LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jtaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010 23:39

LG wasmachine

Ongelezen bericht door jtaal »

De was is helemaal gecentrifugeerd, ik heb de machine leeg laten lopen, kwam bijna niets uit, maar de deur blijft onherroepelijk vergrendeld. De service laat zeer te wensen over. We hebben gebeld en kregen te horen dat we binnen twee werkdagen teruggebeld zouden worden door een ander servicebedrijf.
Het is dus maar afwachten of we uberhaupt morgen teruggebeld gaan worden en of er dan snel een monteur langskomt.
De kleding zit nog in de machine en gaat dus waarschijnlijk verloren, tenzij er morgen toch een oplossing gevonden gaat worden. Ik mocht van LG zelf in eerste instantie niet het bedrijf bellen (na lang zeuren wel een telefoonnummer gekregen, maar ze werken daar maar tot 4 uur).

Ik ga heel hard balen van de kleding die ik zo dadelijk weg mag gooien, er zat ook een duur tafellaken in. Heeft iemand tips wat je kan doen om LG aansprakelijk te stellen hiervoor. Garantie a la, maar doordat hun machine het niet doet (binnen de garantie termijn) gaat mooi mijn was naar de ... Ik kom er ook niet achter hoe ik gewoon de deur kan openen, waarschijnlijk schroeft de monteur gewoon het hele zaakje open en opent hem handmatig, maar dat kan ik natuurlijk niet doen vanwege die garantie... Ook dat konden ze aan de telefoon niet vertellen. Volgende keer een ander merk voor ons.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Misschien de boel resetten door de stekker er 20 seconde uit te halen?

jtaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010 23:39

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door jtaal »

Mijn originele vraag is weggevallen:

Wat zou je in zo'n geval kunnen doen om LG te bewegen dit toch sneller voor je op te lossen, en wat voor service moet zo'n bedrijf uberhaupt geven in dit soort gevallen?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik zou eerst proberen te resetten ;)

jtaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010 23:39

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door jtaal »

Kennelijk heb ik nog niet gezeg dat ik *alles* al heb geprobeerd om het ding open te krijgen, behalve geweld te gebruiken.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door hawkwind »

Zit er niet ergens een hendeltje waardoor je de deur handmatig kunt openen?
Bij Miele kun je de deur ten alle tijde openen (dus ook bij stroomuitval),
maar ik weet niet hoe dit bij andere WM,s het geval is.
Maar ja.....LG is geen Miele :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat voor type LG ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door nevermind »

hawkwind schreef:Zit er niet ergens een hendeltje waardoor je de deur handmatig kunt openen?
Bij Miele kun je de deur ten alle tijde openen (dus ook bij stroomuitval),
maar ik weet niet hoe dit bij andere WM,s het geval is.
Maar ja.....LG is geen Miele :wink:

Is dit ook nog bij de nieuwe machines, of alleen bij de oudere typen ?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door Brainless »

Met "alles" geprobeerd... heeft u ook geprobeerd nogmaals een programma te draaien?
Anders toch even de gebruiksaanwijzing nalezen of je het betreffende type handmatig kan ontgrendelen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door grun »


plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

FOUT /STORING CODE LG WASAUTOMATEN

,,CL ,, Wanneer kinderslot is ingeschakeld

,,PE ,, Probleem met waterdruk

,,FE ,, Probleem van te veel water

,,dE ,, Deur niet gesloten

,,LE ,, Overbelasting motor

,,CE ,, Overbelasting motor

,, IE ,, Probleem bij watertoevoer

,,OE ,, Probleem bij de afvoer

,,UE ,, Probleem met de balans in de trommel

,, tE ,, Probleem met de watertemperatuur

,, SE ,, Probleem met motor sensor

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door bprosman »

Is dit ook nog bij de nieuwe machines, of alleen bij de oudere typen ?
Nog steeds.

stofzuigertje

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er geen storing word aangegeven op Centrifugeren zetten en nogmaals laten draaien.
Het kan wel eens vaker voorkomen dat het programma het deurtje vergeet.
Bekend probleem bij LG en waarom ze dit niet eerst melden?

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door hawkwind »

stofzuigertje schreef:Bekend probleem bij LG en waarom ze dit niet eerst melden?
MAW gewoon een k@t machine.
Ze fabriceren WM,s , TV,s ,DVD players en meer van die goedkope ****.
Is gewoon een C merk, links laten liggen!!.
ELGEE weg ermee..... :lol:

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik heb van LG alleen een gsm gehad, ik vond het een leuk toestel die het nogsteeds doet.. Dus dat LG over het algemeen een slecht merk zou zijn, ben ik niet met je eens..

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door hawkwind »

Nicky_The schreef:Ik heb van LG alleen een gsm gehad, ik vond het een leuk toestel die het nogsteeds doet.. Dus dat LG over het algemeen een slecht merk zou zijn, ben ik niet met je eens..
Lariekoek, is gewoon Koreaanse bende.
Alles wat in dit land geproduceerd is , is van zeer bedenkelijke kwaliteit.
Kijk alle reviews er maar eens op na........
Een slechtere WM als LG is bijna niet te vinden.......
De nieuwe Samsungs (eco bubble)moeten zich ook nog bewijzen,
Ik hou mijn hart vast.
Tot nu toe zijn de reviews hoopvol, maar ik wil wel eens zien hoe
die machines er na 3-4 jaar bijstaan .
Grtz

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door grun »

hawkwind schreef:Lariekoek, is gewoon Koreaanse bende. Alles wat in dit land geproduceerd is , is van zeer bedenkelijke kwaliteit. Kijk alle reviews er maar eens op na........
Dan kun je ook vast wel uitleggen waarom, ik noem maar wat, een Koreaans merk als KIA 7 jaar garantie geeft.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb een LG tv gehad die heeft het toch een jaartje of 12 goed volgehouden. Net zoals de 2 telefoons die ik heb gehad (nu weer een LG).

Zit erover te denken om er een koelkast van te kopen.

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Grun

Die 7 jaar garantie krijg je alleen als je alle beurten op tijd (dus niet 1000km te laat) bij de Kia dealer laat doen, anders vervalt deze direct. Kortom je betaald zelf de garantie dubbeldik!!! Want de uurlonen van een Kia dealer zijn toch net niet de voordeligste en bij beun kost de beurt de helft.....Daarnaast wie wil nu 7 jaar in een Kia rijden?? ;-)
Rick

jtaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 feb 2010 23:39

Re: LG wasmachine

Ongelezen bericht door jtaal »

Nou, ik heb inmiddels de wasmachine open gekregen. De tip hierboven van resetten was precies goed. Echter, alleen icm met opnieuw spoelen/centrifugeren.
Dus eerst resetten door de stroom er (in mijn geval een half uur) af te halen en daarna nog een keer spoelen/centrifugeren.

Kennelijk onthoudt het apparaat dat het in een foutmodus zit waar het zelfstandig niet uit kan komen. Op dit model zit overigens geen "nood" hendel. Ik heb de hele gebruiksaanwijzing doorgenomen en nergens staat iets. Normaal gesproken gaan er dingen knipperen, maar in ons geval was hier niets van te bekennen, hij stopte gewoon en er gebeurde niets.

Na de reset dus opnieuw gedraaid en toen ging de deur wel open. Dit was gelukkig voor ons op donderdagavond dat ik daar achter kwam, dus de was is gered.

ECHTER, LG heeft ons nog steeds niet teruggebeld om een afspraak te maken. Hoe lang heeft een bedrijf dat zegt garantie te geven uberhaupt om het herstel uit te voeren. Ik heb gelukkig zelf geen kleine kinderen, maar ik kan me niet voorstellen wat een gezin zou moeten doen in zo'n situatie... Echt belachelijk dat het zo lang moet duren. En terugbellen is dus alleen om een afspraak te maken!

Ik ga LG een boze brief sturen dat ze nog steeds niet hebben teruggebeld. Ik wilde toen ik werd teruggebeld meteen aangeven dat er niemand hoefde te komen. Ik heb geen zin om nog eens a 10 ecpm te bellen met hun 0900 nummer om dat af te melden.

Gesloten