LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betalen of toch niet ?
-
betalen of toch niet ?
Dag medelotgenoten, ben nieuw hier op het forum en zit dus ook in het Dexia schuitje.
Ons winstverdriedubbelaarcontract liep april j.l. ten einde. Dit resulteerde in een restschuld van €. 3960,00. Inmiddels hebben we vorige week de 2e betalingsherinnering gehad van Dexia met het vriendelijk doch dringende verzoek te betalen zo niet zal het incassobureau worden ingeschakeld en worden we aangemeld bij het BKR. We zijn aangemeld bij stichting leaseverlies, ben geen ega-leaser.
Betalen willen we zo lang mogelijk uitstellen, zit met de volgende vragen:
- wat is de werkwijze van een incassobureau, hoogte van incassokosten;
- is een advocaat wel een optie gezien de hoogte van de restschuld;
- wat eventueel verder te doen;
Ons winstverdriedubbelaarcontract liep april j.l. ten einde. Dit resulteerde in een restschuld van €. 3960,00. Inmiddels hebben we vorige week de 2e betalingsherinnering gehad van Dexia met het vriendelijk doch dringende verzoek te betalen zo niet zal het incassobureau worden ingeschakeld en worden we aangemeld bij het BKR. We zijn aangemeld bij stichting leaseverlies, ben geen ega-leaser.
Betalen willen we zo lang mogelijk uitstellen, zit met de volgende vragen:
- wat is de werkwijze van een incassobureau, hoogte van incassokosten;
- is een advocaat wel een optie gezien de hoogte van de restschuld;
- wat eventueel verder te doen;
Re: betalen of toch niet ?
General Lee,
Mijn contract had 3100 restschuld en is na incassoburo opgelopen tot 4300 euro. Tja een advocaat is relatief duur, maar alles kan schriftelijk worden afgehandeld want je zit bij het kanton. Ik ben inmiddels ook gedagvaard en heb toch maar een advocaat genomen.....tja het is of betalen of vechten...is aan jou. Als je geen advocaat wil nemen, dan zou ik maar NU gaan betalen want het wordt alsmaar meer en je wordt toch gedagvaard. Ik hoopte ook niet gedagvaard te worden, maar na 1,5 jaar niet betalen is dat toch nog gebeurd.
Mijn contract had 3100 restschuld en is na incassoburo opgelopen tot 4300 euro. Tja een advocaat is relatief duur, maar alles kan schriftelijk worden afgehandeld want je zit bij het kanton. Ik ben inmiddels ook gedagvaard en heb toch maar een advocaat genomen.....tja het is of betalen of vechten...is aan jou. Als je geen advocaat wil nemen, dan zou ik maar NU gaan betalen want het wordt alsmaar meer en je wordt toch gedagvaard. Ik hoopte ook niet gedagvaard te worden, maar na 1,5 jaar niet betalen is dat toch nog gebeurd.
Tuurlijk, economen kunnen de toekomst niet voorspellen. Ze kunnen wel een verwachting uitspreken, maar of die uitkomt?
Economie is een gedragswetenschap net als bijvoorbeeld de psychologie, en niet een exacte wetenschap als wiskunde. Als jij van een psycholoog verwacht dat hij het gedrag van mensen kan voorspellen zit je fout.
Economie is een gedragswetenschap net als bijvoorbeeld de psychologie, en niet een exacte wetenschap als wiskunde. Als jij van een psycholoog verwacht dat hij het gedrag van mensen kan voorspellen zit je fout.
-
weet iemand wat de eerste verhoging is van een incassobureau, is dit een bepaald percentage en voeren ze dit gelijk bij de eerste briefwisseling al door ?
€406,-ongeveer
-
ook al bij de eerste brief ?
Ja ook bij de eerste brief....mijn incassokosten zijn opgelopen tot 1000 ongeveer.
-
zal Dexia na de tweede betalingsherinnering zeker over gaan tot het incassogedeelte zoals ze schrijven ?
-
niemand ?
Ja dan gaan ze incassoburo inschakelen...maar dat duurt meestal nog we een tijdje....dan daarna dagvaarding (ja lucky me!)
-
bedankt lions,
@croosjes:
gelijk bij de eerste aanmaning van een incasso al een verhoging van rond de 400 pleuro ongeacht de restschuld ?
@croosjes:
gelijk bij de eerste aanmaning van een incasso al een verhoging van rond de 400 pleuro ongeacht de restschuld ?
daarom moet je dit schrijven ook laten doen door een kwaliteit advocaat,daat geeft de grootste dekking""verdediging"".vrgr.andrede croos
In mei ben ik gestopt met mijn maandelijkse betalingen aan Dexia!
Hoe lang houd ik dit vol, zonder financiele problemen?
Wie kan mij antwoorden!
Kees te G.
Hoe lang houd ik dit vol, zonder financiele problemen?
Wie kan mij antwoorden!
Kees te G.
Mijn contract is gestopt eind oktober 2002..en heb afgelopen april een dagvaarding ontvangen..dus 1,5 jar later..tja bij sommige mensen ging het iets sneller. Jij stopt je maandelijkse betalingen, dus dan kan het nog sneller gaan in jou geval, maar dat is niet te zeggen. Ik had al de hoop dat ze me "vergeten" waren, maar zo dom zijn ze blijkbaar toch niet. Ach over paar weken weet ik of ik win of verlies..ben ik daar ook weer van af.
Lions 90, bedankt voor je snelle reactie. Jammer dat 'ze' je toch nog weten te vinden naar anderhalf jaar. Jammer, dat daar nog"snuggere"mensen zijn!
Reageer mensen, laten wij samen ons verzetten tegen deze uitbuiters!
Reageer mensen, laten wij samen ons verzetten tegen deze uitbuiters!
ik betaal al niet nu zo'n half jaar, ze gaan nu dreigen met deurwaarder nou ze doen maar!!liever vandaag dan morgen een rechtzaak!
ben belazerd bij het leven en sta 100%achter mijn mening en zal dit ook zeker tegen de rechter zeggen..
helaas de telefoongesprekken niet opgenomen maar er werd mij duidelijk gezegt(herhaaldelijk)dat er totaal geen risico aan zat
ik gevraagd of ik dat zwart op wit kon krijgen, geen probleem zegt die *******,toen kreeg ik al die papieren van ze met een hoop taal waar een gewone burger niet uit komt, en ja m'n handtekening gezet
uiteraard dom maar dus wel belazerd, ik wil dus niet alleen van die restschuld af ik wil ook m'n inleggeld terug
we zullen zien ,maar 1 ding is me duidelijk van mij krijgen ze geen stuiver meer!
rob
ben belazerd bij het leven en sta 100%achter mijn mening en zal dit ook zeker tegen de rechter zeggen..
helaas de telefoongesprekken niet opgenomen maar er werd mij duidelijk gezegt(herhaaldelijk)dat er totaal geen risico aan zat
ik gevraagd of ik dat zwart op wit kon krijgen, geen probleem zegt die *******,toen kreeg ik al die papieren van ze met een hoop taal waar een gewone burger niet uit komt, en ja m'n handtekening gezet
uiteraard dom maar dus wel belazerd, ik wil dus niet alleen van die restschuld af ik wil ook m'n inleggeld terug
we zullen zien ,maar 1 ding is me duidelijk van mij krijgen ze geen stuiver meer!
rob
helemaal mee eeens,
mvg R vd Helm
mvg R vd Helm
Ik zou niet zo inzitten over de zgn. buitengerechtelijke kosten.
Op het moment dat een incassobureau in de gaten krijgt dat je niet wilt of kunt betalen (geef dus niet aan dat je wilt betalen), geeft ze de vordering terug.
Hierna duurt het nog wel een tijd dat je een dagvaarding krijgt. Dus raak nog niet in paniek.
Je kunt je probleem eerst eens rustig voorleggen aan Pay-back.
Je kunt dit doen door een email te sturen naar [email protected]. Vermeld in het mailtje de contractvorm, welke maatschappij, ingangs- en einddatum, een eventuele restschuld etc.
Het kan een week duren voordat je puntsgewijs antwoord krijgt.
Tussentijds kun je op de website www.pay-back.nl nagaan of je in aanmerking komt voor een advocaat met toevoeging.
Zou het antwoord op email zijn dat ze je adviseren een advocaat te zoeken, kan je ook deze vinden op deze website.
Kortom genoeg te doen, je kunt er nog tegen vechten.
Succes General.[/quote]
Op het moment dat een incassobureau in de gaten krijgt dat je niet wilt of kunt betalen (geef dus niet aan dat je wilt betalen), geeft ze de vordering terug.
Hierna duurt het nog wel een tijd dat je een dagvaarding krijgt. Dus raak nog niet in paniek.
Je kunt je probleem eerst eens rustig voorleggen aan Pay-back.
Je kunt dit doen door een email te sturen naar [email protected]. Vermeld in het mailtje de contractvorm, welke maatschappij, ingangs- en einddatum, een eventuele restschuld etc.
Het kan een week duren voordat je puntsgewijs antwoord krijgt.
Tussentijds kun je op de website www.pay-back.nl nagaan of je in aanmerking komt voor een advocaat met toevoeging.
Zou het antwoord op email zijn dat ze je adviseren een advocaat te zoeken, kan je ook deze vinden op deze website.
Kortom genoeg te doen, je kunt er nog tegen vechten.
Succes General.[/quote]
Pardonnnnnnnnnnnn
"ik was een beetje dom"
maak er maar een ezel van
croosje kan voor mij voor wat betreft zijn handelswijze en uitspraken in de ................ zakken
Ik stel je voor beter mijn opmerkingen te lezen
"ik was een beetje dom"
maak er maar een ezel van
croosje kan voor mij voor wat betreft zijn handelswijze en uitspraken in de ................ zakken
Ik stel je voor beter mijn opmerkingen te lezen
Iedereen wordt gedagvaard..ik ook na 1,5 jaar niet betalen..ik zei ook ik ga gvd niet betalen..maar over 2 weken zien we het wel...