LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5x Bekeurig voor in het bezit zijn van onverzekerde voertuig

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
marnix

Re: 5x Bekeurig voor in het bezit zijn van onverzekerde voertuig

Ongelezen bericht door marnix »

"Ich habe es nicht gewüst',
Beetje ongepast vind ik....

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

marnix schreef:"*** **** ** ***** ******",
Beetje ongepast vind ik....
Slak, zout.
Maar goed, ik heb het aangepast.
Beter zo?
Pas je dan je eigen bericht ook aan?

J.Tieleman

Ongelezen bericht door J.Tieleman »

Van het een op het andere moment wordt er van de bromfiets eigenaren verwacht dat ze hun bromfiets op kenteken laten zetten voor een X bedrag maar er wordt niet bij verteld dat ze nu geschorst moeten worden. Dat deze voertuigen op kenteken moesten komen werdt gedaan om het aantal diefstallen terug te dringen en de eigenaren te kunnen achterhalen. Normaal was het geen probleem om een onverzekerde bromfiets of scooter in bezit te hebben, als deze maar niet op de openbare weg kwam! Nu krijgen deze mensen automatisch een bekeuring! 318 Euro puur om die vervelend kas te spekken!!!!
Laatst gewijzigd door J.Tieleman op 08 mei 2012 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

J.Tieleman

VioletPrue!!!!

Ging het maar om EIGEN verantwoording! Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat mijn onverzekerde voertuigen geen moment op de openbare weg zijn geweest, dus wat is dan het probleem???? En als ik ze wel had geschorst, kan ik er dan niet meer onverzekerd mee de weg op????? Pure geld klopperij!!!

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

punt 1 doet niet ter zake, wetgeving is wetgeving, en die wet kennen is eigen verantwoording.
punt 2: als ie geschorst is kunt u er niet meer de weg mee op, maar dat had u onverzekerd toch al niet gekund/gemogen...ik snap de ""logica"" hier even niet dus...

Overigens is het natuurlijk ook een stukje logica dat als ie verzekerd moet zijn vanuit de wet, dat ie als ie het niet is geschorst kan/moet worden..

De overheid is overigens controles op onverzekerd zijn, verlopen schorsingen en verlopen APK aan het intensiveren. Ja lekkere inkomstenbron , dat klopt. Betalen dus , en inderdaad bezwaar maken, want gezien het tempo van binnenkomst bekeuringen had u geen kans gehad de fout tijdig te herstellen . En ik denk dat u voor een deel ervan dus een redelijke kans maakt tot intrekking/verlaging boetebedrag.

J.Tieleman

Ik bedoelde bij punt 1 dat wanneer je een motor niet schorst je er niet mee de weg op mag, maar dat het wel kan. (eigen verantwoording) Het zelfde is dat het je eigen verantwoording is om niet zonder rijbewijs in een verzekerd voertuig te stappen, want dan ben je ook niet verzekerd.
Dus wanneer een voertuig geschorst is, dan kunnen ze nog niet achterhalen of er mee gereden wordt.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

U draait de zaken om. Als u een voertuig niet verzekerd mag u hier niet mee de weg op en dient dit voertuig te worden geschorst. U heeft dit verzuimd, en dus een boete gekregen.

Wat allemaal kan en zou kunnen doet niet ter zake.

J.Tieleman

Niet 1 maar 5!

Maar verder kun je het ook zo bekijken. Helaas had 1 boete wel genoeg geweest om er van te leren. Ik heb nu ook iemand in de armen genomen om dit soort zaken te regelen en ik laat nu alles automatisch laten afschrijven. Ook van de voertuigen die wel altijd verzekerd zijn geweest.

Gesloten