LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen retroscooters 2012

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Ervaringen retroscooters 2012

Ongelezen bericht door bengek »

Ik heb al meerdere topics gelezen alleen vroeg ik me af of de kwaliteit van de Chinese scooters zijn verbeterd. Ze zijn er al enkele jaren en nu met deze benzineprijzen en hopelijk de aankomende zonuren is het voor mij ook aantrekkelijker om de korte ritjes met een scooter te doen. Ik mag verwachten dat de Chinese scootertjes toch wel beter worden??

Zelf wil ik gaan voor een Berini retro modelletje voor 1250 inclusief. Had het liefst een Sym gewild maar die kost met alles erop en eraan al snel 1800. Gaarne ervaringen gezocht naar Chinese scooters en welke merken/dealers goed zijn. Voor me zelf zoek ik mensen met ervaring in Rotterdam. Maar een overzichtje voor 2012 zou voor iedereen handig zijn. Ik heb ook bijna echt alles gelezen dus je mag wel herhalen wat je mening is als je maar niet altijd je gelijk probeert te halen, zodat we echt een duidelijk beeld kunnen vormen van de kwaliteit van 2011/2012.

stofzuigertje

Re: Ervaringen retroscooters 2012

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Marktplaats...

Als je veel nieuwe voor relatief lage prijzen ziet is het meestal fout.
De goede zijn waardevaster en zo zie je welk merk en type goed of juist fout is.

Ga niet op uiterlijk af want daar ben je snel op uitgekeken, maar problemen die zorgen voor veel meer hoofdpijn.

Een goede gebruikte is vaak beter dan slechte nieuwe ondanks die garantie...

bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Re: Ervaringen retroscooters 2012

Ongelezen bericht door bengek »

Heb je dan een tip of een ervaring zelf misschien?

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Ervaringen retroscooters 2012

Ongelezen bericht door oo4load »

Doorsparen voor de Sym. Hogere aanschafkosten verdien je vanzelf terug via betere inruil en lagere onderhoudskosten op lange termijn.
Hij blijft ook langer mooi (denk aan het chroom en het zadel!).

Als je de merknaam wegdenkt zijn chinese retro's allemaal zo goed als gelijk, ze komen uit ongeveer 4 grote fabrieken. (Baotian, ZNEN/FOSTI, Huatian, Benzhou) en die maken de onderdelen voor het afmonteren ook niet zelf maar kopen ze weer ergens anders in. Simpel gezegd is het 1 pot nat.

Ga of voor de allerlaagste prijs en neem voor lief dat je het onderhoud zelf doet.

Of ga voor de beste garantievoorwaarden en service en koop hem bij een bekende grote dealer.

(of hij nou 699 of 1299 kost, het blijft hetzelfde ding alleen de geboden service verschilt).

bengek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 sep 2009 01:33

Re: Ervaringen retroscooters 2012

Ongelezen bericht door bengek »

Allerlaagste prijs zal ik niet nemen aangezien ik 2 linkerhanden heb. :)

Ik heb zelf idd het gevoel dat een Chinese scooter een goede dealer nodig heeft die alles goed naloopt en bij problemen snel oplost.

Wat zit er eigenlijk in de garantie van een scooter? Van een auto heb ik dat eigenlijk ook niet echt begrepen wat er nou wel inzit en wat niet.

Een ander probleem waar ik nu pas aan denk is dat mijn berging moeilijker te bereiken is en dat die retro's nogal een brede stuur hebben.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Ervaringen retroscooters 2012

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Als ze goed rijklaar worden gemaakt is er niks aan de hand. Natuurlijk dienen de onderhoudsintervallen wel aangehouden te worden. Je moet wel zorgen dat er een Keihin CVK carburateur opzit, geen Chinese versie, carburateur is de belangrijkste oorzaak van storingen.

Gesloten