LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AR verzekering van de noordhollandse

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
tom_bemelmans
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 12:20

AR verzekering van de noordhollandse

Ongelezen bericht door tom_bemelmans »

Beste forummers,


In oktober 2011 is er door de politie een achtervolging van een verdachte geweest die met teveel alcohol op achter het stuur zat in een gehuurde saab. Deze achtervolging is geeindigd in mijn (geparkeerde) auto. (vw caddy van 2005)

Door mijn tussenpersoon werd mij gezegd dat ik em naar schadebedrijf X of Y kon brengen. (niet gezegd dat ik zelf altijd nog mocht kiezen waar ik de auto bracht.)

De auto naar schadebedrijf X laten gaan (autoschade vrancken in schinnen)
hier is mijn auto gemaakt, en bij aflevering bleek dat ik maar 1 nieuwe band had gekregen. Wat betekende dat ik met 1 nieuwe en met 1 reeds gebruikte band (50%) zou rond rijden. ook merkte ik op dat ik maar 1 nieuwe velg had en dat de andere niet aan de kleur van de nieuwe was aangepast. (of andersom) dit was duidelijk zichtbaar. Het schadebedrijf wilde hier niks aan doen. was niet opgenomen in de taxatie of zoiets. Tevens ben ik tussen het takelbedrijf en het autoschade bedrijf mijn kentekenplaat kwijt geraakt wat er nu voor zorgt dat ik een 1tje op mijn kenteken erbij heb, en wat volgens bekende van mij waardevermindering van de auto betekent.

Om weer alles netjes in orde te krijgen heb ik 3 nieuwe velgen gekocht en 1 nieuwe band (zodat ik weer 4 gelijke wielen had) en 2 nieuwe kentekenplaten.
en 2 nieuwe H7 lampjes omdat ik aangehouden werd door de politie voor mijn (tijdelijke) witte kentekenplaat het verhaal uitgelegd, dat was akkoord echter mijn koplampjes waren wit en blauw.. moest 1 kleur zijn. daar een waarschuwing voor gekregen.

Mijn allrisk verzekering wilt deze kosten niet vergoeden. Ik heb hun een kopie gestuurd van alle facturen met een totaal waarde van 429,99. Ik heb het idee dat ze ook niet echt proberen deze kosten te verhalen bij de tegen partij.

Ik ben nu voor bijna 430 euro de dupe van iemand die met een gehuurde saab, dronken achter het stuur op de vlucht voor de politie mijn auto heeft vernield.
Ik kan ook geen advocaat nemen om dit civiel aan te vechten want dit is duurder dan de kosten die ik heb.

ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee... ik ben ten einde raad en voel me zwaar benadeeld door mijn verzekering en tussenpersoon.



Mvg


Tom Bemelmans

Lucy28
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 apr 2012 19:36

Re: AR verzekering van de noordhollandse

Ongelezen bericht door Lucy28 »

Wat even belangrijk is om te weten; heeft het schadebedrijf zelf de schade getaxeerd en hiervan een rapport opgemaakt, of is er een expert van de verzekeringsmaatschappij geweest die een rapport heeft opgemaakt? Als je dit weet, weet je in ieder geval wie je moet aanspreken voor het 'niet volledig' rapporteren van de schade. Wat je misschien kunt doen is een contra-expert inschakelen. Die neemt dan nogmaals de schade op aan de auto en behartigt dan jou belangen. Maar dat heeft alleen zin als je de oude beschadigde onderdelen nog hebt, en die heb je waarschijnlijk niet meer vermoed ik. Bovendien, als jij een contra-expert inschakeld dan zijn de kosten daarvan voor jou. Je moet dan toch al gauw rekenen op een paar honderd euro. Mocht uiteindelijk blijken dat jij gelijk hebt, dan kan je die kosten mogelijk wel vergoed krijgen.
Zolang je eigen all risk verzekeraar geen bewijs van jou heeft dat dit allemaal gevolgen zijn van dit ongeval, zullen zij niets gaan vergoeden. Zij gaan er in principe vanuit dat degene die het schaderapport heeft gemaakt (hun eigen expert of het schadebedrijf waar zij afspraken meer hebben) alles juist heeft genoteerd en geen dingen vergeten is. Als jij van mening bent dat het anders is, is het aan jou om dit te bewijzen.
Sowiezo gaat jou all risk verzekering voor op een andere verzekering. Wat jou all risk verzekeraar uitkeert, zal hij uiteindelijk wel weer proberen te verhalen, maar in principe heb jij alleen iets te maken met je eigen verzekeraar en is het verhalen van de schade een zaak tussen de verzekeraars onderling.

Het verliezen van de kentekenplaat is een zaak tussen bergingsbedrijf en jou. Heb je het bergingsbedrijf hierop aangesproken? Ik vraag me trouwens wel af of het echt waar is hoor, dat je auto minder waard wordt als er een 1tje op de kentekenplaat staat. Persoonlijk vind ik dat altijd maar gezeur. Maar goed, ik neem aan dat het bergingsbedrijf ook vast wel verzekerd is voor het geval zij schade toebrengen aan voertuigen die ze vervoeren. Dus gewoon even navragen bij hen.
Succes!

Gesloten