LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone oplichters

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door WillemLW »

Beste allemaal,

Vodafone gaat binnenkort nieuwe abonnement introduceren, die een stuk duurder zijn dan de huidge. Dit baseer ik op: http://tweakers.net/nieuws/81496/vodafo ... n-aan.html
Vodafone vernieuwt zijn abonnementen. De abonnementen zijn duurder dan de huidige smartphone-abonnementen van Vodafone.
Terwijl de techniek goedkoper wordt, maakt Vodafone alles duurder. Telecomproviders waren al oplichters: van het schrappen van subsidies op telefoontoestellen (kpn nu met lease), betalen voor voicemail, betalen per minuut ipv seconde, van onbeperkte houdbare belminuten naar max 1- 2 maanden (terwijl je wel van te voren hebt betaald voor die belminuten), van onbeperkt internet naar beperkt internet, van het afronden van internet per mb's enz.

Mahja, Vodafone maakt het nu ook weer leuk bond door de prijzen (flink!) te verhogen voor nieuwe abonnementen! Omschakelen naar een sim-only provider gaat flink lonen, laat je niet uitkleden voor je provider !!! Vodafone = zakkenvullers!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door berndv »

Je mag toch zelf kiezen voor welke zakkenvuller je kiest? Ze verhogen toch niet als je nog een lopend contract hebt? Welk deel hiervan is oplichterij?

Ja, ze rekenen de kosten niet 1 op 1 door aan de consument. De techniek wordt goedkoper, worden de onkosten voor een provider ook lager, geen idee. Moet je vodafone nemen? Nee, je mag naar een ander.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ja het is diefstal. Je koopt iedere maand voor 40 euro in voor 300 belminuten. Bel je minder: je raakt ze kwijt. Ook al heeft het ze niks gekost (je hebt immers minder gebeld). Bel je 31 sec: je betaalt voor 1 minuut (!). Gebruik je 510kb -> ze ronden het naar boven af naar 1MB. Paf. Dat mag wel legaal zijn, maar eerlijk is het niet!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door berndv »

Het verval van belminuten is al vaker aan de orde geweest, eerlijk is het niet, het voelt zeker niet goed, maar aan de andere kant, wat wil iemand dan? Blijven oppotten? En dan? Tuurlijk komt het voor dat je 1 maand minder belt en de volgende weer meer, gelukkig kan je bij de meeste providers nog kiezen uit pakketten vinden waar je ze nog 2 maand mee kan nemen.

Het afronden op minuten, tja, het helpt je wel om te zorgen dat je minder minuten mee hoeft te nemen naar de volgende maand. En na de 1e minuut kan je bij een aantal provider nog gewoon per seconde betalen. Het afronden met data heb ik (nog) geen ervaring mee, heb nu gelukkig nog een abonnemnt met onbeperkt internet. Denk dat ik die binnenkort maar op marktplaats aanbiedt ter overname, kan er straks waarschijnlijk geld voor vangen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door mich24 »

Wat een ramp he..

gelijk oplichters..

Deze TS heeft niet goed rondgekeken en weet niet wat TMO en HI/KPN/Telfort allemaal hebben veranderd.

Voda is de laatste die meegaat in de onderling afgesproken veranderingen. Al zeggen ze van niet.

Alziend Oog
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:32

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door Alziend Oog »

Het is niet zo gek dat de prijzen van abonnementen omhoog gaan, het is zelfs aan het gebruik van de huidige mobiele bellers te danken. Steeds meer mensen maken gebruik van "gratis" diensten via mobiel internet waarmee zij gratis tekstberichten kunnen versturen en in sommige gevallen zelfs "gratis" bellen.

Providers zien hierdoor de inkomsten op belminuten en sms-berichten kelderen, doordat mensen minder buiten hun bundel zitten en goedkopere abonnementen afsluiten. Oplichting? Zo kan je het noemen. Ik noem het eerder commercie.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door mich24 »

Oplichting,nee. marktwerking,ja

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door Hatertje »

Beetje een onzin topic.

Je mag toch zelf kiezen bij welke provider je een abonnement afneemt? Dan ga je aan het einde van je contract toch naar een ander?

Oh, en wat betreft het vervallen van je belminuten, dat is gewoon een gevalletje voorwaarden niet gelezen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

heb ook al jaren vodafone,daar voor t-mobile en daarvoor had je nog ben...

ja ik heb ook wel eens belmin over,die gaan mee naar volgende mnd komen niet gelijk te vervallen!

je weet waar je mee akkoord gaat,sluit zelf een abbo af?

en alle providers zijn bezig....dus oplichting?

nee vind ik niet

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Techniek wordt inderdaad goedkoper, echter de hoeveelheid techniek die geinstalleerd moet worden door het stijgende gebruik is heel erg groot. De totale investeringen stijgen dus. Daarnaast wordt personeel en energiekosten (dit wordt een steeds belangrijkere kostenpost) ook niet goedkoper. Dat, in combinatie met het veranderende gebruik (mobiel internet kon tot voor kort worden betaald uit de belinkomsten, maar dat werkt niet meer doordat we met z'n allen anders gebruik van de diensten zijn gaan maken) zorgt ervoor dat de kosten hoger worden.

Niemand verplicht je overigens om een mobiele telefoon te gebruiken als je dat te duur vindt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mich24 schreef: Voda is de laatste die meegaat in de onderling afgesproken veranderingen. Al zeggen ze van niet.
Vooralsnog is het niet bewezen dat er onderlinge prijsafspraken zijn gemaakt. Gezien het product wat ze bieden is dat ook helemaal niet nodig: personeelskosten zijn even hoog, netwerkkosten zijn even hoog, dus is het niet zo vreemd dat als je dezelfde producten biedt met dezelfde kosten dat de prijzen ook vergelijkbaar worden. Dat zijn simpele rekensommetjes.

Qua concurrentie wordt het interessant als er partijen bijkomen die een ander product gaan leveren. Bijvoorbeeld alleen maar mobiel internet of alleen maar dekking in de Randstad of in de grote steden. Pas dan kan je onderscheid qua prijzen gaan verwachten en wordt het interessant voor de consument (al krijgen we dan ongetwijfeld klachten van Friezen of Limburgers die zich weer gediscrimineerd voelen).

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door Har06 »

WillemLW schreef:Ja het is diefstal. Je koopt iedere maand voor 40 euro in voor 300 belminuten. Bel je minder: je raakt ze kwijt. Ook al heeft het ze niks gekost (je hebt immers minder gebeld). Bel je 31 sec: je betaalt voor 1 minuut (!). Gebruik je 510kb -> ze ronden het naar boven af naar 1MB. Paf. Dat mag wel legaal zijn, maar eerlijk is het niet!

Jij moet een prepaid abo pakken, de ingekochte belminuten zijn toch de beslissing van de Ts,
Van de afronding heeft Ts met z,n overschot geen last.
Het restant van de afgelopen maand gaat mee naar de nieuwe maand, echter het tegoeg van de nieuwe maand wordt eerst verbruikt en daarna het restant van de voorgaande maand, is het restant niet op ben je het kwijt, jammer maar helaas.
De E 40 voor 300 belminuten kan ik niet vinden op de website van Vodafone,of heeft de Ts er een toestel bij ontvangen ???? :lol:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door mich24 »

WillemLW schreef:Ja het is diefstal. Je koopt iedere maand voor 40 euro in voor 300 belminuten. Bel je minder: je raakt ze kwijt. Ook al heeft het ze niks gekost (je hebt immers minder gebeld). Bel je 31 sec: je betaalt voor 1 minuut (!). Gebruik je 510kb -> ze ronden het naar boven af naar 1MB. Paf. Dat mag wel legaal zijn, maar eerlijk is het niet!
Jij vindt dan vast ook diefstal dat je bij een restaurant je restjes niet mee krijgt naar huis? je hebt er immers voor betaald.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ik krijg ze altijd netjes mee in een doggy bag.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door Har06 »

WillemLW schreef:Ik krijg ze altijd netjes mee in een doggy bag.

Een hond in de bag ? maar Willem toch, ik dacht dat het over Vodafone ging en hoe Willem aan een pakket van E 40 tbv 300 bel minuten komt? :wink:

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door WillemLW »

iPhone 4 abbo.

zilverster
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2006 01:17

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door zilverster »

Jij vindt dan vast ook diefstal dat je bij een restaurant je restjes niet mee krijgt naar huis? je hebt er immers voor betaald.[/quote]

Die vergelijking klopt niet mich24. Het is waarschijnlijk waarmee de telecomsector zichzelf goed praat, maar het is onzin. Een overeenkomst tot afname van een product op regelmatige basis is iets anders dan een bezoek aan een restaurant. Verontrustend vind ik het, dat iemand die werkzaam is in de telecomsector klaarblijkelijk zo aankijkt tegen deze gang van zaken.

En dan nog. Noem mij een restaurant waarbij het tegen de regels is om de restjes mee te nemen.

Een betere vergelijking zou die zijn van de overeenkomst met je stroomleverancier.
Daarbij wordt elke maand een vast bedrag in rekening gebracht, en de verschillen met het werkelijk gebruik wordt later in rekening gebracht. Eneco zou weinig klanten overhouden als ze klanten laten betalen voor stroom die ze niet afnemen.

Wat mij betreft wordt het aanbieden van belbundels en meer van dat soort ondoorzichtige onzin bij de wet verboden. De klant wordt doelbewust in de maling genomen.

AmberRayne
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2012 11:58

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door AmberRayne »

Klopt dat het oplichters zijn. Ik had jaren een prive abonnement en dat is met de verlenging overgezet naar een zakelijk abbonement.

Zelfde belminuten, maar ik zit er sindsdien steeds ruim overheen en moet steeds bijbetalen. Dus de berekening is totaal anders geworden. Dat hadden ze er niet bij gezegd.

Tevens kon ik maanden mijn verbruik niet zien, nu sinds een amand of 2 wel. En waarom werkt die app van ze alleen voor prive? Ik wil op mijn telefoon gewooon mijn verbruik kunnen zien, maar dat kan voor zakelijke gebruikers niet in de app.

WAARDELOOS!

Miranda1983!
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2012 18:31

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door Miranda1983! »

Vodafone zijn zeker oplichters. Omdat ik weinig bel heb ik al jaren een sim-only abonnement van €4.95 per maand, waarbij ik meestal belminuten/smsjes overhield en meenam naar de volgende maand. Nu hebben ze vanaf juni opeens alle belminuten afgerond naar hele minuten, waardoor ik € 20,- bij moet betalen. 5 keer zoveel als normaal dus! En ik ben er niet eens over geïnformeerd! Echt belachelijk! Zo maar overstappen naar een concurrent.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vodafone oplichters

Ongelezen bericht door olaf79 »

WillemLW schreef:Beste allemaal,

Vodafone gaat binnenkort nieuwe abonnement introduceren, die een stuk duurder zijn dan de huidge. Dit baseer ik op: http://tweakers.net/nieuws/81496/vodafo ... n-aan.html
En weer is er iemand die met het woordje oplichting strooit terwijl een bedrijf gewoon zelf zijn prijzen bepaald.
De tijd dat het centraal politbureau de prijzen voor 5 jaar bepaalde zijn al een jaar of 20 voorbij.

Gesloten