mvanraam
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.
*Meldpunten Internetoplichting:
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl
**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact
De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.
***Handige adressen:
http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/
Met vriendelijke groet, Maxiem.
*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.
*Consumentenforums:
http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):
http://www.consuwijzer.nl/
* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.
*Meldpunten Internetoplichting:
https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl
**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact
De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.
***Handige adressen:
http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Bedankt voor de reacties en de info.
Na zelf twee brieven gestuurd te hebben waarvan een zelfs aangetekend heb ik na mijn derde aanmaning mijn rechtbijstandsverzekering ingeschakeld.
Deze hebben hun aangeschreven met goede argumenten.
Hierop reageerden ze niet en vandaag heb ik de vierde aanmaning binnen gekregen. Hierin staat dat er een incasso bureau zal worden ingeschakeld en dat de kosten aanzienlijk zullen oplopen.
Van mij krijgen ze geen cent hoeveel tijd en energie het me ook zal kosten.
Na zelf twee brieven gestuurd te hebben waarvan een zelfs aangetekend heb ik na mijn derde aanmaning mijn rechtbijstandsverzekering ingeschakeld.
Deze hebben hun aangeschreven met goede argumenten.
Hierop reageerden ze niet en vandaag heb ik de vierde aanmaning binnen gekregen. Hierin staat dat er een incasso bureau zal worden ingeschakeld en dat de kosten aanzienlijk zullen oplopen.
Van mij krijgen ze geen cent hoeveel tijd en energie het me ook zal kosten.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Dossier opbouwen (dit soort topics erbij halen en printen eventueel) en laat die rechtszaak maar komen.warp3000 schreef:Van mij krijgen ze geen cent hoeveel tijd en energie het me ook zal kosten.
Er zijn te veel identieke verhalen van te veel verschillende mensen om dit gezeur als een eenmalige fout af te kunnen doen.
Ik wens je veel succes.
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Bedankt Guardian72 voor de steun en het advies!!
Een rechtzaak voor zo'n laag bedrag lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk. Ik weet dat ik in mijn recht sta en zal mij dan ook graag willen verantwoorden voor een rechter mocht dit nodig zijn.
Het is te gek voor woorden hoeveel mensen al opgelicht zijn. Dit bedrijf blijft aanmaningen sturen die steeds hoger worden en reageren niet inhoudelijk op argumenten. Ze doen aan bangmakerij en de meeste mensen betalen dan maar om er van af te zijn. Zij weten dit en speculeren daar op!
Schandalig is het hoe ze hiermee geld maken!!!
Een rechtzaak voor zo'n laag bedrag lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk. Ik weet dat ik in mijn recht sta en zal mij dan ook graag willen verantwoorden voor een rechter mocht dit nodig zijn.
Het is te gek voor woorden hoeveel mensen al opgelicht zijn. Dit bedrijf blijft aanmaningen sturen die steeds hoger worden en reageren niet inhoudelijk op argumenten. Ze doen aan bangmakerij en de meeste mensen betalen dan maar om er van af te zijn. Zij weten dit en speculeren daar op!
Schandalig is het hoe ze hiermee geld maken!!!
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Is er nu geen manier te vinden om deze louche firma te stoppen.
Keer op keer bedonderen ze mensen en ze blijven maar doorgaan.
Kinderfun BV, Fiad incasso, Invogem enz ze verzinnen iedere keer weer nieuwe namen.
Het zijn gewoon ordinaire oplichters.
Dit moet een keer stoppen.
Keer op keer bedonderen ze mensen en ze blijven maar doorgaan.
Kinderfun BV, Fiad incasso, Invogem enz ze verzinnen iedere keer weer nieuwe namen.
Het zijn gewoon ordinaire oplichters.
Dit moet een keer stoppen.
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Het zijn gewoon ordinaire oplichters. De meeste mensen betalen maar als ze een aanmaning krijgen.
Het gaat mij niet om het geld maar om dat ze er zo makkelijk mee weg komen. Ik heb uiteindelijk niets meer van ze gehoord. Ik heb gereageerd op hun brieven en ze duidelijk gemaakt dat ik in mijn recht sta en dat ik absoluut niet ga betalen.
Het gaat mij niet om het geld maar om dat ze er zo makkelijk mee weg komen. Ik heb uiteindelijk niets meer van ze gehoord. Ik heb gereageerd op hun brieven en ze duidelijk gemaakt dat ik in mijn recht sta en dat ik absoluut niet ga betalen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 08 aug 2013 10:13
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Zijn er mensen die er ook al helemaal vanaf zijn? Wij proberen dit kinderfun ook op te zeggen. Telefoonnummers en adressen kloppen vaak niet.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 okt 2013 15:22
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Vorig jaar werd ik aangesproken op straat door een medewerker van kinderfun. Stom genoeg mee akkoord gegaan en ik heb heel lang problemen gehad. Ik heb iedere keer betaald (zou ik nu nooit meer doen) maar na 3 maanden was ik het zat. Ik heb ze meerdere brieven gestuurd maar geen reactie. Niet betaald, maar dan kwamen er bedreigingen.
Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik ze een aangetekende brief gestuurd (weer 7 euro). Dit was geen nette brief kan ik jullie vertellen. Ik heb ze gezegd dat ik per direct mijn abbonoment op wil zeggen en dat als ze dit niet doen dat ik dezelfde dag nog naar de politie stap. Toen kreeg ik (uiteraard) een brief terug met dat het opgezegt was. Hierna heb ik er nooit meer wat van gehoord. Ik hoop dat dit bij jullie ook werkt.. Succes!
Toen was ik er helemaal klaar mee en heb ik ze een aangetekende brief gestuurd (weer 7 euro). Dit was geen nette brief kan ik jullie vertellen. Ik heb ze gezegd dat ik per direct mijn abbonoment op wil zeggen en dat als ze dit niet doen dat ik dezelfde dag nog naar de politie stap. Toen kreeg ik (uiteraard) een brief terug met dat het opgezegt was. Hierna heb ik er nooit meer wat van gehoord. Ik hoop dat dit bij jullie ook werkt.. Succes!
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Was dat naar dit adres? :
Postbus 18
5450 AA MILL
Postbus 18
5450 AA MILL
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Ik ben sinds 2009 geloof ik al lid, maar nooit geprobeerd om op te zeggen. Wel een adreswijziging vorig jaar per post doorgegeven en dit is goed verwerkt. Ik kreeg meteen alles op het nieuwe adres bezorgd. Vorige week heb ik dan wel een brief gestuurd om op te zeggen, dus ik ben benieuwd of dat ook zo makkelijk gaat.
Zijn er weleens mensen die geen problemen hebben met Kinderfun?
Zijn er weleens mensen die geen problemen hebben met Kinderfun?
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
In jan. 2012 heeft mijn vriendin helaas ook zo'n velletje ondertekend van Kinderfun op straat.
Op het velletje stond dikgedrukt ''voor 3 pakketten, respectievelijk 3 mnd.''
A la, zo geschiedde, nooit ook maar een pakket ontvangen. Ze hebben 2x een bedrag afgeschreven en zijn daarna zelf gestopt. Nog steeds geen pakketten daarna ontvangen. Telefonisch onbereikbaar en reageren niet op brieven om het op te zeggen e.d.
Nu, bijna 2 jaar later kregen wij een brief van FIAD met het verzoek binnen 5 werkdagen even 177 EUR over te maken. Wat wij uiteraard niet gaan doen, zeker niet na het lezen van soortgelijke verhalen op dit forum.
Op het velletje stond dikgedrukt ''voor 3 pakketten, respectievelijk 3 mnd.''
A la, zo geschiedde, nooit ook maar een pakket ontvangen. Ze hebben 2x een bedrag afgeschreven en zijn daarna zelf gestopt. Nog steeds geen pakketten daarna ontvangen. Telefonisch onbereikbaar en reageren niet op brieven om het op te zeggen e.d.
Nu, bijna 2 jaar later kregen wij een brief van FIAD met het verzoek binnen 5 werkdagen even 177 EUR over te maken. Wat wij uiteraard niet gaan doen, zeker niet na het lezen van soortgelijke verhalen op dit forum.
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Ondanks deze thread al even oud is: ze opereren sinds kort ook onder de naam TrompetClub.
Wij sluiten ons ook aan bij de rij gedupeerden. Gelukkig hebben we nog geen cent betaald en dat gaan we ook niet doen, maar de ellende die je ervan hebt is al erg genoeg.
Johan
Wij sluiten ons ook aan bij de rij gedupeerden. Gelukkig hebben we nog geen cent betaald en dat gaan we ook niet doen, maar de ellende die je ervan hebt is al erg genoeg.
Johan
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 dec 2016 17:22
- Contacteer:
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Ook ik heb problemen met kinderfun, 5 jaar geleden schriftelijk aangetekend opgezegd. Niets meer van gehoord.
Nu 5 jaar later, halen ze zonder mijn toestemming via een automatische incasso geld van mijn rekening en worden er weer boekjes toegestuurd, dit terwijl ik geen lid meer ben!!!
Geprobeerd te bellen naam en alles ingesproken, geen reactie terug!
Geld weer terug geboekt op mijn eigen rekening pakketje weer geretourneerd en maar weer een aangetekende brief gestuurd...dat ik niks meer wens te ontvangen van deze firma.... hopelijk is het nu klaar!!!
Nu 5 jaar later, halen ze zonder mijn toestemming via een automatische incasso geld van mijn rekening en worden er weer boekjes toegestuurd, dit terwijl ik geen lid meer ben!!!
Geprobeerd te bellen naam en alles ingesproken, geen reactie terug!
Geld weer terug geboekt op mijn eigen rekening pakketje weer geretourneerd en maar weer een aangetekende brief gestuurd...dat ik niks meer wens te ontvangen van deze firma.... hopelijk is het nu klaar!!!
Re: kinderfun.nu = ikspeelikleer.nl
Nou, dan zal ik mijn oude rekening ook maar eens in de gaten houden. Overigens niets terugsturen. Als ze je ongevraagd dingen sturen gewoon lekker negeren, niets betalen en de spullen houden, weggeven of ritueel verbranden.helene.coppens schreef:Ook ik heb problemen met kinderfun, 5 jaar geleden schriftelijk aangetekend opgezegd. Niets meer van gehoord.
Nu 5 jaar later, halen ze zonder mijn toestemming via een automatische incasso geld van mijn rekening en worden er weer boekjes toegestuurd, dit terwijl ik geen lid meer ben!!!
Geprobeerd te bellen naam en alles ingesproken, geen reactie terug!
Geld weer terug geboekt op mijn eigen rekening pakketje weer geretourneerd en maar weer een aangetekende brief gestuurd...dat ik niks meer wens te ontvangen van deze firma.... hopelijk is het nu klaar!!!
In de wet staat dat ze geen geld mogen eisen voor dingen die ze je zomaar zonder overeenkomst opsturen. Je mag de pakketten dus gewoon houden en hen in hun sop laten gaarkoken.