LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een lang verhaal met vele klachten over T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marcel v

Een lang verhaal met vele klachten over T-Mobile

Ongelezen bericht door marcel v »

Ik was abonnee bij T-Mobile sinds 21 oktober 2005 omdat ze de beste dekking in mijn woonplaats zouden hebben.
Sinds zomer 2011 heb ik problemen met de netwerkdekking binnen- en buitenshuis in mijn woonplaats, maar sinds half november was het verslechterd van weinig tot geen ontvangst met mijn mobiel in heel Grou.
Het lag aan het netwerk, want er zijn nog 24 andere mensen die ik ken in mijn woonplaats die met T-Mobile bellen en die zaten met hetzelfde probleem en die hebben het ook gemeld bij T-mobile.
Ik heb T-Mobile meerdere keren gemaild, maar er komt geen reactie op, ook op gewone brieven en aangetekende brieven komt geen reactie en als je 0800-7111 belt dan wordt de verbinding steeds verbroken nadat het bandje is afgelopen.
Ik heb ze met de vaste lijn op nummer 06-2400-1200 wel weten te bereiken, na lange wachttijden en kreeg de belofte dat ze wat aan het netwerk gingen doen en terug zouden bellen, maar 3/4 van de tijd gebeurt dat niet en moet je er weer achter aan. De
klantenservice zegt dan dingen als: schaf maar een extra telefoon aan bij een andere provider voor als u geen ontvangst heeft, en als u een duurder abonnement bij ons neemt en zakelijk gaat bellen dan is het probleem ook opgelost.

Ik had een iSmart 200 bundel met onbeperkt internet en 1000 sms, maar ineens in de decembermaand is de rekening 12X hoger dan normaal (643,24 euro) omdat niemand mij meer kon bereiken en ik moest alle contacten zelf leggen als ik zag dat ik een oproep gemist had en dat op momenten dat ik wat bereik had. Ik zit daardoor dik over mijn belbundel en dan schijnt elke minuut ook nog eens 37 eurocent te kosten terwijl in het contract dat ik getekend heb staat: 22 cent buiten de bundel!
Ik heb het abonnement op aandringen van de klantenservice aangepast naar een iSmart 500 maar de medewerkers zaten erop aan te dringen om een iSmart 1000 of 1500 te nemen, maar het is onterecht, want anders zat ik niet over mijn bundel heen.

Ik heb het ook aangegeven bij T-Mobile klantenservice maar krijg te horen, dat is uw probleem dan had u maar niet moeten bellen of sms'en, we kunnen u alleen de volgende maand 20% korting geven (is ook nooit gebeurt) op uw abonnement en verder moet u betalen of we sluiten u af en dan wordt het gesprek afgekapt.

Ik ben heel wat afspraken misgelopen, ook een vriendin die voor niks met Kerst vanuit Brabant naar Friesland kwam voor mij, heel erg lullig!

Met Kerst en Oud&Nieuw heeft niemand mij een groet kunnen doen en zelf kon ik ook niemand een groet sturen, en dan heb ik het nog niet eens over de klanten die ik kwijt ben geraakt omdat ik langdurig onbereikbaar was en de schade met een verzekerings maatschappy die niet afgehandeld kon worden!

Zaterdag 7 januari zijn we met een groep T-Mobile-bellers naar de T-Mobile-shop in Leeuwarden gegaan, om ons verhaal te doen, want met bellen en mailen kom je er niet uit en word je als vuil behandeld en van het kastje naar de muur gestuurd.

We hebben netjes ons verhaal gedaan en de werknemer vond het ook geen normale werkwijze van de collega's op hoofdkantoor en bevestigde dat hij vanuit Grou het afgelopen halfjaar al veel meer mensen met klachten in de winkel had gehad vanwege de slechte netwerk-ontvangst.

De zendmast in Wirdum, 9 km van Grou, is zwaar overbelast en staat ook nog eens langs de snelweg, werd ons verteld door de werknemer, en dat is ook de oorzaak van het zeer slechte bereik. We moesten onze belrekeningen in de winkel eerst wel betalen, anders zou de computer onze telefoons spoedig automatische blokkeren, werd ons verteld. Voor mij hield dat in 643,24 euro betalen als maandkosten (gewoonlijk was dat het laatste jaar rond de 50 euro)! De werknemer zegde ons toe dat het hoofdkantoor van T-Mobile een nette en passende oplossing voor ons zou gaan zoeken en dat het geld dan met terugwerkende kracht met de facturen verrekend zou gaan worden.

Er is in de winkel weer een case aangemaakt voor de hoge rekening en weer een voor de zeer slechte netwerkontvangst, daarbij werd speciaal vermeld dat er veel meer mensen met hetzelfde probleem zitten. We zagen weer positief tegen T-Mobile aan en gingen met een goed gevoel weer naar huis!

Woendag 11 januari werd ik opgebeld vanaf het kantoor van T-Mobile en werd mij verteld, dat ze konden zien dat het netwerk slecht was, en er zou de komende 3 maanden in ieder geval niks aan veranderen, dus ze boden aan 6 maanden 20% korting op het abonnement, en dan van 3G netwerk naar 2G, en anders het contract beëindigen!

Ik heb ook gevraagd hoe het met mijn gemaakte kosten zit die terugbetaald zouden worden want ik zat dik over mijn bundel heen door toedoen van T-Mobile, omdat ik steeds zelf terug moest bellen omdat niemand mij kon bereiken, en dat kost 4x meer dan normaal!

Ik kreeg te horen, meneer u bent u achterlijk en kortzichtig en dat is uw probleem, wij beginnen niet met terugbetalen want dan kunnen we bezig blijven, het is 20% korting (en nog steeds een zeer slechte tot geen ontvangst) of contract beëindigen, maar terugbetalen dat zit er niet in, dan had u maar eerder klachten in moeten dienen. Ik heb het verhaal gedaan dat wij het al een halfjaar staan te melden via de mail en via de telefoon, maar er komt nooit een reactie terug en er wordt niks mee gedaan. Dat is uw probleem werd mij verteld, u had 1200 met uw mobiel moeten bellen anders komt het niet bij onze afdeling terecht en nou heeft u nergens recht op! Erg knap, ik kan 3/4 van de tijd niet bellen, en op de site van de T-Mobile wordt vermeld waar je netwerkklachten heen moet mailen, en in het contract staat ook het nummer 0800-7111 dus het moet niks uitmaken of je het meldt bij dat nummer of 1200 en anders moet je dat duidelijk aan de klanten melden!

Ik vertelde ook wat ons toegezegd was in de winkel, en toen werd mij gezegd dat ze in de winkel zijn voor de abonnementen en dat ze daar niks hebben te zeggen over ons. U had beter moeten kijken of er in uw woonplaats wel netwerkdekking was toen u het abonnement bij ons afsloot. Ik meldde dat 7 jaar terug T-Mobile de beste dekking had in Grou, en daarom sloot ik een contract af bij hen. De T-Mobile-medewerker werd erg boos en zei óf 20% korting en van 3G naar 2G óf contract beëindigen en verder doen we niks, want we komen er niet uit met u want u bent kortzichtig en moet niet zeuren, wij hebben het bij het rechte eind, verder nog vragen piep piep piep! En de hoorn werd er opgegooid!

Ik heb daarop contact opgenomen met de OPTA en die vond het ook niet een normale handelswijze van T-Mobile en de OPTA zei ook dat een provider binnenshuis geen netwerk hoeft te garanderen maar buitenshuis wel, tenzij er flatgebouwen in de buurt staan, maar die staan hier niet in de buurt, daarop heeft de OPTA een case aangemaakt.

Dinsdag 17 januari zijn op advies van de OPTA naar een advocaat gestapt en die heeft een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurt vanwege bedrog en betalen onder valse voorwendselen, contractbreuk en het bewust veroorzaken van schade, T-mobile heeft er op geen enkele manier op gereageerd.

Woensdag 18 januari zijn we naar een nieuwe provider gestapt omdat T-Mobile nergens gehoor aan geeft, op mail reageren ze niet en aan de telefoon word je beledigd en willen ze nergens wat van weten en nergens aan meewerken en sturen ze de mensen van het kastje naar de muur!

Het kan zelfs nog gekker, wij zijn naar het T-Mobile-forum gegaan om te kijken of we er dan uitkwamen met T-mobile, maar nee, de moderators knippen in de verhalen om en verwijderen wat ze slecht uitkomt en we werden openlijk voor leugenaars uitgemaakt, wij zijn ook voorgoed verbannen van hun forum omdat we spam zouden zijn, nou, de advocaat zat er bij en dat had totaal niks met spam te maken, eerder met bedrog van T-Mobile.

Donderdag 19 januari kreeg ik een bericht van de nieuwe provider, dat T-mobile het contract niet per direct wilde opzeggen met nummerbehoud, dat kon pas na 20 februari 2012, terwijl ze zelf die optie gaven om alles meteen te ontbinden met nummerbehoud omdat ze contractbreuk pleegden!

Ik heb meteen T-mobile weer gebeld, omdat het weer tegen alle afspraken in ging en de schade bleef maar oplopen, maar weer weigerden ze het te veranderen, want dat zou niet mogelijk zijn volgens hen!

Ik heb daarop de OPTA weer gebeld en die heeft uitgezocht dat het niet klopt wat ze mij vertelden en dat het volgens de Telecom-wet binnen 10 dagen geregeld moet zijn anders kan er een dwangsom opgelegd worden daar is ook een case voor aangemaakt bij de OPTA.

Daarna heb ik T-Mobile voor de zoveelste keer, (vele uren bellen op mijn kosten naar de klanten Service) gebeld en kreeg weer een andere medewerker aan de lijn, want de andere werknemer van hen die ik 20 minuten daarvoor sprak was al lang naar huis werd mij gemeld, ik heb het verhaal weer opnieuw moeten vertellen en heb ook gezegd wat de OPTA meldde. Daarop draaide alles bij en kon het ineens wel, het contract ontbinden met nummerbehoud, zelfs in 5 werkdagen werd mij toegezegd door hun werknemer!

Zaterdag 21 januari kreeg ik weer een absurde rekening van T-Mobile in de bus, van maar liefst 308,34 euro terwijl ik die kosten sta te maken door dat geknoei bij hen!

De contacten met klanten en kennissen moesten zelfs een tijdlang via de vaste lijn lopen als ik thuis was, want iedereen die met T-Mobile belde had geen ontvangst in Grou en omgeving.

Maandag 23 januari kon ik er weer achteraan en opnieuw met de klantenservice van hen bellen, dit keer kreeg ik voor het eerst een vriendelijke correcte medewerkster aan de lijn en die beloofde beterschap en het uit te zoeken, want die vond het ook niet normaal wat er gebeurde, zij zou me spoedig terug gaan bellen!

Dinsdag 24 januari kreeg ik een sms van hen dat ze ongevraagd travel en surf op mijn naam hadden afgesloten, dus kon ik er weer werk van maken en met de klantenservice bellen om het ongedaan te maken! Maar het kan nog gekker, donderdag 26 januari kreeg een mail van hen, dat ik mijn telefoon al retour had moet sturen naar Dynafix, (als wij uw telefoon niet alsnog binnen een week in ons bezit hebben, wij genootzaakt zijn de kosten voor de telefoon aan u te factureren, Dit betreft een bedrag van € 232.35 (incl).

Dus ik heb daarop de advocaat en de OPTA weer ingelicht, want dit mag niet, weer is er een case aangemaakt, want een klant hoeft geen dingen in te levereren terwijl het abonnement nog loopt en daarvoor mag geen geld gefactureerd worden.

Ik heb weer contact moeten zoeken met de klantenservice en heb weer alles moeten uitleggen en het ongedaan moeten laten maken!

Vrijdag 3 februari werd ik opgebeld op de vaste lijn door de vriendelijk medewerkster die ik 23 januari sprak, ze was ziek geweest en daarom duurde het wat langer voor ze terugbelde vertelde zij, ze moest van de leidinggevende zeggen dat ze niks voor mij konden betekenen, want het was mijn probleem en niet dat van T-Mobile en ik moest het zelf maar uitzoeken. Ik kon nog wel een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor in Den Haag, maar daar zou waarschijnlijk niks mee gedaan worden! Dus daarop stuur ik weer een aangetekende brief, ook in overleg met de OPTA en mijn advocaat, maar daar is ook nooit een reactie op gekomen van T-Mobile.

Ik kreeg nog wel een soort dreigbrief van T- Mobile, ik moest binnen 5 dagen alles betalen gaan, anders zouden ze zorgen dat ik in een register zou komen en nooit weer ergens een abonement kon afsluiten en ik moest 500 euro juridische kosten gaan betalen, want ik zou in gebreke zijn volgens T-Mobile. Ik heb weer met T-Mobile contact moeten zoeken en weer weigerden ze iets te doen!

Ik denk dat ik zonder gekheid meer dan 16 uren met T-Mobile heb staan te bellen op mijn kosten, en die zouden ook terugbetaald worden was mij toegezegd wanneer alles afgehandeld was met de overstap naar de nieuwe profider!

Via kennissen hoorde ik, dat je met bellen ook spaarpunten kreeg bij T-Mobile, maar daar had ik ook nog nooit van gehoord en die heeft T-Mobile dus al die jaren ook ingepikt!

Ik vind het een hele rare werkwijze van T-Mobile, en woorden als excuses kennen ze niet, alleen maar geld innen, daar gaan ze voor! :evil:
Laatst gewijzigd door marcel v op 29 apr 2012 16:05, 4 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: Een lang verhaal met vele klachten over T-Mobile

Ongelezen bericht door dhc »

Zo, dat lucht op....en wat was verder de vraag?

Zou als ik jou was je topic titel even aanpassen anders krijg je nog een proces aan de bips vanwege smaad en/of laster.

laat de rest aan je advokaat over en ga niet zelf bellen, mailen. Je advokaat is al duur genoeg, schop 'm aan het werk.

marcel v

Nou echte vraag tja, T-mobile komt er toch geen een na en nergens geven ze gehoor aan.

Ik wilde meer m'n verhaal kwijt en kijken wat T-Mobile te zeggen heeft nu we het openbaar maken, want vrijdag 27 april hebben we nog een poging gewaagd in de T-Mobile-shop in Leeuwarden en daar staan ze je wel vriendelijk maar gedeeltelijk te woord, omdat een groot gedeelte voor hen afgeschermd is op de computer en ze mogen van het hoofdkantoor in Den Haag niks doen!

Bang voor een proces zijn we niet, want we hebben alles bewaard, ook dat
T-Mobile ons voor leugenaars uitmaakt op hun forum, terwijl hun moderator in onze verhalen had zitten knippen, ja dan kun je alles mooi naar je hand zetten, maar dat is bedrog en wanneer je dat aankaart dan ben je in eens spam en word je voor altijd geblokkeerd.
En T-Mobile dreigde toch ook al met een proces als er opnamen waren gemaakt van beledigingen naar ons en als die openbaar gemaakt zouden worden, maar excuses dat kennen ze niet!
Het is echt van wij zijn groot bij T-Mobile en jullie klanten zijn klein en hebben geen rechten!

marcel v

Gek dat jullie van T-Mobile Webcare hier niet op reageren!

Te moeilijk zeker, en niet het fatsoen? Over de telefoon konden jullie ons als klanten wel beledigen en voor achterlijk en kortzichtig uitmaken en uitlachen en dan op hangen en valse toezeggingen doen en intiemideren!

Geen enkel respect voor jullie klanten service

Gesloten