LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco vraagt bankrekening voor klacht.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Anno 1965

Eneco vraagt bankrekening voor klacht.

Ongelezen bericht door Anno 1965 »

Ik kreeg mijn eindafrekening van Eneco en daarbij de vraag of ik mijn email adres wilde geven om (de kas van Eneco te spekken) het milieu te sparen.
Nou ja, geen probleem maar dan moet je je registreren en dara heb je je klantnummer voor nodig.

Bij dat nummer staan 8 cijfers en dan een streepje en dan nog een cijfer.
Als je dat streepje erbij zet dan heb je volgens de site 10 cijfers en dat mogen er maximaal 9 zijn dus j kunt je niet registeren.
Omdat ik hier al vele verhalen gelezen heb over de verkeerde adressen/rekeningen en verdere gegevens ga ik niet zelf iets gokken (moet dat streepje er nou wel of niet bij?).

Ik wilde dus contact opnemen maar dat kan alleen via een klacht.
Als je een klacht wilt indienen dan moet je ook je bankrekeningnummer invoeren en dat vind ik erg vreemd op een klachtenformulier.
Dat ga ik dus niet doen.

Sorry (zakkenvullers) bomen, ik vind die hele houding van Eneco zeer dom en arrogant dus mijn email adres krijgen jullie niet.

Dirkie

Re: Eneco vraagt bankrekening voor klacht.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Anno 1965 schreef:Ik wilde dus contact opnemen maar dat kan alleen via een klacht.
Als je een klacht wilt indienen dan moet je ook je bankrekeningnummer invoeren en dat vind ik erg vreemd op een klachtenformulier.
Dat ga ik dus niet doen.

Sorry (zakkenvullers) bomen, ik vind die hele houding van Eneco zeer dom en arrogant dus mijn email adres krijgen jullie niet.
Zit U wel op het goede forum? Dit is het forum van Radar en niet van de Eneco.
En misschien wil Eneco wel uw rekeningnummer om meteen een riante vergoeding over te kunnen maken als compensatie :mrgreen:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik neem aan dat als je 9 tekens kan invullen het streepje er niet bij moet.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Je kan gewoon bellen ook hoor.

Anno 1965

Dirkie schreef:
Anno 1965 schreef:Ik wilde dus contact opnemen maar dat kan alleen via een klacht.
Dat ga ik dus niet doen.

En misschien wil Eneco wel uw rekeningnummer om meteen een riante vergoeding over te kunnen maken als compensatie :mrgreen:
Bent u een troll?

Anno 1965

sephora30 schreef:Ik neem aan dat als je 9 tekens kan invullen het streepje er niet bij moet.
Dat kan maar weet je dat zeker?
Als ik mijn gegevens invul inclusief mijn rekeningnummer dan zou het niet zo fijn zijn als het klantennummer van een ander is.

Anno 1965

snepke schreef:Je kan gewoon bellen ook hoor.
Je kunt ook schrijven maar als ze mij vragen om mijn email adres dan lijkt mailen een logische keuze toch?

Anno 1965

vogels schreef:
Bij dat nummer staan 8 cijfers en dan een streepje en dan nog een cijfer.
Hoe moeilijk kan het zijn! Je moet de 1e 8 cijfers gebruiken, that's all.

Even het klachtenformulier bekeken: daar wordt niet naar een bankrek.nr. gevraagd.
Ik vul in wat Eneco wij toewijst als klantnummer.

Er wortd wel naar een bankrekeningnummer gevraagd als je je klantnummer niet weet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Er wortd wel naar een bankrekeningnummer gevraagd als je je klantnummer niet weet.
Dat is dan toch je eigen schuld als je dat in moet vullen :? . Eneco geeft je alleen een 2e optie, wil je die niet zoek je je klantnummer op.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Anno 1965 schreef:
Dirkie schreef:
Dat ga ik dus niet doen.

Bent u een troll?
Misschien niet moeders mooiste, maar om me nu meteen een troll te noemen gaat wel heel ver :|

Anno 1965

bprosman schreef:
Dat is dan toch je eigen schuld als je dat in moet vullen :? . Eneco geeft je alleen een 2e optie, wil je die niet zoek je je klantnummer op.

Als je eerst even leest waar dit topic over gaat dan is dat wel wat makkelijker denk ik.

Anno 1965

Maar laat verder maar zitten hoor mensen, ik hou het wel bij de oude vertrouwde post.

Aju.

bprosman

Als je eerst even leest waar dit topic over gaat dan is dat wel wat makkelijker denk ik.
Dat had ik gedaan, als jij dat dan ook bij de antwoorden doet :
Hoe moeilijk kan het zijn! Je moet de 1e 8 cijfers gebruiken, that's all.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Anno 1965,

Ik vind het vervelend om te lezen dat er bij u onduidelijkheid is over hoe u zich kunt registeren voor Mijn Eneco en hoe het klantnummer hierbij ingevuld moet worden. Het is de bedoeling dat u alleen de cijfers voor het streepje invult. Als u hier verder hulp bij nodig hebt of verdere uitleg wenst, kunt u mij mailen. Dit kan via het e-mailadres [email protected].

Het is mogelijk om via verschillende kanalen contact met ons op te nemen. Onze contactgegevens vindt u onder de button ‘contact’ op onze website. Behalve het indienen van een klacht staan hier meerdere manieren aangegeven over hoe u contact met ons op kunt nemen. Het klopt dat we om een bankrekeningnummer vragen op het klachtenformulier als het klantnummer niet bekend is. Dit is ter controle voor ons.

Hosnia, medewerkster Eneco

bprosman

Als u hier verder hulp bij nodig hebt of verdere uitleg wenst, kunt u mij mailen. Dit kan via het e-mailadres [email protected].
Ze willen je zelfs helpen tot 8 te tellen :wink:

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Nou, iemand die meteen iemand anders als trol betitelt belooft al niet veel goeds.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Nou, iemand die meteen iemand anders als trol betitelt belooft al niet veel goeds.

wat hebt u tegen trollen?
trollen zijn niet slechter dan kabouters!!!

boertje van buuten

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Anno 1965,

Eneco is idd een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Ik ontving een herinnering en daar wil men mij een bedrag ad euro 10,00 voor in rekening brengen. De herinnering ontving ik vandaag, staat als dagtekening op de brief 8 mei en op mijn bankafschrift zie ik dat het termijnbedrag op 7 mei is afgeschreven. Dus deze herinnering is overbodig. Ook stelt men dat ik voor 17 mei as het bedrag betaald moet hebben en zo niet, dan komt er nog eens euro 15,00 bij voor administratiekosten. Als reden voor het bovengenoemde bedrag noemt men dat ik wel eens vaker te laat heb betaald. Dat is raar want ik heb nog niet eerder een herinnering ontvangen. Zal het bedrag ook betwisten maar dit soort handelen is van de zotte. Ik ga nu echt overstappen. De eindnota klopte ook al niet, als je reclameert dan word afgesnauwd en ga zo maar door. Gewoon een bedrijf dat haar klanten niet waardeert.....over trollen gesproken....

boertje van buuten

Nee het voorschot moest voor de vijfde of zo op hun rekening staan en de bank is dus wat laat want ik heb de betaling voor Koninginnedag bij hen ingeleverd.

Dat regeltje stond over als de betaling inmiddels is... stond er ook niet in.

Ben het wel met je eens dat de betaling en de brief elkaar gekruist hebben maar toch...deze brief kreeg ik vandaag pas binnen. Het is de 12de en dat is raar want de postbode loopt bij ons trouw iedere dag. Men heeft dus nagelaten om de administratie goed te controleren. Immers, het stond al op 7 mei op hun rekening en voor het versturen van de herinnering, waarschijnlijk de 11de, had men ook nog even kunnen controleren. Het is dus gewoon een nieuwe werkwijze waarbij men de klant wil imponeren/ onder druk zetten. Ik lever mijn betalingen altijd keurig op tijd in en kan de bank haar werkwijze niet veranderen. Dus dat het ietsje later is, ok maar om dan zo een brief te sturen. Dat is niet netjes en ook niet klantvriendelijk. Ben per slot van rekening geen wanbetaler!

boertje van buuten

7 mei is trouwens te laat: voorschot mei moet voor 1/5 betaald zijn.

om allerlei onnodige herinneringen te voorkomen had Eneco beter moeten controleren. De herinnering is twee dagen na ontvangst van het geld, gestuurd. Dit is natuurlijk niet nodig als je voor alle zekerheid een of twee dagen na de deadline nog even controleert. Het lijkt er meer op dat bedrijven zich allerlei rechten toeeigenen en de overheid laat dit toe waarmee dus de rechten van de burger en tevens consument in het gedrang komen. Juridisch gezien zou je een maand de tijd moeten hebben om een factuur te betalen en geen twee weken na ontvangst van de acceptgiro. Deze betaaltermijn is door eneco tot stand gekomen en nimmer een onderdeel geweest van onze overeenkomst......

Gesloten