Hierop de Arag ingeschakeld, en die gaven ook aan dat ik gelijk had.
Uiteindelijk heeft Hi het zo lang weten te rekken (bijna 5 maanden) dat een rechtszaak niet meer mogelijk was, want mijn abonnement was verlopen. Bij Arag adviseerden ze mij om toch maar te verlengen, aangezien ik duurder uit zou zijn als ik naar een andere provider zou overstappen.
Maar dan waar ik nu over in zit:
Waar ik destijds ook vreemd van opkeek was dat de datum van verlenging, die is op te vragen op de website, gewijzigd werd. Het was eerst 2 september en een tijdje later was het opeens 15 september.
Hier is toen verder geen aandacht aan geschonken, aangezien het ging om een conflict m.b.t. de einddatum.
Maar uiteindelijk verschuiven ze de einddatum nog verder.
Nu keek ik een tijdje geleden op de website van Hi, want over een tijdje mag ik eventueel verlengen. Ik wou alvast onderzoeken of ik wel ga verlengen, aangezien de abonnementen zijn gewijzigd.
Mijn einddatum stond op 16 november, hier heb ik een screenshot van gemaakt voor het geval dat er weer iets mis zou gaan (voorgevoel).
Een aantal dagen later keek ik nogmaals op de website, en nu was de datum opeens veranderd naar 15 november. Daarop ben ik nog maar eens gaan terug kijken bij wat er allemaal bij de vorige verlenging vooraf is gegaan.
Het valt op dat Hi de data's veranderd in mijn nadeel:
- Twee jaar geleden had ik een abonnement die 5 euro duurder was dan het abonnement dat ik zou krijgen als ik ging verlengen. De einddatum werd verder weg geschoven, ik zit dus nog wat dagen langer aan dat abonnement vast.
- Nu heb ik een goedkoper abonnement, en Hi schuift de einddatum verder naar voren. Dus bij een verlenging krijg ik eerder een duurder abonnement.
De meeste mensen zullen zich niet druk maken over die paar dagen, maar doet Hi dit bij alle klanten dan verdienen ze hier dus extra geld mee. Bijvoorbeeld: een abonnement van 30 euro per maand is 1 euro per dag per klant. Hi schuift de datum 1 dag in hun voordeel en ze hebben extra inkomsten. Doe je dit bij 100.000 mensen dan hebben ze dus een behoorlijke extra winst. (corrigeer me als ik fout zit..
Kpn, Hi en telfort hebben bij elkaar, als ik het goed heb, meer dan 7 miljoen abonnees.
Komt ook bij dat ze het contract niet opeens kunnen wijzigen.
Zijn er meer mensen die dit hebben opgemerkt? Of het het puur toeval dat dit alweer bij mij gebeurd?
Gr.
