LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple iPad 3 Garantie Drama

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
jarnow

Apple iPad 3 Garantie Drama

Ongelezen bericht door jarnow »

Hoi Forumleden,

Heb tijdens de introductienacht van de nieuwe iPad er gelijk 1 gekocht. Deze iPad sindsdien elke dag gebruikt op mijn werk, school en thuis natuurlijk. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat de iPad niet helemaal lekker werkte met Wi-fi. Het bereik viel soms helemaal weg.

Reparatie 1:
De iPad opgestuurd. Een dag later alweer terug, Apple had het probleem niet kunnen reproduceren. Maar het probleem was er nog gewoon.

Reparatie 2:
Voor de tweede keer opgestuurd want de Ipad werkte niet. Ipad teruggekregen en weer niet gerepareerd, omdat de Ipad externe schade zou vertonen. Dit klopt er zit een deukje in de zijkant, maar de eerste keer was dit ook geen probleem. Helaas hadden ze mijn verkeerde e-mailadres en ik dit nooit te horen gekregen. Wel zat er een blauwe sticker op de folie om de iPad. Inmiddels AppleCare Garantie aangeschaft voor 79,00 omdat volgens de medewerker van Apple mijn iPad direct zou worden omgewisseld.

Reparatie 3:
De iPad werd omgewisseld en ik was dolblij. Eindelijk een iPad zonder Wi-Fi problemen. Maar helaas dit was van korte duur. Ik kreeg via de e-mail een rekening voor de nieuwe iPad van 300,90 euro. Nu vind ik dit gewoon buitengewoon hoog, maar Apple kent geen service.

Nu wil ik op basis van dit verhaal en de foto weten: Is het van Apple terecht om mij dit in rekening te brengen. Ik denk van niet, en dat ze moeten bewijzen dat dat deukje ervoor zorgt dat mijn iPad niet goed werkt. Alvast bedankt voor de tips.

De foto:

http://imageshack.us/photo/my-images/7/dqth213fdvd1.jpg

Ps. Voor de liefhebbers heb ik ook nog een filmpje van een test die ik van Apple moest uitvoeren om vast te stellen of het een hardware fout betrof. Het filmpje is een klein beetje onscherp, maar toont aan dat wanneer ik de iPad op een bepaalde manier vastpak het wi-fi bereik verminderd. Misschien wel de nieuwe Antennagate maar nu als hoofdrolspeler de iPad.
Laatst gewijzigd door jarnow op 03 mei 2012 20:40, 4 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Apple iPad 3 Garantie Drama

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jarnow

Je schrijft:
Daarnaast mogen jullie een mooi bod doen op mijn overige Apple producten, ik ben klaar met dat bedrijf.

- Iphone 4S 16GB wit geen beschadigingen
- Macbook Pro 15 inch 2008 wat krassen op de onderkant
- Ipod Touch 32GB eerste generatie licht beschadigd
- Ipod Nano 8GB laatste generatie geen beschadigingen
- Smartcover Bruin leer
- Extra opladers voor iPhone/iPod
- Extra oplader voor Macbook Pro
- Verschillende video/audio kabels voor de Macbook Pro
- Verschillende video/audio kabels voor de Ipad/Iphone
- Applecare garantie Ipad kan worden overgeschreven op ander product
- Ongebruikte Applecare garantie iPod
- Diverse soorten software
Hoewel gratis reklame maken hier niet is toegestaan, schat ik in dat de RadarRedactie dit grapje wél kan waarderen.
Veel sukses met de verkoop van je appelwaren.

Maxiem.

jarnow

Het is inderdaad een grap. Ik kan Apple op dit moment even niet luchten.

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Apple gaat niks betekenisvol voor je zijn, als ji niet eerst met een andere WiFi-router hebt getest of het probleem daarmee opgelost is. Wie weet zit bij de iPad wel alles 100% in orde, maar zitten er fouten in de (firmware) van je WiFi-modem. Heb je ḿ aleens op een ander kanaal geprobeerd? Wie weet stoort er misschien ook nog wel illegaal een draadloze telefoon van je buren...dus. Lekker makkelijk schuld bij de iPad neer te leggen.

jarnow

Om het verhaal kort te houden, heb ik dat deel van het verhaal weggelaten. Ik heb de iPad op verschillende routers getest en met elke router hetzelfde probleem. Nadat ik de AppleCare garantie had gekocht heb ik ongeveer drie kwartier met de klantenservice aan de lijn gezeten. Hierbij heb ik verschillende commando's moeten invoeren op mijn ipad via Safari, mijn Macbook Pro moeten gebruiken om naar netwerken in de omgeving te kijken en verschillende testen met de ipad door hem op een bepaalde manier beet te pakken. De voorlopige conclusie van de medewerker aan de lijn was dat er een probleem was met de iPad.

Tijdens dit gesprek heeft de medewerker aangegeven dat ze van dit probleem op de hoogte zijn, en het voor kan komen bij een bepaalde productie. Ik kon wachten op een aanstaande update, die binnen enkele maanden zou uitkomen of hem omruilen onder de AppleCare garantie. Ik heb voor de laatste optie gekozen. En mij is nooit gewezen op de extra kosten. Omdat ze mij daarvoor ook niet hebben gewezen op de externe schade (deukje) en dat ze hem dan niet repareren. Ik heb alleen een brief waarin staat dat ze mijn probleem niet konden reproduceren. Dit ze hem niet repareren hebben ze mij pas medegedeeld nadat ik belde waarom die 300,90 euro in rekening zou worden gebracht.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Even voor de duidelijkheid: je hebt de nieuwe Apple iPad 3 (een gewoon normaal werkende) al gekregen?

jarnow

Ja ik heb een nieuwe Ipad, die goed functioneert al gekregen op Dinsdag 3 mei. Dezelfde dag is mijn oude iPad opgehaald. De volgende werkdag kreeg ik via de mail de rekening van 300,90 euro. Ik heb toen vele malen gebeld met Apple dat ik bewijs wilde hebben dat het deukje het defect zou veroorzaken. Voor de deuk had mijn iPad het probleem ook al. En dat ik het een vreemde gang van zaken vond dat voor dit deukje zon bedrag in rekening wordt gebracht. De medewerker vertelde mij dat dit een normale gang van zaken is bij krasjes en deuken hoe groot ze ook zijn. En tijdens een eerdere reparatie is hier niks over gezegd en de iPad gewoon door medewerkers van Apple nagekeken. Ik heb in het laatste gesprek vandaag gevraagd of ik mijn oude iPad terug mag, ondanks dat deze kapot is. Want alleen het Wi-fi gedeelte werkt niet goed. Dan kan ik langs een derde persoon om het te laten nakijken of opgeven bij de verzekering. Volgens de medewerker kon ik hem niet terugkrijgen want de producten die zij ontvangen voor vervanging worden vernietigd.

Jolijn

Dan heb je een voorsprong op Apple. ;-)
Leg schriftelijk vast wat telefonisch besproken is (met name dit: De voorlopige conclusie van de medewerker aan de lijn was dat er een probleem was met de iPad.)[/i]
en laat Apple maar 's even de rambam krijgen met hun fratsen.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

Dus je stuurt het ding op voor garantie, krijgt een nieuwe en daarna per mail een rekening?

Wat een rare manier van werken. Ik zou tegen Apple zeggen dat indien jij iets voor garantie aanbiedt en zij het omruilen dat voor jou daarmee de zaak is gesloten.

jarnow

Ja voor hun is het deukje op de foto een te grote schade, en repareren mijn oude iPad niet. Ze kijken dan ook niet naar het defect. Waardoor ze voor mijn vervangende iPad kosten in rekening brengen en daar ik kan niet op terugkomen, omdat ze mijn oude iPad vernietigen of hebben vernietigd. Ik stoor me niet aan dat deukje ik wilde gewoon kunnen internetten. De foto is gemaakt door een medewerker van Apple.

Jolijn

jarnow schreef:Ja voor hun is het deukje op de foto een te grote schade, en repareren mijn oude iPad niet. Ze kijken dan ook niet naar het defect. Waardoor ze voor mijn vervangende iPad kosten in rekening brengen en daar ik kan niet op terugkomen, omdat ze mijn oude iPad vernietigen of hebben vernietigd. Ik stoor me niet aan dat deukje ik wilde gewoon kunnen internetten. De foto is gemaakt door een medewerker van Apple.
:lol: Een te grote schade :lol:
Laat ze lekker die andere houden/vernietigen, houd je nieuwe en betaal niet.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is oud nieuws hoe Apple met dit soort kwesties omgaat. Zie de Tros Radar uitzending van oktober jl. http://www.trosradar.nl/artikel_detail/ ... -garantie/

Apple mag je natuurlijk helemaal geen €300,90 in rekening brengen. Eerst hadden ze natuurlijk gewoon hun wettelijke garantieverplichting moeten nakomen. Dat hebben ze niet gedaan. Over die €300,90 hadden ze op zijn minst eerst moeten overleggen.

Gewoon niet betalen dus. Ze kunnen je dan uiteindelijk na een niet succesvolle incassoprocedure dagvaarden. De kantonrechter moet zich er dan over buigen. Of het zo ver komt betwijfel ik.

jarnow

Bedankt voor de reacties tot nu toe. En bedankt voor het bod ik vind het nogal aan de hoge kant, voor die prijs krijg je mijn nieuwe iPad er gratis bij. :lol: Helaas was dat meer een uiting van frustratie. Ik ga morgen wat eerder naar mijn werk en hoop er alsnog met een Senior AppleCare Medewerker uit te komen, mocht het niet lukken. De kans is groot. Dan zal ik naar alle waarschijnlijkheid de incasso laten storneren. Misschien hebben andere leden nog tips over hoe ik deze situatie kan aanpakken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

jarnow schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe. En bedankt voor het bod ik vind het nogal aan de hoge kant, voor die prijs krijg je mijn nieuwe iPad er gratis bij. :lol: Helaas was dat meer een uiting van frustratie. Ik ga morgen wat eerder naar mijn werk en hoop er alsnog met een Senior AppleCare Medewerker uit te komen, mocht het niet lukken. De kans is groot. Dan zal ik naar alle waarschijnlijkheid de incasso laten storneren. Misschien hebben andere leden nog tips over hoe ik deze situatie kan aanpakken.
Je product is pas een paar maanden oud. De nederlandse wet stelt dat bij een product tot 6 maanden oud in ieder geval ervan uit mag worden gegaan dat een defect dat optreed na de levering van het product, al aanwezig was tijdens de levering. Allen indien leverancier expliciet het tegendeel bewijst (dus dat het defect door jouw verkeerd gebruik of door jou aan te rekenen factoren is defect geraakt), kan deze onder de garantie verplichting uit.
Simpel gezegd: je hebt een product ontvangen dat defect was (en waarvan het defect zich pas na een tijdje manifesteerde) en is daarom niet conform de afspraken. Je hebt recht op kostenloze reparatie, vervanging met een gelijkwaardig product of je geld terug. Apple heeft voor jou al de keuze gemaakt het artikel te vervangen voor een nieuwe exemplaar.
Daarmee is de kous af. Je hebt geen enkele verplichting te betalen voor iets dat onder garantie vervangen had moeten worden. Aangezien het product vernietigd is / wordt, gaat Apple van zijn leven nooit bewijzen dat jij het product hebt gesloopt. Je staat heel sterk en ik zou absoluut geen cent betalen.

Mijn advies: schijf een aangetekende brief naar apple en vertel ze daarin dat je product op initiatief van Apple is vervangen en dat apple geen enkel bewijs heeft aangedragen dat het deukje de oorzaak is van het defect (de foto bewijst alleen dat het deukje er is). Schrijf ook dat krachtens arikel 7:18, lid 2 BW, de verkoper verplicht is bewijs te leveren dat het defect is ontstaan door een gebruiksfouts. Vervolgens schrijf je dat je niet van plan bent te betalen.

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

WillemLW schreef:Apple gaat niks betekenisvol voor je zijn, als ji niet eerst met een andere WiFi-router hebt getest of het probleem daarmee opgelost is. Wie weet zit bij de iPad wel alles 100% in orde, maar zitten er fouten in de (firmware) van je WiFi-modem. Heb je ḿ aleens op een ander kanaal geprobeerd? Wie weet stoort er misschien ook nog wel illegaal een draadloze telefoon van je buren...dus. Lekker makkelijk schuld bij de iPad neer te leggen.
Heb je het verhaal wel gelezen of zat je weer aan de wijn? Voor zon hoog geschoold iemand plaats je toch altijd domme stukjes op internet. Meester in de rechten die een simpel bericht op het forum niet kan lezen.

Eliaskip

Ongelezen bericht door Eliaskip »

Wat ik weet is dat je oude Ipas niet is vernietigd, wat ze doen bij een zogenaamde reparatie, is de binnenkant van je ipad vervangen, de buitenkant word niet vervangen. zo lijkt het dat je een nieuwe ipad hebt! Maar in feite gebruiken ze nog je oude buitenkant. De ipad mag geen schade hebben aan de buitenkant, want dit zou bewijzen dat ze gewoon je oude ipad gebruiken!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Topic is uit mei 2012.....Vraagsteller is sinds die tijd niet meer actief, uw reactie is rijkelijk laat en irrelevant.

Das stug

Ongelezen bericht door Das stug »

Heb eenzelfde recente ervaring. iPad defect binnen de garantietermijn; hij laadde niet meer op. Garantie werd echter direct afgewezen door AMAC, een 'premium' reseller in Zoetermeer. Uit de mailwisseling met de AMAC daarna bleek dat niet eens is gekeken naar het defect. Garantie werd direct afgewezen ivm een deukje in de hoek. Ondanks dat in de voorwaarde staat dat alleen defecten zijn uitgesloten die 'veroorzaakt zijn' door een beschadiging. Praktijk bij Apple is dus dat je bij een deukje direct alle garantie verliest. Vervolgens kreeg ik een aanbod voor een 'vervangend product'. Nooit op ingaan! Dat blijkt achteraf een tweedehands toestel te zijn dat is gerepareerd door Apple (refurbished). Je betaalt dus grof geld terwijl je eigenlijk recht hebt op gratis vervanging. Ik ben wel klaar met Apple.

Gesloten