LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
TammyB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2012 11:09

Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door TammyB »

Bij het opvragen van een tarief Amsterdam - Miami krijg ik via de website http://www.cheaptickets.nl een Seat Only tarief te zien van € 389 per volwassenen.

Nu wil ik met mijn gezin (2 volwassenen, 1 kind en 1 baby) de reis maken en tot mijn verbazing betaad mijn baby ook het actie tarief van €389,-.

Nu heb ik zelf 5 jaar ervaring in Ticketing van vliegtickets en weet uit ervaring dat dit tarief niet klopt ( de baby betaald alleen de luchthavenbelastingen, mits je ervoor kiest de baby een eigen stoel te kopen). Dus mijn baby zou niet meer dan €35,- betalen. Dat is wel een wereld vanverschil € 389 en € 35,-!!!!

Ik neem contact op met Cheaptickets klantenservice en mij word verteld dat het systeem van Seat Only geen onderscheid kan maken uit passagiers... Dus of je nu volwassen, kind of baby invoert... het tarief blijft gelijk! Ze verteld dat het systeem IN HUN SYSTEEM het gemideelde uitrekent, wat voor mij niet zichtbaar is! Met andere woorden. Mijn baby betaald wel volgens hun berekingh €35,-, maar wordt voor de consument niet zichtbaar. Het volwassen tarief is dan opeens geen €389, maar € 560,- p.p. en het kind wordt ineens €401,- ipv €389 wat in eerste instantie werd aangegeven!!

Ik kom met het argument dat mijn baby recht op een eigen stoel heeft, omdat mijn baby volgens hun boekingsoverzicht €389,- betaald Cheaptickets zegt Nee!


U heeft de volgende vluchten gekozen
Vuchtdetails
Mail dit vluchtschema

vr 15/6 13:00

Amsterdam
vr15/06 20:55
Miami, fl

OR 317

--------------------------------------------------------------------------------
ma

02/07 21:30

Miami, fl

di

03/07 13:15

Amsterdam

OR 318

Nu een waardecheque van 15 euro cadeau! Betaal nu je online boeking met ideal en ontvang in je bevestiging een actiecode t.w.v. 15 euro voor een volgende reservering van een lijndienstvlucht.

Let op! Voor alle reizen naar de Verenigde Staten dient u minimaal 72 uur voor vertrek online een reistoestemming (ESTA) aan te vragen. Meer informatie hierover kunt u vinden op de pagina ’klantenservice’ op onze website.

Prijs per persoon excl. Customer Service Pakket (per ticket, min € 0,- tot max € 25,- excl vliegticketgarantie of max € 31,- incl vliegticketgarantie) en ca € 20,- dossierkosten per boeking.


Prijsberekening
Voorwaarden


Prijs volwassene

2x €389,- €778

Prijs kind

1x€ 389,00

Prijs baby

1x€ 389,00
--------------------------------------------------------------------------------
Prijs (2 volwassenen, 1 kind, 1 baby)

€ 1.556,00

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door Linoge »

En nu?

TammyB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2012 11:09

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door TammyB »

Ik heb een klacht ingediend bij Cheaptickets hierover. Arke fly (het is een vlucht van Arke fly aangeboden door cheaptickets) heb ik net ook gesproken en zeggen zelf dat als ik dat tarief betaal van 389 euro voor mijn baby dan recht heeft op een eigen stoel.

Omdat ik weet uit ervaring dat het tarief niet klopt.. Wil ik of het juiste baby tarief betalen, zodat ik alsnog de boeking kan maken of ze moeten die hele seat only tarief van hun website halen. Want ik weet dat er veel mensen zullen zijn die op zo een manier opgelicht worden.

Toen ik Cheaptickets aan de lijn had probeerde ze het natuurlijk allemaal te verbloemen. Totdat ik aangaf dat ik zelf ervaring heb in de luchtvaart metname ticketing.. Toen gaf ze me gelijk en mag er niet zo staan hoe het aangeboden word, maar verder deden ze er niks aan.

Dus ik ben er nog mee bezig.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Voor de totaalprijs die u in de openingspost noemt van 1556,- kunt u beter bij arkefly zelf boeken, dat zou net iets goedkoper zijn.
TammyB schreef:Want ik weet dat er veel mensen zullen zijn die op zo een manier opgelicht worden.
Wellicht zullen er een aantal zijn, maar lang niet iedereen reist met een baby. Mensen die met enkel volwassenen of grotere kinderen reizen (dat zijn er een stuk meer dan die met een baby reizen) hebben dit probleem niet.

Ik ben sowieso geen fan van sites als cheaptickets. U kunt klachten gaan indienen maar dit kon nog wel eens lang gaan duren. U wil over minder dan een maandje al weg en mogelijk wordt de prijs duurder of zit het vliegtuig zo meteen vol. Daarbij hoeft u geen gebruik te maken van de diensten van cheaptickets. U kunt ook elders boeken of met een andere maatschappij vliegen. Daarnaast hoeven zijn zij niet verplicht aan uw eisen gehoor te geven en de reis aan u te verkopen.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door b767-300er »

Bij ArkeFly rechtstreeks 1478 euro.

melissa1983
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 aug 2011 18:38

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door melissa1983 »

Wanneer het tarief rechtstrreeks via arke 1478 voor alle personen samen klopt het tarief bij cheaptickets dus wel en de uitleg wat cheaptickets u heeft gegeven dus ook. U zou het heel makkelijk kkunnen checken door bijvoorbeeld dezelfde reis op te zoeken voor enkel de volwassenen? Als ik het goed begrijp zou het bedrag dan bijna overeen moeten komen met het bedrag wat u heeft betaald.

Wanneer u zoveel ervaring heeft met vliegtickets dan weet u ook wel dat een baby nooit een stoel heeft. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van mensen die overal maar een slaatje uit willen slaan... daarnaast begrijp ik niet waarom u niet naar cheaptickets belt en om uitleg vraag voordat u gaat boeken. U ziet neem ik aan tijdens het boeken ook al die prijs staan. Dus waarom achteraf gaan klagen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Cheaptickets is niet cheap, zie http://www.skyscanner.nl/

TammyB
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2012 11:09

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door TammyB »

Wanneer u zoveel ervaring heeft met vliegtickets dan weet u ook wel dat een baby nooit een stoel heeft. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje moe wordt van mensen die overal maar een slaatje uit willen slaan... daarnaast begrijp ik niet waarom u niet naar cheaptickets belt en om uitleg vraag voordat u gaat boeken. U ziet neem ik aan tijdens het boeken ook al die prijs staan. Dus waarom achteraf gaan klagen?
Je kan ervoor kiezen als je baby nog geen 2 is een eigen stoel te kopen. Dat Cheaptickets in dit geval een tarief geeft dat net zoveel is als het tarief van een volwassen dan hoort de baby een eigen stoel te krijgen.

Ten tweede: Ik heb een tarief opgevraagd, dat wilt niet zeggen dat je dan ook daadwerkelijk hebt geboekt. Het gaat meer om het principe hoe het tarief zichtbaar word gegeven voor ons "de consument" en hoe een medewerker het ziet in hun systeem en mij uitlegd en zelf toegeeft dat het tarief niet klopt en als excuus gebruikt dat er een fout zit in het systeem van seat only en deze geen onderscheidt maakt uit soort passagier (volwassen/kind/baby)! want uiteindelijk betaald een volwassen geen €389,- maar €560,- per volwassen. In mijn ogen is dat bedrog dan vooraf wordt aangegeven dat het tarief €389 is per volwassen + boekingskosten als seat only tarief.
Bij ArkeFly rechtstreeks 1478 euro.
Ja klopt de boeking is nu ook gemaakt voor € 1443,- :wink:

Cheaptickets, Seatonly :arrow: EXIT!

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door b767-300er »

Van de chaepticketswebsite.....
Op het moment dat het tarief in beeld komt en je kist tariefopbouw krijg ik deze tekst te zien:
Cheaptickets schreef: Getoonde tarieven zijn gebaseerd op de laagste beschikbare vluchttarieven die wij voor u hebben gevonden en kunnen onderhevig zijn aan kortingen en toeslagen als Customer Service Tax en reserveringskosten. Prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Let op: Op uw aanvraag zijn baby- en/of kindertarieven van toepassing. Wij tonen u hier het gemiddelde tarief per persoon voor alle reizigers samen. Houdt u er rekening mee dat een baby geen eigen stoel heeft in het vliegtuig
Er staat dus nergens:
TammyB schreef: In mijn ogen is dat bedrog dan vooraf wordt aangegeven dat het tarief €389 is per volwassen + boekingskosten als seat only tarief.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door troyair »

TammyB schreef: Omdat ik weet uit ervaring dat het tarief niet klopt.. Wil ik of het juiste baby tarief betalen, zodat ik alsnog de boeking kan maken of ze moeten die hele seat only tarief van hun website halen. Want ik weet dat er veel mensen zullen zijn die op zo een manier opgelicht worden.

Toen ik Cheaptickets aan de lijn had probeerde ze het natuurlijk allemaal te verbloemen. Totdat ik aangaf dat ik zelf ervaring heb in de luchtvaart metname ticketing.. Toen gaf ze me gelijk en mag er niet zo staan hoe het aangeboden word, maar verder deden ze er niks aan.
Als u zoveel ervaring heeft met tickets en ticketing, waarom boek je uberhaupt dan via een derde partij.
Je had beter kunnen weten dat:
* de systemen van de meeste derde partijen vaak de tickets inboeken op WILLEKEURIGE prijsklassen, waardoor het ticket ergens anders of rechtstreeks alsnog goedkoper is.
* Tickets van charters en LCC's bijna altijd DUURDER zijn bij een derde partij.
* De meeste reserveringssystemen van derde partijen vaak BEPERKTE mogelijkheid heeft voor bijvoorbeeld baby op eigen stoel of special requests.
* Veel maatschappijen kunnen bepalen welke boekingsklasse ze beschikbaar stellen voor derde partijen.

Maar ja, u heeft natuurlijk " ervaring " :wink:

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Tarieven Seat only via www.cheaptickets.nl

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

TammyB schreef:( de baby betaald alleen de luchthavenbelastingen, mits je ervoor kiest de baby een eigen stoel te kopen).
Dit klopt niet.

De baby betaalt (met een t) alleen luchthavenbelastingen, tenzij je ervoor kiest om de baby op een eigen stoel te laten "zitten".

Gesloten