LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
SusanneT
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:31

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door SusanneT »

Stopzetten container reiniging is onmogelijk / service schandalig!

Eindhoven Strijp

Er komt bij ons een man aan de deur die een service van container reiniging aanbieden.
Ik geef aan bij deze jongeman aan dat ik het nog wil overleggen met m´n man. Geen probleem zegt meneer, u wordt morgen toch nog gebeld voor de bevestiging-
Ok, ik vul het gele briefje in voor 6 maanden.
Mijn man was het er niet mee eens, ik bel BDR dezelfde dag nog op en ze geven aan dat ik het gele briefje naar BDR moet sturen, dit doe ik dezelfde dag nog. Een dag later krijg ik een telefoontje van BDR over de service van de huisverkoper, ik vertel haar wederom dat mijn man het er niet mee eens is en dat ik het gele briefje al op de post hebt gedaan. Prima, alles afgehandeld, denk ik.
Een week later krijg ik een brief met mijn container sticker. Ik bel direct naar BDR en leg uit dat ik het abonement direct dezelfde dag heb stop gezet door het gele briefje op te sturen en dit 2 keer telefonisch te melden aan BDR.
Mevrouw zegt nooit het briefje retour te hebben ontvangen en dat ze het niet stop kan zetten. Boos vraag ik wanneer en hoe dit dan wel kan. Mevrouw geeft aan: volgend kalender jaar want u heeft voor en jaar getekend! Allereerst heb ik explicite gekozen voor 6 maanden en ten 2de heb ik al het mogelijke gedaan om deze huis aan huis verkoop terug te draaien. mevrouw weigerde me door te verbinden met de manager want die heeft ze niet (?), ze weigerde me haar naam te geven toen ik die vroeg, want dat was niet relevant en ik moest mijn mond houden en stoppen met dreigen.. Ik ben de eerste die toegeef dat ik boos ben en boos reageerde maar de wijze waarop BDR `klantenservice` biedt is hooguit schandalig.

Het enige wat ik wil is dat het zogenaamde abonnement stop gezet wordt, als de ik vooraf had geweten of had gehoord van de huisverkoper hoe de werkwijze van BDR is, dan was ik er nooit aan begonnen!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Geen probleem zegt meneer, u wordt morgen toch nog gebeld voor de bevestiging-

De bevestiging, in jouw geval 'ervan af zien', is voldoende.
Poot stijf houden, een mailtje sturen met daarin de vermelding dat je dit ook per reguliere post stuurt. Data telefoongesprekken er in zetten en datgene wat besproken is. Dat je niks definitiefs bent aangegaan, dat je telefonisch niet hebt bevestigd, maar juist hebt afgezien van de 'diensten'.

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

SusanneT

Je moet echt de hand in eigen boezem steken, want je hebt een handtekening op het gele briefje gezet. Het enige wat nog mee kan vallen is, dat je mogelijk nog het bewijs hebt (zwart op wit), dat het abonnement maar voor een half jaar geldt. Hou ook je bankrekeningnummer goed in de gaten, want ze zijn echt in staat om een heel jaar automatisch te innen. Als dat zo is, dan moet je tijdig storneren (binnen 57 kalenderdagen) en hun nummer bij de bank laten blokkeren. Handmatig kun je dan een half jaar overmaken. Vergeet niet om nu al meteen het kontrakt per de afgesproken datum te beëindigen en eis daarvan een schriftelijke bevestiging. Verstuur die brief aangetekend en bewaar een kopie voor jezelf. Vanaf nu moet je niks meer telefonisch afhandelen, maar alles schriftelijk en liefst aangetekend. Zijn ze lastig, bouw dan een schriftelijk dossier op en zet onder geen enkele brief een handtekening. Je naam en adres (getikt) is voldoende. Het komt namelijk in dit land voor, dat bedrijven met een originele handtekening alsnog een niet van echt te onderscheiden nepovereenkomst in elkaar fröbelen.

Sukses, Maxiem.

E.v.A.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2012 17:56

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door E.v.A. »

BDR kwam bij ons aan de deur om hun diensten te verkopen. Mijn vriendin wilde dit niet, vervolgens heeft deze verkoper ([persoonsgegevens verwijder door moderator] volgens het "contract", durft waarschijnlijk zijn volledige naam niet te noteren, begrijpelijk) gaf aan dat het formulier alleen was voor extra informatie waarvoor we dan gebeld zouden worden.
Fout van mijn vriendin dat ze niet las waar ze voor tekende. Uiteraard nooit gebeld De brief die we een paar dagen later ontvingen hebben wij te lang laten liggen omdat we dachten dat het om reclame ging. Nu zitten we vast aan een ongewenst contract en BDR beroept zich op de colportagewet dat we niet binnen 8 dagen hebben opgezegd.
Ze kunnen het nu niet meer aanpassen. Dit is flauwekul, ze willen het niet. Ze zijn blijkbaar blij met mensen zoals [persoonsgegevens verwijderd door moderator].die mensen voorliegen en naïviteit weten te misbruiken.

Een bedrijf om trots op te zijn (hum) en die verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen mensen... (not)
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2012 12:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

karim kuiper
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2012 18:57

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door karim kuiper »

6mrt2012 hier aan de deur geweest, mijn vrouw die de nederlandse taal niet voor 100% beheerst, heeft zich dit laten aan praten,met de overeenkomst dat ze eerst mij zouden bellen, dit is ook gebeurt, in dit tele.gesprek is door mij heel duidelijk uitgelegd dat mijn vrouw het niet helemaal had begrepen en dat wij afzouden zien van een verbintenis met BDR. ik heb uit dit gesprek opgemaakt dat wij ervan waren, wat schertst mijn verbazing een paar weken later ligt er een factuur van bdr op de mat. nu na 3x een bezwaarschrift te hebben gestuurd,(in hun eigen envelop "retour afzender") lijkt het mij wel wat
om de volgende brief de mijn advokaat te laten sturen.

grt. en sterkte aan allen die met dit criminele bedrijf te doe hebben.
karim

MeKKeR666
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:52

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MeKKeR666 »

Ten eerste, BDR/Solvedere/uwcontainerschoon.nl zijn echt een stel grapjassen.

In november 2011 heeft mijn schoonvader een deur-aan-deur aanbieding voor 6 maanden containerreiniging getekend (dom!). Hierna 5 maanden stilte aan de kant van BDR. Ineens kwamen er stickers via de post binnen. Mijn schoonvader denkt dus 'ah, abonnement is nu ingegaan per maart 2012'.

Niet dus, zonder een eerste rekening of wat dan ook maar in april direct een aanmaning van GGN (incassobureau) op de mat incl 37 euro extra kosten. Bizar. Uiteraard niet uit naam van BDR, maar Solvedere BV/uwcontainerschoon.nl. Lekker verwarrend.

7 dagen later ontvangt hij een faktuur van BDR voor de periode 03-2012 t/m 03-2013, terwijl hij hier niet om gevraagd heeft en/of voor heeft getekend volgens mij. Stilzwijgend verlengen mag toch niet? Kan ik deze faktuur als aanbieding zien?

Lekkere club daar in Oud-Beijerland, schelden zijn niet vies van!

Gert v W
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2012 11:04

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Gert v W »

Op 21 maart 2012 kwam [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van BDR aan de deur voor het reinigen van onze containers. Na wat aarzelen hebben we toch de handtekening gezet. We zouden de volgende dag worden gebeld om de opdracht te bevestigen of te annuleren. Dat telefoontje is niet gekomen. Toen ik hierover belde met BDR kreeg ik een grote mond. Mijn vrouw heeft even later nog een poging ondernomen en er werd beloofd dat alles goed zou komen. Een week later was het geld afgeschreven en nog een week later kwamen de stickers. Die hebben we direct op de containers geplakt maar totop de dag van vandaag zijn deze niet schoongemaakt. De telefonische bereikbaarheid is erg slecht en als je de voicemail inspreekt krijg je geen reactie. Vandaag (25-04-2012) lukte het wel om ze aan de telefoon te krijgen. Terugbellen lukt niet vertelde de dame aan de telefoon want we hebben maar 1 lijn en het voor u nakijken lukt ook niet want het computersysteem ligt eruit. Vragen konden op geen enkele wijze beantwoord worden terwijl je mag veronderstellen dat ze wel een telefoonpraatje paraat moeten hebben. BDR benaderen is dus zonde van je tijd en de containers schoonmaken een klusje dat je toch echt zelf moet doen. We zijn € 79.50 armer en een negatieve ervaring rijker.....jammer.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 mei 2012 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gert v W

Om te beginnen zou je het bedrag kunnen storneren (daar heb je tegenwoordig 56 dagen de tijd voor). Het is ook beslist nodig om aan de bank te vragen om een selctieve blokkade aan te leggen. Daarna kun je dit ******** bedrijfje schriftelijk berichten dat je de overeenkomst alsnog met terugwerkende kracht beëindigt wegens wanprestatie, omdat zij niet leveren wat er is overeengekomen. Verstuur die brief wel aangetekend en met bewijs van ontvangst. Het is raadzaam om onder aan die brief wél je naam en adres te vermelden (met eventueel het klantnummer), maar de brief niet van een handtekening te voorzien.

Sukses, Maxiem.

Amy Bruijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 14:36

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Amy Bruijn »

Hallo,
Ik ben een 19 jarige studente en ben ook belazerd. Ik heb binnen 7 dagen, omdat mijn huisgenoten er niet mee eens waren, dat gele briefje terug gestuurd met 'ANNULEREN', zoals mij dat verteld is te doen.
Toch is er bijna 80 euro afgeschreven. (Dat is erg veel voor de gemiddelde student) :mrgreen:

Ik heb 3 weken proberen te bellen, maar kreeg niemand te pakken. Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gekregen, maar vertelde mij dat zij niets voor mij kon betekenen, omdat het gele briefje te laat is binnen gekomen. Oké prima...

Maar ik heb nooit stickers, laat staan een containerreiniging gehad. De vrouw zegt: ''ja er staat een verkeerde straatnaam boven...'' (ZUCHT). Ik heb dus geen bewijs nu ik dat gele briefje heb opgestuurd stom, stom, stom.

Maar maakt niet uit laat ze nu maar van andermans geld genieten, op een dag komt het wel 'goed' met ze....

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gekregen, maar vertelde mij dat zij niets voor mij kon betekenen, omdat het gele briefje te laat is binnen gekomen. Oké prima...
Datum + tijdstip van gesprek + inhoud doormailen.
Het briefje is niet te laat binnen gekomen, dat zeggen ze maar om een reden te hebben aan geld te komen.
Bovendien is er geen dienst geleverd. Heb jij in het telefoongesprek je adres genoemd? Wie heeft dat briefje ingevuld?

Pat1983nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 17:37

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Pat1983nl »

Hetzelfde probleem !!!!!


Ik zou gebeld worden een dag na tekenen gele briefje,
Niet gebeurdt dus.......
Ik heb er geen erg in gehad....
totdat,
Ik de stickers thuisgestuurd kreeg.
en er bijna € 80 euro van me rekening is ingehouden.
balen dus.

Heb het gestorneerd.
nu afwachten of iemand ideeen

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pat1983nl

Heb je aan de deur een doorslag gekregen met beide handtekeningen er op (dus die van jezelf en die van de colporteur)?

Maxiem.

Als dat wél zo is, dan stond op de doorslag (waarschijnlijk) de bedenkingstijd (die is bij colportage 8 kalenderdagen). Als die bedenkingstijd niet op die doorslag staat, dan heb je zelfs 3 maanden de tijd om de overeenkomst te annuleren. Als er bij die stickers pas een brief zat, waarop die bedenkingstijd wordt aangegeven, dan gaan die 8 dagen in op de datum dat je de brief hebt ontvangen (dus let op: niet op de dag dat de brief gedagtekend is).

Pat1983nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 17:37

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Pat1983nl »

Ik heb een doorslag gekregen.
daar staat alleen mijn handtekening op.
en de naam van de vertegenwoordiger.
wat dat betreft heb ik geen poot om op de staan denk ik.
annulering is 8 dagen ja. staat op deze zelfde bon.
Het enigste puntje dat ik nu kan bedenken is dat de algemene voorwaarden niet van toepassing zouden kunnen zijn omdat het niet gedeponeerd is bij de KVK.

Ik heb internet een afgespeurd naar BDR,KRC etc etc.
een en de zelfde firma met weinig goede verhalen.

oei oei wat heb ik gedaam stom stom.....

Gert v W
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2012 11:04

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Gert v W »

Wij hebben nu precies gedaan wat ons door Maxiem geadviseerd werd, namelijk het bedrag storneren en alsnog een aangetekende brief de deur uit naar het bedrijf BDR. Ook is er een blokkade geplaatst door de bank zodat opnieuw afschrijven niet meer mogelijk is. Wat schetst onze verbazing? Het aangetekende schrijven is door de ontvanger geweigerd en zal aan de afzender worden teruggestuurd! :mrgreen: Wij zullen deze aangetekende brief uiteraard goed bewaren, samen met het betaalbewijs en de barcode. De deurwaarder zal nu binnenkort zijn/haar opwachting wel komen maken. Wordt vervolgd.

Pat1983nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2012 17:37

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Pat1983nl »

Dan zal ik ditzelfde direct gaan uitvoeren.

hou ons op de hoogte.......

groet patrick

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pat1983nl

Een naam van de colporteur is niet voldoende. Op de overeenkomst moet zijn/haar handtekening staan. Het inschrijven van de overeenkomst bij de KvK is al meer dan 1 jaar niet meer nodig. Dat is uit de wet geschrapt. Dan rest de mogelijkheid dat ze hun dienst niet uitvoeren. Dat kun je pas na enkele weken konstateren en dat is dan wél een wettige reden om de overeenkomst alsnog te ontbinden wegens wanpresteren.

Toelichting:

Waaraan moet de overeenkomst voldoen?

*
De overeenkomst moet schriftelijk zijn;
*
Beide partijen (zowel de koper als de colporteur) moeten hun handtekening zetten onder de overeenkomst;
*
Van de overeenkomst gaat 1 exemplaar naar de colporteur en 1 exemplaar ontvangt de koper. Let op dat je allebei een zelfde exemplaar hebt;
*
De overeenkomst dient duidelijk aan te geven hoe lang de "afkoelingsperiode" is (onder de plaats voor de handtekeningen). Deze afkoelingsperiode is wettelijk geregeld en duurt 8 dagen. Als je na het sluiten van de overeenkomst spijt krijgt van de koop, heeft je 8 dagen om de overeenkomst ongedaan te maken;
*
Daarnaast dient in de overeenkomst duidelijk te staan hoeveel je moet betalen, naam en adres van de colporteur en voor welk bedrijf de colporteur werkt.

Als aan een van deze vereisten niet voldaan is, komt er geen geldige overeenkomst tot stand (een zogenaamde "nietige" overeenkomst). Desgewenst kunt je de colporteur laten weten dat je je niet (meer) gebonden acht aan het contract.

Rechten en plichten
Je hoeft pas te betalen na een afkoelingsperiode van 8 dagen. Als je klachten hebt over onbehoorlijk gedrag van de colporteur, dan kun je terecht bij de Economische Controle Dienst (ECD).

Door een wetswijziging worden de colportageovereenkomsten boven de 34 euro, die zijn aangegaan vanaf 28 december 2009 niet meer gedagtekend door de Kamer van Koophandel (de 3maandenregeling is dus niet meer van toepassing).

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 mei 2012 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Gert v W

De geweigerde aangetekende brief moet je dan natuurlijk NIET openmaken. Doe je dat wel, dan is de brief als bewijs natuurlijk waardeloos geworden en niet meer te gebruiken.

Maxiem.

Gert v W
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2012 11:04

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Gert v W »

Hallo allemaal,

MAXIM....bedankt voor je reactie telkens weer. Uiteraard heb ik de aangetekende brief niet open gemaakt. Mocht er een deurwaarder komen dan zal ik deze een kopje koffie aanbieden en uitleggen voor welk bedrijf hij nu de centjes wil binnenhalen. Als hij nadien nog steeds van mening is dat ik moet betalen, dan zal ik aangeven met een gerust hart de rechtsgang af te wachten. Zodra er nieuws is laat ik jullie dat uiteraard direct weten. Wellicht is het een idee in collectief een jurist zich hiermee uit te laten leven.

Groet
Gert v. W

MeKKeR666
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:52

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MeKKeR666 »

Hoe zit het trouwens, mijn schoonvader is voor 6 maanden een 'aktie' aangegaan voor 79,50.

Dit half jaar is nu voorbij, maar toch krijgt ie een faktuur voor het aankomende VOLLE jaar.

Telefonisch wordt er gezegd 'dat dit in de algemene voorwaarden' staat.

Per wanneer kan ie er nu vanaf komen? Pas na het eerste 'volle' jaar (dus over +/- 6 maanden)? Kans dat ie dan de resterende 6 maanden abonnementsgeld terugkrijgt lijken me nihiel.

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

MeKKeR666

Vanaf 1-12-2011 mag er in de algemene voorwaarden van een bedrijf niet meer staan, dat een proefabonnement of een aktieabonnement op het eind van de periode (in dit geval dus een half jaar) automatisch wordt omgezet in een gewoon jaarabonnement. Betaal dus niks en verwijs naar de Wet van Dam.

Sukses, Maxiem.

Gesloten