LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stoelreserven bij Transavia
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24
Stoelreserven bij Transavia
Via internet heb ik voor onze vakantie naar Turkije een stoelreservering willen doen voor zowel de heen- als terugreis. In verband met mijn lengte van > 2 meter wil ik graag een plaats bij de nooduitgang (extra beenruimte).
Tijdens de handelingen om te komen tot de reservering kwam de melding dat de stoelen op de heenvlucht nog niet gereserveerd konden worden. Wel kon ik alvast stoelen voor de terugreis (2 weken later nota bene) reserveren. Nadat de transactie voor de terugvlucht is gelukt, ben ik gelijk gaan kijken om alsnog de stoelen voor de heenvlucht te boeken. Hierbij kreeg ik de melding dat het reserveringsnummer maar éénmalig mag worden gebruikt. Ik neem op basis hiervan contact met Transavia op en die bevestigen dit, maar dat ik mogelijk na 'een uurtje' het wederom kan proberen, danwel dat ik contact moet zoeken met Neckermann (touroperator). Helaas lukte het niet om te boeken en Neckermann verwees ons weer terug naar Transavia. Daarbij zeiden ze nog dat dit probleem al vaker gemeld is. Vervolgens Transavia weer gebeld en een andere collega bevestigde dit probleem ook. Maar bij die woorden bleef het. Er is niets meer terug te draaien.
Hoe kan het dan Transavia zich bewust is van deze 'bug' in hun systeem en niet voor een oplossing zorgt?! Wij hebben het klachtenformulier op de website ingevuld. Zijn benieuwd naar hun reactie...
Tijdens de handelingen om te komen tot de reservering kwam de melding dat de stoelen op de heenvlucht nog niet gereserveerd konden worden. Wel kon ik alvast stoelen voor de terugreis (2 weken later nota bene) reserveren. Nadat de transactie voor de terugvlucht is gelukt, ben ik gelijk gaan kijken om alsnog de stoelen voor de heenvlucht te boeken. Hierbij kreeg ik de melding dat het reserveringsnummer maar éénmalig mag worden gebruikt. Ik neem op basis hiervan contact met Transavia op en die bevestigen dit, maar dat ik mogelijk na 'een uurtje' het wederom kan proberen, danwel dat ik contact moet zoeken met Neckermann (touroperator). Helaas lukte het niet om te boeken en Neckermann verwees ons weer terug naar Transavia. Daarbij zeiden ze nog dat dit probleem al vaker gemeld is. Vervolgens Transavia weer gebeld en een andere collega bevestigde dit probleem ook. Maar bij die woorden bleef het. Er is niets meer terug te draaien.
Hoe kan het dan Transavia zich bewust is van deze 'bug' in hun systeem en niet voor een oplossing zorgt?! Wij hebben het klachtenformulier op de website ingevuld. Zijn benieuwd naar hun reactie...
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
of de volgende keer een pakketreis boeken bij een touroperator die met een maatsschappij vliegt die meer beenruimte biedt? Dan ben je niet afhankelijk van nooduitgangplaatsen.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24
Re: Stoelreserven bij Transavia
@ Boeing 767-300ER (extented range, of te wel ik weet ook het eea van vliegtuigen):
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste!
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste!
Re: Stoelreserven bij Transavia
[quote="Rob en Diane"]@ Boeing 767-300ER (extented range, of te wel ik weet ook het eea van vliegtuigen):
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste![/quote]
Ocharm zo,n 3,5 uur wat krapper zitten is minder erg dan geen gelijk krijgen van Transavia
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste![/quote]
Ocharm zo,n 3,5 uur wat krapper zitten is minder erg dan geen gelijk krijgen van Transavia
Re: Stoelreserven bij Transavia
Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
---> ArkeFly naar Dalaman in de Premium Comfort Class -- 94 tot 104 cm beenruimte, te boeken in pakket dus nooit een probleem.
Dit terzijde.
Inderdaad kan je maar 1 keer inloggen in je HV boeking. dit komt omdat je dit doet met het reserveringsnummer van Neckermann, niet van HV. De stoelen zijn namelijk door Neckermann als charter geboekt en de namenlijst is niet bekend bij HV. Boek je direct bij HV zelf dan kan je met een reserveringsnummer van HV gewoon zo vaak mogelijk inloggen. Het Neckermann nummer is niet bekend bij HV en op de dag van vertrek wordt de reservering met naam gematched. Wees blij dat de mogelijk van reserveren er is bij een pakketreis met HV. tot circa 1 a 2 jaar geleden kon dit nog niet.
---> ArkeFly naar Dalaman in de Premium Comfort Class -- 94 tot 104 cm beenruimte, te boeken in pakket dus nooit een probleem.
Dit terzijde.
Inderdaad kan je maar 1 keer inloggen in je HV boeking. dit komt omdat je dit doet met het reserveringsnummer van Neckermann, niet van HV. De stoelen zijn namelijk door Neckermann als charter geboekt en de namenlijst is niet bekend bij HV. Boek je direct bij HV zelf dan kan je met een reserveringsnummer van HV gewoon zo vaak mogelijk inloggen. Het Neckermann nummer is niet bekend bij HV en op de dag van vertrek wordt de reservering met naam gematched. Wees blij dat de mogelijk van reserveren er is bij een pakketreis met HV. tot circa 1 a 2 jaar geleden kon dit nog niet.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?Rob en Diane schreef:@ Boeing 767-300ER (extented range, of te wel ik weet ook het eea van vliegtuigen):
Hoeveel Flaps bij een overweight landing?
Goed, totzover de flauwekul reactie over kennis van Boeing 767's van mijn zijde, terug naar de feiten
ArkeFly, comfortclasse 84 cm beenruimteRob en Diane schreef: Dank voor jouw reactie, maar het raakt kant nog wal. Vertel welke charter naar Turkije (Dalaman) standaard meer beenruimte heeft waar iemand van ruim 200 cm gewoon kan zitten, dan hoor ik dat graag!
ArkeFly, premiumcomfortclasse, 94 cm beenruimte (oplopend tot 104 cm afhankelijk welke type toestel wordt ingezet.
Deze klasses kan je bij boeking al boeken, en geeft dus standaard deze beenruimte. Ook naar Dalaman.
Helemaal mee eens, het probleem wordt onderkend maar niet, in onze ogen simpel, opgelost.Rob en Diane schreef: Het gaat er ons juist om dat het systeem bugs (retour reserveren, enkele reis krijgen) vertoond, waar je tijdens het reserveringsproces niet op geattendeerd wordt. In plaats van dit te erkennen, blijft men volharden in foutieve informatie een 'nee-reactie' zonder motivatie. Dat vind ik het ergste!
Re: Stoelreserven bij Transavia
Wat en geneuzel over beenruimte, ga aan de gangkant zitten en steek je stengels de gang in, OPGELOST:)
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
+1!Har06 schreef:Wat en geneuzel over beenruimte, ga aan de gangkant zitten en steek je stengels de gang in, OPGELOST:)
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Stoelreserven bij Transavia
b767-300er schreef:+1!Har06 schreef:Wat en geneuzel over beenruimte, ga aan de gangkant zitten en steek je stengels de gang in, OPGELOST:)
Jaja, totdat men met eetkarretje voorbij komt, danwel de "lopers" tegen je "stengels" aan knallen, dan is het snel -/- 1/
Ga er gemakshalve van uit dat de reageerders kleinder zijn dan 2 mtr en er zowiezo amper last van hebben.
Als je de mogelijkheid hebt om een plaats te kunnen reserveren moet het wel goed gaan, krom als een hoepel dat wel de terugreis maar niet de heenreis kon worden gereserveerd. Daar gaat het om.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
Kwestie van even je bene intrekkenTeunbosseman schreef:
Jaja, totdat men met eetkarretje voorbij komt, danwel de "lopers" tegen je "stengels" aan knallen, dan is het snel -/- 1/
Verkeerde aannameTeunbosseman schreef: Ga er gemakshalve van uit dat de reageerders kleinder zijn dan 2 mtr en er zowiezo amper last van hebben.
De gangpadoplossing is echt zo gek nog niet. daarbij hoef je ze niet in het gangpad te leggen, maar gewoon naast de stoelpoten van de stoel voor je. Geen probleem.
Helemaal mee eens en ook door mij al eerder aangegeven hierboven.Teunbosseman schreef: Als je de mogelijkheid hebt om een plaats te kunnen reserveren moet het wel goed gaan, krom als een hoepel dat wel de terugreis maar niet de heenreis kon worden gereserveerd. Daar gaat het om.
Er werd echter gericht gevraagd door TS in hun 2e post in dit topic of ik nog een aantal charters wist die standaard meer beenruimte hedden. Die voorbeelden heb ik gegeven.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24
Re: Stoelreserven bij Transavia
@ boeing 767-300ER:
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!
Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!
Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
Leuk gegoogled? termenologie kan iedereen terugvindenRob en Diane schreef:@ boeing 767-300ER:
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!
Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.
Het ging mij om de antwoorden op de vragen, niet om de betekenis HaHa
(en de verschil tussen V1 en Vr )
Back to topic dan maar?
Re: Stoelreserven bij Transavia
2 stoelen reserveren voor 1 persoon, ruimte genoegb767-300er schreef:Leuk gegoogled? termenologie kan iedereen terugvindenRob en Diane schreef:@ boeing 767-300ER:
ArkeFly weet ik, maar lukte niet qua dag!
Leuk, wat is de V1, Vr en V2 bij een start met MTOW?
V1 is de snelheid die bepaald of je doorgaat met de start bij een probleem of juist afbreekt (point of no return)
Vr is de rotatiesnelheid
V2 is de klimsnelheid
MTOW is het Jaargemiddeld vliegtuiggewicht (MTOW) Dit is het gemiddelde van de maximale startgewichten van de vliegtuigtypes in de luchtvloot in een kalenderjaar, rekening houdend met het aantal bewegingen per vliegtuigtype.
Het ging mij om de antwoorden op de vragen, niet om de betekenis HaHa
(en de verschil tussen V1 en Vr )
Back to topic dan maar?
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Stoelreserven bij Transavia
har06 schreef: 2 stoelen reserveren voor 1 persoon, ruimte genoeg
Das voor 2 meter breed, met een r**t als een bouwkeet.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 mei 2012 17:24
Re: Stoelreserven bij Transavia
@ boeing 767-300 ER: en
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!
Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!
Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!
Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!
Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
Re: Stoelreserven bij Transavia
Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatiefRob en Diane schreef:@ boeing 767-300 ER: en
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!
Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!
Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
Jouw mening.Har06 schreef:[
Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatief
De mijne is tegenovergesteld
Vlieg al jaren 3x per jaar naar alle tevedenheid met deze club
Re: Stoelreserven bij Transavia
Excact. Je mag dan iets meer beenruimte hebben maar met Arkefly moet je altijd maar weer afwachten of je op tijd vertrekt of uberhaupt wel vertrekt. Of ze charteren een vliegtuig mvan een andere maatschappij met minder beenruimte. Alles is mogelijk bij Arkefly. Nee, voor mij liever iets krapper zitten (ben zelf 1,93 m) maar wel de afspreken nakomen. Ben met Arkefly al 2x bijna een dag blijven staan op de luchthaven. Ik zou er nog even over nadenken als ik TS was en voor Arkefly kies.Har06 schreef:Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatiefRob en Diane schreef:@ boeing 767-300 ER: en
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!
Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!
Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
Re: Stoelreserven bij Transavia
Juist ja schreef:Excact. Je mag dan iets meer beenruimte hebben maar met Arkefly moet je altijd maar weer afwachten of je op tijd vertrekt of uberhaupt wel vertrekt. Of ze charteren een vliegtuig mvan een andere maatschappij met minder beenruimte. Alles is mogelijk bij Arkefly. Nee, voor mij liever iets krapper zitten (ben zelf 1,93 m) maar wel de afspreken nakomen. Ben met Arkefly al 2x bijna een dag blijven staan op de luchthaven. Ik zou er nog even over nadenken als ik TS was en voor Arkefly kies.Har06 schreef:Veel succes met Arkefly, een niet zo best alternatiefRob en Diane schreef:@ boeing 767-300 ER: en
@ teunbosseman: ......dat ik daar nog niet over heb nagedacht ! Het gaat dan niet alleen om de breedte; je kunt dan wel makkelijk diagonaal zitten met de armleuning omhoog!
Terug naar het topic:
Gelukkig (h)erkent Transavia dit probleem door tussenkomt van het Reisbureau; de uitdaging wordt dus bij Transavia om iets eraan te doen. Al was het maar een vermelding tijdens het proces op de site. Hier heb ik zelf weinig vertrouwen in, maar in het kader van verbetering van een stuk(je) klantgerichtheid zou het niet verkeerd zijn!
Voor mij een wijze les en voor de komende chartervluchten; ArkeFly, here I come!
ArkeFly overboekt regelmatig en gaat ervan uit dat hun vliegtuigen 24 uur p/dag in de lucht kunnen zijn, vandaar veel uitval en extra overnachtingen
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45
Re: Stoelreserven bij Transavia
De bovenstaande verhalen zijn niet echt recent meer.
Ik heb dit jaar nog maar 3x 24+ uur vertragingen geteld. Allemaal long-haul vluchten, waarvan er 1 vanaf AMS vertrok en 2 vanaf de caribs omdat het toestel aldaar panne kreeg.
Transavia heeft dit jaar meer toestellen (adhoc) ingehuurd als ArkeFly.
De ArkeFLy vliegtuigen worden al bijna 3 jaar nietmeer kop-staart ingepland.
KLM vluchten zijn ook wel eens 24+ uur vertraagd vanaf verre bestemmingen.
Vandaag/gisteren nog een HV kist ruim 15 uur vertraagd.
Dus stellen dat ArkeFLy het slechter doet dan de rest....
De on time performance van ArkeFLy was in 2009 en 2011 zelf beter als die van Transvia (bron : CISS, centraal informatie systeem schiphol)
En nee, ik werk niet bij van voor arkefly. Heb meer verstand van Boeings
Ik heb dit jaar nog maar 3x 24+ uur vertragingen geteld. Allemaal long-haul vluchten, waarvan er 1 vanaf AMS vertrok en 2 vanaf de caribs omdat het toestel aldaar panne kreeg.
Transavia heeft dit jaar meer toestellen (adhoc) ingehuurd als ArkeFly.
De ArkeFLy vliegtuigen worden al bijna 3 jaar nietmeer kop-staart ingepland.
KLM vluchten zijn ook wel eens 24+ uur vertraagd vanaf verre bestemmingen.
Vandaag/gisteren nog een HV kist ruim 15 uur vertraagd.
Dus stellen dat ArkeFLy het slechter doet dan de rest....
De on time performance van ArkeFLy was in 2009 en 2011 zelf beter als die van Transvia (bron : CISS, centraal informatie systeem schiphol)
En nee, ik werk niet bij van voor arkefly. Heb meer verstand van Boeings