LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi veranderd einddatum

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
reneh

Hi veranderd einddatum

Ongelezen bericht door reneh »

De vorige keer dat ik mijn contract bij Hi kon verlengen (bijna 2 jaar terug) liep ik tegen problemen aan bij Hi. De einddatum van het contract stond destijds op oktober, volgens Hi was dit pas in januari.
Hierop de Arag ingeschakeld, en die gaven ook aan dat ik gelijk had.

Uiteindelijk heeft Hi het zo lang weten te rekken (bijna 5 maanden) dat een rechtszaak niet meer mogelijk was, want mijn abonnement was verlopen. Bij Arag adviseerden ze mij om toch maar te verlengen, aangezien ik duurder uit zou zijn als ik naar een andere provider zou overstappen.

Maar dan waar ik nu over in zit:
Waar ik destijds ook vreemd van opkeek was dat de datum van verlenging, die is op te vragen op de website, gewijzigd werd. Het was eerst 2 september en een tijdje later was het opeens 15 september.
Hier is toen verder geen aandacht aan geschonken, aangezien het ging om een conflict m.b.t. de einddatum.
Maar uiteindelijk verschuiven ze de einddatum nog verder.

Nu keek ik een tijdje geleden op de website van Hi, want over een tijdje mag ik eventueel verlengen. Ik wou alvast onderzoeken of ik wel ga verlengen, aangezien de abonnementen zijn gewijzigd.
Mijn einddatum stond op 16 november, hier heb ik een screenshot van gemaakt voor het geval dat er weer iets mis zou gaan (voorgevoel).

Een aantal dagen later keek ik nogmaals op de website, en nu was de datum opeens veranderd naar 15 november. Daarop ben ik nog maar eens gaan terug kijken bij wat er allemaal bij de vorige verlenging vooraf is gegaan.

Het valt op dat Hi de data's veranderd in mijn nadeel:
- Twee jaar geleden had ik een abonnement die 5 euro duurder was dan het abonnement dat ik zou krijgen als ik ging verlengen. De einddatum werd verder weg geschoven, ik zit dus nog wat dagen langer aan dat abonnement vast.
- Nu heb ik een goedkoper abonnement, en Hi schuift de einddatum verder naar voren. Dus bij een verlenging krijg ik eerder een duurder abonnement.

De meeste mensen zullen zich niet druk maken over die paar dagen, maar doet Hi dit bij alle klanten dan verdienen ze hier dus extra geld mee. Bijvoorbeeld: een abonnement van 30 euro per maand is 1 euro per dag per klant. Hi schuift de datum 1 dag in hun voordeel en ze hebben extra inkomsten. Doe je dit bij 100.000 mensen dan hebben ze dus een behoorlijke extra winst. (corrigeer me als ik fout zit.. :roll: )
Kpn, Hi en telfort hebben bij elkaar, als ik het goed heb, meer dan 7 miljoen abonnees.

Komt ook bij dat ze het contract niet opeens kunnen wijzigen.
Zijn er meer mensen die dit hebben opgemerkt? Of het het puur toeval dat dit alweer bij mij gebeurd?

Gr.

sovyrrah

Re: Hi veranderd einddatum

Ongelezen bericht door sovyrrah »

Ook ik heb rare en nare ervaringen met KPN-HI.

Dit is wat mij overkomt:

Op 29-12-2009 sluit ik een tweejarig abonnement af bij HI.

Eind November 2011 heb ik een poging gedaan om nummerbehoud geregeld te krijgen, helaas zonder succes bleek eind december 2011.
Het abonnement is per 29-12-2011 gestopt. Dit is ook te lezen op mijn-hi site onder mijn abonnement.
Begin Januari heb ik
gebeld met 0612001200 en kreeg daar te horen dat er een maand opzegtermijn gold.... en zodoende zou de definitieve einddatum 30 januari 2012 zijn.

Dit is door de medewerker van Hi gezegd. Meneer , uw abonnement eindigt op 30 januari 2012. Op 29 januari is het laatste gebruik van de simkaart.
In februari is nog een eindafrekening geweest van het in januari verbruikt tegoed. Dit vind ik dan ook juist.

In mijn hi op de site lees ik ook dat mijn abonnement op 29-12-2011 is gestopt.

Nu blijft KPN-HI ook in maart en april gewoon het vaste maandbedrag afschrijven en zegt via hun 'klantenservice' dat het abonnement nog steeds aktief is.
Als ik dan uitleg wat er is gebeurd en afgesproken krijg ik het antwoord dat de medewerker van de 'klantenservice' mij niet verder kan helpen en dat ik maar het dure 06-12001200 nummer moet bellen voor informatie.

Op de website Hi.nl is mijn contractinformatie plots niet meer opvraagbaar?!?
Inzage van rekening online werkt nog wel.

Inmiddels heb ik al een ijskoude douche aangevraagd voor KPN-HI.

Sterkte in de strijd tegen dit soort vervelende praktijken van een 'koninklijk' bedrijf.

Groeten vanuit de Betuwe.

reneh

Re: Hi veranderd einddatum

Ongelezen bericht door reneh »

Het vervelende is ook dat je als consument helemaal niets kan.
Stop je met betalen, krijg je direct een BKR-notering en heb je daar weer jaren problemen mee :x

Zelfs met behulp van een Jurist van Arag heb je geen kans, ookal sta je in je recht.

Gesloten