LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ik vind het ook een belachelijke regel, en het lijkt er vooral op te zijn gespitst extra geld uit de zakken te kloppen (je begint immers weer op nul). Het feit dat iemand ergens zelfstandige woonruimte (waar dan ook, volgens uw regels) weet te betrekken wil nog niet zeggen dat het ook een passende, geschikte woonruimte is. Stel men is opzoek naar een 2 kamer flat. Je staat 5 jaar ingeschreven en je moet je huidige huis uit (bv: vanwege aflopen contract). Je kan moeilijk om straat doorbrengen. Dus huur je via-via tijdelijk een aftandse 1k app in the middle of nowhere. PAF. Je wachttijd op nul....maar je KAN NIET ANDERS (anders alleen op straat). Het is inderdaad een hele lullige *** regel, en ondertussen wel lekker cashen $$$ van het inschrijfgeld. Bij de verreweg bijna alle sociale huurmaatschappijen, blijft je wachttijd behouden - zolang je geen woning via hun zelf hebt geaccepteerd. Dat is normaal. Uw regeling deugt dus niet, als je het vergelijkt met de rest. Niks sociaal, maar asociaal beleid inderdaad.

Je schrijft je in bij jullie omdat je bij jullie wat wilt huren en wilt wonen. Dus het is heel raar dat u mensen er uit knikkert als ze elders wat gehuurd hebben - ook al is dat 200km verder op en dat niet wilden maar niet anders konden.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door RedShy »

Gelukkig berekenen ze geen inschrijfgeld maar de regel blijft stom. Wel apart dat Woonbedrijf nu ineens niet meer op Radar te vinden is.

Marcel Poirters
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 09:32

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door Marcel Poirters »

Ik heb eerder op dit forum aangegeven wat het beleid van Woonbedrijf is met betrekking tot inschrijving en inschrijftijd. Ons beleid is er niet op gericht om inschrijfgeld te incasseren. Daarom is het mogelijk om gratis in te schrijven.

Enkele mensen op dit forum hebben aangegeven dat zij zich hebben gestoord aan de manier waarop zij te woord zijn gestaan door collega’s van Woonbedrijf. Dat betreur ik. Mijn vraag is of dat deze mensen zich bij mij willen melden via [email protected] ter attentie van Marcel Poirters of via (040) 243 43 43. Dan kan ik heel gericht en persoonlijk het gesprek aangaan.

Marcel Poirters
Districtscoördinator Strijp

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door RedShy »

Marcel, ik ga jou mailen. Waarschijnlijk ga je je excuses aanbieden en dat waardeer ik maar ik heb zoveel energie hierin gestopt dat ik de naam Wooonbedrijf amper meer kan horen.

Junebug
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 apr 2012 18:43

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door Junebug »

Helemaal eens met WillemLW.
Nogmaals, woningbouwstichtingen van bijvoorbeeld Valkenswaard, Tilburg en Den Bosch hanteren dit beleid sowieso niet. Ik vind het gewoon raar dat hier verschillende reglementen in zijn.

Redshy, je schrijft dat Woonbedrijf in Augustus 2011 zijn voorwaarden heeft aangepast, gold deze rare regel waar we het over hebben voor augustus 2011 dan niet? Ik vind het sowieso vreemd dat voorwaarden dan schijnbaar aangepast zijn en ik daar als ingeschrevene en actief reagerende op woningen niet van in kennis ben gesteld. Ik zou het fijn vinden als Marcel Poirters hier dan ook even op reageerde.

Kansrijk huren is overigens leuk en aardig, maar als er op ieder fatsoenlijk appartement zo'n 600 mensen reageren wordt de kans natuurlijk wel echt minuscuul dat je ingeloot wordt voor een woning.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door RedShy »

Junebug schreef:Helemaal eens met WillemLW.
Nogmaals, woningbouwstichtingen van bijvoorbeeld Valkenswaard, Tilburg en Den Bosch hanteren dit beleid sowieso niet. Ik vind het gewoon raar dat hier verschillende reglementen in zijn.

Redshy, je schrijft dat Woonbedrijf in Augustus 2011 zijn voorwaarden heeft aangepast, gold deze rare regel waar we het over hebben voor augustus 2011 dan niet? Ik vind het sowieso vreemd dat voorwaarden dan schijnbaar aangepast zijn en ik daar als ingeschrevene en actief reagerende op woningen niet van in kennis ben gesteld. Ik zou het fijn vinden als Marcel Poirters hier dan ook even op reageerde.

Kansrijk huren is overigens leuk en aardig, maar als er op ieder fatsoenlijk appartement zo'n 600 mensen reageren wordt de kans natuurlijk wel echt minuscuul dat je ingeloot wordt voor een woning.

Ik ken inderdaad geen enkele andere woningstichting waar ze dit beleid hanteren. Woningbelang uit Valkenswaard en Aert Swaens uit Veldhoven reageerden heel verbaasd toen ik het ze vertelde. Ik wilde namelijk weten of die regel bij hen ook gold. Gelukkig niet en kon ik mijn inschrijfjaren behouden.

In augustus of september 2011 heeft Woonbedrijf idd de voorwaarden aangepast. Hoe en wat precies, dat zou ik na moeten kijken want heb nu niets bij de hand maar heb het nog wel ergens.
Ik stuitte daar toen op omdat ik toen in "gevecht" was met Woonbedrijf en ik alles nagekeken had en uitgeprint had.

Overigens was die regel waar het hier omgaat wel al actief voor de wijziging van de algemene voorwaarden.

Ik ben nog steeds overtuigd van mijn gelijk maar ben er op een gegeven moment mee gestopt. Het zou voorkomen bij de klachtencommissie maar ik kon het niet meer opbrengen op dat moment. Ik was al maanden bezig met hen, werd onvriendelijk te woord gestaan (als er uberhaupt al gereageerd werd), ik kreeg er stress van en ben op een gegeven moment gestopt hiermee.

Ik heb Marcel uit dit topic gemaild en ben benieuwd naar wat hij me gaat vertellen. Waarschijnlijk zal dat niet veel afwijken van wat mij al eerder verteld is. Toch hoop ik nog altijd stiekem om de inschrijfjaren terug te krijgen. Gaat toch om 5 jaar en ik zou graag naar Eindhoven verhuizen vanwege mijn werk. Tevens is het zo dat ik in 2009 inwonend was, dus volgens de algemene voorwaarden van Woonbedrijf mocht ik mijn inschrijfjaren behouden.

Junebug: ik heb ooit eens gereageerd via Kansrijkhuren en de kans is niet heel groot maar ik moet toegeven dat ik weleens gebeld ben door hen omdat ik uitgekozen was. Denk dat ik toen iets van 10 keer gereageerd had. Ik ken nog wel een paar mensen die zo aan hun woning gekomen zijn dus het kán wel.

Mooiland Vitalis verhuurt overigens ook weleens woningen in de regio.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Woonbedrijf.

BlueIvy
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 mei 2012 21:44

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door BlueIvy »

Marcel Poirters schreef:Ik heb eerder op dit forum aangegeven wat het beleid van Woonbedrijf is met betrekking tot inschrijving en inschrijftijd. Ons beleid is er niet op gericht om inschrijfgeld te incasseren. Daarom is het mogelijk om gratis in te schrijven.

Enkele mensen op dit forum hebben aangegeven dat zij zich hebben gestoord aan de manier waarop zij te woord zijn gestaan door collega’s van Woonbedrijf. Dat betreur ik. Mijn vraag is of dat deze mensen zich bij mij willen melden via [email protected] ter attentie van Marcel Poirters of via (040) 243 43 43. Dan kan ik heel gericht en persoonlijk het gesprek aangaan.

Marcel Poirters
Districtscoördinator Strijp
Beste Marcel,

Er gaat morgen namens mij een e-mail uw kant op. Ik ben in ieder geval blij dat - wanneer je publieke naar buiten treedt - er blijkbaar wel naar je geluisterd wordt en er enigzinds begrip voor de situatie is.

Tevens gaat er morgen een aangetekende brief uit naar de klachtencommissie van Woonbedrijf. Het is voor mij overigens een principe kwestie geworden, inmiddels is ons probleem al opgelost door een van uw collega's die klantvriendelijkheid en behulpzaamheid wel hoog in het vaandel heeft staan. Ik zou het persoonlijk alleen belachelijk vinden dat de college in kwestie - die ons zo raar en onbeschoft ter woord heeft gestaan - hier van af komt zonder er op zijn minst op aan gesproken te worden.

Al weet ik niet wat zo'n brief naar de klachtencommissie uithaalt, en of het überhaupt wel nut heeft, maar ik heb dan in ieder geval mijn verhaal gedaan. Ik hoop dan ook dat de andere mensen die in dergelijke situaties zitten en/of klachten hebben, hetzelfde zullen doen.

Ik heb hier overigens eerder in het draadje gereageerd onder de naam 'Evalynn', maar ik kom niet meer op mijn account.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door RedShy »

BlueIvy: een brief naar de Klachtencommissie heeft zin. Je kunt dan je verhaal doen en eventueel uitgenodigd worden voor een hoorzitting.

aleesa99
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2012 03:07

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door aleesa99 »

ook ik heb nog steeds problemen met woonbedrijf, ik ben in juli 2009 uit huis gezet door mijn ouders omdat ik zwanger was en ben gaan inwonen bij een kennis, woonbedrijf heeft mij vanaf dag 1 niks anders dan grijze haren bezorgd. ik had me netjes ingeschreven bij woonbedrijf en de inschrijving op dat adres werd in eerste instantie afgewezen omdat ik als marokaan niet met een iemand van een andere afkomst zou kunnen samen leven, want dit had meneer waar ik contact mee had te horen gekregen van een marokaanse collega!!

uiteindelijk mocht ik na veel gezeik wel inwonen ( maar ik moest tekenen dat ik maar 6 maanden daar mocht inwonen en dan moest ik vertrekken) en dit was in januari 2010, en ik was in februari uitgeteld!!! alsof ik binnen 6 maanden een huis kan vinden in eindhoven.. nou ik heb uiteindelijk getekend want ik had liever een dak boven me hoofd dan hoogzwanger in een auto leven.

na de bevalling kregen we een brief dat er een 3de persoon inwoonde en dat was niet de bedoeling ( derde persoon was mijn kind) ik weer contact opgenomen en weer veel gezeik alsof ik mijn kind op een ander adres inschrijf, nu was er een vrouw die mij te woord stond. zij zou mij helpen om aan een woning te komen, veel gepraat maar niks daar.
ik zou haar een week moeten geven en dan contact met dr opnemen, en toen vertelde ze mij dat ik me maar moest inschrijven en zelf op zoek moest naar een woning,( alsof ik dat al niet deed) en ik mocht zolang meneer in het huis woont ook gewoon daar blijven wonen, maar nooit zetten ze iets op papier. al met al probeer ik van alles om aan een woning te komen hier in de buurt, heb zelfs aanvraag gedaan voor medehuurderschap maar word telkens afgewezen.

dit gaat niet om regels dit is persoonlijk, vanaf de eerste dag tot nu hebben ze persoonlijk een probleem met mij terwijl ik ze never nooit aanleiding daar toe heb gegeven, is het omdat ik marokaanse ben, kom op man, ik loop zelfs al 2 jaar bij de dokter met stress door dit hele gebeuren, mijn inschrijftijd is verdwenen en mijn toekomst hier thuis is ook niet zeker,als ze mijn persoonlijke pagina bekijken dan kunnen ze zien dat ik wekelijks reageer, niet dat t zin heeft maar ik blijf toch hopen, en particulier huren ja dat kost je een arm en een been.

waarom kunnen ze geen uitzonderingen maklen, als een van hun kennisen of familie leden in de problemen zouden zitten zouden ze ze dan ook verwijzen naar de regels

josekekadeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013 14:56

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door josekekadeke »

woonbedrijf heeft zeker een raar beleid betreft de inschrijfjaren mijn dochter huurde een piepklein 1 persoonsapartement is gaan samenwonen werd te klein voor twee is particulier gaan huren reageerde iedere week 5 inschrijfjaren had ze (dachten we) de particuliere woning werd verkocht ik heb haar in huis genomen inmiddels met een kleine erbij en maar reageren woningbouw bezocht en wat werd er gezegd ze staat niet meer ingeschreven (huh) ze reageert toch iedere week.ja maar ze heeft particulier gehuurd en dan vervallen je woonjaren.dus opnieuw inschrijven en hoe lang duurt het voor je een woning krijgt gemiddeld 6 jaar.inmiddels is kleinkind nr twee geboren we konden wel urgentie aanvragen 6 weken verder urgentie afgewezen 2 de keer urgentie afgewezen het was mijn probleem want ik had mijn dochter in huis genomen.inmiddels woonde mijn dochter met haar hele gezin al 3 jaar in huis wat de sfeer niet ten goede kwam laat ik maar netjes uitdrukken.we liepen allebei bij maatschappelijk werk en die zag dat er maar een probleem was huisvesting voor mijn dochter.de enige mogelijkheid was dat ik mijn dochter en haar gezin op straat zette dan was ze dakloos ging het gezin in de opvang en krijg je binnen een half jaar een huis dat hebben ze gedaan en inderdaad binnen een half jaar een woning gekregen.ik vindt dit zo krom dus nooit meer naar je moeder terug gaan maar dakloos worden dan heb je met 6 maanden een woning mede te danken aan woonbedrijf eindhoven

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door RedShy »

De reden die Woonbedrijf mij destijds gaf waarom ze het beleid hanteren dat je inschrijfjaren vervallen op het moment dat je in een andere woning gaat wonen, is dat mensen anders 20 jaar inschrijftijd zouden hebben ofzo. Heel vreemd, lijkt me niet en als "iedereen" dat zou hebben dan zou er toch niets aan de hand zijn?

Ik ben in elk geval klaar met Woonbedrijf. Slechte klachtafhandeling ook.

van Buren
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2014 18:10

Re: Beleid Woonbedrijf Eindhoven

Ongelezen bericht door van Buren »

Dag Junebug,

Ik heb ook dit ook bij Woonbedrijf Eindhoven meegemaakt.

In 2004 ingeschreven en 2007 aanspraak op gemaakt. Met (mijn inziens onjuist) afgewezen urgentie kwam ik niet in aanmerking.

Daarom tijdelijk onzelfstandige woonruimte gebruikt. Dit kon je bij de Corporatie niet per internet doorgeven en moest dit iedere keer schriftelijk doen.
Pas eind 2010 na veel mail, bellen en langsgaan hebben ze mijn inschrijftijd naar de juiste datum gezet 2004. Het heeft geen zin om te reageren op woningen omdat je zonder correcte registratie nooit in aanmerking kan komen voor woonruimte van de "sociale" Wooncorporaties.

Van te voren zeiden ze, mijnheer als u gewoon reageert op vrijkomende woningen kunnen we per situatie kijken of u in aanmerking komt voor die woning. Dussss echt niet!

Gr. van Buren

p.s.: Het onroerend goed van de landelijke corporaties is inmiddels verkocht en het geld is verdwenen.
Er is veel veranderd en Woonbedrijf is toch de betere van alle slechte.

Gesloten