Mijn vriend heeft een eigen zaak gehad en stond dus in de kvk vermeld. Met telefoonnummer. Na het stoppen van het bedrijf (hij ging in loondienst) is het nummer omgezet naar prive abonnement. Vriend heeft sinds vorig jaar september weer eigen bedrijf. Met nieuw telefoonnummer.
Nu word ik regelmatig op het "oude" bedrijfsnummer gebeld door een Duits nummer (+49) die in gebrekkig Engels vragen naar het nieuwe bedrijf.
Als ik dan vraag waar het over gaat dan hangen ze op.
Na ongeveer een week word ik dan weer gebeld met een ander nummer uit Duitsland en zo gaat dat elke week. Ik heb dit aangegeven bij mijn provider, maar zij kunnen niets doen omdat het nummer uit Duitsland is.
KvK gebeld en die geven dus als je het niet blokkeert aan iedereen die ervoor wil betalen al je naam, adres en telefoonnummers door.
Ik heb gegoogeld op de nummers en kwam op een Finse site (laten vertalen door Google) waarin vermeld word dat deze nummers worden gebruikt door oplichters.
Is er iemand die ook word lastig gevallen en die misschien een oplossing weet om er weer vanaf te komen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik word lastig gevallen door Duitse oplichters..wie helpt!
Re: Ik word lastig gevallen door Duitse oplichters..wie helpt!
Leg de 'hoorn naast de haak' en ga een lekker kopje koffie drinken of zo.
De telefoonrekening aan de andere kant tikt lekker door. Of anders: gewoon ophangen en dit consequent volhouden.
Stopt heus wel een keer, lange adem.
De telefoonrekening aan de andere kant tikt lekker door. Of anders: gewoon ophangen en dit consequent volhouden.
Stopt heus wel een keer, lange adem.
-
rozemarijntje
ik heb het ook gehad,werd s'nachts gebeld!!
op een gegeven moment(niet duits maar turks)gedreigd dat ik zag met welk nummer hij belde(kon het niet zien was netnummer maar weet hij veel).
dat ik alle telefoontje opgenomen had en dat ik naar de politie zou stappen als hij weer zou bellen....
nooit meer wat van gehoord
het kwam zo maar in me op,het heeft geholpen

op een gegeven moment(niet duits maar turks)gedreigd dat ik zag met welk nummer hij belde(kon het niet zien was netnummer maar weet hij veel).
dat ik alle telefoontje opgenomen had en dat ik naar de politie zou stappen als hij weer zou bellen....
nooit meer wat van gehoord
het kwam zo maar in me op,het heeft geholpen
rozemarijntje schreef:ik heb het ook gehad,werd s'nachts gebeld!!op een gegeven moment(niet duits maar turks)gedreigd dat ik zag met welk nummer hij belde(kon het niet zien was netnummer maar weet hij veel).
nooit meer wat van gehoord![]()
![]()
![]()
het kwam zo maar in me op,het heeft geholpen![]()
![]()
Ik slaap s,nachts en heb geen service lijn voor nachtelijke uren
-
rozemarijntje
ik ben heel gezellig hoor s'nachts...........als ik slaap 
ja serieus hij bleef elke nacht volhouden dat ik de shoarmatent was
hij wilde wat bestellen....zal wel een prettige tel stem hebben
misschien idd maar een service lijn gaan beginnen
GRAPJE
ja serieus hij bleef elke nacht volhouden dat ik de shoarmatent was