LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar met dubbele agenda

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
glimmieglimbo

Makelaar met dubbele agenda

Ongelezen bericht door glimmieglimbo »

In januari heeft onze makelaar/hebben wij een bod uitgebracht op een te koop staand appartement voor onze moeder. Het betrof een woning van een dame op leeftijd, die volgens de verkopende makelaar, van een gerenommeerd makelaarskantoor, naar een bejaardenwoning zou overgaan. De verkopende makelaar gaf aan dat niet op dit bod kon worden ingegaan en vond het niet de moeite om een tegenbod te doen. Wij hebben hierop aangegeven dat wij de financiële situatie opnieuw gingen bekijken, moeders was toch wel zeer gecharmeerd van het huis, en erop terug zouden komen. In dezelfde week zag onze makelaar dat er "verkocht onder voorbehoud" bij de woning stond. Onze makelaar, notabene een ex-medewerker van de verkopende makelaar, was zeer verbaasd dat hij hierover niet door zijn voormalige werkgever was geïnformeerd. Na diverse telefoontjes, waar de verkopende makelaar niet thuis gaf, kon de onze makelaar toch eindelijk de vraag toch stellen. "Hoe heeft dit kunnen gebeuren".
De verkopende makelaar gaf aan dat nooit de intentie was geweest om het huis te verkopen aan een derde. De woning zou gekocht worden door de zoon of dochter van de vrouw en de vrouw zou daar gewoon blijven wonen. Er moest daarvoor een bod worden uitgebracht door een derde en dat wij. Er schijnt een belastingtechnisch truukje aan ten grondslag te liggen. Kortom wij zijn gewoon belazerd.
Ons moeder is hevig ontdaan, enerzijds dat de koop niet doorgaat en anderzijds dat zij is misbruikt voor deze oplichting. Haar en onze vertrouwen in de makelaardij heeft een enorme deuk opgelopen. Wij zullen zeker niet meer met deze makelaar in zee gaan.
Heeft iemand dit al een eerder aan de hand gehad en kan hier iets tegen ondernomen worden, anders dan melding maken bij het NVM......die waarschijnlijk zijn aangesloten makelaar in bescherming zal nemen.

vroem

Re: Makelaar met dubbele agenda

Ongelezen bericht door vroem »

welkom in de onroerendgoedwereld... Dit is nog maar een klein incident..

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik vind het eerlijk gezegd niet netjes maar om nou zo erg ontdaan te zijn?
denk dat moeders toch nog niet gehecht was aan het huis??
beetje ...te zwaar op de hand vind ik persoonlijk

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Plaats op plaatselijk forum ook dit soort berichten en het zal deze makelaar veel geld kosten.
Normaal word er gewoon een taxatie gedaan of gebruiken ze de OZB waarde als uitgangspunt.

glimmieglimbo

rozemarijntje schreef:ik vind het eerlijk gezegd niet netjes maar om nou zo erg ontdaan te zijn?
Beste Rozemarijn,

Zwaar op de hand is een uitdrukking die echt niet gepast is.
Het is een heel emotionele/spirituele persoonlijkheid, die vanuit haar gevoel opereert, zelf altijd voor iedereen klaar staat, dus een dergelijke actie gaat er bij haar gewoon niet in.
Zeg nou zelf we zijn toch gewoon gepiepeld?!?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

glimmieglimbo schreef:
rozemarijntje schreef:ik vind het eerlijk gezegd niet netjes maar om nou zo erg ontdaan te zijn?
Beste Rozemarijn,
Het is een heel emotionele/spirituele persoonlijkheid, die vanuit haar gevoel opereert, zelf altijd voor iedereen klaar staat, dus een dergelijke actie gaat er bij haar gewoon niet in.
Toch zal je moeder er op voorbereid moeten zijn, dat ze niet elk huis waar ze gecharmeerd van is, zal kunnen krijgen.
Nee, de manier waarop dit gegaan is, vind ik vals. Maar ook zonder deze constructie had het kunnen zijn dat je moeder het niet had kunnen kopen.

glimmieglimbo

Jolijn schreef:
glimmieglimbo schreef:
Beste Rozemarijn,
Toch zal je moeder er op voorbereid moeten zijn, dat ze niet elk huis waar ze gecharmeerd van is, zal kunnen krijgen.
Nee, de manier waarop dit gegaan is, vind ik vals. Maar ook zonder deze constructie had het kunnen zijn dat je moeder het niet had kunnen kopen.
Mee eens, maar dan had het een kwestie geweest van het hoogste bod. Nu hadden we achteraf gezien geen schijn van kans. En dat zit ons niet lekker, maar dat had je al begrepen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

De manier waarop dit gegaan is, is zeker niet netjes te noemen. Maar probeer het toch zoveel mogelijk achter u te laten. Het heeft om een of andere reden niet zo mogen zijn.

Hier al te zwaar aan blijven tillen, is niet zo handig want u veranderd er toch niets aan. Er kunnen zoveel redenen zijn waardoor de aankoop van een woning mislukt. Bovendien is een verkopende partij ook niet verplicht om aan de hoogste bieder te verkopen.

rozemarijntje

glimmieglimbo

ja,het is misschien niet netjes,maar er was nog helemaal niks zeker?
nog verders geen verdere onderhandeling.
u moeder kan dan een huis mooi vinden maar voor het zelfde geld was er nog een bieder? had het ook niet doorgegaan .
dat is het leven,
het beste is om maar op zoek te gaan naar een ander leuk huisje.

NVMCons.voorlichting

Ongelezen bericht door NVMCons.voorlichting »

Geachte heer/mevrouw,
De afdeling Consumentenvoorlichting van de NVM kan de vragen die bij u leven aangaande beschreven kwestie beantwoorden en informeren over de mogelijkheden binnen de NVM om de handelwijze van een NVM makelaar ter beoordeling voor te leggen. U kunt contact opnemen met de afdeling Consumentenvoorlichting NVM op elke werkdag tussen 9.00 en 11.30 uur via telefoonnummer 030-6085 189 of per e-mail [email protected].

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Makelaars hebben al heel lang een dubbele agenda.
Hier in Den Bosch zit een makelaar die er om bekend staat dat (over)financiering helemaal geen probleem is als hij een huis kan verkopen, en als het mis gaat vooraan zit om mee te bieden bij de gedwongen verkoop :twisted:

glimmieglimbo

rozemarijntje schreef:glimmieglimbo

ja,het is misschien niet netjes,maar er was nog helemaal niks zeker?
nog verders geen verdere onderhandeling.
u moeder kan dan een huis mooi vinden maar voor het zelfde geld was er nog een bieder? had het ook niet doorgegaan .
dat is het leven,
het beste is om maar op zoek te gaan naar een ander leuk huisje.
Dat gaan we ook zeker doen. Bedankt voor je reactie.

glimmieglimbo

NVMCons.voorlichting schreef:Geachte heer/mevrouw,
De afdeling Consumentenvoorlichting van de NVM kan de vragen die bij u leven aangaande beschreven kwestie beantwoorden en informeren over de mogelijkheden binnen de NVM om de handelwijze van een NVM makelaar ter beoordeling voor te leggen. U kunt contact opnemen met de afdeling Consumentenvoorlichting NVM op elke werkdag tussen 9.00 en 11.30 uur via telefoonnummer 030-6085 189 of per e-mail [email protected].
Er ligt staat op dit moment een mailtje klaar richting de verkopende makelaar, waarin ik verzoek om een schriftelijke verklaring. Ik geef hem 1 week de tijd om te reageren. In dit mailtje staat dat ook dat de NVM, waar deze gerenommeerde makelaar bij is aangesloten, indien nodig zal worden geïnformeerd over zijn handelswijze.

zo_ontevreden

Ongelezen bericht door zo_ontevreden »

Ik heb in het verleden ook een geintje gehad met een makelaar. Die had mijn huis 2x verkocht...weet niet wat hij ermee wilde bereiken, gelukkig werd er een notaris op tijd wakker. De makelaar is toen wel ontslagen, maar hoe kan zoiets gebeuren? Hetzelfde kantoor is al een tijd (jaren) bezig met failliet gaan, heeft al haar kantoren afgestoten (van 6-7 terug naar 1, alleen nog aan de Statenweg Rdam) maar blijft gewoon tot op het laatste moment huizen in de verkoop nemen. Het kantoor in Pijnacker wordt niet eens meer bemand, personeel is al weg, maar de mensen met huizen in de verkoop zijn nog niet eens op de hoogte gebracht!
Het is wachten tot ook het kantoor in Rdam dicht gaan...en dan maar hopen dat de mensen met hun te koop staande woningen niet mee ten onder gaan.

rozemarijntje

welke makelaar is dat dan?
woon in rdam ben wel benieuwd,zeg alleen maar de begin letter weet ik wel genoeg ...
hoe kom je erop om een huis 2x te verkopen?of hij was zo suf als een kanarie...of????kom toch uit...
ja kan me voorstellen als er dit soort lui werken dat er dan minder kantoren komen.
denk dat de makelaardij het nu ook niet makkelijk heeft daar niet van..denk ik hoor?

doordat er minder huizen verkocht worden...

Henk79

Ongelezen bericht door Henk79 »

Herkenbaar van direct wonen

Gesloten