Gister heb ik door eigen schuld helaas een aanrijding veroorzaakt met een taxi. Hierbij hebben we netjes ter plekke het europees schadeformulier ingevuld en onze weg weer vervolgd. De auto is niet van mij (staat op mijn vader zijn naam).
Eenmaal thuis gekomen hoorde ik tot mijn schrik dat er een betalingsachterstand is ontstaan op de WA autoverzekering en er 3 april een brief is gekomen waarbij de verzekering uitlegt dat de achterstand binnen 2 weken voldaan moet zijn, anders zou de verzekering worden "opgeschort". Deze rekening is niet op tijd voldaan. Vanochtend heb ik gebeld met de verzekering en inderdaad, ze willen niet uitbetalen. Klinkt dan ook vrij logisch.
Nu las ik op het internet iets over een na-risico waarbij de verzekeraar verplicht is enige schade te dekken die 16 dagen na afmelding bij het RDW voorgekomen is. Klopt dit? Het maakt het hele verhaal extra zuur omdat de verzekering al zo'n 13 jaar loopt zonder ook maar voor een dubbeltje schade te hebben gereden, en precies een week na afmelding dit moet voorkomen. Maar dat zul je altijd zien.
Is dit zogenoemde "na risico" van toepassing in mijn geval?