LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

[quote="mvans"][quote="passant99
Geef dan eerst zelf ook eens antwoord op gestelde vragen.
Zoals hoe je eigen auto verzekerd is??

Wa mini casco.
mijn verzekeraar verwijst mij naar verzekeraar van tegenpartij

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

Het lijkt dat sommige meer met mijn profielschets en psychoanalyse bezig zijn dan met het onderwerp. Karikatuur,pedant mannetje e.d.

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door mvans »

passant99 schreef:Het lijkt dat sommige meer met mijn profielschets en psychoanalyse bezig zijn dan met het onderwerp. Karikatuur,pedant mannetje e.d.
Noem het actie - reactie.

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

mvans schreef:
passant99 schreef:Het lijkt dat sommige meer met mijn profielschets en psychoanalyse bezig zijn dan met het onderwerp. Karikatuur,pedant mannetje e.d.
Noem het actie - reactie.
ik zie nergens dat ik andere deelnemer(s) beledigd heb
dat is denk ik niet de bedoeling hier
btw. iemand noemen of vergelijken met karikatuur..hmhm
zelfs zou ik dat denken van iemand hier,zou ik dat niet opschrijven

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Dat komt waarschijnlijk omdat wij allemaal u willen overtuigen van uw ongelijk en u dat maar niet in wil zien....U plaats een topic op een forum u krijgt dan antwoorden die allemaal(geen een uitgezonderd) hetzelfde zeggen, maar u wil het maar niet aannemen en dan gaan mensen zulke dingen zeggen

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door mvans »

passant99 schreef:
mvans schreef:
passant99 schreef:Het lijkt dat sommige meer met mijn profielschets en psychoanalyse bezig zijn dan met het onderwerp. Karikatuur,pedant mannetje e.d.
Noem het actie - reactie.
ik zie nergens dat ik andere deelnemer(s) beledigd heb
dat is denk ik niet de bedoeling hier
btw. iemand noemen of vergelijken met karikatuur..hmhm
zelfs zou ik dat denken van iemand hier,zou ik dat niet opschrijven
Misschien zelf proberen wat minder dwingend over te komen. Er is je nu van alle kanten medegedeeld dat je wat meer geduld op moet brengen en dan nog blijf je doorgaan.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Winterman »

passant99 schreef:Het lijkt dat sommige meer met mijn profielschets en psychoanalyse bezig zijn dan met het onderwerp. Karikatuur,pedant mannetje e.d.
Misschien zou je daar lering uit moeten trekken. De Jong is niet jouw tussenpersoon, dus hoeft aan jou geen enkele verantwoording af te leggen. Dan kom jij ook nog eens met jouw benadering. Ik kan niet voor De Jong spreken, maar bij mij kon het wel eens extra lang gaan duren.

Als je slim bent wacht je rustig af en bemoei je je er niet mee, maar dat is vast tegen dovemansoren gezegd.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door boef530 »

Op formulier is expliciet vermeld dat de vrachtwagen schuldig is, en de schade,naam reparateur en het bedrag
Ts heeft waarschijnlijk de schuldige nog mee naar de garage gesleept ook. Dat is niet de gangbare procedure, het schade formulier is om gegevens uit te wisselen, een situatieschets maar dient niet als bewijs dat de vrachtwagen chauffeur schuldig is en de schade erkent. Sterker nog hij mag helemaal geen schuld bekennen maar is blijkbaar door Ts gedwongen te tekenen. Een gezonde argwaan van Allianz en de tussenpersoon van de chauffeur/werkgever is verklaarbaar. Edoch Ts is ook een persoon maar ik hoop hem/haar nooit in het verkeer tegen te komen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik vraag me ook af TS waarom wilt u de schade zo snel gerepareerd hebben, ik snap het is niet leuk te rijden met een deuk (zeker niet als je zuinig en netjes op je auto bent) maar of dat nu een week of 2 weken is maakt dat nu verschil?

Bovendien u hoeft nu niet met de fiets he, u mag uw auto na expertise gewoon ophalen, en een nieuwe afspraak maken voor de reparatie..ik bedoel waar hebben we het over

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

hebben meer mensen zin om een link naar dit topic naar de Jong te sturen?
Ik krijg er nl wel zin in.... inderdaad, actie is reactie!

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Leojes30 »

O ja een heel vaak bellen naar de maatschappij over waar uw geld blijft en heel veel druk en haast er achter zetten is een fraude indicator....U kunt er zelf wel eens onbedoeld voor zorgen dat het allemaal veel langer gaat duren. want als u op die afdeling terrecht komt (ook al is dat onterecht) duurt het allemaal veel langer...

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Winterman »

Frantic2 schreef:hebben meer mensen zin om een link naar dit topic naar de Jong te sturen?
Ik krijg er nl wel zin in.... inderdaad, actie is reactie!
Misschien moet je het even in extenso melden.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door boef530 »

Uit het openings topic.
mijn auto die netjes geparkeerd stond in onze straat
Stond die auto wel zo netjes. Waarom moet de boel zo snel geregeld zijn, als de auto zoveel schade heeft dat deze niet meer rijdbaar is hoe is dan op de zelfde dag de schade bepaald. Mini casco (wa+) verzekering sluit je niet af op een nieuwe auto. Wat mij ook bevreemd is dat er geen politie bij is geweest, een vrachtwagen is geen Fiat Punto o.i.d.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Misschien moet je het even in extenso melden.
:shock: :lol:

Ik ben van het kaliber: dat zoeken we eerst maar even op!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door boef530 »

@Frantic "in extenso" in zijn geheel, volledig, zonder enige weglating of verkorting. Wat je er mee moet schiet mij maar lek. Ts is in extenso de Sjaak of in het gunstigste geval een weekend trol.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ach, in het gunstigste geval toont het aan dat TS geen brokkenmaker is die al veel vaker heeft geclaimd.....
Dat is dan weer een opsteker! Chapeau!

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

Frantic2 schreef:ach, in het gunstigste geval toont het aan dat TS geen brokkenmaker is die al veel vaker heeft geclaimd.....
Dat is dan weer een opsteker! Chapeau!
Volkomen juist.
Ik ben 64 jaar,rijbewijs heb ik gehaald in 1980.
Toen heb ik als jong en onervaren bestuurder een aanrijding veroorzaakt(achterbumper schade aan auto voor mij). Dat was tevens tot vorige week mijn laatste ervaring met autoverzekeringen en schade afhandelingen. Dat heb ik in mijn eerste schrijven aan tussenpersoon als volgt aangegeven
Begin citaat “Ik heb ondanks mijn belegen leeftijd van 64 jaar weinig,praktisch geen ervaring met soortgelijke zaken” einde citaat.
Overige insinuaties en veronderstellingen hier betreur ik.
Er is iets meer dan geld op deze wereld,ik verkoop mijn eigen integriteit en oprechtheid niet voor 700 € ex btw.
Daar zou ik mij diep voor schamen.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Emcede »

Er zijn een paar zaken die mij opvallen:
- waarom kon de auto niet gerepareerd worden? Hier hoeft Allianz als verzekeraar van de tegenpartij echt geen toestemming voor te geven hoor!
- De Jong lijkt mij de tussenpersoon van de tegenpartij. Zij hoeven u geen uitleg te geven, dat moet Allianz doen
- donderdag expert geweest en oh oh, twee dagen later NOG geen reactie... Sorry hoor Passant, niet elk bedrijf heeft zo weinig werk dat men binnen 24of 48 uur kan reageren.

Verdere gang van zaken: de expert stuurt zijn rapport naar Allianz en zij betalen u de schade mits er aansprakelijkheid wordt erkend, maar als het gebeurd is zoals u schrijft zal dat geen probleem zijn. Dit duurt even. Schadebehandeling neemt - als er verder geen problemen zijn - een week of 2 in beslag. Conclusie: u moet iets meer geduld hebben, en als ik het mag zeggen iets minder hoog van de toren blazen. Er is helemaal (nog) geen sprake van dat u uw recht niet krijgt...

passant99
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 mei 2012 09:51

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door passant99 »

@Emcede
Bedankt voor tekst en uitleg. Op uw vraag kan ik U geen antwoord geven,ik zoek en probeer tevergeefs antwoord te krijgen,en dat is eigenlijk de reden waarom ik redelijk gefrustreerd ben. Nogmaals,het is niet zo dat ik auto in no time gerepareerd wil hebben(natuurlijk wil men dat,ik dus ook,en dat zeg ik met laatste zin in mijn openingsbericht);het gaat hier om iets anders. Als een mens terechtkomt in een situatie waar hij geen raad mee weet,dan is hij kwetsbaar en zoekt hij ondersteuning. Ik wist dat ik mij in zo’s situatie bevind,en heb dat zowel schriftelijk(zie boven) als telefonisch aangeven. Dat heeft niets opgeleverd en dat bijt..
Dat wens ik niemand.
Klein voorbeeld; U krijgt pech onderweg,zet auto aan de kant en zwaait naar aankomend voertuig. Hij rijdt keihard door. Hij is niet verplicht om te stoppen. Million $ question is
wat denkt U dan,hoe voelt dat?

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: recht hebben en recht(niet) krijgen-autoschade

Ongelezen bericht door Winterman »

Ander voorbeeld: U krijgt pech onderweg,zet auto aan de kant en zwaait naar aankomend voertuig. Bestuurder stopt en u begint direct tegen hem uit te varen waarom hij niet onmiddelijk de auto repareert. Million $ question is wat denkt U dan,hoe voelt dat?

Gesloten