| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belnu, garantie blackberry
Belnu, garantie blackberry
Ik heb in sept 2011 een abonnement afgesloten bij Belnu via het internet en kreeg daarbij een Blackberry. Nu verschenen er vorig maand strepen op het scherm na het opladen van het toestel. Ik heb het toestel op eigen kosten opgestuurd voor reparatie. Nu krijg ik bericht dat de strepen door val en stoot komen en dat daardoor het toestel niet onder garantie valt. Als ik het toestel terug wil moet ik 50 euro betalen en als ik een nieuwe wil moet ik 239 euro betalen. Ik heb het toestel nooit laten vallen want ik ben er altijd heel zuinig op. Dus mijn abonnement loopt gewoon doen maar ik heb geen toestel meer, het toestel was nog geen jaar oud. Ik vind dit zeer slecht van Belnu, hele slechte service en garantie van niets!!! Ik heb al meerdere malen gemaild maar ik krijg totaal geen begrip of service.
-
MAXIEM
Re: Belnu, garantie blackberry
sasja22
Sowieso had je de telefoon niet zelf naar de reparatiedienst moeten sturen. Je had de verkoper (Belnu) direkt moeten aanspreken en aan het het defekte toestel moeten toesturen. De verkoper moet (dat wil zeggen: is dat wettelijk verplicht) dat zelf maar regelen en zij moeten binnen een periode van 2 jaar (EU-richtlijn) gewoon de garantie afhandelen. Als zij onweerlegbaar kunnen bewijzen, dat het een gebruikersfout is, dan ligt de zaak natuurlijk anders en draai jij voor de kosten op.
Maxiem.
Sowieso had je de telefoon niet zelf naar de reparatiedienst moeten sturen. Je had de verkoper (Belnu) direkt moeten aanspreken en aan het het defekte toestel moeten toesturen. De verkoper moet (dat wil zeggen: is dat wettelijk verplicht) dat zelf maar regelen en zij moeten binnen een periode van 2 jaar (EU-richtlijn) gewoon de garantie afhandelen. Als zij onweerlegbaar kunnen bewijzen, dat het een gebruikersfout is, dan ligt de zaak natuurlijk anders en draai jij voor de kosten op.
Maxiem.
Zij blijven volhouden dat de strepen door val of stoot komen en dat het daarom niet onder de garantie valt. Ik heb al meerdere malen laten weten dat ik het toestel echt niet heb laten vallen. De gsm zit altijd in een hoesje in mijn tas. Dus het is hun woord tegen de mijne.
Dan ben je gelukkig anders dan alle andere BlackBerry gebruikers. Die hebben hun toestel namelijk constant in hun handen om maar niets te missen van alle Social Mediasasja22 schreef:Zij blijven volhouden dat de strepen door val of stoot komen en dat het daarom niet onder de garantie valt. Ik heb al meerdere malen laten weten dat ik het toestel echt niet heb laten vallen. De gsm zit altijd in een hoesje in mijn tas. Dus het is hun woord tegen de mijne.
Je kan ook overwegen om naar een zogenaamde GSM Dokter te gaan. Die kunnen dit voor heel wat minder geld repareren. En sommige typen Black Berry (bv. de Black Berry Bold 9700) staan sowieso niet bekend om de degelijke uitvoering.