LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] €300 boete bij opzegging jaarcontract KPN zakelijk belbasis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lanaceet

Re: €300 boete bij opzegging jaarcontract KPN zakelijk belbasis

Ongelezen bericht door lanaceet »

Het gezegde is niet voor niets, "Met stroop van je meer vliegen dan met azijn".
Een vliegenmepper is nog effectiever.
En dat er bij KPN klappen vallen is duidelijk. Volgend de bezoekersstatistieken op onze websites is het procentueel aandeel van kabelgebruikers fors gestegen.
Evenals Tele2 aansluitingen. Raar hè ?

quad405

Ongelezen bericht door quad405 »

Wij hebben een abonnement gehad vanaf 1992 bij PTT toen nog. In 1997 - 2000 is mijn man even een zzp'er geweest. Het was ons niet bekend dat als je dan een isdn lijn aanvroeg je dan ook meteen zakelijk was. Dus wij realiseerden ons niet eens dat we zakelijk waren. De rekeningen stonden op een naam die een samentrekking was van zaaksnaam en onze eigen naam. Na heel veel bellen om dit gewijzigd te krijgen hebben we dat uiteindelijk maar opgegeven. Eind december nummerbehoud aangevraagd en kpn gebeld met de vraag wat onze opzegtermijn was. KPN geeft aan 1 maand aldus geschiedde. UPC vraagt aan met opzegtermijn. Vervolgens brief ontvangen dat aanvraag tot nummerbehoud was ontvangen of dit wel klopt. Geen enkele melding dat er een opzegtermijn zou zijn. Enkele weken later een rekening van €250,00. Gebeld en advies een klacht in te dienen. Eerste keer verkeerd adres gekregen. Nogmaals geprobeerd, gelukt. Krijg je een standaard brief terug met de mededeling dat het contract vorig jaar is omgezet in een jaarcontract en dat daar brieven voor zijn verstuurd. Onze klacht hebben zij niet eens gelezen want daar kregen we geen antwoorden op. De brieven voor deze omzetting zijn niet bij ons aangekomen.

steenkool

Ongelezen bericht door steenkool »

Ik kreeg gisteren ook mijn eindafrekening van KPN bel- zakelijk ivm overstappen naar XMS.Kosten € 489,83.Ik ben ZZPer met een kleine praktijk.
Ook ik had een jaarcontract, blijkbaar.Dat wist ik niet, ik ben al 25 jaar klant bij KPN en schijnbaar heb ik een schrijven gemist in 2011, waarin zij aangaven, dat het contract van maand- veranderde naar een jaarcontract. En bij niet reageren ging het nieuwe contract gewoon in.Ik moest officieel nog tot april 2013 bij KPN- zakelijk bellen blijven Ik ben nog van de generatie, die zelf aangeeft, als er in abonnementen iets veranderd moet worden.
Komt nog bij, dat XMS, die mijn telefooncontract heeft opzegd bij KPN,(wij regelen alles voor U) tot nu toe ook geen mede-verantwoordelijkheid neemt.
Zij zeggen niet te weten, dat het om een zakelijk contact ging, terwijl mijn telefoonabonnement bij XMS op naam staat van mijn praktijk, evenals in het contract met XMS, waarvan ik een kopie heb.
Ik ga dit wel uitzoeken met een jurist, of heeft iemand anders een goed idee?
Bij de reactie op dit forum van iemand, wiens ouders ook zo'n probleem met KPN hadden, is het goed opgelost, begrijp ik.Is dit een uitzondering op de regel?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

KPN berekent mijn werkgever nog steeds bijna 400 euro per maand voor een niet bestaande telefooncentrale.
Geweldig - en natuurlijk ook dom van de financiele afdeling - die letten dus ook niet op wat ze betalen (maar als ik budget nodig heb doen ze moeilijk)

RedShy

Ongelezen bericht door RedShy »

quad405 schreef:Wij hebben een abonnement gehad vanaf 1992 bij PTT toen nog. In 1997 - 2000 is mijn man even een zzp'er geweest. Het was ons niet bekend dat als je dan een isdn lijn aanvroeg je dan ook meteen zakelijk was. Dus wij realiseerden ons niet eens dat we zakelijk waren. De rekeningen stonden op een naam die een samentrekking was van zaaksnaam en onze eigen naam. Na heel veel bellen om dit gewijzigd te krijgen hebben we dat uiteindelijk maar opgegeven. Eind december nummerbehoud aangevraagd en kpn gebeld met de vraag wat onze opzegtermijn was. KPN geeft aan 1 maand aldus geschiedde. UPC vraagt aan met opzegtermijn. Vervolgens brief ontvangen dat aanvraag tot nummerbehoud was ontvangen of dit wel klopt. Geen enkele melding dat er een opzegtermijn zou zijn. Enkele weken later een rekening van €250,00. Gebeld en advies een klacht in te dienen. Eerste keer verkeerd adres gekregen. Nogmaals geprobeerd, gelukt. Krijg je een standaard brief terug met de mededeling dat het contract vorig jaar is omgezet in een jaarcontract en dat daar brieven voor zijn verstuurd. Onze klacht hebben zij niet eens gelezen want daar kregen we geen antwoorden op. De brieven voor deze omzetting zijn niet bij ons aangekomen.
Het is onzin dat u een zakelijk abonnement krijgt als uw man ZZP'er is. Er wordt namelijk niet gevraagd naar het beroep van u of uw man.

Ik vermoed dat u of uw man destijds zelf om een zakelijk abonnement gevraagd hebben.

Ik weet wel dat er op de facturen melding gemaakt wordt van het feit dat je een jaarcontract hebt. Heb je dat niet gezien?

lanaceet

Ongelezen bericht door lanaceet »

@ Redshy,

Humor, " is je dan niet opgevallen dat er jaarcontract op de factuur staat"
tja, als je je factuur iedere keer paranoia napluist kom je die kleine lettertjes meteen tegen. Echter, als de bedragen iedere keer rond het zelfde zijn ga je een factuur niet napluizen. Zeker niet als je met een schijnbaar betrouwbare partij denkt zaken doet. En dat is precies waar die doortrapte KPN misbruik van heeft gemaakt. Misleidende post, beweren dat iedereen een herhaling heeft gehad...
Met die "afscheidspremies" verdoezel financieel maar tijdelijk de uitstoom van klanten.

cootje_cjj

Ongelezen bericht door cootje_cjj »

Komt nog bij, dat XMS, die mijn telefooncontract heeft opzegd bij KPN,(wij regelen alles voor U) tot nu toe ook geen mede-verantwoordelijkheid neemt.
Zij zeggen niet te weten, dat het om een zakelijk contact ging, terwijl mijn telefoonabonnement bij XMS op naam staat van mijn praktijk, evenals in het contract met XMS, waarvan ik een kopie heb.
Ik ga dit wel uitzoeken met een jurist, of heeft iemand anders een goed idee?
Bij de reactie op dit forum van iemand, wiens ouders ook zo'n probleem met KPN hadden, is het goed opgelost, begrijp ik.Is dit een uitzondering op de regel?
KPN heeft lekker gebruik gemaakt van deze 'loophole', ik zou het XMS niet per se kwalijk nemen, maken zij wel onderscheid tussen zakelijk en prive contracten?
Ik heb contact gehad met Juridisch loket, KPN staat volledig in hun recht mbt de zakelijke contracten dus kleine zelfstandigen zijn hierbij echt de ***.

Wat betreft of dit een uitzondering is... Ik had snel reactie toen ik het duidelijk uitlegde aan de Zakelijke Klantenservice van KPN en vroeg of er niet een coulance regeling was in zulke gevallen. Het is in hetzelfde gesprek in orde gebracht.
Let wel, bellen (Zakelijke Klantenservice!), niet emailen! Noteer namen van gesproken medewerkers en absoluut ook de referentie nummers, blijf vriendelijk, het gesprek wordt ook door hun geregistreerd!
Hou er ook rekening mee dat er verschillende afdelingen zijn waar afspraken niet even snel doorkomen, zo zijn mijn ouders 3 weken later toch gebeld met een betalingsverzoek... Gelukkig heeft mijn moeder direct naar mij doorverwezen (en naam en referentienummer genoteerd) en bij het terugbellen kregen mijn ouders nog eens E50,- terug vanwege het lastigvallen!?!

De moeite loont in elk geval.
Succes!

cootje_cjj

@ Redshy
Ik vermoed dat u of uw man destijds zelf om een zakelijk abonnement gevraagd hebben.
Quad405 schreef:
Het was ons niet bekend dat als je dan een isdn lijn aanvroeg je dan ook meteen zakelijk was.
@ Quad405
Als KPN zelf heeft gezegd dat jullie opzegtermijn 1 maand is dan dit ook als argument gebruiken bij het bellen naar de klantenservice (maar wel aardig blijven) als je 'coulance' vraagt van hun kant.

Ook kun je het bedrag (als deze automatisch is afgeschreven) vaak nog langere tijd erna laten terugstorneren.
Succes

RedShy

lanaceet schreef:@ Redshy,

Humor, " is je dan niet opgevallen dat er jaarcontract op de factuur staat"
tja, als je je factuur iedere keer paranoia napluist kom je die kleine lettertjes meteen tegen. Echter, als de bedragen iedere keer rond het zelfde zijn ga je een factuur niet napluizen. Zeker niet als je met een schijnbaar betrouwbare partij denkt zaken doet. En dat is precies waar die doortrapte KPN misbruik van heeft gemaakt. Misleidende post, beweren dat iedereen een herhaling heeft gehad...
Met die "afscheidspremies" verdoezel financieel maar tijdelijk de uitstoom van klanten.
Heeft niets met paranoïde zijn te maken. Heeft te maken met je gezond verstand gebruiken. Waar gewerkt worden, worden weleens fouten gemaakt of whatever dus het is altijd raadzaam om facturen van bedrijven na te pluizen.

RedShy

cootje_cjj schreef:@ Redshy
Quad405 schreef:
Het was ons niet bekend dat als je dan een isdn lijn aanvroeg je dan ook meteen zakelijk was.
@ Quad405
Als KPN zelf heeft gezegd dat jullie opzegtermijn 1 maand is dan dit ook als argument gebruiken bij het bellen naar de klantenservice (maar wel aardig blijven) als je 'coulance' vraagt van hun kant.

Ook kun je het bedrag (als deze automatisch is afgeschreven) vaak nog langere tijd erna laten terugstorneren.
Succes
Goede tip! "Storneren"! Dus niet he. Ik weet niet of de klant of KPN gelijk heeft want ken de exacte gegevens niet maar met storneren los je sowieso niets op. Als een bedrijf bij zijn standpunt blijft, dan kun je storneren wat je wilt maar dan loopt het alleen maar op en heb je straks het incassobureau op je dak. Je kunt proberen er met KPN uit te komen.

cootje_cjj

Goede tip! "Storneren"! Dus niet he. Ik weet niet of de klant of KPN gelijk heeft want ken de exacte gegevens niet maar met storneren los je sowieso niets op. Als een bedrijf bij zijn standpunt blijft, dan kun je storneren wat je wilt maar dan loopt het alleen maar op en heb je straks het incassobureau op je dak. Je kunt proberen er met KPN uit te komen.
Je hebt helemaal gelijk Redshy, kan me voorstellen dat niet iedereen uit mijn laatste bericht begrijpt dat storneren nog maar het begin van het verhaal is en niet de oplossing.
Maar ja, in my defence..... Ik ging ervan uit dat lezers/reageerders de tijd nemen om meerdere berichten te lezen in deze forum dan alleen de allerlaatste.

Stom van me, gelukkig ben jij er om iedereen terecht te wijzen.

Hopelijk heeft niemand mijn advies opgevolgd, anders loopt het misschien hetzelfde af als met mijn ouders, zou dat effe rot zijn.

steenkool

Ongelezen bericht door steenkool »

Ik heb mijn geld van €489,83 terug gekregen van KPN.
Ik heb een vriendelijke brief met klacht eerst geschreven per mail aan de KPN.Daar kreeg ik een negatieve reactie op.
Daarna geschreven aan KPN klachtenreacties, en ook aan de directeur van de klantenservice Jacob Middeldorp, die de brieven van KPN altijd zo vriendelijk ondertekend met 'vriendelijke groet'. En dat ik in de boete, 1 jaar nog € 489,83 te moeten betalen, weinig van die vriendelijkheid kon terug vinden.
Ook heb ik gerschreven, dat ik aan mijn beroepsverenigingen, met veel leden/collega's ging doorgeven, dat ze goed naar dit abonnement van bel zakelijk KPN moesten kijken, zodat hen niet hetzelfde zou gaan gebeuren.
Ik ben telefonisch in kennis gesteld door iemand van KPN, dat ik toch niet hoefde te betalen.
Ik ben natuurlijk erg blij, dat het zo opgelost is!
Blijf vriendelijk en kom met goeie argumenten. dat heeft mij waarschijnlijk geholpen bij het terugkrijgen van het geld.

Gesloten