LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
canton75
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:14

Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door canton75 »

Ik zoek mensen die ook een philips decoder hebben van het type DSR 8121 of 7121.met canaldigitaal

ik heb vandaag de knoop doorgehakt en rader gebeld want ben het nu spuugzat,
want CD is en blijf blind voor hun klanten die last hebben van hun decoder,ze blijven mij maar mailen met oplossingen die het probleem zal moeten verhelpen maar datwerkt dus niet .
heb inmiddels al 3 decoders versleten en wat denk je het probleem is er nog steeds deze types mogen eigenlijk niet verkocht worden,dus zoek ik mensen die ook contact met rader willen zoeken die ook hier last van hebben
mijn problemen met dat onding zijn het volgende

- slecht werkende EPG
- vaak opnames van een minuut
- vaak zomaar een INT na aanzetten van decoder
- of soms zomaar een spontane nieuwe voldeigge instalatie zonder dat ik daar om gevraagd hebt

enz....

dank u voor u medewerking

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door berndv »

Heb zelf cd gehad met een 7121 ontvanger. Nooit problemen mee gehad, 1 jaar lang prima gewerkt, epg laadt wel langzaam, maar is eerder een probleem van de manier van inladen, dit gaat over de schotel zelf. De 7121 heeft geen schijf, dus het opnameprobleem had ik geen last van, daar ik doemfuncties niet had.

willy_waste
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2007 19:49

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door willy_waste »

Ik heb tweemaal een 7121 gehad.
Een met weinig problemen de ander echter met zeer veel problemen.
Spontane inits, beeld freeze bij omschakeling van Astra 3 naar Astra 1 en visa versa. Kortom een hopeloos apparaat.
Ik wens je veel sterkte met CD en denk aan je gezondheid!

Rolandroland

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Ik heb zelf een Rebox ON-1011TPVR, Rebox RE-9000HD PVR en Topfield 5300K ontvangers gehad. Allen geven problemen bij opnemen.

Bij de Rebox RE-9000HD PVR neemt hij ook een minuutje op. Of de opname kun je helemaal niet openen. De Rebox ON-1011 PVR loopt vast tijdens de opname en reageert dan vervolgens nergens meer op. De opname kun je eveneens niet openen. Dan nog de Topfield 5300k: Deze maakt het helemaal bond. Hij vergeet soms iets op te nemen. Bijvoorbeeld Kassa. Vervolgens doe je op de zondagochtend je Topfield 5300k aan en dan zie je de naam "Kassa" verschijnen en neemt hij op zondag iets op. Maar dan is het programma Kassa allang voorbij!

Torsten71
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2012 13:30

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door Torsten71 »

Middag,
ik heb ook veel problemen met de DSR 8121 HD PVR.
Hij loopt telkens vast en CD doet helemaal niets. Ook erger ik me rot aan het 0900 nummer van CD.
Ook de EPG is een drama. Ben nu op zoek naar een alt software.
Ben benieuwd of Tros Radar hier iets aan kan/wil doen.
Groet

canton75
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:14

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door canton75 »

Torsten71 schreef:Middag,
ik heb ook veel problemen met de DSR 8121 HD PVR.
Hij loopt telkens vast en CD doet helemaal niets. Ook erger ik me rot aan het 0900 nummer van CD.
Ook de EPG is een drama. Ben nu op zoek naar een alt software.
Ben benieuwd of Tros Radar hier iets aan kan/wil doen.
Groet

dan kan je het beste elke maadag tijdens het programma naar dat 0800 nummer bellen en dit melden heb ik ook gedaan en hoe meer dat doen hoe sneller ze er een onderwerp aan gaan besteden

vanlies2012
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2012 18:09

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door vanlies2012 »

Inmiddels kan ik mij ook rekenen tot een ontevreden klant van Canal Digitaal.

Ik heb dezelfde (en meer) problemen met de DSR 8121 van Philips. Op verschillende vergelijkingssites komt dit apparaat dan ook als slecht uit de tests.

Vandaar dat Philips een overeenkomst heeft gesloten met Canal Digitaal (je moet iets als je, je producten niet verkoopt)

Ik heb Canal Digitaal verzocht om binnen 10 dagen met mij contact op te nemen. Zo niet schakel ik mijn advocaat in.

bertys
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 09:40

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door bertys »

Ook ik had gisteren wederom te maken met "Freeze momenten" tijdens de voetbalwedstrijd Barcelona-AC Milan op Ned3 HD. Dit is zeer irritant en komt bij mij regelmatig voor tijdens uitzendingen van Ned 3 HD. Dit geldt dan niet voor het geluid, dat loopt wel door. Bij andere HDzenders heb ik deze klachten niet. Het is ook niet op alle uitzendingen. Daarvoor had ik naar DWDD gekeken en dan gebeurd het niet. Dit probleem heb ik al een halfjaar geleden aangekaart op het "Satelliet Forum" en toen ik bepaald niet de enige was heeft ook CD geantwoort op dat forum dat ze het zouden onderzoeken. Nu een halfjaar later is een oplossing nog niet in zicht, blijkbaar. Ik heb een Homecast 9000 en deze is volledig goedgekeurd door CD.

Overigens werkt ook de EPG heel slecht. De ene keer iets beter dan de andere keer. Een programma opnemen moet ik bijna altijd handmatig doen, omdat ik meestal "Geen EPG" ziet staan terwijl het programma bijna begint. En dan heb ik het over de gebruikelijke zenders. Ik hoop dat de Tros daar nu een keer aandacht voor gaat vragen. Ik zal deze klacht ooki weer eens op het Sateliet Forum plaatsen.

Een andere klacht die ik wel eens heb is dat ik de mededling krijgt "gecodeerd kanaal". Ook dat is zeer irritant. Daar heb ik al vanaf het begin, 2 jaar geleden, last van. Na advies van "Astrasat" de importeur van Homecast, heb ik de module om mogen ruilen en sindsdien gebeurd het minder maar bij wat vaker zappen komt dit nog steeds voor.

So.Happy
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2012 19:15

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door So.Happy »

Wij hebben ook alsmaar problemen met de philips. Soms neemt 'ie niet op, initieert naar hartenlust, en programma's die op de schijf staan kunnen we niet bereiken omdat de mappen niet meer zichtbaar zijn, onze schijf is voor 50% gevuld, maar er staat niets meer op...Voor de rest de freeze momenten, zowel bij tv als bij opnames terwijl het geluid wel doorloopt. Eigenlijk elke keer dat we 'm gebruiken gaat er iets verkeerd... :cry:

nordo
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2012 21:44

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door nordo »

Ook ik heb problemen met de Philips 8121 ontvanger. De EPG doet het niet meer, ondanks factory resets (4x geel indrukken) vaak freezes of het apparaat begint uit zichzelf weer te installeren. Wat een waardeloos ding. Daarbij gaat de resolutie niet verder dan 720i pv 1080i - CD geeft niet thuis ...kluitje in het riet enz... Wat te doen?

Grote Dennis
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 20:52

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door Grote Dennis »

Bijzonder dat ze dat ding nog steeds uitgeven... Ik ben ruim 2 jaar geleden in deze val getrapt. Heb me dood lopen ergeren aan de 8121, maar nog meer aan de totale onwil van Canal Digitaal om iets fatsoenlijks te leveren.

Gelukkig is het inmiddels ruim 2 jaar geleden, dus mijn 2 jarig abonnement is inmiddels afgelopen. Waar ik me dan wel weer over verbaas, is dat na mijn opzegging ik af en toe eens gebeld werd dat ze het jammer vond dat ik wegging en of ze me geen aanbieding konden doen waardoor ik van gedachte zou veranderen (ik gelijk een eerlijk stukje van mijn mening over Canal Digitaal gegeven, werden ze steeds erg stil van). De laatste met een dergelijke boodschap leek niet iemand van sales, maar meer een klanttevredenheidsonderzoek...

Die wist dus doodleuk te vertellen dat ze heus wel een ander type met dezelfde specs kunnen leveren en dat ze schrok dat iemand met zoveel problemen die niet aangeboden had gekregen... Maar aan jullie te horen heeft Canal Digitaal dus niets bijgeleerd... Klagende klanten dus vooral blijven negeren :!:

Ben nu zielsgelukkig met mn glasvezel van XS4All :mrgreen:

Janno2
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:06

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door Janno2 »

Ik had al een schotel, dus Canal Digitaal voor m'n TV. Maar de decoder ging kapot.
Internet en telefonie zaten bij Online.
Canal Digitaal adviseerde om bij hen een Alles-in-één contract te nemen, want voor internet en bellen gebruikten ze toch Online, dus de overstap zou naadloos zijn, en zelefs met uitbreiding van m'n TV-pakket was het dan nog iets goedkoper.

Ik zou terug gebeld worden, dat was ook. goedkoper. Tussen 10 en 12 uur. Dus ben ik (voor de kat z'n viool) bij de telefoon blijven zitten. Maar werd niet teruggebeld. Als er dan niet teruggebeld wordt moet je zelf, opnieuw, aan die dure 09-lijn gaan hangen. Enfin, ditmaal zowaar een deskundige helpdeskmeneer getroffen, en hij zou alles regelen. "Gaat u maar rustig slapen".
Waarna ik om zes uur 's avonds, toen alles al geregeld was (en in m'n klantendossier was vastgelegd) gebeld werd door de meneer die mij 's ochtends had moeten bellen. Dat was dus niet meer nodig, en had hij in de computer kunnen zien.

De overstap was DOFFE ELLENDE. Hoewel, de TV ging prima, aardige monteur (maar ja, die werkte ook niet voor CD, daar huren ze professionals voor in. En hij mocht eigenlijk de schotel niet installeren boven 3,5 meter vanaf de begane grond. Daar schiet je wat mee op in de bebouwde kom, dan werkt er geen enkele schotel!!). TV werkte direct, maar er zat geen handleiding bij de decoder. Geen probleem, à 15 eurocent per minuut, en na veel geduldig wachten, werd beloofd dat deze nagestuurd zou worden.'k Moet hem nòg krijgen.

Internet ging nièt één-op-één over. De beloofde overstapservice werkte niet. Ik moest zelf bij Online opzeggen, en die gooiden het signaal er dus per 1 juni af. CD echter leverde pas per 6 juni signaal, en telefoon pas per 13 juni ( "eerder geeft Online de lijn niet vrij", nou beloof me dan ook geen vlekkeloze overstap).

Overigens moest er toen wel gebeld worden via de mobiel van KPN. Prepaid, dus 1,5 euro per minuut! Dank je wel, CanalDigitaal.

Uiteindelijk werkte alles weer. Die Philips DSR 7121 is een zeer matig product, en ik heb de indruk dat hij ook niet stabiel is. Erger is dat de mij beloofde opname-optie er niet opzit (terwijl er wel op de afstandsbediening knoppen voor aanwezig zijn). En een eventuele omruil voor een decoder die wel kan opnemen zit er ook niet in, ook niet tegen bijbetaling, zo liet die klantvriendelijk CD mij weten). De handleiding die je bij Philips kunt downloaden toont ook een heel ander model voor hetzelfde type, ik denk dat CD verouderde modellen levert, die zullen wel in de aanbieding bij Philips zijn geweest.

Overigens zat er bij het Zyxel-modem ook geen handleiding. Tja, elk dubbeltje is er één....

En gisteren wilde ik eens wat downloaden. Bij Online had ik altijd tegen de 1500 KB/s. Bij CanalDigitaal tussen de 400 en 500 KB/s , nog niet één-derde! Terwijl ze 20 Mb/sec (maximaal) aanbieden, zelfs met het nodige (kabel)verlies moet ik dan toch echt véél hoger uitkomen dan die luizige 400/500 KB/s.

Ik heb via Klacht.nl een klacht ingediend, rechtstreeks bij CD werkt immers toch niet. Even afwachten dus maar.

En anders overweeg ik het contract wegens wanprestatie op te zeggen. Gelet op wat ik hierboven vertelde lijkt me dat niet zo moeilijk.

Dan in godsnaam maar naar UPC of KPN. Minder zenders, maar wel veel sneller internet. Het satellietsignaal wordt, omdat het steeds vaker en harder gaat regenen, toch al steeds meer onderbroken. Daar kan CD weinig aan doen, maar helpt wel bij de beslissing.

En als klap op de vuurpijl: ik zag in m'n factuur-on-line (toch ook maar even gekenen) dat er nu zowel voor het alle-in-een pakket als voor het oude basis-pakket een factuur is gestuurd! Enfin, e-mail gestuurd. Benieuwd of ik daar wat op hoor.

Conclusie: bij CD is een trage, doorgaans niet deskundige helpdesk die erg duur is, de leveringen zijn incompleet (handleidingen) en de decoder is een zwak en mogelijk verouderd model, afspraken en toezeggingen worden niet of onvolledig
nagekomen. En hun administratie deugt ook niet, anders had ik nooit twee maandfacturen kunnen krijgen.

canton75
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 mar 2010 22:14

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door canton75 »

vandaag was er een nieuwe update voor de Philips DSR 8141,naar verluit zal die updat wat problemen oplossen.
maar hoeveel updates en aantallen nieuwe decoders en tientalle mails en tientalle telefoontjes,is het probleem bij mij inmiddels nog steeds niet opgelost.
ook al plaats je op de site klacht.nl je klacht het helpt allemaal niet,en bel je met de klanten(service)
na het geven van me informatie komen zij weer we sturen u wel een nieuwe toe,het is net alsof het hele geburen op repeat staat.
vraag ik me wel af waarom er niks aan gedaan word terwijl ik niet de eenigste bent zie link

http://www.klacht.nl/zoeken/

ik hoop met deze topic dat het toch eens een keer onder de media aandacht komt

ik ben het helemaal met je eens werd eens tijd dat w met ze allen er eens wat aan doen

grizzly1972
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

canton75 schreef:vandaag was er een nieuwe update voor de Philips DSR 8141,naar verluit zal die updat wat problemen oplossen.
maar hoeveel updates en aantallen nieuwe decoders en tientalle mails en tientalle telefoontjes,is het probleem bij mij inmiddels nog steeds niet opgelost.
ook al plaats je op de site klacht.nl je klacht het helpt allemaal niet,en bel je met de klanten(service)
na het geven van me informatie komen zij weer we sturen u wel een nieuwe toe,het is net alsof het hele geburen op repeat staat.
vraag ik me wel af waarom er niks aan gedaan word terwijl ik niet de eenigste bent zie link

http://www.klacht.nl/zoeken/

ik hoop met deze topic dat het toch eens een keer onder de media aandacht komt

ik ben het helemaal met je eens werd eens tijd dat w met ze allen er eens wat aan doen
Tsja Canton eigenlijk is je probleem zo verholpen als je wilt.. Koop een eigen STB. Wil je tips stuur me een PM kan je een merk geven waar jij nooit problemen mee zult hebben. Ok je moet even wat investeren voor deze decoder maar het betekent ook jaren probleemloos kijken met enorm veel gebruikersgemak. Stuur me een PM en ik zal je verder helpen.

Wat dit aangaat mag je blij zijn dat je die keuze hebt want zit je bij een UPC kan je dit helemaal vergeten. Dan zit je gedwongen vast aan hun hardware enige manier om er vanaf te komen is een andere provider te kiezen.

Enfin de oplossing is gewoon voorhanden maarrrr dat betekent wel dat je even wat centjes moet investeren in een ander merk. Hoor het wel van je..

Naomie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 19:32

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door Naomie1 »

Betreft Philips DSR 8141
Na update 5 februari 2013 kan ik decoder niet meer op 1080I zetten?
Decoder gereset naar fabrieksinstellingen- mocht niet helpen.
Contact opgenomen met Canaldigitaal: antw: terugzetten naar fabrieksinstellingen - nogmaals gedaan zonder resultaat.canaldigitaal direct weer verwittigd( antwoord en oplossing volgt hopelijk snel).

Verder heb ik nu vanaf januari 2013 Canaldigitaal en het eerste probleem was dat ze de maandelijkse kosten x 3 hadden verhoogt.
Hoge telefoonkosten ( voor mij) en veel frustratie verder hoop ik dat nu alles goed komt.
Het moet niet te lang duren anders pak ik alles weer in.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door nevermind »

Naomie1 schreef:Betreft Philips DSR 8141
Na update 5 februari 2013 kan ik decoder niet meer op 1080I zetten?
Decoder gereset naar fabrieksinstellingen- mocht niet helpen.
Contact opgenomen met Canaldigitaal: antw: terugzetten naar fabrieksinstellingen - nogmaals gedaan zonder resultaat.canaldigitaal direct weer verwittigd( antwoord en oplossing volgt hopelijk snel).

Verder heb ik nu vanaf januari 2013 Canaldigitaal en het eerste probleem was dat ze de maandelijkse kosten x 3 hadden verhoogt.
Hoge telefoonkosten ( voor mij) en veel frustratie verder hoop ik dat nu alles goed komt.
Het moet niet te lang duren anders pak ik alles weer in.

Koop zelf een decoder.
Keuze genoeg van goede decoders (Dreambox, Topfield enz. ), maar Philips, je mag die van mij op de zolder hebben.

Naomie1
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2013 19:32

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door Naomie1 »

Excuus aan Canaldigitaal

Probleem van decoder instelling 1080I is opgelost en was mijn fout.
Door een instelling in mijn 3D apparatuur werd het aangeboden 1080I signaal niet geaccepteerd.
Nu werkt het probleemloos.

Mvg

bakviss
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2013 20:54

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door bakviss »

hoi, ik heb nu nog "gewone" decoders krijgen binnen kort HD (aanbieding) van cd.

Ben aan het orienteren welke ontvanger ik heb beste kan nemen, hebben al jaren philips eigenlijk weinig problemen.

we hebben zelf al een harddisk recorder dus zoeken alleen een HD ontvanger, hebben jullie soms een idee welke ?

mvg.

kartner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2013 22:03

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door kartner »

Ik heb sinds oktober 2011 canal digital met een drs 8121 en erger mij niet dagelijks maar wel wekelijks aan dat spul.
Ik trek regelmatig de stekker er uit,laad nieuwe software in,en als ik geluk heb doet hij het wel 14 dagen zonder problemen.
Maar dikwijls neemt hij maar 1 minuut op of helemaal niet, of zonder geluid.
Hiervoor had ik een analoge Kathrein, ca 15 jaar zonder èèn mankement.Dat was dus Duits materiaal het deed mij pijn om hem weg te doen.
Elke keer als ik met CD contact heb zeggen ze dat ik een nieuwe kan krijgen, maar zolang het een DRS 8121 betreft heb ik hem niet nodig.Dus blijf ik maar aanmodderen.Ik geloof dat mijn broer een Topfield heeft,en dat mag eigenlijk niet van CD,en die heeft nooit problemen,wanneer stoppen ze eens met die zooi van Philips,of Pace, want dat is dezelfde.
Teletext werkt ook niet goed(sub pagina`s) maar daar word aan gewerkt(al enkele jaren)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Philips DSR 8121 HD PVR (CanalDigitaal) zoek mensen die...

Ongelezen bericht door nevermind »

kartner schreef:Ik heb sinds oktober 2011 canal digital met een drs 8121 en erger mij niet dagelijks maar wel wekelijks aan dat spul.
Ik trek regelmatig de stekker er uit,laad nieuwe software in,en als ik geluk heb doet hij het wel 14 dagen zonder problemen.
Maar dikwijls neemt hij maar 1 minuut op of helemaal niet, of zonder geluid.
Hiervoor had ik een analoge Kathrein, ca 15 jaar zonder èèn mankement.Dat was dus Duits materiaal het deed mij pijn om hem weg te doen.
Elke keer als ik met CD contact heb zeggen ze dat ik een nieuwe kan krijgen, maar zolang het een DRS 8121 betreft heb ik hem niet nodig.Dus blijf ik maar aanmodderen.Ik geloof dat mijn broer een Topfield heeft,en dat mag eigenlijk niet van CD,en die heeft nooit problemen,wanneer stoppen ze eens met die zooi van Philips,of Pace, want dat is dezelfde.
Teletext werkt ook niet goed(sub pagina`s) maar daar word aan gewerkt(al enkele jaren)

Hoezo mag het niet van CD?

Je mag ontvanger gebruiken van welk merk ook.
Jouw broer heeft een goede keuze gemaakt, dus misschien kan hij jou ook nog overtuigen. :wink:

Gesloten