LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Vanilla
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2007 20:54

T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Ongelezen bericht door Vanilla »

Mijn Relax abonnement liep af en gezien de Relax abonnementen eruit waren gegooid besloot ik voor een voordeelsim abonnement te gaan. De Relax belminuten zouden immers voorgoed van jou blijven. Het voordeelsim abonnement heb ik telefonisch aangevraagd en de medewerker heeft me totaal niet geïnformeerd over het feit dat ik al mijn opgespaarde belminuten zou kwijtraken. Toen het voordeelsim abonnement inging waren ineens alle belminuten (over de 100 euro) verdwenen.

Vervolgens kwam ik erachter dat er een heleboel gedupeerden waren en zodoende kwam ik uit bij de uitzending van Radar waarin T-Mobile melde dat de bestaande Relax abonnementen gewoon hadden kunnen doorlopen. Als mensen hier niet of onvoldoende over waren geïnformeerd door T-Mobile konden de nieuwe abonnementen worden teruggedraaid en kreeg je je oude abonnement plus belminuten terug. Vreemd genoeg werd dit dan wel op individuele basis bekeken waarbij ik het idee kreeg ; Jantje wel en Pietje niet. Ook belde ik direct met T-Mobile maar daar werd ik afgescheept met het feit dat ik begin maart mijn abonnement had gewijzigd (dit ging pas in april in) en volgens de wet 7 dagen recht had me te bedenken. Binnen 7 dagen na het ingaan van het abonnement heb ik gebeld maar ze wilden het niet meer terugdraaien.

Op het forum heb ik aangegeven dat ik totaal niet was geïnformeerd door de medewerker en dat ik de uitzending van Radar inmiddels had gezien. Ik kreeg totaal geen reactie en dat bleef zo. Compleet genegeerd dus. Ook het formulier wat Radar op de site heeft gezet heb ik ingevuld. In een latere uitzending hoorde ik dat er inmiddels klanten waren die hun geld hadden teruggekregen, ik heb echter nooit een reactie gehad op het formulier wat Radar zou doorsturen.

Na het probleem in meerdere reacties te hebben laten doorschemeren op het forum van T-Mobile kwam er ineens een privebericht van 1 van de forum medewerkers met een voorstel. Twee maanden 100 procent korting op mijn abonnement, om van het "gezeik" af te zijn waarschijnlijk. Dit gaat om in totaal een bedrag van 25,90 (600 belminuten) terwijl ik over de 100 euro (ruim 2000 belminuten) kwijt ben geraakt.

Wat moet ik hiermee, gewoon maar accepteren en blij zijn dat er nog iets van een tegemoetkoming word aangeboden ? Terwijl anderen wel het volledige bedrag vergoed hebben gekregen ? Ik ben tevens benieuwd wat Radar hier over denkt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Ongelezen bericht door grun »

Vanilla schreef:Ook belde ik direct met T-Mobile maar daar werd ik afgescheept met het feit dat ik begin maart mijn abonnement had gewijzigd (dit ging pas in april in) en volgens de wet 7 dagen recht had me te bedenken. Binnen 7 dagen na het ingaan van het abonnement heb ik gebeld maar ze wilden het niet meer terugdraaien.
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, bedoelen ze met die 7 dagen afkoelingsperiode waarin je je nog kunt bedenken, de eerste 7 dagen nadat je de wijziging hebt doorgegeven. Dus je had begin maart nog van gedachten kunnen veranderen, maar in april niet meer.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Ongelezen bericht door WillemLW »

Die 7 dagen klopt. Maar meneer was natuurlijk niet ingelicht dat z'n belminuten zouden vervallen. Als hij dat direct had geweten, had hij natuurlijk nooit het afgesloten. Dus er is sprake van dwaling. Dan heb je langer de tijd. Die 7 dagen zou gelden als hij ingelicht was, tja dan kun je er op 7 dagen later niet meer op terugkomen. Wel binnen de afkoelingstermijn van 1-7 dgn.

Vanilla
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2007 20:54

Re: T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Ongelezen bericht door Vanilla »

grun schreef:
Vanilla schreef:Ook belde ik direct met T-Mobile maar daar werd ik afgescheept met het feit dat ik begin maart mijn abonnement had gewijzigd (dit ging pas in april in) en volgens de wet 7 dagen recht had me te bedenken. Binnen 7 dagen na het ingaan van het abonnement heb ik gebeld maar ze wilden het niet meer terugdraaien.
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, bedoelen ze met die 7 dagen afkoelingsperiode waarin je je nog kunt bedenken, de eerste 7 dagen nadat je de wijziging hebt doorgegeven. Dus je had begin maart nog van gedachten kunnen veranderen, maar in april niet meer.

Het gaat erom dat anderen wel het volledige bedrag hebben teruggekregen of dat hun abonnement is teruggedraait en zij wel alle belminuten hebben teruggekregen. T-Mobile heeft zelf aangegeven dat wanneer mensen niet of onvoldoende waren geinformeerd ze het oude abonnement plus belminuten zouden terugkrijgen. Wat ik me nu dus afvraag is waarom dit bij de 1 wel gebeurd en bij de ander weer niet. Mij willen ze nu afschepen met 25 euro en 90 cent terwijl ik over de 100 euro aan belminuten kwijt ben.

Vanilla
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2007 20:54

Re: T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Ongelezen bericht door Vanilla »

WillemLW schreef:Die 7 dagen klopt. Maar meneer was natuurlijk niet ingelicht dat z'n belminuten zouden vervallen. Als hij dat direct had geweten, had hij natuurlijk nooit het afgesloten. Dus er is sprake van dwaling. Dan heb je langer de tijd. Die 7 dagen zou gelden als hij ingelicht was, tja dan kun je er op 7 dagen later niet meer op terugkomen. Wel binnen de afkoelingstermijn van 1-7 dgn.
Daar gaat het inderdaad om, als ik dit had geweten had ik het nooit afgesloten. De Relax abonnementen waren opgedoekt dus veel andere keus dan uit een ander abonnement te kiezen had je niet. Terwijl eerst werd beloofd dat de belminuten altijd van jou zouden blijven waren ze ineens verdwenen. Je had het kunnen verlengen zeggen ze dan maar daar hebben ze vele klanten niet over geinformeerd. Zelfs nadat mensen het hadden verlengd waren ze belminuten kwijt dus is het sowieso een vreemde zaak.

Vanilla
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 nov 2007 20:54

Re: T-Mobile belminuten kwijt, voorstel ontvangen.

Ongelezen bericht door Vanilla »

Inmiddels een telefoontje ontvangen dat ik het volledige bedrag terugkrijg, binnen 14 dagen !!!

Gesloten