LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne ontvangst slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Fion1970
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2010 20:49

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door Fion1970 »

Hallo en bedankt iedereen die geholpen heeft. Het lag inderdaad aan de ontvanger. Ik had die site eergisteren net gevonden die Joep aangaf, toen heb ik gelijk gemaild, omdat wij een huurtoestel hebben. Vandaag is ie gelijk vervangen en alles doet het weer als voorheen. Het is eigenlijk wel raar, want we hebben die ontvanger pas vanaf maart 2009 en dan is hij nu al kapot. :wink:

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Ook wij hebben 1 ontvanger reeds moeten vernieuwen. Geregeld wel last van hapering in het beeld maar vaak ook als er toevallig een brommer voorbij rijd. We maken overigens gebruik van binnenantennes. Op de boot moeten we deze wel buiten zetten, door al het staal krijg je anders geen fatsoenlijke ontvangst.

Men zegt ook altijd als je plots slechtere ontvangst hebt en dit zo blijft je de zenders opnieuw moet laten zoeken/instellen, ik weet niet of dit waar is en kan helpen?

b.van_santen
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2008 16:45

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door b.van_santen »

Een buitenantenne kost enkele 10tjes en zal uw signaal wellicht verbeteren

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door tiptoo »

b.van_santen schreef:Een buitenantenne kost enkele 10tjes en zal uw signaal wellicht verbeteren

nee hoor een buitenantenne kost niks dat hoort kpn te geven.

b.van_santen
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2008 16:45

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door b.van_santen »

Droomt u vooral lekker verder.
Het enige gratis in dit land is het weer, voor al het andere mag u betalen

qualitysportcentre
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2010 21:31

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door qualitysportcentre »

Cowilly schreef:Sinds augustus 2010 is de ontvangst van Digitenne dramatisch. Beeld hapert, veel blokjes in beeld, geluid valt weg, enz. Daarvoor was de ontvangst altijd redelijk tot goed. Digitenne Helpdesk gebeld, zij zeggen dat ik maar een buitenantenne moet aanschaffen. Maar dan heb je veel gedoe met het aanleggen van bekabeling, en het is niet zeker of het wel genoeg effect oplevert, dus daar twijfel ik nog over.
Hebben meer mensen sinds een paar maanden last van slechte ontvangst?
wij hebben dit ook en ook slecht beeld en toen ook een buitenantenne aangeschaft en nog slecht beeld! blokjes. Heb laatst aan een enquete meegedaan want er zou een nieuw type buitenantenne verloot worden of zoiets, maar helaas niet gewonnen. Er moet dus iets beters zijn, maar ik ga niet weer kosten maken. Heb inmiddels 3 buitenantennes op 3 tv's en gewoon waardeloos. Als het zo door gaat wordt het weer de schotel...

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door EnyaMae »

tiptoo schreef:
b.van_santen schreef:Een buitenantenne kost enkele 10tjes en zal uw signaal wellicht verbeteren

nee hoor een buitenantenne kost niks dat hoort kpn te geven.
Absoluut niet. Je bent niet goed op de hoogte.
Al tijden is het zo dat een buitenantenne betaald moet worden.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door tiptoo »

EnyaMae schreef: Absoluut niet. Je bent niet goed op de hoogte.
Al tijden is het zo dat een buitenantenne betaald moet worden.
denk dat jij niet goed op de hoogte bent tis mij zelf in een brief meegedeeld dus ik heb het zwart op wit.

Toolboy

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik heb 3 ontvangers op naam.!
Bij alle 3 heb ik na verzoek gratis buiten antenne`s ontvangen.
Kan niet anders melden dan dat:

tiptoo
Gelijk heeft.

T

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door juster »

Zeker beter dan kabel TV ?

EnyaMae
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 aug 2009 21:10

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door EnyaMae »

tiptoo schreef:
EnyaMae schreef: Absoluut niet. Je bent niet goed op de hoogte.
Al tijden is het zo dat een buitenantenne betaald moet worden.
denk dat jij niet goed op de hoogte bent tis mij zelf in een brief meegedeeld dus ik heb het zwart op wit.

Nou Tiptoo, geloof mij maar als ik zeg dat ik héél erg goed op de hoogte ben.

Het kan zijn dat je af en toe een gratis buitenantenne krijgt maar in principe is hij niet meer gratis. Hij is overigens wel altijd gratis geweest. Wellicht doel je daarop.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door tiptoo »

EnyaMae schreef: Hij is overigens wel altijd gratis geweest. Wellicht doel je daarop.

dat is ook waar ik op doel maar ik weet dat die nog altijd gratis is, zoals gezegd ik heb het zwart op wit, en lees ook effe dat van Toolboy , dan zie je dat het zo is.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door stekel »

Mijn samsung ontvanger heeft het begeven en als je naar de helpdesk belt dan moet je eerst de scartkabel omdraaien,want daar ligt het aan. Nou niet dus. Ik moet nu een ander kastje kopen zegt die mevrouw,want u hebt het gekocht. Ik blijf het vreemd vinden,maar dat zal aan mijn boerenverstand liggen. Morgen dan maar naar de primafoonwinkel. Bijna 70 euro kost dat kastje. Vorige week was ik nog zo tevreden over digitenne. Vandaag een kastje, via marktplaats, voor 30 euro aangeschaft.

Ajeetje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2011 19:41

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door Ajeetje »

@Stekel: Ik had ook een kastje dat het begeven had, was mijn eigendom. Ik heb een nieuwe gevraagd, zou er ook voor moeten betalen omdat de garantie verlopen is, maar heb tegen de medewerker gezegd dat ik dat niet van plan was, dat ik gewoon een nieuwe vraag. Beetje heen en weer gedoe van 'dat kan zomaar niet' en 'dan moet ik u een nieuw abo geven', ik doe dan alsof ik er niks van begrijp, aangezien ik al een paar jaar een vaste Digitenne klant ben, we hebben zelfs 2 kastjes. Ik zei: maakt niet uit hoe je het daar oplost, 'ik wil zonder bij te betalen een nieuw kastje' en dat is gelukt. Wel netjes blijven, de medewerker kan er ook niks aan doen, regels zijn regels, maar die kunnen ze dus best breken. Een collega had het een half jaar geleden ook en die kreeg het ook voor elkaar, de kastjes gaan dus niet al te lang mee...

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door stekel »

@Ajeetje: Dat blijft dan toch een vreemde gang van zaken.

gerrywen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:00

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door gerrywen »

na 2 ontvangers omgeruild te hebben na 2 weken weer hetzelfde slechte ontvangst
graag zou ik vernemen of er meer mensen dit probleem hebben en of er iets aan gedaan kan worden

Zousa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 14:13

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door Zousa »

Ik heb het opgelost op een manier die ik iedereen aanraad: ik heb mijn abonnement opgezegd en ben overgestapt op bekabelde televisie van Ziggo.

hans2311
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2010 08:42

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door hans2311 »

Weet iemand waarom kpn de publieke zenders op digitenne, nl Nederland 1, 2 en 3 met een grotere singaalsterkte doorgeeft als de commerciele zenders??? Het is mij bij het resetten van de ontvanger opgevallen dat de commerciele zenders met een lagere signaalsterkte worden doorgegeven. Dit kan oorzaak zijn van storingen in het beeld. Praat mij alstublieft niet over het feit dat dit met satellietontvangst te maken heeft want met de huidige stand der techniek is dat signaal heel goed te versterken. Heb zelf jaren een schotel gehad en de storingen zoals die van kpn met digitenne waren zelden te zien en dan alleen nog maar bij erg slecht weer. Ik heb deze vraag ook op het kon forum gesteld.  :lol: Ben benieuwd naar de reactie.

Rita1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2009 21:25

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door Rita1974 »

Ik heb sinds kort ook digitenne en wat is dat ongelooflijk waardeloos!!!!!!

Beeldkwaliteit uitermate slecht, heel veel storingen, buitenantenne gehad, die gaf nog meer storingen dan de binnenantenne.

Ik woon in Alkmaar, 4 hoog op een flat, dus kan ik de buitenantenne niet buiten plaatsen, kabel niet lang genoeg.

Waardeloos, werkelijk 10 keer niks.

Denk erover om weer terug te gaan naar de UPC, daar had ik nooit problemen mee en altijd goed beeld.

Ben net overgestapt naar online, omdat het internet van UPC en de telefonie niet goed was.

Internet + telefoon werkt goed bij online.

Digitenne: waardeloos, waardeloos!!!!!!! Superslecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Digitenne ontvangst slecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rita1974 schreef:Ik heb sinds kort ook digitenne en wat is dat ongelooflijk waardeloos!!!!!!

Beeldkwaliteit uitermate slecht, heel veel storingen, buitenantenne gehad, die gaf nog meer storingen dan de binnenantenne.

Ik woon in Alkmaar, 4 hoog op een flat, dus kan ik de buitenantenne niet buiten plaatsen, kabel niet lang genoeg.

Waardeloos, werkelijk 10 keer niks.

Denk erover om weer terug te gaan naar de UPC, daar had ik nooit problemen mee en altijd goed beeld.

Ben net overgestapt naar online, omdat het internet van UPC en de telefonie niet goed was.

Internet + telefoon werkt goed bij online.

Digitenne: waardeloos, waardeloos!!!!!!! Superslecht!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is een vaak gehoorde klacht. DAt komt omdat digitenne veel te hoge verwachtingen schept. Digitenne is de vervanger van het nog waardelozere analoge ethersignaal (via de sprietantenne op het dak). Vergelijken we analoog en digitale ether dan is digitenne wel een verbetering. Alleen hadden ze nooit en dan ook nooit mogen stellen dat het vergelijkbaar is in kwaliteit met tv via de coax kabel (upc) of de adsl kabel (Online). De bandbreedtes daar zijn tig keer hoger.
De prijs van digitenne is overigens niet voor niets zo laag. KPN weet van de slechte ontvangst maar blijft het product aanbieden, omdat immers de investeringen eruit moeten.

Gesloten