LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Happy Dog uit België

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

enne.. poppetje
we zitten hier wel bij de grootste familie van nederland
dus houd het een beetje beschaafd , meneer!

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

hahahahaha

iedereen kan wel zeggen dat ze bij hem of haar nooit voordringen
''dat durven ze niet''
hahaha
dat kan je makkelijk zeggen he

elkaar lekker zwart maken op internet, dat lijkt hier wel de bedoeling.
lekker anoniem gallen.
mag iedereen niet gewoon zeggen hoe hij of zij ergens over denkt zonder meteen een lading vuil over zich heen te krijgen?
kennelijk niet

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

ik weet een ding, ik probeer een normaal discussie te voeren en wordt voor randebiel uitgescholden.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

ach gut stumpertje.
wil je er over praten?

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

wat een slappe happies zijn jullie zeg.
tjeee
je kunt toch wel ergens tegen?

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

ik hoop niet voor jou dat je me ooit tegen komt, dan bkijf je echt nergens met je hond!

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

rustig jongens en meiden
niet zo schelden en aso dreigementjes maken op internet
zoals ik al schreef vind ik het niet echt dapper om anoniem iemand zwart te maken en uit te schelden.
ik vind dat juist een beetje mietjes-achtig
een normale discussie voeren is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

hahahahaha

wat zijn we stoer

anoniem dreigen :lol:

hahaha de kneuzen van de maatschappij

''ik hoop niet voor jou dat je me ooit tegen komt....'' hahaha misschien is het je buurman wel :!:

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

belachelijk ja
stomme loze anonieme dreigementen
het gaat hier om het welzijn van hondjes en niet om wie de grootste mond heeft.

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

mensen die zelf geen grote mond hebben nemen een hond met een grote bek, raar he?

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

en de lelijkste mensen hebben de mooiste honden.
vandaar dat je meestal prachtige honden rond ziet lopen :D

mollie3
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 jan 2004 17:10

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door mollie3 »

Om weer even "on topic" te gaan, de koekie trainingen zijn niet voldoende geweest, na (ongeveer) 2 maanden was het trekken toch weer dusdanig erg dat ik weer terug ben gegaan naar de slipketting (laat de stormvloed maar weer komen), dit is echt de enige methode waarbij ik de hond onder de knie kan krijgen (sommige honden hebben een wat steverige training nodig!!!). Inmiddels werkt het weer een stuk beter en heb ik een betere band met mijn hond als daarvoor. Okay, hij reageert nog op katten, maar dat overleef ik wel, honden laat hij al wat meer met rust, wordt alleen nog maar beter.

Ik zag een stukje over pakwerken, hier ben ik voor mits het op een juiste manier gebeurt, de hond moet pas vastpakken als hij of zij het commando krijgt. Uiteraard moet er duidelijk blijken dat de hond ervoor geschikt is. Dit kan niet bepaald worden door mensen die 1 of 2 hondjes gehad hebben of nog hebben, maar door mensen die echt met honden trainen en of werken en dan bedoel ik minstens 100 honden per week voorbij zien komen.

Voor werkhonden die in een kennel zitten is het niet erg om in een kennel te zitten. Deze honden zijn gewend om in een kennel te zitten en weten dat als ze eruit mogen dat er van hun verwacht kan worden dat er gewerkt moet worden. Bovendien is het niet altijd zo dat ze in de kennels moeten blijven, vaak worden ze gewoon in huis gehaald en wordt er mee gestoeid en gespeeld. Tuurlijk, er zijn mensen die niet goed met hun hond om kunnen gaan en de hond alleen in de kennel laten zitten, tuurlijk er zijn mensen die hun hond zien als een kind en de hond zelfs mee laten eten aan tafel. Maar wil dat zeggen dat gelijk alle "opvoedende" mensen slecht zijn voor de dieren en hun hond niet goed opvoeden als ze pakwerk aan het doen zijn? Persoonlijk vind ik het knap als mensen hun hond pakwerken aan het leren zijn, dan wordt de band nog meer vergroot dan dat hij al is. De hond is doorgaans al wat ouder en "uitgetraind"(voor zover dat mogelijk is bij een hond) en dan willen mensen niet meer trainen met de hond, maar op die manier heeft de hond toch een goed gevoel. Bovendien zijn er honden die GRAAG voor hun baas wil werken, waarvoor het een straf is als ze uit de kennel mogen maar niets "mogen" doen van hun baas. Persoonlijk ken ik honden die hun baas vragend aan kijken of hij maar een opdracht wil geven, als is het af, dat vinden ze alleen maar prettig. Die honden kun je echt straffen door niets tegen ze te zeggen als je niets met ze doet.

Onze hond zit overdag in de bench, klinkt zielig, maar hij is het inmiddels gewend. Zodra wij thuis zijn kan hij de bench uit, geen probleem daarmee. We laten hem minstens 4 x per dag uit, is normaal voor het formaat, althans dat vind ik. En dan bedoel ik niet 4 x een rondje door het park maar echt wel goed uitlaten, 's morgens en 's avonds is het een rondje, maar de andere keren is het rondje buurt. Bovendien gaan we 2 x per week naar training om de band te verhogen tussen ons en de hond, zijn wij dan zomaar slechte bazen? Ja wij doen de hond een slipketting om, ja wij geven hem wel eens een corrigerende tik op zijn neus, ja ik schreeuw wel eens tegen hem. Ben ik een slechte baas??? Als onze hond bij andere mensen terecht had gekomen die er geen tijd in willen steken was hij nu nog slechter af, geloof mij maar daarin. Onze hond is een zeer dominante hond en heeft gewoon een harde hand nodig.

Als wij bij de oude eigenaren zijn vinden ze dat het heel erg goed met hem gaat, hij is een stuk rustiger, luistert ineens ook naar mannen (heeft hij bij hun niet gedaan). Als ze vragen hoe we dat gedaan hebben vertel ik hen welke soort training ik doe en geven ze me groot gelijk en hebben ze er gelijk spijt van dat ze dat nooit met hem gedaan hebben. Helaas er zijn niet altijd mensen die 100% voor hun hond willen gaan en hem na 1 week zo weer terugbrengen naar het asiel.

Helaas voor de mensen die in het begin reageerden dat de hond binnen no time in het asiel zou zitten, ik moet jullie volledig ongelijk geven!!! :twisted:

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

nou lieve schat,
hij is nog jong
dus dat asiel komt vanzelf wel

zielig overigens dat de hond overdag in de bench zit
hoezo overdag
je gaat me toch niet vertellen dat je hele dagen werkt?
ik ga er maar vanuit dat hij smiddags of smorgens gewoon lekker in de kamer ligt en loopt

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Mollie 3
Je heb over mij gemaild op11 mei 17:05.Ik heb het goed begrepen dat artikel.Maar tussen waaks en waaks is er verschil.Mijn hond blafd ook niet steeds maar geeft wel aan door na de keuken en de deur te gaan dat er wat is.Zodoende weet ik dat ik ga kijken en altijd prijs is .Maar toen ik dooby er bij had was dooby het die onmiddelijk aansloeg.En het ook altijd goed had.Maar ik weet ook sinds dooby dood is dat ik het meteen aan moos kan merken dat er wat is.En van die mensen weet ik niet of ze het terrein moeten bewaken of enkel aanslaan.Dus zoek het maar uit.Ook zal ik nooit de hond veel in de bench stoppen want ik heb geen bensch,en bij mij lopen ze de hele dag los en zijn het geen werkhonden maar gezelschap dieren.Trouwens is een bensch een kooi of zoiets??? ik weet het niet.Maar hier geen hokken maar lekker vrij mijn staby.Maar ik wilde even reageren op je.Dat heb ik bij dee gedaan.
Groetjes nu van een vrije .............Moos

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

ja moos een kleine kooi van draadstaal of van plastic (varikennels)

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

knap hoor Mollie
2 maanden lang volgehouden
ben je naar een andere hondenschool over gestapt?
die van jou werkte immers niet met positieve beloning?
en hoe consequent ben je geweest?
ik zou bijna willen zeggen ''laten we elkaar over een half jaartje nog eens spreken, dan voelt jou hond echt niks meer van correcties die jij geeft''

sabien

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg mollie als het zo;. klein kooitje is van draai staal met wat kuntstof dan vind ik joueen dieren beul en moet er maar zelf in gaan zitten.En maar kommentaar op ander mensen hebben en dan je eigen hond in zo;n klein kooitje douwen???Ze moesten er jou indouwen.En dan de hond er een hele poos in laten????Jij ben voor mij een ...DIERENBEUL
Moos

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

nu eigenlijk herinner me weer wie je bent over die idiote zware training zonder koe en snoepjes training.En over die bensch waar ik toen over gevraagd hebt en jij nooit antwoord er op gegeven heeft.Ik ben nu wakker.Wat een rot mens ben je.Jij bent geen hond waardig.
Dag beul, moos

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

ik doe mijn hond voor zijn eigen veiligheid in een varikennel (=plastic)
je ziet ze vast weleens in een dierenspeciaalzaakblaadje staan Moos.

smorgens van kwart voor 8 tot ik weer thuis kom om 12.15 uur.
ik baal er wel heel erg van dat dit moet.
voornamelijk toen hij een keer heel erg aan de diarree was, ik heb me zo schuldig :oops: gevoeld dat hij in zijn varikennel lag waar hij niet uit kon en ook nog een spuitpoep had :cry:
maar ja, ik moet wel! :cry:
langer dan 2,5 a 3 uur kan ik hem niet alleen thuis laten
hij gaat alles opvreten, potgrond,boeken,tafels,gordijnen
aangezien ik 4 uur werk moet ik echter wel.
voor de zomermaanden heb ik een ren laten bouwen buiten.
van 4 meter lang en 3 meter breed met een opening die uitkomt in onze hooischuur.
het is maar voor 4 uurtjes
voor boodschapjes hoef ik hem niet op te sluiten, dan blijft hij lekker binnen in diezelfde woonkamer.
en ga ik op visite bij iemand, dan gaat hij lekker mee
of mijn man is thuis.

zelfs in de auto wil ik geen bench
mijn hond zit in een speciale gordel
rekjes zijn knudde, een bench vind ik doodeng..
stel je voor dat iemand me achteroprijd en ik krijg de deur niet meer open??
dan kan ik mijn hond niet meer uit de auto halen??
nee, ik heb een gordel voor hem
en hij zit als een echt heertje rond te kijken.

karin smit

Gast

Re: Happy Dog uit België

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had er nog nooit van gehoord en hoe groot is die varikennel dan van jou en 4 uur op gesloten zitten is 4 uur te lang.onze dochter had ook een hond van ons.en als ze werkt ga ik er heen om de hond te verzorgen en uitlaten.Alleen als ze vrij was deed ze het zelf en da laatste tijd was dooby kontenu bij ons,omdat ze langewerkdagen had en dus bleef ze bij ons.en toen ze ziek werd bleef ze helenmaal bij ons tot haar dood maar wij besliste en bespraken alles samen. ook toen we met ons vieren afscheid moesten nemen bij ons thuis en een ding kan ik je vertellen nog nooit een bensch gehad of vari kennel.Maar gelukkig altijd vrije honden gehad en nu alleen nog moos.Daar zijn we met ons 4 hardstikke gelukkig mee.Maar ja,we hebben ook zo geboft.Dus vandaar dat ik reageerde op mollie en later door die bensch herkende ik mollie3 en dat zegt mij genoeg
groetjes karin,maar besef wel wat je doe.............Moos

Gesloten