LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] editieenigma
-
Re: editieenigma
nou bij mij word het nog wat hoor mail van
2 febr
terwijl ik heel duidelijk ben geweest geen proefblad ontvangen te hebben
ze hebben notabene een bevestigings mail naar me 9 jarige dochter gestuurd hoe komen ze aan dat adres ik zit nooit in haar mail box
ja maar het blad is verstuurd had hij uitgezocht zei hij en waar is dat blad nu doen vroeg ik hem.. krijg ik geen antwoord op
ik heb de bladen retour gedaan die ik ontvangen heb
ik heb zelfs al een aanmaning gehad, maar ik sta toch in me recht, waar kan ik informatie vandaan halen of wie zou me kunnen helpen.
mail..
Bij het totstandkoming van het abonnement is een duidelijke akkoord gegeven door de heer Eijsden. Bijgaand de gespreksopname.
Wij hebben met het leveren van de bladen u een dienst geleverd en daar willen wij graag voor betaald worden. Indien u niet betaald moeten wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau. Ik hoop echter dat u tot inkeer komt.
Hopende u hiermee voldoende te informeren.
2 febr
terwijl ik heel duidelijk ben geweest geen proefblad ontvangen te hebben
ze hebben notabene een bevestigings mail naar me 9 jarige dochter gestuurd hoe komen ze aan dat adres ik zit nooit in haar mail box
ja maar het blad is verstuurd had hij uitgezocht zei hij en waar is dat blad nu doen vroeg ik hem.. krijg ik geen antwoord op
ik heb de bladen retour gedaan die ik ontvangen heb
ik heb zelfs al een aanmaning gehad, maar ik sta toch in me recht, waar kan ik informatie vandaan halen of wie zou me kunnen helpen.
mail..
Bij het totstandkoming van het abonnement is een duidelijke akkoord gegeven door de heer Eijsden. Bijgaand de gespreksopname.
Wij hebben met het leveren van de bladen u een dienst geleverd en daar willen wij graag voor betaald worden. Indien u niet betaald moeten wij de vordering uit handen geven aan een incassobureau. Ik hoop echter dat u tot inkeer komt.
Hopende u hiermee voldoende te informeren.
3 mnd gesteggel met calatus, om er maar vanaf te zijn heb ik de bekende 32,35 euro betaald. (na deurwaardersdreiging j&j)
Vanmiddag zit ik bij de politie om aangifte te gaan doen. Kijken wat ik voor 32,35 euro gedaan krijg.
Is er iemand die al wat verder is gekomen op deze wijze?
Mijn verhaal is soortgelijk aan de meeste, nimmer een boekje ontvangen, wel iemand aan de telefoon gehad van calatus bv. Kortom husqvarna...
Vanmiddag zit ik bij de politie om aangifte te gaan doen. Kijken wat ik voor 32,35 euro gedaan krijg.
Mijn verhaal is soortgelijk aan de meeste, nimmer een boekje ontvangen, wel iemand aan de telefoon gehad van calatus bv. Kortom husqvarna...
-
- Contacteer:
En toch had je niet moeten betalen.elizen66 schreef:3 mnd gesteggel met calatus, om er maar vanaf te zijn heb ik de bekende 32,35 euro betaald. (na deurwaardersdreiging j&j)
J&J perst je namenlijk af door hun dreigementen.
Je zou nog kunnen overwegen om tegen J&J een aangifte hiervan te doen.
Ook zou je zowel J&J als EE een bericht kunnen sturen waarin je terugbetaling van het bedrag eist, op grond van onverschuldige betaling, onder dwang/dreiging gedaan.
En nogmaals - ze kunnen je met van alles bedreigen - maar als zij niet kunnen aantonen geleverd te hebben, en met alle soortgelijke verhalen, zal een rechter echt niet zomaar hen gelijk geven. En, een serieuze deurwaarder zal zich wel drie keer bedenken voordat hij met deze stripfiguren in zee gaat - zij kunnen hun status namenlijk verliezen als ze ten onrechte mensen voor de rechter slepen....
elizen66
Heel jammer en volstrekt onnodig dat je betaald hebt. Zie het voorgaande bericht van mijn gewaardeerde collega Guardian72.
Voor de toekomst: een incassoburo blaft vaak, maar bijt zelden. Hun enige middel is dreigen en nog eens dreigen. Voor zo'n klein bedrag gaan ze echt niet naar de rechter en al zeker niet als ze geen poot hebben om op te staan.
Maxiem.
Heel jammer en volstrekt onnodig dat je betaald hebt. Zie het voorgaande bericht van mijn gewaardeerde collega Guardian72.
Voor de toekomst: een incassoburo blaft vaak, maar bijt zelden. Hun enige middel is dreigen en nog eens dreigen. Voor zo'n klein bedrag gaan ze echt niet naar de rechter en al zeker niet als ze geen poot hebben om op te staan.
Maxiem.
Ja, heel jammer dat je hebt betaald, daarom gaan ze maar door met deze praktijken. NIET nodig geweest, kijk maar even terug in al deze berichten.elizen66 schreef:3 mnd gesteggel met calatus, om er maar vanaf te zijn heb ik de bekende 32,35 euro betaald. (na deurwaardersdreiging j&j)
Ik heb nooit betaald, of gebeld, alles retour afzender, dus geen enkele cent heb ik verspild aan deze oplichters. En er gebeurd niets, alleen dreigen.
Awel, die Enigma weet van wanten. Vorig jaar had ik ergens aangegeven wel geinteresseerd te zijn in puzzelen. Een oude mevrouw op Curacao stuur ik regelmatig puzzleboeken, daar is ze dol op. En ik werd gebeld met de mededeling dat ik geheel gratis en vrijblijvend een dik puzzleboek zou krijgen. Ergens in maart 2012. Dat boek kwam er niet. Maar wel een aanmaning, inmiddels zo'n 70 Euro.
Nu blijkt dat ik niet de enige ben die erin is getuind. Een hele opluchting...
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn abonnement per oktober 2012 wordt opgezegd. Dat haal je de koekoek: ik heb helemaal geen abonnement dus valt er niets op te zeggen.
Wordt het niet tijd om deze oplichters eens definitief aan te pakken?
Nu blijkt dat ik niet de enige ben die erin is getuind. Een hele opluchting...
Ik kreeg vandaag bericht dat mijn abonnement per oktober 2012 wordt opgezegd. Dat haal je de koekoek: ik heb helemaal geen abonnement dus valt er niets op te zeggen.
Wordt het niet tijd om deze oplichters eens definitief aan te pakken?
Hoi
Niets betalen hoor, alleen loze dreigementen, ik heb nooit meer iets gehoord.
Succes verder
Niets betalen hoor, alleen loze dreigementen, ik heb nooit meer iets gehoord.
Succes verder
Een paar dagen geleden hebben ze ook mijn vrouw aan de telefoon gehad. Na veel aandringen heeft ze ingestemd met een proefnummer. De email die vandaag binnen kwam stond al bol van de regels over wanneer je een abonnement wilde opzeggen terwijl er geen abonnement is afgesloten. Op deze mail meteen een mail retour gezonden dat we die proefnummer en dus ook dat abonnement niet willen hebben. Wonder boven wonder hebben ze vrijwel meteen gereageerd en toegezegd dat het proefnummer niet verstuurd wordt. Zal deze mail maar goed bewaren. je weet maar nooit
Spiedie
Je moet er zonder meer vanuit gaan, dat dit muisje nog een staartje zal hebben.
Maxiem.
Je moet er zonder meer vanuit gaan, dat dit muisje nog een staartje zal hebben.
Maxiem.
Hallo allemaal,
Ik zie heel wat mensen die op slinkse wijze te pakken zijn genomen door deze smeerlappen en ook ik ben de dupe van hun praktijken geworden...
Begin januari ben ik telefonisch benaderd door een medewerkster die mij het gratis proefpakket aansmeerde, ik heb toen niks meer vernomen van deze hele organisatie en eind januari ben ik verhuisd. Ik heb in die tussentijd geen editie enigma ontvangen maar heb daar niet bij stilgestaan uiteraard, mogelijk is deze binnen gekomen na mijn verhuizing.
Nou ben ik afgelopen week gebeld door het incassobureau met de mededeling dat ik een openstaande rekening van 128,04 euro van editie enigma heb. Ik heb deze snel betaald om verdere kosten te voorkomen.
In de korte tijd tussen het gesprek en mijn verhuizing heb ik niets gekregen van deze editie enigma, ik heb er daarom ook verder niet meer aan gedacht. Tot spijt want ik heb dus geen bezwaar gemaakt tegen het abonnement en ook geen adreswijziging doorgegeven (want daar ben je niet mee bezig tijdens een verhuizing)
Het abonnement, de rekeningen, aanmalingen en incassobrieven zijn dus allemaal naar dat adres gegaan en ik heb niet de mogelijkheid gehad om te reageren. En zij zeggen dat ik uit nalatigheid verplicht ben te betalen.
Ik heb toen direct besloten het telefoongesprek op te vragen via het incassobureau, indien deze er niet is hebben ze geen poot om op te staan anders ben ik nog steeds benieuwd naar deze opname!
Ik heb ook meteen vandaag een abonnement annulering en adreswijziging doorgegeven en verwacht spoedig een reactie.
Ik hoop dat ik mijn zaak sterk kan maken want ik ben niet van plan om 128 euro te betalen voor een puzzelboekje.... Heeft iemand nog ideeën?
Ik zie heel wat mensen die op slinkse wijze te pakken zijn genomen door deze smeerlappen en ook ik ben de dupe van hun praktijken geworden...
Begin januari ben ik telefonisch benaderd door een medewerkster die mij het gratis proefpakket aansmeerde, ik heb toen niks meer vernomen van deze hele organisatie en eind januari ben ik verhuisd. Ik heb in die tussentijd geen editie enigma ontvangen maar heb daar niet bij stilgestaan uiteraard, mogelijk is deze binnen gekomen na mijn verhuizing.
Nou ben ik afgelopen week gebeld door het incassobureau met de mededeling dat ik een openstaande rekening van 128,04 euro van editie enigma heb. Ik heb deze snel betaald om verdere kosten te voorkomen.
In de korte tijd tussen het gesprek en mijn verhuizing heb ik niets gekregen van deze editie enigma, ik heb er daarom ook verder niet meer aan gedacht. Tot spijt want ik heb dus geen bezwaar gemaakt tegen het abonnement en ook geen adreswijziging doorgegeven (want daar ben je niet mee bezig tijdens een verhuizing)
Het abonnement, de rekeningen, aanmalingen en incassobrieven zijn dus allemaal naar dat adres gegaan en ik heb niet de mogelijkheid gehad om te reageren. En zij zeggen dat ik uit nalatigheid verplicht ben te betalen.
Ik heb toen direct besloten het telefoongesprek op te vragen via het incassobureau, indien deze er niet is hebben ze geen poot om op te staan anders ben ik nog steeds benieuwd naar deze opname!
Ik heb ook meteen vandaag een abonnement annulering en adreswijziging doorgegeven en verwacht spoedig een reactie.
Ik hoop dat ik mijn zaak sterk kan maken want ik ben niet van plan om 128 euro te betalen voor een puzzelboekje.... Heeft iemand nog ideeën?
Jammer dat je hebt betaald, want dat is precies waarom ze hier mee door blijven gaan. Ik weet dat het alleen maar dreigementen zijn, niemand gaat voor 128,-- naar de rechtbank, anders kan een deurwaarder niets doen (zonder vonnis van een rechter). Bij mij is het ook vanzelf gestopt, ruim een jaar geleden nu.
beste mensen zoek op internet naar de wet van dam
Ja ja, ondanks een boze email van mij aan calatus, heb ik nu een incasso aan mijn broek van Eu 127,-. Via email ook nog! Zo gaat dat tegenwoordig. Hoe durven ze Eu 68,- te vragen voor 3 van die boekjes. Het zijn een stel enorme afzetters die er alles aan doen om aan geld te komen. Ik ben wel akkoord gegaan met een proefnummer. Maar wist ik veel dat er een abonnement aan vastgeplakt werd!? Dan is het dus al te laat. Probeer niet in discussie te gaan want die gaan ze gewoon uit de weg. Heeft iemand nog tips om deze klerelijders af te schudden?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
base30
Als je na 1-12-2011 accoord bent gegaan met een proefperiode (dus bijvoorbeeld een proefnummer) dan mag een bedrijf dat volgens de nieuwe wet van Dam niet meer automatisch omzetten/door laten lopen in een gewoon abonnement.
Advies: niks betalen en hen op de Wet van Dam wijzen.
Sukses, Maxiem.
Als je na 1-12-2011 accoord bent gegaan met een proefperiode (dus bijvoorbeeld een proefnummer) dan mag een bedrijf dat volgens de nieuwe wet van Dam niet meer automatisch omzetten/door laten lopen in een gewoon abonnement.
Advies: niks betalen en hen op de Wet van Dam wijzen.
Sukses, Maxiem.
base30 schreef:Ja ja, ondanks een boze email van mij aan calatus, heb ik nu een incasso aan mijn broek van Eu 127,-. Via email ook nog! Zo gaat dat tegenwoordig. Hoe durven ze Eu 68,- te vragen voor 3 van die boekjes. Het zijn een stel enorme afzetters die er alles aan doen om aan geld te komen. Ik ben wel akkoord gegaan met een proefnummer. Maar wist ik veel dat er een abonnement aan vastgeplakt werd!? Dan is het dus al te laat. Probeer niet in discussie te gaan want die gaan ze gewoon uit de weg. Heeft iemand nog tips om deze klerelijders af te schudden?
Alvast bedankt!
NIETS DOEN, STOPT VANZELF!!
-
Hallo,
Ook ik heb een abonnement van editie enigma zonder proefabonnement.
Na een aantal herinneringen en aangetekende brieven van mijn kant kreeg ik een telefoontje van hun administratie. Ze dreigde met een gerechtsdeurwaarder. Op de vraag waarom ze niet reageren op mijn vragen maar mij een abonnement in m'n maag splitsen kreeg ik geen antwoord. Verder herhaalde ze dat ik beter kon betalen omdat ze anders een gerechtsdeurwaarder zouden inschakelen. Zo brak ze dan ook het gesprek af.
Wat een kwallen.
Ook ik heb een abonnement van editie enigma zonder proefabonnement.
Na een aantal herinneringen en aangetekende brieven van mijn kant kreeg ik een telefoontje van hun administratie. Ze dreigde met een gerechtsdeurwaarder. Op de vraag waarom ze niet reageren op mijn vragen maar mij een abonnement in m'n maag splitsen kreeg ik geen antwoord. Verder herhaalde ze dat ik beter kon betalen omdat ze anders een gerechtsdeurwaarder zouden inschakelen. Zo brak ze dan ook het gesprek af.
Wat een kwallen.
Het is erg lang rustig gebleven op deze site.
Een deurwaarder kan alleen iets doen met een uitspraak van de rechter.
Laat je niet bang maken, het zijn al jaren oplichter en door te bluffen betalen de meeste mensen toch maar. Het incassobureau speelt met hun mee, veel dreigen en daarna ben je overal van af.
Ik heb nooit betaald en het stopt vanzelf, gewoon negeren.
Succes en groetjes
Een deurwaarder kan alleen iets doen met een uitspraak van de rechter.
Laat je niet bang maken, het zijn al jaren oplichter en door te bluffen betalen de meeste mensen toch maar. Het incassobureau speelt met hun mee, veel dreigen en daarna ben je overal van af.
Ik heb nooit betaald en het stopt vanzelf, gewoon negeren.
Succes en groetjes
@Tooske3, een deurwaarder heeft geen rechter nodig om iets te doen, een deurwaarder kan een dagvaarding uitbrengen.
Hallo puzzelliefhebbers,
Ik heb nu inderdaad de eerste mail van Janssen & Janssen c.s. Gerechtsdeurwaarders. Een mail! Kwam ergens in een map terecht via een filter dat op Janssen reageert, dus viel ook niet meteen op. Dat Enigma en deze Janssens nog steeds de moeite blijven nemen: het verbaast me hogelijk. Maar wat ik dus ook niet begrijp. is dat ze hiermee door mogen gaan. Tip die ik van gratis juridische hulp kreeg: meld je klacht bij CONSUWIJZER.
Ik heb nu inderdaad de eerste mail van Janssen & Janssen c.s. Gerechtsdeurwaarders. Een mail! Kwam ergens in een map terecht via een filter dat op Janssen reageert, dus viel ook niet meteen op. Dat Enigma en deze Janssens nog steeds de moeite blijven nemen: het verbaast me hogelijk. Maar wat ik dus ook niet begrijp. is dat ze hiermee door mogen gaan. Tip die ik van gratis juridische hulp kreeg: meld je klacht bij CONSUWIJZER.
-
Na wat herinneringen van Jansen & Jansen nu een computer bericht per telefoon. Dat ik beter kan betalen omdat ze het anders via de rechter doen. Ik heb op alle brieven antwoord gegeven.
Ik ga niet akkoord met de factuur van Editie Enigma.
Ik heb nooit een proefabonnement ontvangen. Derhalve is er nooit een abonnement tot stand gekomen.
Dit heb ik Editie Enigma ook direct gemeld bij het ontvangen van het eerste exemplaar.
Ze zijn niet voor rede vatbaar en doen hun slogan eer aan. 'de editie die iets opleverd'
Ik ga niet akkoord met de factuur van Editie Enigma.
Ik heb nooit een proefabonnement ontvangen. Derhalve is er nooit een abonnement tot stand gekomen.
Dit heb ik Editie Enigma ook direct gemeld bij het ontvangen van het eerste exemplaar.
Ze zijn niet voor rede vatbaar en doen hun slogan eer aan. 'de editie die iets opleverd'