LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte ervaring met 3dbril-kopen.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
frank_63

slechte ervaring met 3dbril-kopen.nl

Ongelezen bericht door frank_63 »

Ik heb bij deze heren 6 3d brillen van het merk philips besteld. Kosten per stuk ongeveer 90 euro. Volgens de website direct leverbaar en uiteraard vooruit betaald (ruim 600 euro)

na een aantal dagen een vriendelijke meneer aan de telefoon die vertelde dat er een foutje was maar dat hij een alternatief had. Dit was niet van Philips maar beter en duurder.

Omdat ik het al niet vertrouwde heb ik er 2 besteld met de belofte dat de andere 4 snel zouden komen. De 2 brillen heb ik inderdaad snel gekregen maar werken niet met mijn tv. Deze brillen dus terug gestuurd en raad eens, geen geld terug, ze zaten niet in de compleet originele verpakking.

Kortom, gelokt met valse infomatie, verkeerd alternatief aangeboden en het probleem is voor mij. Geld is uiteraard weg zoals bij veel van dit soort malafide webshops.

Als je brillen wilt kopen bij deze mesnen van 3d bril kopen wens ik je veel plezier en vooral veel sterkte.

mvg
Frank.

stofzuigertje

Re: slechte ervaring met 3dbril-kopen.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat de Philips bril niet leverbaar was en deze niet geschikt is er niet geleverd wat gevraagd werd.

Daarom moest U deze testen en mag het ondanks openen mits brillen schadevrij retour gaan wel terug.
U moet de koop ONTBINDEN want gewoon retour is niet voldoende.
Eis je geld terug want zij wisten dat het voor een Philips TV was en daar werken universele niet op.

ArneLH
Contacteer:

Re: slechte ervaring met 3dbril-kopen.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

@stofzuigertje: terugsturen en geld terugvragen is voor een niet-jurist afdoende. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat expliciet aangeven dat je de overeenkomst wenst te ontbinden kwaad kan.
Naar mijn mening is bovendien de verplichte info mbt. die ontbinding ex art. 7:46d BW niet voldoende die op de website staat en heb je dus max. 3 maanden na aflevering daarvoor.
Over terugsturen in de orginele verpakking zeggen de Algemene Voorwaarden dit:
Artikel 6, lid 2
Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Gesloten