LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MAXIEM

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pebo12

Goed, dat weten we dan. Kun je niet in jouw netwerk informeren bij iemand die ook een basisvermelding heeft. Op die wijze zou je dan de kosten kunnen achterhalen. Ik vind het overigens wél heel erg vreemd dat de prijzen niet gewoon op hun site staan. Dat was 1 van de redenen van mijn achterdocht.

Het kan zijn dat je mij wat opdringerig vindt, maar mijn intentie blijft ten alle tijde consumenten en ondernemers te helpen.

Maxiem.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door agnesm »

Basisvermelding kost rond de 100 Euro. Puur alleen naam, adres en telefoonnummer. Een extra vermelding in het roze gedeelte onder bijvoorbeeld " consultancy" of wat voor onderwerp dan ook, kost uit mijn hoofd gezegd nog eens rond de 100 Euro.

Pebo12
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2012 13:26

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door Pebo12 »

Kijk nu komen we ergens , dat is alweer wat anders dan 400 ...

Maxiem het is oké hoor , ben blij met iedereen die meedenkt

ComMediArt
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2012 12:52

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door ComMediArt »

Hallo,

Ik ben een startende ondernemer (ongeveer 2 maand geleden mijn eigen bedrijf gestart), en vanmorgen werd ook ik gebeld door de Gouden Gids. Ik had een heel vriendelijke jongeman aan de telefoon en daar heb ik een heel gesprek mee gehad. Uiteindelijk ging het hem om een naamsvermelding in de Gouden Gids waarop ik zie dat ik graag nog even bedenktijd wilde. Afgesproken dat hij over ongeveer een maand terug zal bellen.
Nu ben ik benieuwd of ik binnenkort een rekening krijg voor iets waar ik niet om gevraagd heb of dat het mee zal vallen. Ik heb hier in ieder geval genoeg tips gelezen om me te kunnen verweren.

Hopelijk kan ik binnenkort meer vertellen en ben ik hopelijk niet opgelicht...

Jeanine

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door vroem »

ik heb ook een vergelijkbaar probleem, vroeg om de goedkoopste vermelding, wat nog steeds een gratis vermelding lijkt te zijn, krijg ik als goedkoopste iets met een vage factuur. Ik ga erachteraan, naast onbeschoft lange reactietijd op aangetekend verstuurde brief zit ik nu te wachten op de geluidsbestanden van de telefoongesprekken, die zij aangeven te maken en waarop zij zich in de discussie met mij ook beroepen. die moeten zij mij dus juridisch gezien ook overhandigen. en anders krijgt de ARAG weer werk ...

:-) :-)
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:53

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door :-) :-) »

Hallo,

Deze manier van werken hanteren ze nog steeds bij de goudengids/ de telefoongids! Ik heb zakelijk een aantal jaren gebruik gemaakt van de diensten van de telefoongids en de goudengids. Nu kreeg ik onlangs een jaarlijkse bevestiging van het advertentieprogramma. Bevestiging op wat? Een contract mag toch niet meer zomaar (stilzwijgend) verlengt worden. En mag men een bevestiging sturen als ze mij helemaal niet persoonlijk gesproken hebben. In de brief stond dat ik twee weken de tijd had om eventuele wijzigingen door te geven, maar ik heb helemaal niet besteld. En toevallig waren wij net met vakantie en hebben dus niet op tijd kunnen reageren. De factuur is inmiddels ook binnen. Wie herkent dit? Mag dit? Wie heeft er een goed advies?

Ik hoop op goed advies!

elteren
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2012 14:57

Re: Ondernemers opgelet!! -->De Telefoongids / Gouden Gids truuk

Ongelezen bericht door elteren »

Probeer al 2 jaar van de telefoongids af te komen !!
Bij orderbevestiging gebeld dat ik vorig jaar al heb opgezegd. Medewerker adviseert mij orderbevestiging te retourneren met opzegging, volgens haar was ik nog netjes op tijd. Heb ik dus gedaan !!
Na enkele weken krijg ik gewoon een factuur. Weer gebeld, medewerker verteld mij dat alles in orde komt en ik verder geen factuur meer zal ontvangen. Na enkele weken weer factuur, weer gebeld, weer alles zou in orde komen. Dit heeft zich inmiddels zo'n 5 keer herhaald.Tot ik bij het laatste telefoongesprek van vorige week te horen krijg dat ik toch te laat was... Hoe kan dit ??? Dat hebben alle voorgaande medewerkers mij nooit gemeld, alles was in orde !!! IK BEN HELEMAAL KLAAR MET DIE TELEFOONGIDS !!!
Hoe kom ik in godsnaam van ze af ???

Gesloten