LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] help!!!!! 5000 euro bij betalen aan greenchoise.............
help!!!!! 5000 euro bij betalen aan greenchoise.............
Ik hoop dat er iemand is die kan helpen.
Wij zijn net verhuist en ik krijg dus netjes zoals het hoort de eindfactuur van ons oude huis van de greenchoice.
tot mijn grote schrik zie ik een verbruik van 12000 kilowat!!!!! ik heb meteen gebeld en overlegd met greenchoice die gaf aan dat dit bijna niet kon zo'n verbruik en de meneer aan de tel gebruikte de term ZEER ONWAARSCHIJNLIJK.
Maar ja wat dan???? hij raden mij aan om netwerkbeheerder liander in te schakelen voor het ijken van de meter of zo iets.....dit gaat na of de meter klopt.
Ons gas verbruik was overigens keurig en zeker niet te hoog.
Ons huis is gebouwd in 2007 en aangepast aan de nieuwe bouw eisen van nu, dus zou niet zo duur in verbruik moeten zijn omdat het goed geïsoleerd is.
Ik ben dus goed in PANIEK nu, het nakijken van de meter door liander schijnt als het niet aan de meter ligt dus ook weer geld te kosten (nog meer) en ik heb geen idee hoe dit nu kan.
Maar ook al is het verbruik zeer onwaarschijnlijk, hoe kun je dit bewijzen en jammer ook dat de bewijs last ligt bij de klant(en ik heb er een verstand van) help
misschien weet iemand raad?
voor de volledigheid,
er is geen plantage of ander raar gedrag wat dit verbruik zou verklaren.
Dus graag geen rare opmerkingen of grapjes, dank je wel daar voor alvast.
dank bij voorbaat
Wij zijn net verhuist en ik krijg dus netjes zoals het hoort de eindfactuur van ons oude huis van de greenchoice.
tot mijn grote schrik zie ik een verbruik van 12000 kilowat!!!!! ik heb meteen gebeld en overlegd met greenchoice die gaf aan dat dit bijna niet kon zo'n verbruik en de meneer aan de tel gebruikte de term ZEER ONWAARSCHIJNLIJK.
Maar ja wat dan???? hij raden mij aan om netwerkbeheerder liander in te schakelen voor het ijken van de meter of zo iets.....dit gaat na of de meter klopt.
Ons gas verbruik was overigens keurig en zeker niet te hoog.
Ons huis is gebouwd in 2007 en aangepast aan de nieuwe bouw eisen van nu, dus zou niet zo duur in verbruik moeten zijn omdat het goed geïsoleerd is.
Ik ben dus goed in PANIEK nu, het nakijken van de meter door liander schijnt als het niet aan de meter ligt dus ook weer geld te kosten (nog meer) en ik heb geen idee hoe dit nu kan.
Maar ook al is het verbruik zeer onwaarschijnlijk, hoe kun je dit bewijzen en jammer ook dat de bewijs last ligt bij de klant(en ik heb er een verstand van) help
misschien weet iemand raad?
voor de volledigheid,
dank bij voorbaat
Re: help!!!!! 5000 euro bij betalen aan greenchoise.............
Controleer van je afgelopen jaarafrekeningen de meterstanden, en of deze geschat danwel daadwerkelijk opgenomen zijn.
Het komt niet zo vaak voor dat een meter niet goed werkt, vaker is er onduidelijkheid in de meterstanden.
Het komt niet zo vaak voor dat een meter niet goed werkt, vaker is er onduidelijkheid in de meterstanden.
Cijfers achter de komma misschien ook per ongeluk ingevuld?? Is een vrindin van mij ook al eens overkomen. Volle paniek totdat we er achter kwamen dat ze dus teveel cijfers had ingevuld.
Of is er misschien stroom afgetapt?
Mousy schreef:Of is er misschien stroom afgetapt?
voor de volledigheid,
Dit is volgens mij nog niet zo een raar gedachte.Auti-Mama schreef:Cijfers achter de komma misschien ook per ongeluk ingevuld?? Is een vrindin van mij ook al eens overkomen. Volle paniek totdat we er achter kwamen dat ze dus teveel cijfers had ingevuld.
Heb je zelf de meterstand opgenomen, of is deze soms zelf geschat?
Maar dat stond er net nog niet nevermindnevermind schreef:Mousy schreef:Of is er misschien stroom afgetapt?
voor de volledigheid,
Mousy schreef:Maar dat stond er net nog niet nevermindnevermind schreef:Mousy schreef:Of is er misschien stroom afgetapt?
voor de volledigheid,
Dat stond er wel, want TS heeft niets aan zijn openingspost veranderd.
Isolatie heeft effect op je gasverbruik (ervan uitgaande dat je verwarmt dmv een gasgestookte CV), niet op je stroomverbruik.petra3 schreef:Ons huis is gebouwd in 2007 en aangepast aan de nieuwe bouw eisen van nu, dus zou niet zo duur in verbruik moeten zijn omdat het goed geïsoleerd is.
De grote vraag is denk ik hoe de vorige afrekeningen tot stand zijn gekomen. Als deze sinds 2007 zijn geschat, is het verschil dus over een periode van 5 jaar opgebouwd wat het al geloofwaardiger maakt.
Volgens mij kloppen de weergegeven data ook niet helemaal. De huidige stroomprijs ligt zo rond de 22 cent per kWh. Een extra verbruik van 12000 kWh, zoals aangegeven door de TS, komt daarmee dus op 2640 euro. Veel, maar nog lang geen 5000 euro
Hmmm balen! maar denk dat het wel klopt..... wij hebben met greenchoice namelijk het zelfde geintje gehad... We gaven netjes aan onze netwerkpartner de meterstanden door, en deze zouden worden doorgespeelt, kregen we daarvoor nog geld terug moesten we afgelopen jaar in ene 1500,- bij betalen.
Wat bleek nu, de meterstanden die wij steeds netjes doorgaven via het kaartje of de mail, of zelfs de opmeter zelf zijn nooit doorgekomen bij GC. Van daaruit hebben ze altijd maar wat gedaan. Toen kregen we plots een nieuwe meter en kwamen ze er achter dat we deze achterstand in 4 jaar tijd hadden opgebouwd! Enige knudde in dit verhaal. GC kent weinig begrip voor de situatie! Wij wilden gewoon betalen, maar in 1 x kon niet. Helaas kwamen ze alleen maar met een oplossing, in 2 x of twee maanden uitstel. Zo klant onvriendelijk! Houd voor een normaal gezin in ( ik neem gas en stroom van GC) dat ik 950,- kwijt was per maand ( 2 maanden icl voorschot) aan dit geintje! pff bijna een maandinkomen. welk redelijk normaal gezin heeft dat zo nog even liggen tegenwoordig!
Wat bleek nu, de meterstanden die wij steeds netjes doorgaven via het kaartje of de mail, of zelfs de opmeter zelf zijn nooit doorgekomen bij GC. Van daaruit hebben ze altijd maar wat gedaan. Toen kregen we plots een nieuwe meter en kwamen ze er achter dat we deze achterstand in 4 jaar tijd hadden opgebouwd! Enige knudde in dit verhaal. GC kent weinig begrip voor de situatie! Wij wilden gewoon betalen, maar in 1 x kon niet. Helaas kwamen ze alleen maar met een oplossing, in 2 x of twee maanden uitstel. Zo klant onvriendelijk! Houd voor een normaal gezin in ( ik neem gas en stroom van GC) dat ik 950,- kwijt was per maand ( 2 maanden icl voorschot) aan dit geintje! pff bijna een maandinkomen. welk redelijk normaal gezin heeft dat zo nog even liggen tegenwoordig!
Dat is dan toch echt je eigen schuld. Krijg je geen jaarafrekening? Daar staan de standen toch op waar de jaarafrekening op gebaseert is? Dan zie je toch dat de standen niet overeenkomen en dan kan je toch aan de bel trekken? En daarbij komt dat het niet doorgeven van de standen toch bij je netbeheerder ligt? Als dit de afspraak was, ik moet ze namelijk aan mijn netbeheerder en mijn energieleverancier doorgeven. En zelfs al geef ik het zelf door, ook dan kijk ik mijn jaarafrekening door of alles klopt.kim1985 schreef:Hmmm balen! maar denk dat het wel klopt..... wij hebben met greenchoice namelijk het zelfde geintje gehad... We gaven netjes aan onze netwerkpartner de meterstanden door, en deze zouden worden doorgespeelt, kregen we daarvoor nog geld terug moesten we afgelopen jaar in ene 1500,- bij betalen.
Geen foto van de meters genomen voordat je verhuisde?
Misschien heeft de verhuurder de meterstanden opgenomen? Dat doet mijn corporatie altijd.
Misschien heeft de verhuurder de meterstanden opgenomen? Dat doet mijn corporatie altijd.
berndv schreef:Dat is dan toch echt je eigen schuld. Krijg je geen jaarafrekening? Daar staan de standen toch op waar de jaarafrekening op gebaseert is? Dan zie je toch dat de standen niet overeenkomen en dan kan je toch aan de bel trekken? En daarbij komt dat het niet doorgeven van de standen toch bij je netbeheerder ligt? Als dit de afspraak was, ik moet ze namelijk aan mijn netbeheerder en mijn energieleverancier doorgeven. En zelfs al geef ik het zelf door, ook dan kijk ik mijn jaarafrekening door of alles klopt.kim1985 schreef:Hmmm balen! maar denk dat het wel klopt..... wij hebben met greenchoice namelijk het zelfde geintje gehad... We gaven netjes aan onze netwerkpartner de meterstanden door, en deze zouden worden doorgespeelt, kregen we daarvoor nog geld terug moesten we afgelopen jaar in ene 1500,- bij betalen.
Tuurlijk, je hoort me ook niet zeggen dat het niet ook deels mijn eigen schuld was.... Ging meer over dat zulke bedragen dus indd mogelijk zijn door dit soort 'onoplettendheid' en miscommunicatie. Jammer alleen is dat ook al heb je er zelf ook een aandeel in! en geef je aan te willen betalen bij GC hun klantvriendelijkheid om daarvoor een afspraak te maken ver te zoeken is!
De meterstanden kan je gewoon doorgeven via je persoonlijke pagina.
Petra-3, ben je met de gegeven reakties wat op geschoten?
gtp schreef:Petra-3, ben je met de gegeven reakties wat op geschoten?
Petra3 is sinds de op niet meer aanwezig geweest:
Laatst bezocht: 09 maart 2012 14:11
-
Meterstanden geef je op aan de netwerkbeheerder, niet aan je leverancier al kunnen dat wel dezelfde zijn. Als er dus een fout gemaakt is is dat door de netwerkbeheerder, niet door de leverancier, tenzij die inderdaad dezelfde zijn wat in het geval van Greenchoice niet zo is.
Daarom vroeg ik om een reaktie.Zoals zo vaak, opeens hoor je niets meer.