LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN betaalt niet terug, dus diefstal.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bambam7
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2012 23:48

KPN betaalt niet terug, dus diefstal.

Ongelezen bericht door bambam7 »

Mei 2011 heb ik bij Ritel een 1 jarig contract afgesloten van een
"KPN Bel-SMS Sim Only 100".
Aansluitkosten € 14,95
De gehele periode € 9,50 p/mnd
Extra bundel "Surf&Mail Totaal Extra Snel".
De gehele periode € 7,50 p/mnd

Dat komt dus neer op € 17,00 p/mnd en ik bel eigenlijk nooit buiten mij bundel.

Porteerdatum was 18 juli 2011.

Ik ging er stom genoeg vanuit dat het goed geregeld was.
Echter een paar week geleden kwam ik erachter dat KPN de laatste 9 maanden veel te veel had afgeschreven van mijn rekening. Laagste bedrag was 27 euro en hoogste was bijna 40 euro.

KPN heeft na een rekensom € 141,22 TEVEEL afgeschreven.

Dit was mij gewoon niet eerder opgevallen. Ik met mijn contract van Ritel naar de KPN winkel. Die konden mij niet helpen omdat ze daar geen administratie in kunnen kijken.
Ik natuurlijk meteen met KPN bellen. Het verhaal uitgelegd en zij zouden het uitzoeken en ik zou er over teruggebeld worden.
Na 2 week was ik nog niet gebeld en belde ik maar weer eens. KPN zei dat er allang een besluit was genomen en dat ze mij geen geld terug gaan geven. Ik moest maar contact opnemen met Ritel. Op mijn vraag waarom ze mij niet teruggebeld hadden en dat besluit niet verteld hadden kreeg ik als antwoord "Ja sorry, dit is een fout van onze kant." Leuk.
Dus ik met het verhaal naar Ritel. Zij zouden het regelen voor mij en ik zou na een week antwoord kunnen verwachten.
Ritel heeft na die week getracht mij te bellen maar kregen mij niet te pakken. Vervolgens kreeg ik een mailtje van Ritel met daarin deze zinnen:

"Vanuit KPN hebben wij bericht terug ontvangen.

KPN geeft aan dat een foutje direct gemeld had moeten worden, bij de eerste, tweede of derde factuur.
Om deze reden geeft KPN aan dat zij u geen bedrag kunnen crediteren, maar dat de korting inderdaad nog niet juist stond bij KPN

en vanaf nu alsnog worden toegepast.
Wij hebben ons best voor u gedaan en hopen dat het zo voldoende voor u is opgelost."


Wat opgelost? En waar haalt KPN de brutaliteit vandaan om mijn geld te stelen en later te zeggen "Had je het maar eerder moeten zeggen, nu ben je te laat." Pardon? Dat is mijn geld, wie is KPN om mij vertellen dat zij het maar houden omdat ik er te laat mee ben??? KPN maakt een fout en lost het niet op? En als ik dat ontdek vertellen ze mij dat ik mag boeten voor hun fouten?
Vervolgens KPN gebeld, dan kom je natuurlijk uit bij iemand die niks mag beslissen en zijn zinnetje van het scherm blijft herhalen wat er op neer kwam "U bent te laat, wij winnen. Regelt u het maar met Ritel."
Vervolgens Ritel weer gebeld en die schuiven het, natuurlijk zoals verwacht, weer af op KPN. "Wij hebben niks fouts gedaan, u regelt het maar met KPN. Stuurt u maar een klacht naar KPN." Ja, alsof ik daar meer van kan verwachten dan van de telefonische helpdesk, ik dacht het niet.
Ik ben in ieder geval helemaal klaar met KPN en Ritel. Beide leveren de slechste service die ik ooit heb mee gemaakt.

Mijn vrouw had vorige maand een akkefietje met Vodafone en die konden alles snel oplossen, ja zelfs tot een jaar geleden, geen probleem. Waarom kan KPN geen service bieden en mij niet te laten betalen voor hun fouten.
IK heb tenslotte geen fouten gemaakt.

Tenzij het in vertrouwen nemen van Ritel en KPN en dat het wel goed zou komen met mijn abonnement mijn fout was.

Welke instantie moet ik hebben om dit recht te zetten? Wat zijn mij rechten?
Uiteraard verspreid ik dit verhaal zo ver mogelijk over het net om mensen te waarschuwen voor KPN én Ritel.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: KPN betaalt niet terug, dus diefstal.

Ongelezen bericht door Winterman »

Je hebt bij Ritel een contract afgesloten, dus daar moet je zijn met je klacht.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: KPN betaalt niet terug, dus diefstal.

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik heb je verhaal 2 keer gelezen maar ik begrijp er geen bal van. Je geeft aan dat er extra kosten in rekening worden gebracht, je zegt alleen niet hoe die kosten op je factuur komen.

Bel je gewoon buiten de bundel? Zijn je maandelijkse abonnementskosten te hoog? Je geeft namelijk aan dat de ene keer €27,00 teveel wordt afgeschreven, en de andere keer €40,00. Aangezien deze bedragen behoorlijk verschillen, lijkt het me niet dat er een verschil zit in je abonnementskosten.

Kan je specificeren waar deze extra kosten vandaan komen? Dat moet op je factuur zichtbaar zijn.

Zonder die informatie wordt het moeilijk om je te helpen.

Gesloten