Op 22-02-2012 hebben wij ons aangemeld voor glasvezel via KPN. Wij ontvingen vrijwel direct een bevestigingsemail en op 23-02-2012 werden wij gebeld door KPN om een installatieafspraak te maken. De installatie zou op 5 april 2012 gaan plaatsvinden. De reden waarom het zo lang duurde voordat men kon installeren bij ons was omdat er volgens KPN nog een andere provider de lijn gereserveerd hield.
Na enig speurwerk kwam ik erachter dat dit onze oude provider was waarbij wij een aantal jaar geleden ook een glasvezelabonnement hadden. Nadat ik deze oude provider hierover heb ingelicht en hun heb verzocht om de lijn vrij te geven zodat KPN de order bij Reggefiber kon indienen en KPN de installatie dus eerder kon gaan uitvoeren, heb ik KPN weer gebeld de situatie uitgelegd en volgens KPN was de lijn helemaal niet vrij. Ik heb toen contact gezocht met Reggefiber en de aannemer die alles op afstand aansluit voor Reggefiber/KPN en deze wisten mij beiden te vertellen dat de lijn wel degelijk vrij was. Wederom weer gebeld met KPN, weer alles uitgelegd en nu konden ook zij zien dat de installatie inderdaad vervroegd kon worden naar 12 maart 2012. Twee dagen later werd ik weer door KPN gebeld met de mededeling dat de installatie op 12 maart niet kon doorgaan omdat de aannemer niet optijd op afstand kon aansluiten. Gelukkig had ik toevallig contact gehad met deze aannemer en deze vertelde mij dat de aansluiting diezelfde middag gereed was gemeld aan zowel Reggefiber als KPN en dat alles werkte. Ik vervolgens weer met KPN gebeld en hun dit medegedeeld en tot mijn verbazing bleef KPN volhouden dat de aansluiting nog helemaal niet gereed was en dat de afspraak van 12 maart moest worden opgeschoven naar 19 maart.
Toen heb ik weer contact gezocht met Reggefiber en deze begreep totaal niet waarom KPN de afspraak van 12 maart met een week moest verzetten. Ook zij hebben nogmaals de lijn bekeken en medegedeeld dat de lijn helemaal werkend was opgeleverd door de aannemer en dat wanneer KPN bijv. vandaag een monteur zou sturen om het modem aan te sluiten dat alles dan gewoon werkte. Voor de zoveelste keer met KPN gebeld en deze blijft maar volhouden dat wanneer de monteur wel op 12 maart zou komen dat deze voor niets zou komen en dat de aansluiting dan niet zou werken. En in dat geval zou KPN mij de installatiekosten in rekening brengen. Dus weigert men mij wederom om op 12 maart de installatie te komen uitvoeren.
Ik ben er nu achter gekomen dat KPN een log bedrijf is dat alleen maar oog heeft voor winst maken en het liefst zo snel mogelijk. Afspraken worden op grote schaal niet nagekomen en KPN vind dat de normaalste zaak van de wereld! In mijn geval heb ik met alle partijen, Reggefiber, aannemer en KPN, meerdere keren contact gehad en iedereen, behalve KPN, zegt dat alles naar behoren werkt en dat KPN gewoon een monteur kan sturen.
Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik langzamerhand wel spijt heb gekregen dat ik met KPN in zee ben gegaan. Ze zijn totaal niet flexibel en denken absoluut niet met de klant mee. Het zou netjes zijn van KPN dat zij de installatie gewoon op de eerder afgesproken 12 maart 2012 zouden uitvoeren i.p.v. 19 maart 2012.
Een reactie en oplossing van KPN voor bovengenoemd probleem zou meer dan welkom zijn!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met KPN Glasvezel
Re: Problemen met KPN Glasvezel
Goh, meen je dat?Ik ben er nu achter gekomen dat KPN een log bedrijf is dat alleen maar oog heeft voor winst maken en het liefst zo snel mogelijk. Afspraken worden op grote schaal niet nagekomen en KPN vind dat de normaalste zaak van de wereld! In mijn geval heb ik met alle partijen, Reggefiber, aannemer en KPN, meerdere keren contact gehad en iedereen, behalve KPN, zegt dat alles naar behoren werkt en dat KPN gewoon een monteur kan sturen.
Volgensmij denkt kpn nog steeds dat ze een staatsbedrijf zijn en de enige op de markt, welke markt dan ook.
-
Nou,
Hierbij mijn ervaringen, tot nu toe, met KPN glasvezel.
Ik heb eind februari een glasvezel aansluiting aangevraagd in Hilversum. Dit was volgens de postcode check mogelijk. Gebeld met KPN, alles geregeld en meteen afgesproken dat er begin april een monteur zou komen en dat ik voor die datum ook gebeld zou worden voor een afspraak met Reggefiber om de glaskabel bij mijn pand naar binnen te laten brengen.
Toen ik enkele dagen voor de afspraak met de KPN monteur nog niets gehoord had van Reggefiber ging ik bellen met KPN. deze gaven aan dat ik zelf contact moest opnemen met Reggefiber. vreemd, ik heb bij KPN een aansluiting aangevraagd, waarom zou ik hun onderaannemer moeten bellen. Toch gedaan. daar 3 weken en 4 telefoontjes bezig geweest een afspraak te regelen. Verhaal halen bij KPN Glasvezel had geen nut, die bleven mij verwijzen naar Reggefiber.
Ondertussen was op mijn bestaande telefoonlijn de doorschakel functie ge-deactiveerd ivm de aanstaande verhuizing. Toen ik daarvoor KPN telefonie belden gaven die KPN glasvezel de schuld. Het kon in elk geval niet worden teruggedraaid. stel je voor.
Uiteindelijk een afspraak weten te maken met een "opnemer" die bekijkt waar de kabel naar binnen kan en waar het kastje gemonteerd moet worden. Met hem afgesproken dat dit in de kelder zou gebeuren.
De volgende week maandag kwamen er 2 heren de kabel ingraven. Dit ging goed. Aan het einde van de dag, toen de kabel tegen de muur aanlag waren zij klaar en gaven aan dat er nu een ander persoon de kabel naar binnen moest boren. Of het goed was dat deze persoon de dag erna vanaf 10 uur kwam. Dit was goed. Zelf zou ik er niet zijn maar de schilder wel.
15 minuten later stond de persoon die de volgende dag zou komen voor de deur. Hij kwam het nu wel even doen. Waarop ik reageerde dat ik op het punt stond om weg te gaan en dat ik had afgesproken dat het de dag erna zou gebeuren. Hij reageerde hierop met "dan kom je onder aan de lijst" vertrok en kwam ook de dag erna niet meer langs.
Weer boos gebeld met Reggefiber dat dit toch wel heel snel opgelost moest worden. de vrijdag van die week kwam de persoon alsnog en is, in het bijzijn van de schilder de kabel naar binnen gebracht en in de meterkast gemonteerd. Dus niet in de kelder zoals afgesproken.
Toen dezelfde dag nog gebeld met KPN om een afspraak te maken met hun monteur om hun kastje aan te sluiten om het geheel af te maken. Toen werd mij verteld dat het vrijdag om 1700 uur niet mogelijk was om nog een afspraak in te plannen en dat ik maandag teruggebeld zou worden. Dit gebeurde niet. de maandag daarop (vandaag), oftewel weer een week later weer met KPN Glasvezel gebeld. Mijn aansluiting stond nog niet in het systeem en ik zal over 6 werkdagen gebeld worden voor een afspraak. Toen ik dit niet accepteerde werd mij geadviseerd het kastje zelf aan te sluiten niets tegen degene te zeggen die mij ging bellen voor een afspraak, vervolgens de monteur laten komen ?!? en dan weer te bellen met de Helpdesk om de installatie kosten terug te vragen.
Inmiddels ben ik 2,5 maand verder. Ik ben benieuwd.
Hierbij mijn ervaringen, tot nu toe, met KPN glasvezel.
Ik heb eind februari een glasvezel aansluiting aangevraagd in Hilversum. Dit was volgens de postcode check mogelijk. Gebeld met KPN, alles geregeld en meteen afgesproken dat er begin april een monteur zou komen en dat ik voor die datum ook gebeld zou worden voor een afspraak met Reggefiber om de glaskabel bij mijn pand naar binnen te laten brengen.
Toen ik enkele dagen voor de afspraak met de KPN monteur nog niets gehoord had van Reggefiber ging ik bellen met KPN. deze gaven aan dat ik zelf contact moest opnemen met Reggefiber. vreemd, ik heb bij KPN een aansluiting aangevraagd, waarom zou ik hun onderaannemer moeten bellen. Toch gedaan. daar 3 weken en 4 telefoontjes bezig geweest een afspraak te regelen. Verhaal halen bij KPN Glasvezel had geen nut, die bleven mij verwijzen naar Reggefiber.
Ondertussen was op mijn bestaande telefoonlijn de doorschakel functie ge-deactiveerd ivm de aanstaande verhuizing. Toen ik daarvoor KPN telefonie belden gaven die KPN glasvezel de schuld. Het kon in elk geval niet worden teruggedraaid. stel je voor.
Uiteindelijk een afspraak weten te maken met een "opnemer" die bekijkt waar de kabel naar binnen kan en waar het kastje gemonteerd moet worden. Met hem afgesproken dat dit in de kelder zou gebeuren.
De volgende week maandag kwamen er 2 heren de kabel ingraven. Dit ging goed. Aan het einde van de dag, toen de kabel tegen de muur aanlag waren zij klaar en gaven aan dat er nu een ander persoon de kabel naar binnen moest boren. Of het goed was dat deze persoon de dag erna vanaf 10 uur kwam. Dit was goed. Zelf zou ik er niet zijn maar de schilder wel.
15 minuten later stond de persoon die de volgende dag zou komen voor de deur. Hij kwam het nu wel even doen. Waarop ik reageerde dat ik op het punt stond om weg te gaan en dat ik had afgesproken dat het de dag erna zou gebeuren. Hij reageerde hierop met "dan kom je onder aan de lijst" vertrok en kwam ook de dag erna niet meer langs.
Weer boos gebeld met Reggefiber dat dit toch wel heel snel opgelost moest worden. de vrijdag van die week kwam de persoon alsnog en is, in het bijzijn van de schilder de kabel naar binnen gebracht en in de meterkast gemonteerd. Dus niet in de kelder zoals afgesproken.
Toen dezelfde dag nog gebeld met KPN om een afspraak te maken met hun monteur om hun kastje aan te sluiten om het geheel af te maken. Toen werd mij verteld dat het vrijdag om 1700 uur niet mogelijk was om nog een afspraak in te plannen en dat ik maandag teruggebeld zou worden. Dit gebeurde niet. de maandag daarop (vandaag), oftewel weer een week later weer met KPN Glasvezel gebeld. Mijn aansluiting stond nog niet in het systeem en ik zal over 6 werkdagen gebeld worden voor een afspraak. Toen ik dit niet accepteerde werd mij geadviseerd het kastje zelf aan te sluiten niets tegen degene te zeggen die mij ging bellen voor een afspraak, vervolgens de monteur laten komen ?!? en dan weer te bellen met de Helpdesk om de installatie kosten terug te vragen.
Inmiddels ben ik 2,5 maand verder. Ik ben benieuwd.
Ik wacht inmiddels ook al 6 weken op mijn aansluiting op KPN Glasvezel.
Afspraken worden gemaakt en vervolgens weer afgezegd en niemand bij KPN die me vertellen kan wanneer ik wel aangesloten wordt. Eerste afspraak was dus 28 maart !
En KPN klantenservice belooft alles uit te zoeken en maar laat vervolgens niets meer van zich horen.
Afspraken worden gemaakt en vervolgens weer afgezegd en niemand bij KPN die me vertellen kan wanneer ik wel aangesloten wordt. Eerste afspraak was dus 28 maart !
En KPN klantenservice belooft alles uit te zoeken en maar laat vervolgens niets meer van zich horen.