LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huren en BKR

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Rick29

Huren en BKR

Ongelezen bericht door Rick29 »

Wij zitten sinds januari 2012 in de WSNP, van onze bewindvoerster moesten wij ons huis verkopen omdat de kosten hiervan te hoog zijn, we moeten dus op zoek naar een huurwoning tussen de 700 en 800 euro, nu is ons huis al verkocht en moeten dus voor augustus een andere woning vinden, nu beginnen dus opnieuw de problemen, we hebben een negatieve BKR en alle woningbouwverenigingen en verhuurinstanties en verhuur makelaars verhuren niet aan mensen met een negatieve BKR, hetgeen dus gaat betekenen dat wij met ons gezin, en hond en konijn :) in Augustus op straat staan.
Wij zijn blij dat we in de WSNP zitten, maar deze stress zitten we echt niet op te wachten. Het is raar dat als je uit de problemen aan het komen bent dat de woningbouw verenging oid je niet accepteerd, als je een huurhuis hebt en in de WSNP zit kan je blijven wonen maar als je een koophuis hebt die verkocht moet worden sta je letterlijk en figuurlijk op straat, urgentie kan ik niet krijgen omdat we in de vrije vestiging zouden moeten huren, en hier geldt geen urgentie voor.
We hebben onze gemeente gebeld dat als we op straat komen wat hun dan kunnen betekenen, onze gemeente meld dat er dan een crisisopvang is in een keet, welke volgens de dame aan de telefoon heel klein is en niet echt voor gezinnen.
Is er iemand die eventueel weet wat we nog zouden kunnen doen

RedShy

Re: Huren en BKR

Ongelezen bericht door RedShy »

Vervelend zeg!

Misschien rechtstreeks bij iemand? Dus een particulier die iets verhuurt? In welke regio zoek je woonruimte?

boxer

Ongelezen bericht door boxer »

ik snap het niet ,wij zitten ook in de wsnp en wij moesten ook ons huis verkopen,en wij hebben ook een huurhuis gekregen ondanks de bkr.
dus waar wringt de schoen?

Rick29

Dank jullie voor jullie antwoord, particulier is hier erg duur, wij wonen in regio hoofddorp kennemerland, elke particliere huurwoning is zo ongveer 1000 euro, wil je een beetje redelijk zitten, met een gezin met 2 kinderen van 17 en 20.
Ik weet ook niet waar de schoen wringt ik heb de diverse gemeentes hier in de buurt gebeld voor voorrangs regelingen etc maar daar werken ze niet aan mee, krijgt zo'n antwoord van een meisje dat ze daar niets aan kunnen doen bla bla, dus ....... ik weet het niet

boxer

Ongelezen bericht door boxer »

hebben ze bij jullie dan niet ,direct te huur zonder inschrijving?.
verder moet je je bewindvoerder vragen te bellen met een wooninstantie,of vragen of een verhuurder belt met jullie bewindvoerder.
Onze bewindvoerder heeft het ook gedaan en wij hadden binnen 24 uur een woning.
Neem wel de brief mee waar in staat wanneer jullie je woning moeten verlaten want dat is tevens bewijs.
Anders zul je eerst in een vakantiehuisje moeten.
succes verder.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Blijven zoeken. Misschien dat je buiten de regio kan gaan wonen en dan met de trein naar het werk of zo? Blijf in ieder geval op alle advertenties reageren.

Anders zou je het ook aan de bewindvoerder kunnen vragen. Zij kan wel stellen dat ze er is voor de crediteuren en dat het jullie probleem is, maar als je dakloos wordt kan je ook niet meer werken en dan komt er helemaal geen geld meer binnen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

boxer schreef: Anders zul je eerst in een vakantiehuisje moeten.
succes verder.
een vakantiehuisje in augustus wordt je ook niet echt blij van.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar wat is nu het probleem , ik denk namelijk te lezen dat HUREN niet zozeer het probleem is maar de URGENTIE agv WNSP/BKR die niet verleend wordt.

Wim2007

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Rick29 schreef:Wij zijn blij dat we in de WSNP zitten, maar deze stress zitten we echt niet op te wachten. Het is raar dat als je uit de problemen aan het komen bent dat de woningbouw verenging oid je niet accepteerd, als je een huurhuis hebt en in de WSNP zit kan je blijven wonen maar als je een koophuis hebt die verkocht moet worden sta je letterlijk en figuurlijk op straat, urgentie kan ik niet krijgen omdat we in de vrije vestiging zouden moeten huren, en hier geldt geen urgentie voor.
We hebben onze gemeente gebeld dat als we op straat komen wat hun dan kunnen betekenen, onze gemeente meld dat er dan een crisisopvang is in een keet, welke volgens de dame aan de telefoon heel klein is en niet echt voor gezinnen.Is er iemand die eventueel weet wat we nog zouden kunnen doen
Het lijkt er op dat u de negatieve BKR niet het probleem is, maar de manier waarop urgentie wordt vastgesteld. De manier waarop urgentie wordt bepaald en/of urgentiepunten worden vastgesteld verschilt per gemeente. Vaak zal urgentie alleen kunnen worden verleend op basis van een heel specifieke sociale indicatie, om medische redenen of om het plotseling optreden van een calamiteit (zoals een overstroming of een brand). Vaak ook zal een aanvraag om urgentie/urgentiepunten te krijgen ondersteund moeten worden door een professionele hulpverlener (zoals b.v. een maatschappelijk werker). Om precies te weten hoe urgentie wordt toegekend is het belangrijk om te weten wat er in de huisvestingsverordening van uw gemeente staat. In ieder geval moet u ingeschreven staan als woningzoekende bij een woningcorporatie of bij woningnet (afhankelijk van de gemeente waar u woont).

Rick29

nee urgentie krijgen we niet, op alle vrije sector woningen krijg je geen urgentie, aangezien ons inkomen te hoog is voor sociale huurwoningen zijn we verplicht een vrije sector woning te zoeken. we hebben dit probleem al voorgelegd aan onze bewindsvoerder maar zij zegt dat ze niks kan doen aan de regels van de woningbouwverenigingen. welke woningbouwvereniging wij ook benaderen, ze checken allemaal de bkr registratie en doen ze dat niet kijken ze of je krediewaardig bent, ja we zijn niet voor niks in de wsnp gekomen, natuurlijk hebben we negatieve bkr, ik vind het echt belachelijk, door veel narigheid mijn baan kwijt geraakt, en nu wel weer werk gevonden, maar de inkomsten zijn een stuk lager uitgevallen, daardoor in de problemen gekomen, nu willen we hard werken voor onze toekomst, daardoor deze moeilijke stap genomen, en nu? weer een probleem erbij, buiten de regio is ook geen optie, mijn zoon zit hier op school, en mijn dochter werkt hier ook in de buurt, ik moet dan weer ander werk zoeken omdat ik ook s'nachts werk en er dan geen trein of bus rijd, mijn auto heb ik ook moeten verkopen en mocht daar een scooter voor terug kopen omdat ik s'nachts moet rijden, en mijn dochter moet ander werk gaan zoeken, krijgen we alleen maar problemen bij.
misschien dat ik inderdaad een wooninstantie kan vragen of hun contact op kunnen nemen met de bewindsvoerder, bedankt voor de tip, ga ik zeker doen!
en particulier hebben we ook nagevraagd, maar dat is te duur, hier in buurt is particulier huren minimaal 1000 euro en dat mag weer niet van de bewindsvoerder.

Gesloten