LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salland automatisering

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
megabash

Salland automatisering

Ongelezen bericht door megabash »

Eind januari heb ik bij Salland automatisering een systeem gekocht van ruim 1500 euro. Op basis van specs die door Salland zelf opgesteld waren. Mag je toch hopen dat dit met kennis en zorg is gedaan. Er waren meteen al allerlei problemen waardoor ik met ze overhoop lag. Daarbij viel vooral een bijzonder stugge houding op. Flexibiliteit en creativiteit zijn er niet bij.
Na assemblage van het systeem kreeg ik de grootste problemen. Monitoren wilden niet op maximale resolutie draaien, crashes, freezes, enz. Contact opgenomen met Salland. De geboden ‘oplossingen’ op een 50 cpm 0900 nummer waren allemaal nobrainers die mij eigenlijk alleen maar tijd hebben gekost. De conclusie is eigenlijk nooit getrokken, maar feitelijk blijkt mijn videokaart nu gewoon vanaf het begin kapot te zijn geweest. Dat heeft Salland alleen nooit geconcludeerd en ze hebben ook geen moeite gedaan om dit goed te maken. Ze willen de kaart nu repareren. Ik heb aangegeven dit niet te willen omdat ik al een nieuwe videokaart heb gekocht. Niet bij Salland, want ook die oplossing wilden ze niet bieden.Wat mij betreft is Salland een bijzonder log instituut. Prijzen zijn leuk, maar levertijden en service zijn een ramp. Zoals het er nu uit ziet betaal ik liever een beetje meer bij een leverancier waar ik wel service kan verwachten.

ArneLH
Contacteer:

Re: Salland automatisering

Ongelezen bericht door ArneLH »

Persoonlijk heb ik alleen goede ervaringen met hen, maar dat is ook alweer een paar jaar geleden. Je geeft aan dat je zelf een andere videokaart hebt gekocht (een 'dekkingskoop'). In principe zit Salland goed door eerst reparatie te (laten) doen. Pas als dit redelijkerwijs niet mogelijk blijkt kan de gehele overeenkomst ontbonden worden. Dan komen de kosten van de dekkingsaankoop eventueel voor vergoeding in aanmerking.

Salland.eu

Ongelezen bericht door Salland.eu »

Graag willen wij via deze kwestie toelichten.

U heeft bij ons een systeem besteld voorzien van een pre-order behuizing, een behuizing welke aangekondigd was maar op het moment van bestelling nog niet leverbaar. Dit was u bekend. Daar de levertijd op zich liet wachten heeft u de behuizing en de assemblage geannuleerd: u heeft dus enkel losse onderdelen aangeschaft en geleverd gekregen, in januari 2012.

U heeft garantie op de individuele onderdelen, zoals aangeschaft. U heeft geen garantie op de assemblage, configuratie en/of installatie van het systeem daar u geen door ons geassembleerd systeem heeft aangeschaft. Ook heeft u hier niet voor betaald, u heeft de assemblage en daarmee samenhangende kosten (en garantie) immers geannuleerd. De aangeschafte onderdelen heeft u samen met eigen/andere onderdelen tot een systeem geassembleerd.

In april hebben wij van u bericht ontvangen dat u problemen ondervond met het systeem. Wij hebben op afstand, per e-mail en telefonisch, proberen te helpen. In die vorm hebben wij u toch ondersteuning op de assemblage, configuratie en installatie van het systeem gegeven. Deze ondersteuning was kostenloos, buiten de eventuele telefoonkosten (a 0,45 euro/min) om. Helaas bleek het probleem op afstand echter niet te verhelpen. Wij hebben u vrijwel direct aangeraden om het systeem of het eventueel defecte onderdeel ter onderzoek aan te bieden maar tot op heden hebben wij nog niets van u ontvangen. Gevolg hiervan is dat wij tot op heden buiten het ons advies, onze tips en suggesties om nog niets voor u hebben kunnen betekenen.

Als het goed is ontvangen wij vandaag uw videokaart. Blijkt deze defect dan zal de videokaart netjes onder garantie gerepareerd worden.

Helaas lijken wij u enkel tevreden te kunnen stellen door het aankoopbedrag van de videokaart terug te storten, getuige uw herhaalde e-mails en verzoeken hierover. Creditering is echter niet mogelijk gezien het feit dat de tevredenheidsgarantie ruimschoots verstreken is (en niet van toepassing is op uw zakelijke koop) maar voornamelijk gezien het feit dat reguliere reparatie gewoon mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Salland Automatisering B.V.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dat stelt het verhaal van ts toch in ee heel ander daglicht. Het probleem ligt gezien de reactie van salland toch wat meer bij ts dan bij salland. Sowieso vind ik het al niet slim o zelf iets nieuws aan te schaffen zonder de leverancier eerst de kans te geven om het te herstellen/repareren. En dan nu eisen dat het aankoopbedrag van de videokaart die je ter vervanging gekocht hebt aan je terug wordt betaald is niet echt de juiste vorm.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

megabash schreef: Na assemblage van het systeem kreeg ik de grootste problemen. De conclusie is eigenlijk nooit getrokken, maar feitelijk blijkt mijn videokaart nu gewoon vanaf het begin kapot te zijn geweest.
Dat heeft Salland alleen nooit geconcludeerd en ze hebben ook geen moeite gedaan om dit goed te maken. Ze willen de kaart nu repareren. Ik heb aangegeven dit niet te willen omdat ik al een nieuwe videokaart heb gekocht. Niet bij Salland, want ook die oplossing wilden ze niet bieden.Wat mij betreft is Salland een bijzonder log instituut.
Je stelt jezelf onredelijk op, je assembleert het systeem zelf en verwacht dan dat hun jou probleem even oplossen. Natuurlijk moet jij Salland de gelegenheid geven of te repareren of de videokaart te vervangen/vergoeden, zomaar zeggen dat je niets anders wil dan geld terug is veel te kort door de bocht en zeker bij een zakelijke aankoop gaat die vlieger niet op.Sallands reactie is niet onredelijk (naar mijn smaak) in deze.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Salland.eu schreef:niet van toepassing is op uw zakelijke koop
@TS: Is dit correct? Zo ja, hoeveel medewerkers zijn er bij je in dienst? En om welke bedrijfsvorm gaat het? Dit van belang om te kunnen bepalen of je toch consumentenbescherming geniet.

Verder is het van belang om te weten of er algemene voorwaarden van toepassing zijn en wat hier instaat. Heeft Sallande haar AV voor of tijdens de koop overhandigt?

Gesloten