LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotspring jacuzzi

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.

Heeft u ook slechte ervaring met Hotspring jacuzzi

Nee.
2
67%
Ja.
1
33%
 
Totaal aantal stemmen: 3

Visser1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:31

Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door Visser1962 »

Een jaar of 6 geleden de Rolls Royce onder de jacuzzi's gekocht bij Saunaplan Lelystad. Voor een kleine 20.000 euro heb je een Grandee jacuzzi. Hier koop je 3 tot 4 B-Merk jacuzzi's voor maar ja... dan krijg je wel een super jacuzzi met de beste service die je maar kan bedenken en niet kapot te krijgen. Niets is helaas minder waar en ik hoor dat van heel veel mensen die ook een Hotspring hebben gekocht.

Saunaplan in Lelystad heeft ons destijds de jacuzzi verkocht en is sinds 2009 van de aardbodem verdwenen. Het verkooppunt in Enkhuizen is inmiddels failliet en Kuche Nolte in Lelystad, een officiele dealer van Hotspring jacuzzi's, voelt zich als dealer niet verantwoordelijk voor de fouten van andere dealers. Kastje naar muur en struisvogel politiek is waar je mee te maken krijgt als je een Hotspring jacuzzi koopt.

Ons verhaal in een notedop. De Hotspring Grandee jacuzzi is gekocht, geleverd en geplaatst door Saunaplan. Dat ging goed en we hebben 3 jaar plezier gehad van de jacuzzi. Tot zover alles prima. Op een dag was het water koud. Monteur constateerde dat de circulatiepomp defect was en de garantie nog maar net enkele maanden was afgelopen. Hij was enigzins gevoelig voor het feit dat Hotspring een Rolls Royce onder de jacuzzi's is en dat je voor een kleine 20.000 euro toch niet mag verwachten dat na 3 jaar je al een forse rekeing krijgt voor het vervangen van een pomp. Hij zou het wel afhandelen en we zouden geen rekening krijgen. Ruim een jaar later kregen we bericht van Hotspring Enkhuizen dat we in gebreke waren gebleven omdat we een rekening niet betaalt zouden hebben. Nooit een rekening ontvangen laat staan een herinnering ontvangen. Ruim een jaar na datum reparatie komen ze nog even de rekening presenteren?! Na veel dreigementen en agressieve telefoongesprekken van de financiele afdeling van Hotspring Enkhuizen, hebben we uiteindelijk maar betaald.

Kort erna stopten de beide Moto-massages ermee. Deze moesten worden vervangen omdat ze niet meer te repareren zouden zijn. Dit geintje kost je een kleine 250 euro. De oorzaak is kalk en is een bekend euvel van de Hotspring. Zodra de moto-massage jets een maand tot enige maanden niet meer worden gebruikt, dan raken ze defect door kalk aanslag. Wat je ook doet, ze zijn niet meer te repareren?! M.a.w. als je enkele maanden (zomermaanden gebruik je de jacuzzi nauwelijks) de moto's niet gebruikt dan kan je keer op keer 250 euro schokken. Rolls Royce?!

De 1e circulatiepomp hebben we net na de garantieperiode van 3 jaar moeten vervangen. Op een dag was het bad weer koud. Weer net buiten de garantie defect geraakt en na 6 jaar dus 2 circulatiepompen vervangen. Schijnt ook een makke te zijn van Hotspring jacuzzi's. Dit keer werd ons verteld dat de stroomkabel te dun zou zijn (3x1.5mm2 in plaats van 3x 2.5mm2) waardoor de circulatiepomp na verloop van tijd defect raakt. Ik mocht nog op de multimeter meekijken wat er gebeurt zodra je beide motoren aanzet. De spanning zakt terug onder de 210 volt en daar kan de circulatiepomp niet tegen?!?! Tevens constateerde de overigens zeer kundige en vriendelijke monteur, dat de lucht/waterslangen bij installatie te krap zijn aangelegd.

De te dunne stroomkabel is door de officiele dealer Saunaplan in Lelystad geplaatst maar de vestiging is opgeheven. Dealer Enkhuizen is failliet gegaan. Dealer Hotspring Kuche Nolte in Lelystad geeft de fout toe maar voelt zich niet verantwoordelijk voor de fouten van een andere dealer Saunaplan.

Last but but not least... zo'n Hotspring jacuzzi vergt wekelijks onderhoud. De keren dat er niet voldoende voorraad aan chloor, ionen filters en ander belangrijke onderhoudsproducten was meer regel dan uitzondering. We zijn op een gegeven ogenblik maar uitgeweken naar Amersfoort. Dat is best een eindje tuffelen vanaf Lelystad.

Om toch nog positief af te sluiten. Van de goedkope jacuzzi's zijn vaak geen onderdelen meer te krijgen en dan zit je met een defect bad wat niet meer te repareren is en fiks in de weg staat. Bij de Hotspring heb je dit probleem niet. Ook het stroomverbruik van de Hotspring is netjes.
Laatst gewijzigd door Visser1962 op 27 apr 2012 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door berndv »

Sorry dat ik het zeg, maar koche nulte heeft buten het niet op voorraad hebben van artikelen geen schuld. Zij zijn u niets verschuldigd wat betreft garantie, ook al zijn zij dealer van dat merk. Verkoper, al dan niet nog beschikbaar, en anders de fabrikant.

Als ik iets va philips koop bij de electroboer hier in de stad en het artikel gaat kapot en de winkel is er niet meer, hoeft bcc mij hier niet de garantie op te geven, en is bcc niet in gebreke.

Visser1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:31

Re: Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door Visser1962 »

De bedrijfsleider bij Kuchen Nolte is een aardige vent en ook de monteur zoals ik al aangaf is kundig en vriendelijk en was ook bereid om ons snel en in het weekend te helpen. Ik kan het hen dan ook niet kwalijk nemen maar wie dan wel?

Ik koop een dure jacuzzi en die wordt verkeerd geinstalleerd. Te dunne stroomkabels en de lucht/waterslangen zijn te kort waardoor ik voor hoge reparaties kom te staan. Daar komt nog bij dat de pompen tot 2 keer aan toe, door die installatiefout, ook nog maar net enkele maanden buiten de garantie vallen. De installatie is uitgevoerd door een officiele dealer die handelt conform de instructies van het hoofdkantoor.

Mag toch aannemen dat een hoofdkantoor Hotspring hiervoor gevoelig moet zijn. Een belletje van Kuchen Nolte om de zaak voor te leggen zou toch voldoende moeten zijn?

Deze service gerichte actie blijft uit en dat is de reden dat ik mijn verhaal op TROS Radar kwijt wil om meningen van anderen te horen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door puma73 »

Visser1962 schreef:Een jaar of 6 geleden de Rolls Royce onder de jacuzzi's gekocht bij Saunaplan Lelystad. Voor een kleine 20.000 euro heb je een Grandee jacuzzi. Hier koop je 3 tot 4 B-Merk jacuzzi's voor maar ja... dan krijg je wel een super jacuzzi met de beste service die je maar kan bedenken en niet kapot te krijgen. Niets is helaas minder waar en ik hoor dat van heel veel mensen die ook een Hotspring hebben gekocht.

Saunaplan in Lelystad heeft ons destijds de jacuzzi verkocht en is sinds 2009 van de aardbodem verdwenen. Het verkooppunt in Enkhuizen is inmiddels failliet en Kuche Nolte in Lelystad, een officiele dealer van Hotspring jacuzzi's, voelt zich als dealer niet verantwoordelijk voor de fouten van andere dealers. Kastje naar muur en struisvogel politiek is waar je mee te maken krijgt als je een Hotspring jacuzzi koopt.

Ons verhaal in een notedop. De Hotspring Grandee jacuzzi is gekocht, geleverd en geplaatst door Saunaplan. Dat ging goed en we hebben 3 jaar plezier gehad van de jacuzzi. Tot zover alles prima. Op een dag was het water koud. Monteur constateerde dat de circulatiepomp defect was en de garantie nog maar net enkele maanden was afgelopen. Hij was enigzins gevoelig voor het feit dat Hotspring een Rolls Royce onder de jacuzzi's is en dat je voor een kleine 20.000 euro toch niet mag verwachten dat na 3 jaar je al een forse rekeing krijgt voor het vervangen van een pomp. Hij zou het wel afhandelen en we zouden geen rekening krijgen. Ruim een jaar later kregen we bericht van Hotspring Enkhuizen dat we in gebreke waren gebleven omdat we een rekening niet betaalt zouden hebben. Nooit een rekening ontvangen laat staan een herinnering ontvangen. Ruim een jaar na datum reparatie komen ze nog even de rekening presenteren?! Na veel dreigementen en agressieve telefoongesprekken van de financiele afdeling van Hotspring Enkhuizen, hebben we uiteindelijk maar betaald.

Kort erna stopten de beide Moto-massages ermee. Deze moesten worden vervangen omdat ze niet meer te repareren zouden zijn. Dit geintje kost je een kleine 250 euro. De oorzaak is kalk en is een bekend euvel van de Hotspring. Zodra de moto-massage jets een maand tot enige maanden niet meer worden gebruikt, dan raken ze defect door kalk aanslag. Wat je ook doet, ze zijn niet meer te repareren?! M.a.w. als je enkele maanden (zomermaanden gebruik je de jacuzzi nauwelijks) de moto's niet gebruikt dan kan je keer op keer 250 euro schokken. Rolls Royce?!

De 1e circulatiepomp hebben we net na de garantieperiode van 3 jaar moeten vervangen. Op een dag was het bad weer koud. Weer net buiten de garantie defect geraakt en na 6 jaar dus 2 circulatiepompen vervangen. Schijnt ook een makke te zijn van Hotspring jacuzzi's. Dit keer werd ons verteld dat de stroomkabel te dun zou zijn (3x1.5mm2 in plaats van 3x 2.5mm2) waardoor de circulatiepomp na verloop van tijd defect raakt. Ik mocht nog op de multimeter meekijken wat er gebeurt zodra je beide motoren aanzet. De spanning zakt terug onder de 210 volt en daar kan de circulatiepomp niet tegen?!?! Tevens constateerde de overigens zeer kundige en vriendelijke monteur, dat de lucht/waterslangen bij installatie te krap zijn aangelegd.

De te dunne stroomkabel is door de officiele dealer Saunaplan in Lelystad geplaatst maar de vestiging is opgeheven. Dealer Enkhuizen is failliet gegaan. Dealer Hotspring Kuche Nolte in Lelystad geeft de fout toe maar voelt zich niet verantwoordelijk voor de fouten van een andere dealer Saunaplan.

Last but but not least... zo'n Hotspring jacuzzi vergt wekelijks onderhoud. De keren dat er niet voldoende voorraad aan chloor, ionen filters en ander belangrijke onderhoudsproducten was meer regel dan uitzondering. We zijn op een gegeven ogenblik maar uitgeweken naar Amersfoort. Dat is best een eindje tuffelen vanaf Lelystad.

Om toch nog positief af te sluiten. Van de goedkope jacuzzi's zijn vaak geen onderdelen meer te krijgen en dan zit je met een defect bad wat niet meer te repareren is en fiks in de weg staat. Bij de Hotspring heb je dit probleem niet. Ook het stroomverbruik van de Hotspring is netjes.
Ik denk dat u gewoon de fabrikant zult moeten aanspreken voor eventuele vermeende garantiezaken.

Airius
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2012 13:21

Re: Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door Airius »

Hallo Visser1962,

Uw verhalen klinken iedereen die de moeite neemt om goed onderzoek te doen voorafgaand aan het doen van de aankoop van een dergelijk bad bekend in de oren. En dan te bedenken dat er in de totale markt talloze nog veel schrijnender voorbeelden te vinden zijn.

Via een kennis ben ik er echter achter gekomen dat het ook anders kan. Hij heeft een bad van het merk SilverSpas, waarbij hij zeer lange en uitgebreide garanties heeft gekregen op zowel product als energieverbruik. Ook de overige voorwaarden en eigenschappen - zoals bijvoorbeeld de periodieke kosten - zijn uitgesproken goed.

Wellicht dat het loont om daar eens een kijkje te nemen.

Succes ermee,

A

Visser1962
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:31

Re: Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door Visser1962 »

Bedankt iedereen voor jullie reacties. De fabrikant is Watkins en die zit in Belgie. Ik ga contact met ze opnemen en laat de uitkomst hier op het forum weten. Ben benieuwd... to be continued.

JelleRoes
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2012 01:01

Re: Hotspring jacuzzi

Ongelezen bericht door JelleRoes »

Geachte heer Visser,

Ik heb uw reactie gelezen. U heeft inderdaad de pech dat de bedrijven waarmee u zaken heeft gedaan het helaas niet gered hebben. Uw geluk is dat HotSpring een internationaal merk is, met een eigen fabriek. En er dus altijd onderdelen voorhanden zijn. Ik nodig u hierbij uit om eens bij mijn bedrijf MaroZwembaden en HotSpringMiddenNederland in Amersfoort te komen praten om uw vertrouwen weer enigzins terug te winnen. Aan de kwaliteit van het bad zal het niet liggen, ondanks uw ervaringen. U kunt mij bereiken via onze website www.HotSpringMiddenNederland.nl

Met vriendelijke groet,
MaroZwembaden.nl
Jelle Roes

Gesloten