Hallo
Ik heb sinds 27-03-2012 de motors van mn man op mijn naam staan.Hij kocht 2 motors oldtimers,de 1 was om te toeren en de ander was een project om hem om te bouwen.Ik heb de rdw een brief gestuurd of ik h em moest schorten of niet om dat hij in onderdelen ligt en niet op de openbare weg is,of word gebruikt.Ik heb nooit meer wat gehoord van de rdw tot vd week.
De 1e boete van 2011 1059 euro en de 2e boete van de zelfde motor 360 na 2e verhoging komt er nog eens 540 euro bij.
Kan ik hier tegen inberioep gaan of nog wat aan doen.
Ik ben het er echt niet mee eens,.en kan het ook niet betalen.Ik heb nog nooit eerder iets van de rdw gehoord of een boete gehad van de desbetreffende motor,Volgens de rdw moet ik getekend hebben voor de brieven...Ik heb gevraaqgd om de handtekening maar die willen ze niet geven.Want ik weet toch zeker zelf wel waar ik voor teken.Ik vind het belachelijk zoveel geld en mogen ze 2x dezelfde boete geven voor hetzelfde voertuig in het zelfde jaar.
Groet,Amanda
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boete rdw
Re: boete rdw
Als je even op het forum gezocht had, had je kunnen vinden dat dit probleem al tig keer aan de orde is geweest. Nee je kan er niets aan doen, anders dan betalen en die motorfietsen zo snel mogelijk te schorsen, want ze mogen en kunnen die boete nog veel vaker geven.
Als de motor sinds 27-03-2012 op jouw naam staat, kunnen ze geen boete aan jou gericht over 2011 geven. Als die motor daarvoor op naam van je man stond, of dit is een typefout, wordt het verhaal anders....
En ja, als je de motor niet schorst en niet verzekert, krijg je bij een administratieve controle gelijk een forse boete die nauwelijks tot niet van tafel is te krijgen. En als je 'm niet betaalt, komen de verhogingen.... en als je 'm alsnog niet schorst of verzekert, komen er nieuwe boetes....dat mag allemaal.
Dat de motor uit elkaar ligt, en dat je dat allemaal niet wist, is geen argument
En ja, als je de motor niet schorst en niet verzekert, krijg je bij een administratieve controle gelijk een forse boete die nauwelijks tot niet van tafel is te krijgen. En als je 'm niet betaalt, komen de verhogingen.... en als je 'm alsnog niet schorst of verzekert, komen er nieuwe boetes....dat mag allemaal.
Dat de motor uit elkaar ligt, en dat je dat allemaal niet wist, is geen argument
Dit is uiteraard voor een motorfiets van toepassing.Wie zijn auto niet verzekert, kan straks tot drie keer per jaar een boete van € 380 krijgen. Het totale boetebedrag bedrag kan dus oplopen tot ruim € 1100 per jaar. De boete voor brom- en snorfietsen bedraagt € 310. Als de Rijksdienst voor Wegverkeer vaker dan drie keer constateert dat een auto niet is verzekerd, kan de officier van justitie de overtreder voor de strafrechter brengen.
Wat mij bevreemd is dat u een brief naar het rdw stuurt om te vragen wat te doen terwijl de informatie op internet staat. Nog makkelijker was geweest om bij het overschrijven aan te geven dat 1 motor in onderdelen is dan was de schorsing zo geregeld.
Nu is beroep onmogelijk en foto's tellen als bewijs niet mee.