LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DECT telefoons schadelijk voor de volksgezondheid!

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Denkt U dat DECT/UMTS straling (electrosmog) schadelijk is voor de volksgezondheid

DECT staat hetzelfde te wachten als Asbest
0
Geen stemmen
Ik wist niet dat DECT/UMTS schadelijk was
1
33%
ik ga direct mijn DECT telefoon wegdoen en een alternatief nemen
0
Geen stemmen
Ik wil dat er eerst meer onderzoek gedaan wordt omtrent DECT/UMTS
1
33%
Het kan mij niks schelen als 60% van de bevolking straks ziek is en/of kanker krijgt of onvruchtbaar wordt
0
Geen stemmen
DECT/UMTS moeten direct verboden worden
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3

larry
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2004 12:22

DECT telefoons schadelijk voor de volksgezondheid!

Ongelezen bericht door larry »

In onderstaande website wordt eindelijk naar een breeder medium gestapt omtrend de gezondheidsrisicos van DECT/GSM/UMTS/WiFi/RADAR/Magnetron-lekstraling oftewel electrosmog.

http://www.daanspeak.com/gsm03a.html

Het feit dat de gezondheidsraad hier in Nederland gewoon onbetrouwbaar is en eigenlijk alleen iets doet als het financieel aantrekkelijk is. is ronduit gewoon zeer ernstig te noemen.

Ik vraag me dus af waarom er nogsteeds geen grootschalige media aandacht geschonken wordt aan het probleem electrosmog.
en het probleem dat de gezondheidraad gewoonweg niet funcioneerd in Nederland, (de belangen van telecom giganten of andere bedrijven (zoals vaccinatie) hebben voorrang boven de bevolking)

met name de DECT/UMTS straling (wat al deels is aangetoont door TNO) wordt gewoon teniet gedaan met flut onderzoeken over het aantal Watt warmte wat de straling zal veroorzaken.

Wat in bovenstande link verteld wordt is dat een ander onderzoek dat aantoont dat er wel degelijk schadelijke effecten zijn op DNA, neurlogisch weefsel, enz.
De gezondheidsraad herkent deze gevaren niet

Hierbij vraag ik of mensen hier ook wel is stil hebben gestaan of zelf klachten hebben met DECT telefoons gsm/umts

En hopenlijk een aandachtspunt voor de bevolking en media + de overheid zodat er iets aan DECT/UMTS gedaan kan worden.

kaka

Re: DECT telefoons schadelijk voor de volksgezondheid!

Ongelezen bericht door kaka »

kijk ook eens op www.nulpuntenergie.net ook erg interessant.

Henk van der Tillaert

Re: DECT telefoons schadelijk voor de volksgezondheid!

Ongelezen bericht door Henk van der Tillaert »

Dit is een slechte poll. De antwoorden dekken alleen maar "Het is schadelijk" antwoord. De antwoorden zouden moeten zijn: "Ja, ik denk dat het schadeljik is.", "Nee, ik denk niet dat het schadelijk is." en eventueel: "Ik heb geen verstand van electromagnetisme, dus ik kan hierover geen uitspraak doen."

Er wordt een rapport geciteerd, en de suggestie dat het KAN leiden tot schade in het menselijk lichaam wordt gepresenteert als DAT het schade veroorzaakt.

Verder worden er vage termen als 'electrosmog' gebruikt en worden alle vormen van electromagnische straling op een hoop gegooit. Er wordt ook de klassieke 'conspiracy theory' gebruikt.

Ik moet concluderen dat je alleen maar uit bent om een website/blad/handel te promoten door mensen bang te maken voor dingen die ze niet begrijpen.

Persoonlijk denk, dat als het schadelijk is, het maar een marginaal effect is.

Leuk geprobeerd.

Overigens, mijn antwoord op je Poll:

Nee, ik denk niet dat het schadelijk is.

Vera Verhagen
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 mar 2004 11:22

Re: DECT telefoons schadelijk voor de volksgezondheid!

Ongelezen bericht door Vera Verhagen »

Ik ben zelf proefpersoon geweest in het onderzoek van TNO. De resultaten ervan kunnen alleen gegeneraliseerd worden naar het directe effect van gsm en umts.

Eerlijk gezegd verwachtte ik geen enkel effect van dit onderzoek omdat ik op de school waar ik werk (met een gsm mast erop) mij pas vreemd moe met droge ogen ga voelen na enkele uren. Nu blijkt dat de prestaties van een aantal bijzonder flauwe computersorteerspelletjes beter worden o.i.v. een UMTS mast begrijp ik wel hoe dit kan komen. Je gaat je enorm concentreren en kunt je niet meer ontspannen met dit soort vermoeidheid als gevolg is. Dus betere prestaties hoef je niet als positief op te vatten.

De onderzoekers, met wie ik achteraf uitgebreid heb gesproken, omdat ik hun eerste proefpersoon was en zelf ook bekend ben met het uitvoeren van onderzoek, waren het met me eens dat dit onderzoek slechts een 1e begin was en je er voor resultaten op langere termijn geen conclusies aan kunt verbinden. Beter zou het zijn om naast wat vragenlijsten gewoon fysiologische maten als eeg, hartslag, gsr etc. te nemen. Waren ze ook met me eens maar hun opdracht was om het zo te doen. Ik heb later ook, in het beoordelingsverslag dat iedere proefpersoon gevraagd werd in te vullen geschreven dat dit een onderzoeksopzet is waarbij men waarschijnlijk liever een mogelijk bestaand effect met het onderzoek niet wil kunnen aantonen. Voor onerzoekers zijn dat fouten van de tweede soort. Dus ook dit onderzoek van TNO was bijzonder marginaal en natuurlijk kun je n.a. hiervan heel makkelijk de zaak zo manipuleren dat je zelfs dit effect niet vindt. Deugdelijk onafhankelijk onderzoek wordt hier in Nederland ook niet gedaan zolang universiteiten betaald worden naar rato van hun studentenaantal en niet zoals in de VS en Engeland op grond van hun research kwaliteiten. Dan ga je naar TNO met een onderzoeksvraag waar je het antwoord dat eruit moet komen er van tevoren bijzegt. TNO is niet onafhankelijk net zo min als derde geldstroom onderzoek op universiteiten.

En dat moet ook wel want onze gezondheid word toch veel minder belangrijk geacht dan economisch gewin. Zo gaat het met zoveel zaken. Ik heb me hier al jaren heel druk om gemaakt maar begin de strijd en ook de moed op te geven. Met zoveel mensen hier in Nederland kan het niet anders en wordt het gewoon een situatie van survival of the fittest. Zodra ik kan wil ik verhuizen naar een veel dunner bevolkt land.

Gesloten