LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vreemde zaken bij bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door trebelski »

Guardian72 schreef:@ Snepke,
Mogelijk mag niet iedereen op acceptgiro bestellen (als er een geschiedenis van niet/te laat betalen is, bijvoorbeeld)....
.
Dat klopt! heb je ooit te laat betaald is de optie ''betalen via acceptgiro'' niet meer aan te vinken en dien je vooraf te betalen. Of dat bij TS speelde weet ik uiteraard niet.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door snepke »

trebelski schreef:
Guardian72 schreef:@ Snepke,
Mogelijk mag niet iedereen op acceptgiro bestellen (als er een geschiedenis van niet/te laat betalen is, bijvoorbeeld)....
.
Dat klopt! heb je ooit te laat betaald is de optie ''betalen via acceptgiro'' niet meer aan te vinken en dien je vooraf te betalen. Of dat bij TS speelde weet ik uiteraard niet.
Dat weet ik ook niet of dat speelt,maar als het zo is,vind ik het begrijpelijk van Bol,dat je vooruit moet betalen.
Anders kunnen hun achter hun centen aan

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Bedankt voor de reactie's.

Ik heb ( met hand op mijn hart ) geen betalingsachterstanden oid. bij bol.com gehad of wat dan ook.
Ik heb inderdaad wel eens films besteld of spellen en dat altijd met acceptgiro gedaan ( en bij ontvangst altijd direct betaald ) , daarom bevreemde het mij dat het nu niet kon. ( ik ging ervanuit dat dat zo kon zijn omdat het een duur product is ) Mijn verbazing word wel groter als ik merk dat het bij anderen dus wel kan.Misschien krijg ik daar nog antwoord op na mijn mail aan de klantenservice. Ik zou binnen 24 uur antwoord krijgen, maar heb nog niets vernomen en we zijn alweer een paar dagen verder.
Logisch als ik een geschiedenis zou hebben bij bol dat ze zo zouden redeneren, dat zou ik ook doen als ik iemand niet vertrouw.
Fora's zijn er juist voor om je verhaal kwijt te kunnen, mensen te waarschuwen oid, dus vind het niet onterecht dat ik mijn verhaal hier geschreven heb :wink:
Hoe dan ook ik blijf het jammer vinden dat het zo gelopen is, maar nog meer dat bol met niets tegemoet wilde komen of me door wilde schakelen om het één en ander op dat moment op te willen lossen. ( en daar bedoel ik niet mee binnen 1 minuut een nieuwe telefoon.)

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door snepke »

Op wie zijn naam is het besteld?
Je dochters naam?
Kan het misschien zijn dat je onder een bepaalde leeftijd vooruit moet betalen?

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

Nee, het is op mijn naam besteld omdat zij inderdaad minderjarig is doe ik dit soort dingen altijd via mijn naam, mijn giro :wink:
Vind het wel fijn dat je met me meedenkt, want hier had ik dus niet op gekomen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kan het niet zijn dat het boven een bepaald bedrag gelijk betaald moet worden?
ik weet het niet heb er nog nooit wat besteld?
maar ja vraag me af als je een koelkast of iets besteld?ik ga geen ik zeg maar wat,1000 euro voorruit betalen?

zag idd dat het 5 werkdagen duurd...
hopelijk heeft ze een leuke vakantie en ze zal toch wel blij geweest zijn met de telefoon die ze nu heeft,.
hopelijk komt het geld ook snel terug...

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door trebelski »

rozemarijntje schreef:kan het niet zijn dat het boven een bepaald bedrag gelijk betaald moet worden?
ik weet het niet heb er nog nooit wat besteld?
maar ja vraag me af als je een koelkast of iets besteld?ik ga geen ik zeg maar wat,1000 euro voorruit betalen?
Het is inderdaad zo dat bij sommige aankopen een acceptgiro geen mogelijkheid is, ik heb het echter nog niet meegemaakt en de duurste aankoop deed ik voor mijn zoon. Was een LCD tv van €599.- en kon met acceptgiro.Ik denk dus dat er gehandeld/geleverd word op basis van eerdere aankopen/betalingen en een soort risico-analyse.Met dit wil ik niet beweren dat TS niet goed voor haar geld is uiteraard. :wink:

Kijk hier maar eens....Klik op ''welke betaalmogelijkheden''

http://www.bol.com/nl/m/klantenservice/ ... index.html

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ik had er al gekeken en kon niks vinden...
kijk dat is beter niks voorruit betalen maar bij aflevering...
ben zelf nogal erg op mijn hoede in deze economische periode zeg maar :wink: de ene dag zit de winkel er nog zoals hier toen met it's en de andere dag foetsie..nooit vergeten... :shock:

MAXIEM

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ivonne66

Ik begrijp uit jouw info, dat je de aankoopsom retour krijgt. Een webshop zoals deze heeft bij een KOA wettelijk altijd een termijn van 30 kalenderdagen. Binnen die termijn moet de aankoopsom geretourneerd worden.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door trebelski »

rozemarijntje schreef: ben zelf nogal erg op mijn hoede in deze economische periode zeg maar :wink: de ene dag zit de winkel er nog zoals hier toen met it's en de andere dag foetsie..nooit vergeten... :shock:
En dat is heel terecht! Zo zie je een enorm bedrijf en een week verder is alles pleite, inclusief je aanbetaling en mag je ineens achter aan de rij van schuldeisers.

http://www.faillissementsverslag.nl/imp ... s-failliet

Maar goed, ik ga teveel offtopic. SorryTS. :oops:
Laatst gewijzigd door trebelski op 28 apr 2012 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten.

info bol.com

@trebelski

idd ik ging meubels bestellen,25% aanbetalen,sorry?denk het niet....
wilde 200 euro geven vond ik naadje...nou vonden ze ook goed?????
over die 200 zou ik dan nog wel heen komen,al is het een hoop geld hou me ten goede!!
(ik had het bijvoorbaat al tegen mijn man gezegd,nou dat gaat niet gebeuren dus die zag de bui al hangen ihihihihi maar ik vermelde het gelijk,ga een flinke bestelling doen maar ben niet van plan om 25% voorruit te betalen,ook al zijn ze aangesloten bij ..weet ik veel welke ....)

maar op het bedrag wat ik eigenlijk voorruit moest betalen schijntje...
ja slapen doen we s'nachts,heb nog niks gehad alleen bestelling...
alles keurig verder gegaan hoor daar niet van,...maar...ben toch op mijn hoede...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door dhc »

Ivonne66 schreef:En jij moet je leven beter invullen, dan wordt je wat vrolijker!!!!
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb vandaag gewerkt en heel wat afgelachen. Jammer hè.....?
Mijn leven is prima, dank U.

Hoe is het met de traantjes? Je bent nog steeds boos lees ik.....ach gossie toch....

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

rozemarijntje schreef:kan het niet zijn dat het boven een bepaald bedrag gelijk betaald moet worden?
ik weet het niet heb er nog nooit wat besteld?
maar ja vraag me af als je een koelkast of iets besteld?ik ga geen ik zeg maar wat,1000 euro voorruit betalen?

zag idd dat het 5 werkdagen duurd...
hopelijk heeft ze een leuke vakantie en ze zal toch wel blij geweest zijn met de telefoon die ze nu heeft,.
hopelijk komt het geld ook snel terug...
Dank voor de reactie.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe of wat er nu gebeurd is dat het niet met acceptgiro kon. Ze is heel blij met haar telefoon en het risico van het geld ligt nu bij mij en niet bij haar :wink:
MAXIEM schreef:Ivonne66

Ik begrijp uit jouw info, dat je de aankoopsom retour krijgt. Een webshop zoals deze heeft bij een KOA wettelijk altijd een termijn van 30 kalenderdagen. Binnen die termijn moet de aankoopsom geretourneerd worden.

Met vriendelijke groet, Maxiem.
Dank voor de info Maxiem dan weet ik in ieder geval dat ik voor eind mei het geld op mijn rekening heb moeten staan :wink:

trebelski schreef:
Maar goed, ik ga teveel offtopic. SorryTS. :oops:
geen probleem hoor, ik ben al blij met jullie inbreng :wink:

Inderdaad moet je heel goed op je hoede zijn met alle winkels die tegenwoordig failliet gaan in deze moeilijke tijd. En dan heb je natuurlijk ook nog de oplichters waar je veel voor op moet passen. Daarom bestel ik via het internet alleen maar bij zaken die goed bekend zijn. ( niet dat die niet failliet kunnen gaan, maar dan weet je in ieder geval bijna zeker dat het geen oplichters zijn.)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ts

en is het geld al terug geboekt?

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

rozemarijntje schreef:@ts

en is het geld al terug geboekt?

Sorry voor de late reactie, maar was op vakantie :wink:
Op 3 mei is het geld terug gestort gelukkig. Het is een goede leerschool geweest :lol: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou mooi ,ook opgelost.
gelukkig dus op tijd terug hebben ze zich wel aan de afspraak gehouden,dat scheelt dan weer...

succes verder,leuk dat je het even liet weten!

Ivonne66
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 okt 2009 16:10

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door Ivonne66 »

rozemarijntje schreef:nou mooi ,ook opgelost.
gelukkig dus op tijd terug hebben ze zich wel aan de afspraak gehouden,dat scheelt dan weer...

succes verder,leuk dat je het even liet weten!
Jij ook succes en nogmaals bedankt voor je reactie's :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: vreemde zaken bij bol.com

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

graag gedaan :wink:

Gesloten