LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
miranda1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2012 10:18

wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Ongelezen bericht door miranda1976 »

ik ben verzekerd bij ohra ik heb daar meerdere verzekeringen en ook al medere klachten maar op dit moment is het de inboedelverzekering

op de dag dat mijn zoon geboren is 11 februari kwam mijn man met de 2 oudste kinderen thuis en hij hoorde water toen hij in de badkamer kwam stind deze blank zeker 10 cm water, wat bleek de knop in de douche cabine is van het paneel gesprongen en er gingen dus 2 stralen water rechtstreeks de badkamer in, dus veel waterschade. We wilden het eerst zelf gaan vervangen maar later dacht ik ben ook verzekerd dus via internet schade formulier ingevuld na contact afspraak met expert. deze kwam afgelopen dinsdag langs en nam de schade op alle losse elementen opgenomen en voor de schade aan wanden en deuren zou hij even nagaan of ik opstal verzekeing had die had ik dus niet helaas, dus dat wordt niet vergoed. Maar nu komt het volgende ik heb dus een losse douche cabine, en die zien zei dus als onroerend maar als ik op het net ga zoeken vind ik verschillende artikellen met daarin dat een losse eenvoudige douchecabine wordt gezien als roerend goed Alles wat ik mee kan nemen ls ik zou gaan verhuizen is roerend! dus ik weer een mailtje naar ohra dat ik het niet eens was met de expert en dat ik de douchecabine zie als roerend dus vergoed moet worden. krijg ik antwoord en daar staat in dat hij aan het water en aan de afvoer is gekoppeld dus niet vergoed wordt. maar een badkamerkast waar de wastafel aan vast zit en dus in zijn geheel vergoed moet worden hoort er wel bij, maar deze zit ook vast aan de waterleiding en afvoer? dus met andere woorden hij wordt dus niet vergoed.wat kan ik hier nu mee doen

het volgend eis dat ik vorig jaar een 2e auto bij ohra verzeker ik had dus al 1 auto bij hen in de verzekering all risk omdat het om een nieuwe auto ging de 2e auto is ouder, op een gegeven moment kreeg ik van de rdw een brief dat de nieuwe auto niet verzekerd was? ik bellen wat bleek de 2e auto was op de verzekering van de 1e gezet en de 1e auto dus niet meer verzekerd, dat hebben ze netjes opgelost en zei hebben ook een brief naar de rdw gestuurd maar een maand later kreeg ik een rekening van beide auto's dat de polis omhoog was gegaan en dat ik voor de all risk verzekering nog 90 euro moest betalen en voor de 2e 60 euro en dat net voor kerst. ik weer gebeld alles weer uitgelegd het was niet mijn fout en zei hebben mij ook niet duidelijk uitgelegd waarom het nu duurder is geworden ik vond het maar een beetje wazig allemaal. voorheen betaalde ik iets in de 80 euro per maand en nu in de 130 wat moet ik hier nu mee doen want de verzekering werd gewoon automatish afgeschreven dus als het verhoogd was waarom dan niet direct maar op deze manier? ik ben op dit moment me aan het bedenken of ik niet naar een andere verzekering moet overstappen ben altijd wel tevreden geweest maar nu.. kunnen ze zomaar achteraf komen met o mevrouw dat waren we even vergeten maar het de auto verzekering is duurder geworden dus wij krijgen nog € 150 van u mogen we even vangen. en als u het niet op tijd betaald dan bent u niet meer verzekerd. met alle gevolgen vandien.en om net voor kerst € 280 te betalen ipv € 80 is niet echt prettig

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Ongelezen bericht door tufima »

Op je vraag wat behoort tot je opstal en wat tot je inboedel:

http://www.marineonline.nl/downloads/opstalinboedel.pdf

Heel simpel gezegd: Een douchecabine behoort tot opstal aangezien dit vast zit aan je woning en die verkoop je ook mee als je je huis verkoopt.

Een kastje zou je mee kunnen nemen. Die zit vaak aan de muur gemonteert met schroeven o.i.d.


Wel apart overigens dat je geen opstalverzekering heb. De meeste hypotheekverstrekkers eisen dat je woning voldoende verzekerd is. Maar wellicht heb je geen hypotheek op je woning. Indien je een huurwoning heb moet je naar de verhuurder toe...


Ten aanzien van de premieverhoging zou ik uitleg vragen aan de verzekeraar. Je geeft zelf aan dat ze een wazig verhaal hebben verteld of dat je het gewoon niet heb begrepen. Vraag om uitleg! Wellicht zie je wat over het hoofd?
Laatst gewijzigd door tufima op 19 apr 2012 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Wat Roerend en onroerend is voor jouw verzekering staat als het goed is in de voorwaarden.

Wat belangrijker is: heb je een huur of koopwoning

Bij huur >> douchecabine zelf geplaatst? >>huurdersbelang dus zou onder de dekking van je inb verz moeten vallen
Douche cabine door verhuurder geplaatst? >> opstalverzekering verhuurder

Bij Koop , kan ik met niet voorstellen dat je geen opstalverzekering hebt, de hypotheekverstrekker verplicht dit vaak, heb je een appartement dat loopt de opstalverzekering vaak via de VVE

miranda1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2012 10:18

Re: wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Ongelezen bericht door miranda1976 »

ik heb geen opstal verzekering omdat ik ook geen hypotheek heb in ons geval gaat het om een woonwagen dus in zijn geheel al "roerend " in theorie, de praktijk ligt anders natuurlijk. en de grond waar wij opstaan is ook geen eigendom omdat we het niet kunnen kopen, wij kunnen geen opstalverzekering krijgen en waar je het wel kunt betaal je zoveel dat ik daar binnen een paar jaar een nieuwe voor hebben, maar toen ik de verzekering afsloot heb ik natuurklijk ook vermeld dat het om een woonwagen gaat en in mijn polis staat nu dus ook huur woning omdat het niet anders kon volgens de dame er staat ook bij pannen en steen terwijl ik dat ook nooit heb gezegd

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dat is inderdaad anders dan bij een " gewoon" huis

Tja ik denk dat het dan helaas niet verzekerd is ,je hebt geen opstalverz afgesloten
wat begrijpelijk is gezien de hoge premie, maar dat betekend wel dat je schades aan opstal >>keuken, badkamer, de wagen uit eigen zak moet betalen.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: wat is roerend en wat is onroerend? ivm inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Martijn T »

woonwagen:
je hebt er zelf voor gekozen dat niet te verzekeren. Dat is dus een eigen keuze geweest. Naar mijn mening hoeft dat helemaal niet duur te zijn, maar internetverzekeraars willen simpele verzekeringen, dit is niet simpel. Misschien een idee een tussenpersoon te zoeken? Die hebben meer mogelijkheden.

auto:
Is er een premieverhoging geweest? Of een schade waardoor u terugviel?
Staat de 2e auto wel als 2e gezinsauto verzekerd waardoor u op beide auto's dezelfde korting heeft?

E 80 was voor 1 auto (zoals ik het lees) nu heeft u er 2, dat kost dan meer, en als de nwe auto dan ook nog allrisk verzekerd wordt en u heeft weinig korting (denk ik als ik de premies zo zie) dan wordt dat prijzig.

Gesloten