LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen reparatie Medion

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ruben1075
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:11

Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door ruben1075 »

Probleem is verholpen!
Laatst gewijzigd door ruben1075 op 18 mei 2012 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door newmikey »

ruben1075 schreef: Wat kan ik hiermee? Ben ik toch verplicht de 49 euro te betalen?
Ietsje onder (2 alinea's om precies te zijn) het door u aangehaalde citaat staat:
Tenzij er sprake is van een reparatie in de garantieperiode die valt binnen de garantievoorwaarden, wordt de reparatie niet eerder uitgevoerd dan nadat Medion een prijsopgave van de reparatie aan de Consument heeft verstrekt. Aan de hand van de prijsopgave dient de Consument binnen twee weken te besluiten of de reparatie uitgevoerd dient te worden. Indien niet binnen 2 weken is gereageerd door de Consument, wordt de zaak ongerepareerd retour gezonden met een factuur ter dekking van de diagnose-, handlings- en logistieke kosten.

Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen wordt de prijs van de reparatie vastgesteld op basis van het aantal arbeidsuren, de logistieke kosten, de onderzoekskosten, de materiaalkosten, de gereedschapskosten en de handlingskosten.
U bent dus inderdaad verplicht de onderzoekskosten van €49 te voldoen. Ik zou daar dan €50 bij doen en gelijk die USB poorten laten herstellen, dan bent u in één keer klaar, toch?

ruben1075
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:11

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door ruben1075 »

Aangezien ze mijn brief niet hebben gelezen, heb ik helemaal niet gevraagd om het repareren van dit defect. Aan de telefoon heb ik alleen de videokaart gemeld. In de brief heb ik er extra ingezet de USB-poorten deze kapot zijn en niet perse gerepareerd hoeven te worden.

Waarom ben ik dan verplicht dit te betalen? Ze doen iets waar je niet om vraagt en toch kan je betalen?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door newmikey »

ruben1075 schreef:Aangezien ze mijn brief niet hebben gelezen, heb ik helemaal niet gevraagd om het repareren van dit defect...

Waarom ben ik dan verplicht dit te betalen? Ze doen iets waar je niet om vraagt en toch kan je betalen?
Dus u heeft er in uw brief om gevraagd en omdat ze hem volgens u niet gelezen hebben heeft u er niet om gevraagd?

Het lijkt me voor de hand liggen, tenminste zo werkt het bij de meeste bedrijven, dat ze bij de inname afdeling even snel scannen wat er aan klachten gemeld wordt in de begeleidende notities en op basis daarvan een soort triage uitvoeren: pure garantie, pure reparatie en allebei. Het zal niet zo zijn dat van alle ingenomen PC's op de reparatie afdeling gezocht moet worden wat het probleem eigenlijk zou zijn, dat tart de verbeelding een beetje.

Hoe het ook zij, u bent akkoord gegaan met deze voorwaarden, wist dat er een defect in zat wat niet onder de garantie viel, dus ja, in mijn opinie dient u tenminste de onderzoeks- en transportkosten te betalen.

Dat Medion niet zo geweldig bekend staat, doet er voor wat mij betreft niet zo heel erg veel toe. In dit geval zouden de meeste PC leveranciers waarschijnlijk soortgelijk handelen en volkoment terecht.

ruben1075
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2012 11:11

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door ruben1075 »

Al hebben ze wel de brief gelezen. Er was dan geen onderzoek nodig, omdat ik het defect zelf aangemerkt heb. Transportkosten buiten beschouwing, hij is er immers al voor een garantie probleem, dus die worden vergoed. Factuur had niet gemaakt hoeven worden ik heb al gezegd dat een bedrag boven de 25 euro te hoog was. Eventueel zou ik de 5 minuten van de werknemer die dit allemaal had moeten concluderen moeten betalen, maar dat kan nooit 49 euro voor 5 minuten zijn. Ik geloof niet dat daar mensen met een uurloon van 980 euro rondlopen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door newmikey »

ruben1075 schreef:Al hebben ze wel de brief gelezen. Er was dan geen onderzoek nodig, omdat ik het defect zelf aangemerkt heb. Transportkosten buiten beschouwing, hij is er immers al voor een garantie probleem, dus die worden vergoed. Factuur had niet gemaakt hoeven worden ik heb al gezegd dat een bedrag boven de 25 euro te hoog was. Eventueel zou ik de 5 minuten van de werknemer die dit allemaal had moeten concluderen moeten betalen, maar dat kan nooit 49 euro voor 5 minuten zijn. Ik geloof niet dat daar mensen met een uurloon van 980 euro rondlopen.
Ik geloof niet dat u begrijpt hoe dit soort kosten tot stand komen. Als u alleen uurloon wilt betalen had u een reparatie-piefje aan huis moeten laten komen (mèt voorrijkosten uiteraard). Een bedrijf verdisconteert in zijn tarieven uiteraard alle bedrijfskosten.

U stelt zich ook een beetje minachtend op, u had "zelf al het defect aangemerkt" en die werknemer die dit wel allemaal in 5 minuten gedaan kon hebben vindt u ook maar te duur betaald.

Wel Medion troep (bij de Aldi waarschijnlijk) voor een leuk prijsje kopen, maar dan later hoog van de toren blazen. Het gaat hem niet worden vrees ik, wéér een TS die alleen geinteresseerd is in meningen die hem gunstig gezind zijn. Daar hou ik het voor deze keer maar bij, de rest is tijdverspilling.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door bprosman »

Een fietsenmaker gaat toch ook niet mijn hele fiets nakijken als ik alleen voor een lekke band kom?
Juist wel, daar herken je een goede fietsenmaker aan.
Toen ik vroeger reparaties deed liepen we ook een apparaat helemaal na of er nog andere klachten waren buiten wat door de klant aangemeld was. Dit om te voorkomen dat je het verwijt krijgt "kijken jullie niet verder dan je neus lang is" of dat de klant misschien morgen op de stoep staat met probleem #2.
Grote reparaties werden uiteraard alleen in overleg met de klant gerepareerd, kleinere meteen. Om voor kleinere reparaties met de klant in overleg te gaan kost waarschijnlijk meer geld dan dat het kost ze meteen uit te voeren. Boven de 100...150 Euro had je ws wel goedkeuring moeten geven.

MedionHulp
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17

Re: Problemen reparatie Medion

Ongelezen bericht door MedionHulp »

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION Product.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar [email protected] mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.

Gesloten