LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
WX ICT
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2012 05:50

Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door WX ICT »

Hallo Allemaal,

Ik zat mn rekening te kijken of mijn Paypal afschrijving was gedaan. Vond ik deze incasso die bij mij niet bekend is...hopeloos gegoogled en op website belasting dienst gesurft...Mijn bank is de ING...

Af- en bijschrijving
Bedrag (euro) 50,00 Af
Rekening xxxxxx - Mw anoniem
Tegenrekening 2445588 - BELASTINGDIENST APELDOORN
Datum 30-04-2012
Mutatiesoort Incasso
Naam / Omschrijving
Mededelingen KN: xxx8765xx000x
09-RG-JS LET OP, NIEUW TARIEF
1E MND TIJDVAK 29/03/12-29/06/12
MEER INFO WWW.BELASTINGDIENST.NL
BELASTINGDIENST¬APELDOORN

Wat is dit voor soort incasso ook begrijp ik 09-RG-JS dit niet. Kan iemand mij helpen...Ik heb nooit geen brief ontvangen en opdracht gegeven voor een incasso.


Alvast jullie dank!!!

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door Toxopeus »

WX ICT schreef:Wat is dit voor soort incasso ook begrijp ik 09-RG-JS dit niet.
Dat is een incasso van motorrijtuigenbelasting voor een Mazda met kenteken 09-RG-JS.
Maandag even kontakt opnemen met het RDW en de belastingdienst.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door ArneLH »

Toxopeus schreef:
WX ICT schreef:Wat is dit voor soort incasso ook begrijp ik 09-RG-JS dit niet.
Dat is een incasso van motorrijtuigenbelasting voor een Mazda met kenteken 09-RG-JS.
Maandag even kontakt opnemen met het RDW en de belastingdienst.
Dit wordt lachen als TS die auto niet heeft...

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat om precies te zijn om een Mazda 6 2.0 die reeds op 29 april 2010 op naam van de huidige eigenaar is gesteld. APK is geldig tot 28 april 2013.

https://ovi.rdw.nl/Default.aspx

Dus ja, of je weet blijkbaar niet waar je in rijdt, of iemand heeft een verkeerd rekeningnummer ingevoerd, of er is bij de belastingdienst iets heel erg fout gegaan. Meer opties zijn er volgens mij niet.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door Leojes30 »

ja of je betaalde voorheen altijd met acceptgiro per kwartaal of jaar en dan nu met aut incasso en dat is per maand

WX ICT
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2012 05:50

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door WX ICT »

het kan nog leuker ik heb geen auto dan toch knap dat er 50 euro afgeboekt is...ik vrees dat er weer oplichters actief zijn en zomaar rekening nummers voor incasso worden gebruikt..Tot zo ver mensen alvast mijn dank ik ga nu even actie ondernemen ri ING... terug boeken incasso....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door berndv »

Oplichters weet ik niet. Iemand kan per ongeluk een verkeerd cijfertje ingevoerd hebben bij het wijzigen van een rekeningnummer. De auto is niet onlangs pas overgeschreven,,maar al geruime tijd geleden. Daarnaast bankiert u bij de ing, mogelijk met een oud postbankrekeningnummer, welke niet de aan de "elfproef" voldoet, waarmee over het algemeen dit soort foutjes wordt voorkomen. Dus om nou meteen oplichters te gaan roepen vind ik in eerste instantie een beetje overtrokken.

WX ICT
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2012 05:50

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door WX ICT »

berndv schreef:Oplichters weet ik niet. Iemand kan per ongeluk een verkeerd cijfertje ingevoerd hebben bij het wijzigen van een rekeningnummer. De auto is niet onlangs pas overgeschreven,,maar al geruime tijd geleden. Daarnaast bankiert u bij de ing, mogelijk met een oud postbankrekeningnummer, welke niet de aan de "elfproef" voldoet, waarmee over het algemeen dit soort foutjes wordt voorkomen. Dus om nou meteen oplichters te gaan roepen vind ik in eerste instantie een beetje overtrokken.


Klopt ik was eerst bij de postbank...mijn rekening is toen over gegaan naar de ING toen de Postbank is over genomen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door berndv »

Dan denk ik eerder dat dit een persoonlijk foutje is geweest. Even een belletje naar de ing om te storneren en misschien even een belletje naar de belastingdienst, zodat dit volgende maand niet weer voor komt.

WX ICT
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2012 05:50

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door WX ICT »

Heb inmiddels via mijn ING de incasso terug boeken gedaan dit zou enkele dagen in beslag nemen ivm weekend...Ik ga maandag bellen met de Belasting dienst om de incasso's naar mij stop te zetten...Wel; gek dat er geincasseerd word als naam kenteken en banknummer+ naam niet overeenkomen...mja wacht nu maandag even af wat ze daar bij de belastingdienst zeggen gaan

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door rollertje »

Er wordt zowel door de bank als door de belastingdienst niet gecontroleerd op de link met de naam.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door GJvdZ »

WX ICT schreef:Heb inmiddels via mijn ING de incasso terug boeken gedaan dit zou enkele dagen in beslag nemen ivm weekend...Ik ga maandag bellen met de Belasting dienst om de incasso's naar mij stop te zetten...Wel; gek dat er geincasseerd word als naam kenteken en banknummer+ naam niet overeenkomen...mja wacht nu maandag even af wat ze daar bij de belastingdienst zeggen gaan
Zo gek is dat niet: voor de auto van mijn vrouw (die op haar naam staat) wordt de belasting van mijn rekening afgeschreven. En ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die dit zo doet, dus controleren op naam, kenteken en rekeningnummer is ondoenlijk.

fwvdp
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 10:30

Re: Graag snel hulp wie weet wat dit is staat op afschrift

Ongelezen bericht door fwvdp »

Beste WX ICT en anderen,

Via google had ik dit bericht al heel snel gevonden. Ik zat dus met de zelfde incasso voor een auto welke niet in mijn bezit is.

Door dit bericht snapte ik tenminste wat het was en wilde nog even melden dat dit mij goed heeft geholpen.

Aangezien ik het zo snel via google heb gevonden zullen anderen dat ook doen dus hier de oplossing:
Je kunt het bedrag gewoon terug boeken en moet even een telefoontje plegen met de belastingdienst BelastingTelefoon Auto
Telefoon: 0800 - 0749 (gratis)
Daar het even uitleggen met de juiste gegevens erbij en ze lossen het voor je op.

Vriendelijke Groeten Wouter

Gesloten