LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Venta waterfilter

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
ArjanKoopmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 16:18

Venta waterfilter

Ongelezen bericht door ArjanKoopmans »

Ik heb een luchtfilter gekocht van Venta. Deze werkt door de lucht via een waterbad te leiden, en de vuile lucht wordt gewassen en tevens bevochtigd. Het apparaat werkte al 5 jaar prima. Het water was elke 3-5 dagen zo vies, dat het gereinigd moest worden. Het deed allemaal prima z'n werk. Omdat het apparaat versleten was heb ik nu 2 maanden een nieuwe. Die bevochtigd wel, maar reinigt niet. Het water blijft namelijk brandschoon. Ik heb geklaagd bij Venta, maar het enige wat ze per e mail mededelen is dat het apparaat het gewoon moet doen. Nou daar heb ik dus helemaal niets aan. Dat heb ik heb laten weten en u raad het al; geen reactie. Dat zulke 'klantenservice' nog bestaat anno 2012!

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Venta waterfilter

Ongelezen bericht door agnesm »

Zou het kunnen zijn dat de techniek in die 5 jaar aangepast is het dat nu al het vuil bijvoorbeeld in de filter zit?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Venta waterfilter

Ongelezen bericht door plumber »

Lucht wassen met Venta airwasher

Vervuilde omgevingslucht wordt door lamellen in de Venta luchtbevochtiger gevoerd. Deze lamellen draaien continu door het eenvoudig te vullen waterreservoir. Doordat de lamellen beschikken over een zeer groot oppervlakte, wordt het vocht zeer effectief aan de omgevingslucht afgegeven. Tegelijkertijd blijven zwevende verontreinigingen en geuren in het waterbasin achter. Luchtbevochtigers van Venta hebben naast een groot bevochtigingsvermogen een reinigend effect op de lucht in uw woning. Met name stof, pollen en vieze geuren zoals bijvoorbeeld koude tabaksrook worden in de Venta Airwasher verzameld. Met een luchtwasser van Venta stijgt de luchtkwaliteit in uw woning aanzienlijk. Gezondheidsklachten ten gevolge van droge lucht verminderen sterk.


Hygiënische bevochtiging met water als luchtfilter

De Venta luchtwassers hebben een zeer hygiënische werking, immers water dient als luchtfilter. Dit water wordt in hoog tempo in de omgevingslucht gebracht. Venta heeft de luchtwasser zodanig eenvoudig geconstrueerd dat het waterreservoir in een handomdraai kan worden bijgevuld. Venta luchtwassers verbruiken geen anti-kalkpatronen en vergen slechts eenvoudig onderhoud. Voor een effectieve en schone luchtbevochtiging is Venta hygiënemiddel verkrijgbaar. Venta reinigingsmiddel houdt uw luchtbevochtiger in topconditie.


Nou zo te lezen is het niet meer nodig

Janine54
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2012 13:02

Re: Venta waterfilter

Ongelezen bericht door Janine54 »

Waarom vraag je geen advies in de winkel waar je hem hebt gekocht? Of een willekeurige winkel waar ze Venta luchtbevochtigers verkopen? Weet niet of het namelijk altijd loont om direct de fabriek hierover te mailen. Ik zou gewoon naar de winkel gaan waar je de luchtfilter hebt gekocht. Zelf heb ik mijn luchtbevochtiger hier gekocht, misschien dat zij je advies kunnen geven.

Leonardo141
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2013 16:58

Re: Venta waterfilter

Ongelezen bericht door Leonardo141 »

Ik heb zelf sinds december 2011 een Venta filter. Bij mij werkt hij perfect. Ik had vooral las van een droge keel tijdens de nacht. Ik heb volgens mij geen last van een vuile lucht en zie ook niets in de opvangbak zitten als ik hem bijvul. alleen wat kalk aanslag op de bodem. Ik heb hem online gekocht maar deze mensen hebben mij goed van advies voorzien. Misschien kunnen ze je verder helpen.

Gesloten