LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Discussieer hier over kinderopvang.
benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

Geachte Lezer,

Mij vrouw, 3 kinderen en ik zelf zijn enorm gedupeerd door de belasting dienst.
Onlangs kregen wij een aanslag dat we de gehele kinderopvangtoeslag die in 2007 en 2008 zijn uitgekeerd terug moeten betalen. Totaal 20.000eur
Mijn moeder heeft in deze jaren de opvang gedaan en is cash uitbetaald.
Wij kunnen de belasting dienst geen bankafschriften overhandigen. Ook merk de belastingdienst op dat het bemiddelings bureau die de toeslag heeft aangevraagd (Kids to Oma uit Zoetermeer) pas in april 2007 is ingeschreven bij de gemeente en dus voor de maanden daarvoor geen toeslag uitgekeerd kan worden, ondanks
dat mijn moeder wel degelijk de opvang gedaan heeft. De eigen bijdrage hebben wij netjes betaald aan het bemiddelings bureau.

Dit is werkelijk van der zotte een nacht merry. Wij hebben 1 autistische zoon van 16 en nog een zoon van 9. Aangezien wij niet zomaar iemand kunnen laten oppassen hebben wij mijn moeder van 74 aangesteld om uren in de week op te passen aangezien wij allebei werkend zijn.
Zij heeft keurig een bewijs van goed gedrag bij de gemeente opgehaald en het contract via het middelings bureau getekend. Ook heeft zijn netjes aan het eind van het jaar aangifte gedaan als zijnde dat zij extra inkomsten heeft gehad naast haar AOW . Ze heeft hier keurig belasting over betaald.
Nu vind de belasting dienst dat wij onterecht de toeslag hebben gehad en eist dit terug. De aanslag die mijn moeder heeft betaald over haar extra inkomsten wordt niet over gerept door de belasting dienst, deze heb ik als bewijs aangevoerd als zijnde dat zij wel degelijk de opvang gedaan heeft.
Het is ongeloofelijk dat ik na 2 bezwaarschriften gewoon alsnog de terug betaling moet doen deze zijn na 7 maanden vertraagd te zijn gewoon weg afgewimpeld als ongegrond. De verantwoordelijke zijn niet te spreken bij de Belastingdienst ik zou terug gebeld worden maar dat gebeurt niet.
Nu heb ik een bezwaarschrift naar de rechter gestuurd als laatste middel. De zaak komt
in septeber voor. nu 20 mei 2012 krijg in wekelijks de aanslag in de bus om zsm
terug te betalen.
Wij hebben hier slaap loze nachten van al naast onze missere en zorg voor onze kinderen. De belasting dienst kan toch geen hard werkende burgers die gewoon netjes aangifte doen zo bureaucratisch gaan ruineren om zo aan het bezuiningsplan van minister de Jager te voldoen.
Dit slaat echt alles, ik zal doorgaan toch het hoogste gerecht om dit te rechtvaardigen.
Wij hebben nu zelf ons laatste kind (1jr) op de cresh waar we nu toeslag voor krijgen.
We zijn als de dood deze weer terug te moeten betalen
Is er iemand die een belangorganisatie voor gedupeerde ouders weet. of ons advies kan geven, we houden nu met onze koopwoning en uitgaven maar net elke maand de mond boven het water, zo verzuipen we dankzij de belastingdienst.
Laatst gewijzigd door benito.10 op 20 mei 2012 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je heel 2007 en 2008 oma cash betaald??

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

heel 2007 ja en 2008 de helft van het jaar.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dus geen enkel bewijs van betaling?

Dan ben ik bang dat je aan het kortste eind trekt.

Waarom niet gewoon het geld overgemaakt?

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

mijn moeders pas is een keer gestolen en door een balbel truc is bijna haar rekening geplunderd, vandaar dat we alles cash doen. Zo weinig mogelijk geld op de bank, Stond er destijd ook niet bij stil dat dit een verplichting was van de
Belastingdienst. En de aangifte van mijn moeder dan, een medewerker van de belastingdienst vertelde mij dat ik dat wel kon aanvoeren, zij heeft toch gewoon belasting betaald over haar inkomsten , daar zegt de belastingdienst niet over.!!!
Heeft u zelf ervaring me deze Case.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Helaas voor jullie zijn vrijwel alle uitspraken van rechtbanken in vergelijkbare gevallen in het voordeel van de belastingdienst dus via die weg lijkt het me moeilijk te winnen.
En uit een aangifte inkomstenbelasting is niet af te leiden waar die inkomsten vandaan komen. Ook daarover zijn al procedures verloren.

Het is geen verplichting om bedragen via de bank te betalen maar als je aanspraak maakt op een toeslag moet je wel kunnen aantonen dat je daar recht op hebt en dat is erg moeilijk als er geen bewijzen zijn van de contante betalingen.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door trend spray »

Het lijkt mij dat, als je van de belastingdienst de kinderopvangtoeslag mag gebruiken om je moeder op de kinderen te laten passen, het gewoon in orde is.

Is het niet zo, dat als de belastingdienst iemand "beschuldigd" van onterecht ontvangen van kinderopvangtoeslag, zij dit moeten kunnen aantonen?

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Dat zou lekker worden. Dan kan iedereen toeslag aanvragen en moet de belastingdienst gaan bewijzen dat je er geen recht op hebt! Nee, zo zit de wereld (gelukkig) niet in elkaar.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

zwabbertje schreef:Dat zou lekker worden. Dan kan iedereen toeslag aanvragen en moet de belastingdienst gaan bewijzen dat je er geen recht op hebt! Nee, zo zit de wereld (gelukkig) niet in elkaar.

Dat is helaas al lekker geworden zwabber opdat iedereen de toeslagen KAN aanvragen, BL controleerde achteraf of er recht op was.
Tis niet voor niks aangepast.

Maar wat ik niet bergijp is dat TS contact betaalde ? Alleen vanwege een plundering in verleden ?
Van BL kreeg je toch ook op de bank / giro gestort ? Kan je zo doorstorten dan toch ?

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

Op de aangifte van mijn moeder is expliciet aangeven dat ze als neven inkomsten
de kinder opvang heeft gedaan voor onze kinderen voor de uren die zijn uitgekeerd, ook is zijn gekort op haar huursubsidie en zorg toeslag door de inkomsten. In dit geval zou mijn moeder dan voor die jaren 2007 en 2008 het geld van de balastingdienst terug moeten krijgen maar daar wordt dus niet overgerept, Snap dat er mensen misschien misbruik van gemaakt hebben.
Maar als de belastindienst een voorziening in het leven roept om het werkende ouders makkelijker te maken en vervolgens ons blij maakt met een dooie mus!!
Wij hadden veel langer recht op de opvangtoeslag omdat mijn moeder dit altijd deed. Toen hoorde wij van de regeling en hebben wij daar via een bemiddelings bureau een beroep op gedaan, 1,5 jaar . Dat het bureau door de Fiot gecontroleerd is en malafide praktijken aan het licht zijn gekomen worden alle ouders gedupeerd, er lopen heel wat zaken waar ouders als wij, aan onder doorgaan, rond uit belachelijk. Morgen bel ik mijn advocaat om de kwestie voor te leggen.

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

De eigen bedrage die ik aan het bureau kids to oma betaald heb is wel via de bank overgemaakt en kan ik aantonen. Opvragen van afschriften bij ABN is rampzalig omdat mijn vrouw en ik over gegaan zijn op een gezamelijke rekening in 2009 . daarvoor moet je dus 5 eur per afschrift betalen als je dit opvraagd.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door trend spray »

Is het dan niet zo dat, als je kinderopvangtoeslag aanvraagt de gegevens zoals naam (in dit geval kids to oma) en naam van opvang (oma dus) en kindergegevens, inkomen ect. doorgeeft en op grond van deze gegevens bepaald wordt of je recht op kinderopvangtoeslag hebt (of niet)?

In dit geval is het dus toegewezen en gaat het er volgens mij om dat de belastingdienst er nu vanuit gaat dat oma de kinderen in de periode april 2007 t/m...2008 niet heeft opgevangen.
En dat moeten ze dan toch wel goed kunnen motiveren? (bewijzen of aannemelijk maken).

En als het goed is heeft het gastouder buro "kids to oma" toch ook facturen gemaakt voor de eigen bijdragen ect. Heeft oma zich laten registreren bij dat buro ect.
Dus het is volgens mij gewoon in orde.

Ik lees net U bericht. Het buro was malafide, maar wel geregistreerd. Is dat de reden waarom U terug moet betalen?

Nu lees ik weer Uw volgende bericht.
Heeft "kids to Oma"dan geen facturen aan U verstuurd waar de eigen bijdragen op vermeld staan?

Verder lijkt het mij wel heel ongeloofwaardig dat iedereen (dus ook mensen die geen kinderen hebben) kinderopvangtoeslag kunnen aanvragen.[/size]

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Toxopeus »

benito.10 schreef:De eigen bedrage die ik aan het bureau kids to oma betaald heb is wel via de bank overgemaakt en kan ik aantonen. Opvragen van afschriften bij ABN is rampzalig omdat mijn vrouw en ik over gegaan zijn op een gezamelijke rekening in 2009 . daarvoor moet je dus 5 eur per afschrift betalen als je dit opvraagd.
Je kunt de afschriften ook zelf printen.
klik

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door WillemLW »

Krijg je 10.000 euro (!) per jaar voor kinderopvang van de samenleving? Belachelijk. Ik vind dat ouders dit gewoon zelf moeten betalen, of voor moeten sparen. Ik vind niet dat de hard werkende man maar moet meebetalen voor de opvang van andermans kinderen, althans niet in bedragen van 10.000 euro.

Ik zou er geen traan om laten als u het moet terugbetalen. U heeft zelf er voor gekozen om kinderen te nemen. En dan niet één: maar wel drie. De lasten zijn dan ook voor u.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Zucht....daar gaan we weer.

@WillemLW
De hardwerkende man (en vrouw!) betaalt toch ook mee aan de hypotheekrenteaftrek van degenen die ervoor kiezen een eigen huis te kopen met een fikse hypotheek?
En zo zijn er nog veel meer zaken waaraan we meebetalen of je het nu wilt of niet.

trend spray
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 mei 2012 15:30

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door trend spray »

benito 10
Ik zie een paar minuten geleden op dit forum dat er al heel wat mensen met hetzelfde probleem zitten.
2 keer klikken op vorig onderwerp en je komt op "Gastouderbureau Kids2Oma"

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

trend spray schreef:Verder lijkt het mij wel heel ongeloofwaardig dat iedereen (dus ook mensen die geen kinderen hebben) kinderopvangtoeslag kunnen aanvragen.[/size]

Er staat toeslagen, geen KOT.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

WillemLW schreef:Krijg je 10.000 euro (!) per jaar voor kinderopvang van de samenleving? Belachelijk. Ik vind dat ouders dit gewoon zelf moeten betalen, of voor moeten sparen. Ik vind niet dat de hard werkende man maar moet meebetalen voor de opvang van andermans kinderen, althans niet in bedragen van 10.000 euro.

Ik zou er geen traan om laten als u het moet terugbetalen. U heeft zelf er voor gekozen om kinderen te nemen. En dan niet één: maar wel drie. De lasten zijn dan ook voor u.

Inderdaad - zucht -

Lees ff de tig topics terug omtrent dit onderwerp.......genoeg over gezegd en geschreven.
Typisch weer iemand die zeker geen kinderen heeft en denkt dat allemaal uit zijn zak moet betalen.

Wel, Willem er komt een tijd dat anderen weer voor jou moeten betalen.
Ben je het er niet mee eens ? jammer ga de politiek in.

benito.10
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2012 20:41

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door benito.10 »

Ok mee eens meneer Willem de onnozel, we hebben gekozen voor onze 3 kinderen.
Weet niet of u zelf kinderen heeft( niet dus) maar tegenwoordig worden ouders gestimuleerd om te blijven werken daarom
heeft de overheid deze toeslag in het leven geroepen.
Als u eens wist waar wij allemaal voor meebetalen waar we totaal geen aanspraak op maken.
Mijn vrouw of ik kuinne nog liever stoppen met werken en een uitkering aanvragen, in plaats van zich
in het rond te werken als ziekenverzorgende en daarvoor nu de tol mag betalen.
Rond uit belachelijke oppervlakkige reachte Willem,

Heer Teunbossema bedankt. voor de toelichting heer Willem heeft dus
geen kinderen nog pensioen, en tenslotte betalen we allemaal inderdaad
wel mee in de vorm van premies voor iets waar we later profijt van zullen hebben hé of niet.
vb de salaris politie, Amtenaren, Koningshuis, Politici, directeuren zorg instellingen , uitkeringen , subsidies , toeslagen
wacht geld gemeente lieden etc. etc.
Wie heeft dit bedacht.

Gaarne reageren als u ons een zinnig advies kan geven omtrent deze kwestie.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: terugbetalen kinderopvangtoeslag 2007+2008

Ongelezen bericht door sephora30 »

benito.10 schreef: Morgen bel ik mijn advocaat om de kwestie voor te leggen.

Had je beter eerst kunnen doen voordat je hier een topic opent. Niemand kan je hier echt mee helpen op dit forum denk ik.

Gesloten