LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 drama met verhuizen en meer

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

tele2 drama met verhuizen en meer

Ongelezen bericht door elnuar »

Mijn vriendin is begin dit jaar verhuisd van Leeuwarden naar Enschede. Ze is al vele jaren abonnee van tele2 en weinig bijzondere problemen gehad, maar nu bij de verhuizing is vanalles mis gegaan. Op zich het verhuizen van de aansluiting is wel goed gegaan, op de aangegeven datum is de aansluiting goed overgezet. Maar daar houd ook alles op... Ze had de verhuizing via internet doorgegeven, maar nu blijkt dat standaard het contact-adres niet mee verhuisd wordt, hiervoor moet je apart een vinkje op de site omzetten. Ik zou verwachten dat het standaard andersom is, als het contact adres niet mee moet verhuizen moet je dit maar aangeven.
Doordat de verhuizing toch iets duurder was alss verwacht stond er op een gegeven moment te weinig saldo op de rekening voor automatische incasso van tele2, nou ja, komt er een herinnering en je betaald en klaar. Maar omdat dus het contact adres niet mee verhuisd is, is die herinnering en aanmaningen dus niet op het juiste adres terecht gekomen. Tsja, als je verhuisd verwacht je dat ook de rekeningen naar het juiste adres gaan...
Als dit alles was, ok, maar er is nog meer gebeurd. Begin februari, een paar weken voor de verhuizing, is mijn vriendin gebeld door een medewerkster van tele2 om haar alles in 1 pakket met weer een jaar te verlengen. Als tevreden klant, prima doe maar een jaar langer met hetzelfde pakket : alles in 1, met HD-recorder en onbeperkt bellen naar vaste lijnen.
Maar bij het doorzetten blijkt later dat het onbeperkt bellen naar vaste lijnen is verdwenen...
Mijn vriendin belt best veel naar vaste lijnen en die extra kosten voor het abonnement haalt ze er zoals later op de rekening bijkt er ook wel uit.

Nu is het probleem dat tele2 de lijn van mijn vriendin half geblokkeerd heeft, omdat de rekening niet betaald is, het abonnement niet kan aanpassen naar zoals het stond (alles in 1 met onbeperkt bellen naar vaste lijnen). En ook te veel geld in rekening brengt omdat kosten bellen naar die vaste lijnen dus meer was als het onbeperkt bellen bedrag. Ik wil graag betalen, maar niet meer als wat de kosten van het juiste abonnement zouden moeten zijn.
Dus hoe is dit op te lossen?

Ik heb al contact gehad met de service-lijn van tele2, het contact adres goed laten zetten, maar het abonnement aanpassen (met terugwerkende kracht) blijkt onmogelijk totdat eerst alles betaald is.
Ik heb dit moeten regelen, omdat mijn vriendin wegens gezondheidsreden in het buitenland verblijft...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: tele2 drama met verhuizen en meer

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb al contact gehad met de service-lijn van tele2, het contact adres goed laten zetten, maar het abonnement aanpassen (met terugwerkende kracht) blijkt onmogelijk totdat eerst alles betaald is.
een abo aanpassen in het voordeel van de klant is altijd een probleem bij providers.

Heb je geen verhuisbericht aangemaakt zodat de post wordt doorgestuurd naar het nieuwe adres dan?

Denk dat Danielle hier maandag wel weer komt.

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: tele2 drama met verhuizen en meer

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste elnuar,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de verhuizing en de pakketwijziging van je vriendin. Ik wil graag voor jullie uitzoeken hoe dit precies zit en wat ik voor jullie kan betekenen hierin. Zou je me de postcode, huisnummer en het klantnummer van je vriendin willen mailen via [email protected]. Dan kan ik bekijken wat ik voor jullie kan doen.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: tele2 drama met verhuizen en meer

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste elnuar,

Ik heb geen gegevens van je ontvangen en kan hierdoor helaas niet uitzoeken hoe het zit met de verhuizing. Als je nog hulp nodig hebt dan raad ik aan om contact op te nemen met de klantenservice: http://www.tele2.nl/klantenservice.html

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten