LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso kosten wel/niet

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
puma73

Re: Incasso kosten wel/niet

Ongelezen bericht door puma73 »

Jolijn schreef:De enige kosten die eventueel terecht zouden kunnen zijn, is €20.
Die inmiddels betaald zijn door TS.

Die heeft TS betaalt aan het incassoburo (zie post TS 24 april 12:16 uur) en die willen nog meer geld zien, die innen namelijk eerst de kosten en betalen daarna pas de eiser.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

puma73 schreef:
Jolijn schreef:De enige kosten die eventueel terecht zouden kunnen zijn, is €20.
Die inmiddels betaald zijn door TS.
Die heeft TS betaalt aan het incassoburo (zie post TS 24 april 12:16 uur) en die willen nog meer geld zien, die innen namelijk eerst de kosten en betalen daarna pas de eiser.
O ja, da's waar ook. Beter was idd geweest rechtstreeks overmaken aan eiser.
Misschien heeft TS (of kan hij alsnog) bewijs van betaling mailen aan eiser. Met dit erbij hun via mail bevestigt met de toelichting dat ik de incasso kosten niet betaal.

G-member

Ongelezen bericht door G-member »

Overmaken naar de opdrachtgever heeft geen nut aangezien deze het uit handen heeft gegeven, dus incasso wil gewoon zijn incasso kosten.

Enfin om even antwoord te geven op eerdere berichten of ik wel/niet gezag heb over mijn kind, dat is dus zo we hebben beide nog gezamelijk gezag.
Wat inhoud dat ik verantwoordelijk gesteld kan worden over de kosten welke zijn gemaakt voor mijn zoontje......Geen probleem heb ik geen moeite mee.
Maar de incassokosten zijn NIET veroorzaakt door mijn zoontje maar door het wanbetalen van mijn ex-vrouw. En daar draait dit allemaal om, daar ben ik NIET verantwoordelijk voor.

Ik heb i.d.d. de hoofdsom van 20,- overgemaakt en uit coulance 5,- extra vertragingskosten. Dit om mezelf veilig te stellen.
De incasso kosten kunnen/mogen ze niet op mij verhalen omdat het incassobureau in gebreke is gebleven om mij de kans te bieden de originele factuur te laten betalen.

Ik heb hun via mail bevestigt dat ik de hoofdsom betaald heb. En sindsdien niks meer van ze gehoord......vandaag moest ik het gehele bedrag overgemaakt hebben om dagvaarding te voorkomen.
Ik ben benieuwd of ik nog iets van ze hoor en of ze het door durven te zetten of dat ik wederom een nieuwe brief krijg met weer een nieuwe datum waarvoor ik betaald moet hebben voor ze over gaan op dagvaarding :lol:

Gesloten