LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe klant tele2, slechte download

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
hoogie35

nieuwe klant tele2, slechte download

Ongelezen bericht door hoogie35 »

Hallo,
sinds kort heb ik alles van tele2 omdat ik persé van Ziggo af wou, nou dat is gelukt.
Maar nu het volgende: tele2 geeft op een max. internetsnelheid van max. 20mb.
Dit haal ik bij lange na niet, ik download nu met 1400 kb.(= kilobyte) p/sec. als de tv uit staat, zet ik die aan dan is het nog maar 800 kb/sec.
Tele2 heeft er een monteur van KPN erbij gehaald om te meten en die kon niets vinden, hij zei dat ik een stabiele lijn had op 14mb/sec.
14 mb/sec is zeker redelijk, ik snap ook wel dat 20 mb niet gehaald gaat worden, alleen....dat haalt het dus niet.
De monteur snapte volgens mij niet helemaal wat de bedoeling was van de mb/mbits en bytes. Hij had het maar over als de tv aan staat er nog een redelijke 8000 bits over blijft!!! 8000 bits??? Dat is maar 1000 kbytes en dus 1 mb.......precies mijn probleem dus.
Ten tweede mogen ze niet zomaar de tv eraf halen (8 mb. als die aan staat), ze geven op: internet 20 mb (nou ja 14 oké dan), of die tv nu uit of aan staat moet niks uit maken, dat hebben ze er niet bij vermeld.
Gaat er nu even om: wat kan ik doen juridisch zeg maar, ik ga niet akkoord met ruwweg 1 mb/sec. terwijl dat iig 14 mb/sec moet zijn. Ik baal hier flink van want ik betaal dus véél teveel.
Tele2 meet ook steeds naar de centrale die 14 mb, snap ik, lekker makkelijk op de stoel blijven zitten, laat eens iemand langs komen om te kijken. zou ik zeggen. Als ze dit niet oplossen ben ik volgend jaar weer weg of eerder want ze komen niet na wat ze beloven.

Graag reacties van mensen die hier ook mee te maken hebben.
mvg: AH

Linoge

Re: nieuwe klant tele2, slechte download

Ongelezen bericht door Linoge »

Ze geven op TOT 20MB en dat heb je.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vind 14mb heel netjes. Ik weet niet oe u in gedachten had dat het tv signaal bij u komt? Maar dit gaat van de bandbreedte van uw internetverbinding. Ik weet niet of en hoe ze het vermelden, zit zelf even beetje op hun site te kijken en zie wel dat als je een 2e decoder wilt, dit afhankelijk is van je internetsnelheid, dus ze verzwijgen het in ieder geval niet.

marcogroningen

Ongelezen bericht door marcogroningen »

hoogie35 schreef:Tele2 heeft er een monteur van KPN erbij gehaald om te meten en die kon niets vinden, hij zei dat ik een stabiele lijn had op 14mb/sec.
14 mb/sec is zeker redelijk, ik snap ook wel dat 20 mb niet gehaald gaat worden, alleen....dat haalt het dus niet.
Je haalt 11,2Mbit (van de theoretische 20Mbit die Tele2 als max geeft), want je geeft aan: ik download nu met 1400 kb.(= kilobyte) p/sec.
1400x8=11,2
hoogie35 schreef:De monteur snapte volgens mij niet helemaal wat de bedoeling was van de mb/mbits en bytes. <knip> Dat is maar 1000 kbytes en dus 1 mb.......precies mijn probleem dus.
De enige die bits en bytes door elkaar haalt ben je zelf. 1000kbytes = 8Mbit
hoogie35 schreef:Gaat er nu even om: wat kan ik doen juridisch zeg maar, ik ga niet akkoord met ruwweg 1 mb/sec. terwijl dat iig 14 mb/sec moet zijn. Ik baal hier flink van want ik betaal dus véél teveel.
Juridisch kan je niks, want de 20Mbit is maximaal haalbare snelheid geen gegarandeerde.
Verder is het algemeen bekend dat TV via ADSL een snelheidsvermindering van je internet betekend zodra je de decoder aanzet.

Een snelheid van 11,2Mbit als de decoder uit is en 8Mbit als hij aan is is meer dan het gemiddelde bij ADSL. Je mag je dus wat dat betreft nog gelukkig prijzen. (er zijn genoeg mensen die nog veel lagere snelheden halen)
Een verschil van 3,2Mbit klopt ongeveer wel met wat de kwaliteit van hun TV is.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Verwacht niet dat je met ADSL/VDSL de opgegeven up- en downloadsnelheden haalt, als je alleen al in de buurt komt van de opgegeven snelheden komt heb je geluk,

Met kabel echter kan het een andere zaak worden, hier kunnen de opgegeven snelheden gehaald worden of zeer dicht benadert worden,

Een snelheid van 14 Mbit is redelijk te noemen, u heeft internet,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

omdat ik persé van Ziggo af wou, nou dat is gelukt.
Misschien was Ziggo achteraf nog niet eens zo slecht :wink:

hoogie35

marcogroningen schreef:
hoogie35 schreef:Tele2 heeft er een monteur van KPN erbij gehaald om te meten en die kon niets vinden, hij zei dat ik een stabiele lijn had op 14mb/sec.
Je haalt 11,2Mbit (van de theoretische 20Mbit die Tele2 als max geeft), want je geeft aan: ik download nu met 1400 kb.(= kilobyte) p/sec.
1400x8=11,2
hoogie35 schreef:De monteur snapte volgens mij niet helemaal wat de bedoeling was van de mb/mbits en bytes. <knip> Dat is maar 1000 kbytes en dus 1 mb.......precies mijn probleem dus.
De enige die bits en bytes door elkaar haalt ben je zelf. 1000kbytes = 8Mbit
hoogie35 schreef:Gaat er nu even om: wat kan ik doen juridisch zeg maar, ik ga niet akkoord met ruwweg 1 mb/sec. terwijl dat iig 14 mb/sec moet zijn. Ik baal hier flink van want ik betaal dus véél teveel.
Juridisch kan je niks, want de 20Mbit is maximaal haalbare snelheid geen gegarandeerde.
Verder is het algemeen bekend dat TV via ADSL een snelheidsvermindering van je internet betekend zodra je de decoder aanzet.

Een snelheid van 11,2Mbit als de decoder uit is en 8Mbit als hij aan is is meer dan het gemiddelde bij ADSL. Je mag je dus wat dat betreft nog gelukkig prijzen. (er zijn genoeg mensen die nog veel lagere snelheden halen)
Een verschil van 3,2Mbit klopt ongeveer wel met wat de kwaliteit van hun TV is.
Jij zegt nu:"van de 20 mbit die tele2 opgeeft", maar dat klopt niet want ze geven een download op van 20 mb, da's heel wat anders. Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd, maar iedereen snapt toch wel dat downloaden met 800 kb/sec ruk is? Bij Ziggo had ik zeker 10mb, de draadloze adapter van mijn laptop (bg) haalt 2500 kb/sec. Nee, klopt niets van hoor.
Ik waardeer jullie input, maar ik denk dat we elkaar niet snappen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Is dat bedraad of draadloos ?

Calavera

Ongelezen bericht door Calavera »

Ik moet echt ophouden op deze forums rond te neuzen haha, hier klagen mensen over snelheden die wel 10X zo snel zijn als die van mij, en dan willen ze dus nog hogere snelheden ook :shock:

170KB/ps voor het leven :lol:

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

Calavera schreef:Ik moet echt ophouden op deze forums rond te neuzen haha, hier klagen mensen over snelheden die wel 10X zo snel zijn als die van mij, en dan willen ze dus nog hogere snelheden ook :shock:
Ja dat moet je. Het begint vervelend te worden.

grun

Ongelezen bericht door grun »

hoogie35 schreef: Jij zegt nu:"van de 20 mbit die tele2 opgeeft", maar dat klopt niet want ze geven een download op van 20 mb, da's heel wat anders. Misschien heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd, maar iedereen snapt toch wel dat downloaden met 800 kb/sec ruk is? Bij Ziggo had ik zeker 10mb, de draadloze adapter van mijn laptop (bg) haalt 2500 kb/sec. Nee, klopt niets van hoor.
Ik waardeer jullie input, maar ik denk dat we elkaar niet snappen.
Ik denk dat we het eigenlijk best wel snappen. Allereerst geeft Tele2 geen download op van 20 Mb, maar TOT 20 Mb. Dat kleine woordje "tot" maakt alle verschil van de wereld en betekent dat alles kan tussen 0-20 Mb. Daarmee is Tele2 juridisch gedekt. Maar dat je teleurgesteld bent over de snelheid begrijp ik wel.
Ten tweede, het tvsignaal gaat via dezelfde lijn en ergens moet die bandbreedte toch vandaan komen. Bij Ziggo was dat idd min of meer onafhankelijk van elkaar, maar bij adsl dus niet. Het zijn twee totaal verschillende technieken. Misschien was Ziggo toch nog niet zo slecht dan.
En 8000 bits is geen 1000 KILObytes, maar 1000 bytes.

hoogie35

Hallo,
sorry dat ik hier nogmaals op terug kom na zo'n lange tijd. Had me erbij neergelegd dat het aan mij lag.
Nu ik dit nogmaals lees zie ik dat iemand het ineens over 20 mbit heeft terwijl ik het over MB/s had, dit is toch een wezenlijk verschil? 20 mb/s is 160 megabite, dat is dus het verschil. Tele2 zegt tot 20 MB/s te leveren, komt mijns inziens nog steeds niet in de buurt.
Tevens is de tv ook vervelend (al een tijd), geluid blijft eerst hangen en als ik hem niet snel overzet naar een andere zender blijft het beeld ook hangen en blijft het hele systeem hangen. Dit gebeurt eens in de 2 dagen. Sowieso moet ik eens in de week de stekker er helemaal uithalen omdat hij het niet doet, dan weer 20 minuten wachten voordat het weer geupdate (ofzo) is.
Ik heb er zoveel stress van dat mijn vrouw al zegt: laten we het laatste half jaar dan maar dubbel betalen en naar een andere provider gaan. Dat is echter wel wat tegen mijn zin, het kost allemaal genoeg.

mvg, AH

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

14Mbit is niet slecht. ik kom met adsl nog maar tot 11mbit. (geen tele2)
(en dat was vroeger 14mbit, wel tele2)
Aan de hand van de snelheid denk ik dat je rond de 2 tot 2.2km van de telefoon centrale zit.
Geen gekke snelheid voor adsl. Me vader haalt maar 8Mbit. en die zit zelfs nog wat dichterbij de centrale.
Verder is het gniepig, ik weet dat van andere,. het staat geheid in de kleine lettertjes.
Maar tv kijken gaat ten koste van je internet snelheid.
Ook een rede waarom ik me behoorlijk erger aan de all-in-one adsl bundles.

Als je een andere provider wilt kiezen dan word het dus ziggo.
Mits je nog een glasvezel optie hebt, want je krijgt bij elke adsl provider het zelfde probleem.
lage snelheid etc. ALs je tv kijkt gaat downlaod omlaag.

Oh, raad KPN zeker niet aan.

berndv

hoogie35 schreef:Hallo,
sorry dat ik hier nogmaals op terug kom na zo'n lange tijd. Had me erbij neergelegd dat het aan mij lag.
Nu ik dit nogmaals lees zie ik dat iemand het ineens over 20 mbit heeft terwijl ik het over MB/s had, dit is toch een wezenlijk verschil? 20 mb/s is 160 megabite, dat is dus het verschil. Tele2 zegt tot 20 MB/s te leveren, komt mijns inziens nog steeds niet in de buurt.
Tevens is de tv ook ***** (al een tijd), geluid blijft eerst hangen en als ik hem niet snel overzet naar een andere zender blijft het beeld ook hangen en blijft het hele systeem hangen. Dit gebeurt eens in de 2 dagen. Sowieso moet ik eens in de week de stekker er helemaal uithalen omdat hij het niet doet, dan weer 20 minuten wachten voordat het weer geupdate (ofzo) is.
Ik heb er zoveel stress van dat mijn vrouw al zegt: laten we het laatste half jaar dan maar dubbel betalen en naar een andere provider gaan. Dat is echter wel wat tegen mijn zin, het kost allemaal genoeg.

mvg, AH
De eerste rekenfout maak je zelf al door 1400 kbyte p/s over te gaan zetten naar 14mbit. Tussen mbit en mbyte zit een factor 8 en geen 10.

Dat verder terzijde, je hebt een mooie snelheid, dat tv er van af gaat is op zich logisch, waar zou Tele2 anders je tv signaal vandaan moeten toveren?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

grun schreef:Allereerst geeft Tele2 geen download op van 20 Mb, maar TOT 20 Mb. Dat kleine woordje "tot" maakt alle verschil van de wereld en betekent dat alles kan tussen 0-20 Mb. Daarmee is Tele2 juridisch gedekt.
Dit resultaat veroordeeld zich zelf. Een rechter zou Tele2 zou er niet mee weg laten komen als ze 0 Mb leveren.
berndv schreef:De eerste rekenfout maak je zelf al door 1400 kbyte p/s over te gaan zetten naar 14mbit. Tussen mbit en mbyte zit een factor 8 en geen 10.
De factor ligt hier in werkelijkheid hoger. Het aantal kBps geeft de werkelijke download aan, terwijl het aantal Mbps de verbruikte capaciteit op de lijn weergeeft. Dit is ongelijk aan elkaar, omdat er overhead bij de laatste er bij in zit. Ik reken voor het gemak altijd met 10.

berndv

alfatrion schreef:
grun schreef:Allereerst geeft Tele2 geen download op van 20 Mb, maar TOT 20 Mb. Dat kleine woordje "tot" maakt alle verschil van de wereld en betekent dat alles kan tussen 0-20 Mb. Daarmee is Tele2 juridisch gedekt.
Dit resultaat veroordeeld zich zelf. Een rechter zou Tele2 zou er niet mee weg laten komen als ze 0 Mb leveren.
berndv schreef:De eerste rekenfout maak je zelf al door 1400 kbyte p/s over te gaan zetten naar 14mbit. Tussen mbit en mbyte zit een factor 8 en geen 10.
De factor ligt hier in werkelijkheid hoger. Het aantal kBps geeft de werkelijke download aan, terwijl het aantal Mbps de verbruikte capaciteit op de lijn weergeeft. Dit is ongelijk aan elkaar, omdat er overhead bij de laatste er bij in zit. Ik reken voor het gemak altijd met 10.
Goed punt alfa, het meest vertrouw ik altijd op de snelheid waarop de lijn intraint, is meestal via telnet wel uit te lezen, maar niet voor de standaard gemiddelde gebruiker.

Gesloten